Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Donkydonkje schreef:ik vind het gewoonweg schokkend. Maarja, voor de rest allemaal miljoenen aan het buitenland blijven geven ipv in de zorg te steken van eigen land......ik heb er geen woorden voor.
Dit zijn twee totaal verschillende potjes.
purny schreef:Maar waar is de politiek in dit geval? Horen er nu geen debatten over gevoerd te worden?
Furrow schreef:Belgie is niet anders, eigenlijk ging het best goed tot iedereen het JCI keurmerk wou invoeren. Management met dat super idee mogen ze echt ontslaan. Soms denk ik dat die Amerikanen zoch kromlachen, beetje naar belgische ziekenhuizen rijden om idiote regels te laten volgen en miljoenen in hun zak voor een keurmerk die alleen zwaar gevolgd kan worden als het keuring is en geen enkele patient zich iets van aantrekt.
TinGu schreef:purny schreef:Maar waar is de politiek in dit geval? Horen er nu geen debatten over gevoerd te worden?
Dat verbaasd mij dus ook
Valt er een bank om staat de politiek op z'n kop en moet steeds gered worden.
Nu vallen er meerdere ziekenhuizen om, en zijn mensen dus verstoken van de nodige (acute) zorg, en hoor je niemand.
Want reken maar dat dit niet alleen deze ziekenhuizen raakt. Ook omliggende ziekenhuizen gaan hier problemen van ondervinden. Waar laat je al die patiënten die er nu extra bij gaan komen? Er zijn nu al vaak opnamestops omdat er geen personeel is of geen fysieke bedden zijn
Shadow0 schreef:Voor mensen die wat willen doen: hoewel het het Slotervaart waarschijnlijk niet meer gaat redden zijn er wel twee dingen waarbij je verschil kunt maken. Kies de komende maanden bewust een zorgverzekeraar, bij voorkeur niet een van de 'grote 4' (dus CZ, VGZ, Achmea en Menzis) maar een van de kleinere die een ander idee over zorgverzekeren hebben, en stem in de aankomende provinciale statenverkiezingen niet op een rechtse partij. (En dan komen er vast heel veel 'jamaar die en die zijn ook niet heilig, en nee, dat zijn ze niet, maar als je zorg wilt behouden en wilt dat de politiek inhoudelijk debatten voert over de zorg kom je echt bij niet-rechtse partijen uit.)
Onze keuzes daarin maken uit.
Citaat:Sorry, maar ze kunnen van die miljoenen die naar het buitenland gaan best een paar in het "potje" van de zorg! Zo moeilijk is dat niet.
Levitate schreef:In hoeverre het klopt van een Iraniër die op toeristenvisum hier een dure kankerbehandeling krijgt en hiervoor niet betaalt, daar kan ik niets over zeggen. Wat ik wél uit eerste hand heb gehoord is dat dit inderdaad vaak voorkomt op de SEH. Men moet zich legitimeren, ja. Maar als de rekening niet wordt betaald, de vogel in het buitenland zit/de buitenlandse kip kaal is, krijgt het ziekenhuis toch echt geen cent van de braaf gelegitimeerde patiënt. En dan heb ik het nog niet gehad over de patiënten met vals ID, of zonder ID die bewusteloos worden binnen gebracht en er tussenuit knijpen zodra dat kan zonder zich te hebben gelegitimeerd.