Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Willemina_L schreef:lieveli schreef:Ik maak me zorgen om de tolerantie van LGBTQIAP. Dat gaat nog helemaal niet zo goed als wij denken.
Oei... Ik ben vast al te oud om te weten wat deze afkorting betekent?
quera schreef:Maar ik vind wel dat de hoge salarissen van de hoge piefen wel wat minder mogen.
Ik werk zelf in de zorg en verdien niet zo veel. Zou graag wat opslag willen
quera schreef:Maar ik vind wel dat de hoge salarissen van de hoge piefen wel wat minder mogen.
karuna schreef:Maaaar de zorgkosten zijn deels zo hoog (waarom lopen die hier op en in andere landen niet zo) ivm een regel die de ovrheid heeft bedacht. Een soort algemene code waarop behandelingen geboekt worden die een gemiddelde zijn van alle behandelingej die zouden kunnen. Met als gevolg bv een simpele controle 250 of zelfs 500 euro kost of misschien zelfs nog wel meer. Of een keer bloedprikken 185 euro voor een bepaling.
Daarnaast worden er dingen vergoed waarvan ik denk, mmm kunnen we ook wel zonder want eigen keuze, en andere dingen die iemand hard nodig heeft jammer dan die krijgt u niet.
Om even in het kader van de overbevolking, waarom wordt onvrijwillige kinderloosheid en de dure ivf behandelingen met alles erbij wel vergoed en een pruik voor iemand die kaal is geworden door chemo nagenoeg niet. Of de lymfe massage die nodig is na borstamputatie,
eva1969 schreef:quera schreef:Maar ik vind wel dat de hoge salarissen van de hoge piefen wel wat minder mogen.
Ik vind dit altijd zo'n makkelijke en ook ietwat nare opmerking. Er heerst in ons land ook nog wel een klimaat dat je kennelijk geen geld mag hebben (veel geld). Zodra je kop boven het maaiveld steekt moet ie eraf![]()
Dat doet overigens niks af aan het feit dat ik vind dat heel veel sectoren in ons land onderbetaald krijgen, zeker als je ziet wat een verantwoordelijkheid ze dragen en wat een zware werklast er is zoals de zorg, politie, onderwijs. Dus meer geld voor deze sectoren is iets wat ik óók toejuich naast dat ik vind dat er geen plafond moet zitten aan wat mensen in de top kunnen verdienen.
karuna schreef:Drie pogingen worden vergoed met alles eromheen, voor iets dat niet medisch noodzakelijk is hoe crue het ook klinkt. Voor de zorgkosten. Gewoon declareren wat gedaan wordt. Controle is controle niet een standaard code die voor een gebroken arm wordt gebruikt maar ook voor diezelfde controle eenmalig. Dat drukt de kosten al flink. Geef mensen inzicht in wat iets kost. Ik heb al meermalen kunnen nabellen omdat een zkh domweg iets dubbel gefactureerd had aan de zorgverzekeraar door een fout. Of dingen die nooit gedaan waren in de thuiszorg. Een ex die spontaan een eigen nummer had en waar zorg aan gedeclareerd werd, die dus nooit was gegeven.
Booooo schreef:- Wachttijden in het ziekenhuis, terwijl je er zoveeeeel voor betaald. Ik ben door de huisarts door verwezen naar de MDL arts, eind december kan ik terecht
karuna schreef:Drie pogingen worden vergoed met alles eromheen, voor iets dat niet medisch noodzakelijk is hoe crue het ook klinkt. Voor de zorgkosten. Gewoon declareren wat gedaan wordt. Controle is controle niet een standaard code die voor een gebroken arm wordt gebruikt maar ook voor diezelfde controle eenmalig. Dat drukt de kosten al flink. Geef mensen inzicht in wat iets kost. Ik heb al meermalen kunnen nabellen omdat een zkh domweg iets dubbel gefactureerd had aan de zorgverzekeraar door een fout. Of dingen die nooit gedaan waren in de thuiszorg. Een ex die spontaan een eigen nummer had en waar zorg aan gedeclareerd werd, die dus nooit was gegeven.
Absolem schreef:Klinkt cru.maar de asielzoekers die er nu zijn uit procederen of laten blijven en voor de rest de grenzen dicht gooien. Geen geld meer naar dikke bmw /audi rijdende buitenlanders die eerst zielig komen smeken om asiel en zodra ze dat hebben, van hun oom in dubai genoeg centen toegestuurd krijgen om een dikke bak te kopen.
LadyMadonna schreef:De klaag cultuur die we hier hebben. We hebben hier de luxe dat we over alles kunnen klagen...
Ik heb van de zomer in Sri Lanka échte armoede gezien. En mensen gezien die gelukkig zijn met wat ze hebben. Een huisje bestaande uit 3 (als je geluk hebt) stenen muurtjes met een golfplaten dak....
Het heeft me echt aan het denken gezet, er zijn zoveel mensen die het zo ontzettend veel slechter hebben....