Howick en Lili worden het land uit gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Howick en Lili worden het land uit gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:27

Net bij het nieuws op rtl4 was een verslaggever gaan kijken waar ze terecht komen. Ze gingen naar dat 'kindertehuis'. Zag er netjes uit.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:57

Het verhaal is vast wel aangedikt, zo werkt dat nu eenmaal.
Ik ken iemand die heeft gewerkt in landen als bv Armenië.
Zij werkte daar interkerkelijk in kindertehuizen.
Maar vaak gezien en meegemaakt dat foto's in elkaar werden gezet met 'zielige' mensen.
Die foto's werden dan gebruikt in de krant, om te laten zien wat voor ellende het was.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:01

Ze zijn ondergedoken volgens rtl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:15

Heel eerlijk?
Ik vind het hartstikke sneu voor de kinderen. Maar hun moeder is gewoon super stom geweest door te blijven procederen en hopen dat ze hier konden blijven. Zie hier de gevolgen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:18

purny schreef:
Ze zijn ondergedoken volgens rtl

Tja, niet slim denk ik. En dan? De rest van je leven onderduiken? Dan kan je beter een nieuw leven opbouwen in een ander land.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 08:08

Je hele leven onderduiken is in Nederland niet te doen. Vroeg of laat staan ze op de stoep.

Ook niet slim van de moeder om alle hulp verder te weigeren in de zoektocht naar een beter appartement.
Dat tehuis zag er niet verkeerd uit trouwens.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 08:20

Het is zoiezo strafbaar om mensen te laten onderduiken. Degene die hier aan mee heeft geholpen zal ook zeker verantwoordelijk gehouden moeten worden

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 08:27

Myrthe3 schreef:
Heel eerlijk?
Ik vind het hartstikke sneu voor de kinderen. Maar hun moeder is gewoon super stom geweest door te blijven procederen en hopen dat ze hier konden blijven. Zie hier de gevolgen...

Achteraf wel ja... Maar ik weet niet of je zelf moeder bent, maar stel van wel; zou jij dan ook niet alles over hebben om je kinderen de beste toekomst te geven? Wetende dat Nederland een goed verzorgingsland is, er veel vluchtelingen opgevangen worden en er veel mensen heen gaan voor een betere toekomst.
Zo jij niet alles op alles zetten om dit te laten slagen? Beter dan niks te proberen en de rest van je leven te denken ‘wat als ik het wel geprobeerd had, misschien was het wel gelukt’.

Nu is het helaas niet gelukt en voor de kinderen vind ik dat enorm erg. En voor de moeder ook, elke moeder wil het beste voor haar kinderen. Ik snap dat zij van de hele situatie psychische problemen heeft gekregen.

Het is gewoon een heel triest verhaal. Voor mijn part mogen die kinderen hier gewoon blijven wonen, in een pleeggezin of adoptiegezin. Het kan gewoon niet zo zijn dat er notabene kinderen, die hier zelf niet om gevraagd hebben de dupe worden van hun moeder en van het hele systeem.

Hoe bepaal je trouwens dat ‘wij’ meer recht hebben op een stukje NL dan deze kinderen, die hier ook al bijna hun hele leven wonen?
Alleen de plek waar je wiegje staat? Want besef dan wel dat wij ook alleen maar door geluk hier geboren en getogen zijn.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 08:28

Hoewel ik het heel sneu vind voor de kinderen, is dit naar mijn mening inderdaad geen slimme zet. Dit lijkt een beetje op uitstel van executie. En daarnaast, vanuit hun onderduikadres zullen ze ook niet naar school kunnen dus wat heb je dan uiteindelijk voor leven?

En het is wat jij zegt Cayenne, vroeg of laat staan ze toch wel op de stoep...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 08:46

Maar wat voor teken word er afgegeven als ze hier mogen blijven? Dan zijn er in een mum van tijd meer Lilly's en Howicks. Daarom blijf ik erbij dat ze gewoon terug moeten naar Armenië. Het is daar geheel veilig en geen oorlog.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:07

Dan wordt er een teken afgegeven dat we mensen die afgewezen zijn, niet zo lang moeten laten blijven. Zou voor iedereen beter zijn denk ik :)

De moeder moet je ook geen verblijfsvergunning geven, die heeft haar hand overspeeld. Die moet gewoon zorgen dat ze daar in haar thuisland de boel op orde krijgt zodat haar kinderen terug bij haar kunnen komen. Maar de kinderen de dupe laten worden van onze slechte organisatie en ze terugsturen naar een moeder die er alles aan lijkt te willen doen om ze toch hier te krijgen....dat gaat me te ver.

