Ik snap alleen niet dat iemand er verslaafd aan kan raken. The day after is altijd zo'n ding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MiniMeLona schreef:Ik ben al jaren voor legalisatie van alle drugs, dus ook heroïne, coke en de hele santemekraam aan dope en paddo's.
Laat lekker iedereen voor zichzelf bepalen wat ze tot zich willen nemen.
[...]
Sunrise19 schreef:Lekker legaliseren!
Ik snap alleen niet dat iemand er verslaafd aan kan raken. The day after is altijd zo'n dingdan was ik altijd meteen weer een paar maanden genezen
Dispar_Vulgo schreef:Shaggy09 schreef:Naar aanleiding van dit https://youtu.be/WvalO-KHfkg filmpje van Arjen Lubach was ik toch wel benieuwd hoe hier over gedacht word.
(graag filmpje even kort bekijken voordat je je mening opstrooit)
Hoe denken jullie over het legaliseren van XTC? Ik woon in Brabant en merk nog steeds dat hier het meest geproduceerd en dus ook gedumpt word en vind dat wel een probleem. Het dumpen kan gewoon echt niet, dat is gevaarlijk voor anderen en bovendien een aanslag op de natuur.
Maar hoe houd je zoiets tegen?
Jullie mening graag
Maar het legaliseren van XTC betekent niet automatisch dat de productie hierop ook legaal wordt. Dan zou je het probleem van afval dumpen nog steeds niet oplossen.
Net als bij wiet... dat mag wel verkocht worden, maar het mag niet geproduceerd worden, dus coffeeshops zouden het eigenlijk niet mogen inkopen.
enzino schreef:MiniMeLona schreef:Ik ben al jaren voor legalisatie van alle drugs, dus ook heroïne, coke en de hele santemekraam aan dope en paddo's.
Laat lekker iedereen voor zichzelf bepalen wat ze tot zich willen nemen.
[...]
Alleen zijn zeer veel harddrugs sterk verslavend en zullen die verslaafden alles doen om hun "hobby" te bekostigen. Met legalisatie kan de prijs misschien omlaag, maar iemand die aan bv coke verslaafd raakt moet behoorlijk diep zakken voor ze overwegen ermee te stoppen.
De "darwinkestie" van antje_vip zal ongetwijfeld zijn intreden doen, maar dat komt pas nadat ze hun minderjarige kinderen hebben mishandeld, nadat jouw ruiten zijn ingegooid en nadat jouw vriend/man is neergestoken voor een paar euro.
Misschien nog even goed nadenken of dat een maatschappij is waarin je wilt wonen?
De discussie mbt xtc is realistischer omdat het minder verslavend is. Het is meer een partydrug (eens in de zoveel tijd) dan een lifestyle drug (elke dag, kan niet meer zonder).
verootjoo schreef:Ik vind legaliseren een slecht plan. Je zendt zo het signaal uit dat het allemaal wel mee valt met hoe gevaarlijk en ongezond het is. En wordt dan sociaal geaccepteerd. Nu is dat misschien ook in bepaalde groepen, maar laten we de kinderen/jongeren alsjeblieft niet leren dat xtc-gebruik normaal is zoals alcohol.
Magrathea schreef:verootjoo schreef:Ik vind legaliseren een slecht plan. Je zendt zo het signaal uit dat het allemaal wel mee valt met hoe gevaarlijk en ongezond het is. En wordt dan sociaal geaccepteerd. Nu is dat misschien ook in bepaalde groepen, maar laten we de kinderen/jongeren alsjeblieft niet leren dat xtc-gebruik normaal is zoals alcohol.
Er vallen jaarlijks meer doden door alcohol dan door XTC gebruik. En dat komt niet doordat er nauwelijks XTC gebruikt wordt.
verootjoo schreef:Ik vind legaliseren een slecht plan. Je zendt zo het signaal uit dat het allemaal wel mee valt met hoe gevaarlijk en ongezond het is. En wordt dan sociaal geaccepteerd. Nu is dat misschien ook in bepaalde groepen, maar laten we de kinderen/jongeren alsjeblieft niet leren dat xtc-gebruik normaal is zoals alcohol.
Ayasha schreef:Ik vind het altijd interessant dat wanneer ze er niet in slagen iets succesvol te verbieden, dat ze het dan maar legaliseren.... If you can't beat them, join them ......![]()
![]()
Gek he dat "men" de wet steeds minder serieus neemt.![]()
Nu ben ik Belg, dus wellicht heb ik hier niet eens iets van te vinden.Maar ik zou tegen zijn als het in België was. Nu begrijp ik ook niet waarom alcohol zo geaccepteerd is dus dat zal ook wel aan de basis van die mening liggen.
LadyMadonna schreef:Maar, stel dat je het legaliseert, is dan alleen Nederland voldoende? Want van de zomer op het vliegveld van Sri Lanka gewoon een groot bord met “op drugs bezit staat de doodstraf”.....
Ik ben verder een nerd qua drugs hoor, ooit een keer geblowd en er 3 dagen ziek van geweest
lieveli schreef:LadyMadonna schreef:Maar, stel dat je het legaliseert, is dan alleen Nederland voldoende? Want van de zomer op het vliegveld van Sri Lanka gewoon een groot bord met “op drugs bezit staat de doodstraf”.....
Ik ben verder een nerd qua drugs hoor, ooit een keer geblowd en er 3 dagen ziek van geweest
Wat is je punt, ik snap het niet.
MyHorseGirl schreef:Vergelijking met alcohol vind ik ook niet op z'n plaats. Alcohol is net zo schadelijk, al dan niet schadelijker aangezien mensen dit veelvuldig gebruiken. XTC wordt namelijk super recreatief gebruikt. Ik ken dan ook niemand die dit wekelijks doet. Verschillende onderzoeken hebben inmiddels ook uitgewezen dat xtc-gebruik eens in de zo veel tijd minder schadelijk is dan dagelijks/wekelijks (excessief) alcohol. Vind ik ook al heel wat zeggen.
MiniMeLona schreef:Ik denk dat jij geen realistische kijk op mensen met een verslaving hebt. Vind het zelfs best simpel gedacht om een junk ook gelijk maar voor dief en mishandelaar uit te maken. Want daar vallen de alcoholisten dan uiteraard ook onder.
Ik ga er ook zeker niet van uit dat de prijzen zullen dalen, eerder stijgen omdat je accijns tegenover kwaliteit krijgt.