Want waar is zij toe in staat, zijn die kinderen wel veilig bij haar? Zijn ze niet beter af bij een fijn pleeggezin. Dat ze in ieder geval de keuze hebben of hier verder, of terug naar moeder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:09

Of dat je juist door je kinderen als middel in te zetten je kans krijgt om te blijven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:29

purny schreef:
Maar wat voor teken word er afgegeven als ze hier mogen blijven? Dan zijn er in een mum van tijd meer Lilly's en Howicks. Daarom blijf ik erbij dat ze gewoon terug moeten naar Armenië. Het is daar geheel veilig en geen oorlog.

Geheel veilig? Het staat niet eens op de lijst van veilige landen van herkomst >;)

Het is niet dat al die Armeense vluchtelingen voor hun lol hun leven opgeven voor een zeer onzeker ‘leven’ hier.

Er komen echt niet in mum van tijd meer kinderen die hier willen wonen. En zo wel; wie zijn wij dan om mensen in nood weg te sturen terwijl we het zelf zo goed hebben.

Ik vind dat er wel erg egoïstisch gedacht wordt. Wij hebben het goed ja, dat is ook alleen maar geluk. Waarom kunnen we niet een beetje van onze goedheid en geluk weggeven aan mensen die het veel minder getroffen hebben in het leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:36

Ik vind dat altijd zo'n dooddoener verootjoo. Niet iedereen heeft het hier goed in NL. Het frustreert mij nogal dat ik bijvoorbeeld beter niks kan doen en een uitkering aanvragen dan wat ik nu doe, werken voor een paar centen. Als ik een uitkering zou aanvragen op dit moment krijg ik meer dan wat ik nu per maand verdien.

Mijn buurman uit Syrië kreeg een spiksplinternieuwe fiets en laptop; ik heb daar geen geld voor hoor.
Het is allemaal een beetje krom geregeld. Als je bepaalde groepen gaat voortrekken krijg je zulke tegenreacties.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:37

We krijgen door de media maar 1 kant van het verhaal te horen, Maar er is nog een anderen kant. Dat in Armenie is verzekerd dat de kinderen goed terecht komen en geholpen zullen worden. Dat het er veilig is voor ze, ze daar prima onderwijs kunnen krijgen, daar wordt geen enkele aandacht aan besteed.
De moeder heeft al jarenlang (met hulp overigens) de kinderen ingezet om haar zin te krijgen. En dat doet ze nu nog, want als de kinderen een status krijgen is ze in een mum van tijd weer terug. Dat de kinderen nu van de moeder gescheiden zijn is voor rekening van de moeder.
Bij echt schrijnende gevallen wordt wel eens door een rechter anders besloten. Maar in dit geval heeft de hoogste rechter die alle ins en outs van de zaak voorgelegd heeft gekregen besloten dat ze met hun moeder herenigd moeten worden in Armenie. Dat zegt ook wel wat natuurlijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:38

Nu hebben we Lilly en Howick volgende week hebben we achmed en ascha. Nu zijn het deze kinderen en volgende week of maand een andere

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:41

Myrthe3 schreef:
Ik vind dat altijd zo'n dooddoener verootjoo. Niet iedereen heeft het hier goed in NL. Het frustreert mij nogal dat ik bijvoorbeeld beter niks kan doen en een uitkering aanvragen dan wat ik nu doe, werken voor een paar centen. Als ik een uitkering zou aanvragen op dit moment krijg ik meer dan wat ik nu per maand verdien.

Mijn buurman uit Syrië kreeg een spiksplinternieuwe fiets en laptop; ik heb daar geen geld voor hoor.
Het is allemaal een beetje krom geregeld. Als je bepaalde groepen gaat voortrekken krijg je zulke tegenreacties.

Van wie krijgen ze die fiets en laptop? Volgens mij niet van de overheid, of jouw gemeente heeft geld teveel en geeft vluchtelingen dat. Hier krijgen ze dat iig niet.

Maar goed, als jij liever een nieuwe fiets en laptop hebt en daarvoor je vrijheid en je leven op wilt tegen... tja.

Ik krijg dus echt totaal geen jaloers gevoel daarvan. Ik ben juist extra dankbaar dat ik hier in vrijheid mag leven en kan werken en een dak boven mijn hoofd heb. En niet bang hoef te zijn voor corruptie, een bom op mijn huis of vervolging zomaar omdat je iets verkeerd hebt gezegd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:42

purny schreef:
Nu hebben we Lilly en Howick volgende week hebben we achmed en ascha. Nu zijn het deze kinderen en volgende week of maand een andere

Nou en? Wat is jouw probleem daarmee dan?

En volgens mij loopt dat wel los trouwens.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:56

Babootje schreef:
We krijgen door de media maar 1 kant van het verhaal te horen, Maar er is nog een anderen kant. Dat in Armenie is verzekerd dat de kinderen goed terecht komen en geholpen zullen worden. Dat het er veilig is voor ze, ze daar prima onderwijs kunnen krijgen, daar wordt geen enkele aandacht aan besteed.
De moeder heeft al jarenlang (met hulp overigens) de kinderen ingezet om haar zin te krijgen. En dat doet ze nu nog, want als de kinderen een status krijgen is ze in een mum van tijd weer terug. Dat de kinderen nu van de moeder gescheiden zijn is voor rekening van de moeder.
Bij echt schrijnende gevallen wordt wel eens door een rechter anders besloten. Maar in dit geval heeft de hoogste rechter die alle ins en outs van de zaak voorgelegd heeft gekregen besloten dat ze met hun moeder herenigd moeten worden in Armenie. Dat zegt ook wel wat natuurlijk.

Om dit, vind ik dat die kinderen gewoon terug moeten.

Sorry, maar ze worden daar niet aan hun lot over gelaten. Kunnen van onderwijs voorzien worden. En zijn nu nog jong genoeg om juist daar een toekomst op te gaan bouwen, goed de taal te leren, naar school te gaan.

Dat moeder de kinderen inzet(te) om een verblijfsvergunning af te dwingen, daar kunnen de kinderen niets aan doen, maar ook de wet niet, die in dit geval gewoon gevolgd wordt.

Wel ben ik van mening dat er een maximale termijn moet komen, waarin elke vluchteling of asielzoeker, uitsluitsel moet krijgen over wel of niet mogen blijven.
Bijvoorbeeld max 2 jaar, en dan of blijven of terug. Geen extra procedures, rekken meer mogelijk.

Heb in mijn nabije omgeving iemand, die al 12 jaar in NL is, deels illegaal. En nu weer (voor het laatst?) een procedure in is gegaan, om toch nog te mogen blijven. Ik vind dat ongelooflijk. 12 jaar onzekerheid/illegaal verblijven en dan misschien toch nog mogen blijven of uitgezet worden. Dat is toch voor niemand te begrijpen. Je zou er gillend gek van worden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:03

Ik ben er heel erg voor dat NL hulp biedt aan vluchtelingen. Maar dan wel aan "echte" vluchtelingen. En dat je er ook vanuit moet gaan dat opvang ten alle tijde maar tijdelijk is. Zodat men terug kan keren als het land weer veilig is. Eventueel met financiële hulp zodat men weer een goede start kan maken.
Ik heb aan de deur een keer een Christelijk Syrisch gezin getroffen dat duidelijk uit oorlogsgebied kwam en getraumatiseerd was. Dat is hartverscheurend. Ik vind dat de ruimte die er in NL is om vluchtelingen op te nemen niet ingenomen zou moeten worden door mensen die het beter willen hebben of een betere toekomst voor hun kinderen wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:04

verootjoo schreef:
Ik vind dat er wel erg egoïstisch gedacht wordt. Wij hebben het goed ja, dat is ook alleen maar geluk. Waarom kunnen we niet een beetje van onze goedheid en geluk weggeven aan mensen die het veel minder getroffen hebben in het leven?

Helemaal met je eens. Ik stel dan ook voor dat jij je morgen opgeeft om een gezin met vluchtelingen in je huis op te nemen en natuurlijk heb je er geen problemen mee die extra kosten voor voedsel en kleding te dragen. Laat je ons het weten hoe het bevalt?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:20

Ik blijf de hele vieze nasmaak houden dat deze kinderen worden i gezet om sympathie te kweken en medelijden op te wekken. Als het waar is dat ze geen Armeens spreken dan is dat vreemd. En ligt dat bij de moeder. Als je hoort dat je niet mag blijven 10 jaar lang, waarom dan niet rekening houden met beide scenario's?
Hoe dan ook twijfel ik aan de capaciteiten van de moeder. Die zet de kinderen op een hele nare manier in.... Ze spreken de taal niet, moeten naar een weeshuis....

De heke procedure zou geen 10 jaar moeten mogen duren. Maar als deze kinderen op zo'n nare manier inzetten loont, ben ik bang dat er nog meer kinderen op deze manier door de ouders uitgebuit worden.
De kinderen zijn en blijven de grote verliezers. En inmiddels is er geen goede optie meer. Laat je ze blijven schaad je toekomstige vergelijkbare kinderen en zijn deze kinderen alsnog beschadigd, want heel deze situatie doet hoe dan ook iets met ze. Stuur je ze weg dan dupeer je kinderen in een vergelijkbare situatie, die zullen ten tijde van machteloosheid ook ingezet worden als machtsmiddel. Ik vind het in en intriest....

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:25

verootjoo schreef:
purny schreef:

Geheel veilig? Het staat niet eens op de lijst van veilige landen van herkomst >;)

Het is niet dat al die Armeense vluchtelingen voor hun lol hun leven opgeven voor een zeer onzeker ‘leven’ hier.

Er komen echt niet in mum van tijd meer kinderen die hier willen wonen. En zo wel; wie zijn wij dan om mensen in nood weg te sturen terwijl we het zelf zo goed hebben.

Wat nou egoïstisch? Niet dingen invullen voor andere mensen, jij weet namelijk niet of wij het goed hebben. Daar heb jij helemaal geen weet van. Ik ken alleenstaande moeders die zich 3 keer in de ronde moeten werken om een boterham voor hun kinderen te kunnen smeren en ze naar school te sturen, want als dat niet gebeurd krijg je de leerplicht op je dak en nog meer kosten/schulden. Dus wil je dat aub NIET meer zeggen?!

Deze kinderen in kwestie zijn imo niet in nood, ze krijgen onderdak eten en onderwijs in Armenië . Dat ze het niet leuk vinden is te begrijpen, ze hebben hier hun leven opgebouwd en hier hun vriendjes en vriendinnetjes, en als ze eerder waren terug gestuurd dan was het waarschijnlijk minder heftig voor ze geweest. Maar wat moeten we dan?! Nederland is al overvol, als je kijkt hoelang het duurt voor je in aanmerking komt voor een woning, moeten wij dan maar buiten slapen omdat er mensen in nood zijn? Moet ik dan opgeven waar ik zo hard voor heb gewerkt? Ik vind dat Nederland dit niet allemaal alleen hoeft te doen, en dit klinkt heel erg wat ik nu zeg maar bedoel het niet zo, maar Nederland is VOL. En er zijn genoeg andere veilige landen waar wel meer ruimte plaats en mogelijkheden zijn.

Niet alleen dat maar de uitspraak is geweest en ze moeten terug, weet je hoevaak er mensen terug worden gestuurd, en daar hoor je niks over. Het is nu alleen dat dit in de media is gekomen dat er ophef over is gekomen. Als iedere asielzoeker dit doet die word terug gestuurd dan kan iedereen wel blijven. Waarom dan nog asielprocedures inzetten, die zijn er toch niet voor niks..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:09

Ik denk dat ons asielbeleid bestaat bij de gratie van het afwijzen van bepaalde mensen. Als we dat niet zouden doen dan kunnen we straks ook geen echte vluchtelingen meer opvangen.
Natuurlijk valt er altijd te discussiëren over wat de criteria zijn om wel of niet te mogen blijven en daar zal ook altijd wel onenigheid over blijven. Maar criteria moeten er zijn.

Ik zie het daarom zo: Deze kinderen worden uitgezet zodat mijn Syrische buurkinderen hier wel kunnen zijn. En dat zijn net zo goed kinderen die inmiddels deel uitmaken van een buurt en een school en beter Nederlands spreken dan hun moedertaal.
Zonder asielbeleid en bijbehorende criteria waren zij hier niet geweest. En ik ben blij dat ze er zijn.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:13

Het is heel erg sneu voor die kinderen, maar dat is vooral de moeder aan te rekenen. Die wist van te voren dat ze geen kans maakten. Dat ze nu ondergedoken zitten vind ik een hele slechte stap. Dat lost niks op. Ze kunnen niet eeuwig ondergedoken zitten. Die moeder zet de kinderen echt in om haar zin te krijgen, dat vind ik diep triest voor die kinderen.
Voor mensen die echt op de vlucht zijn moet er plek zijn, maar verder kunnen we hier niet iedereen toelaten. Zo groot is het land niet en de werkende mensen moeten dit allemaal ophoesten. Daar zitten ook grenzen aan. Niet iedereen kan uit de ruif mee eten, dat is onmogelijk. Dat we het hier goed hebben komt vooral door de mensen zelf, hard werken, veel belasting betalen etc. Maar onbeperkt mensen opnemen is gewoon niet haalbaar.