Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Myrthe3 schreef:Heel eerlijk?
Ik vind het hartstikke sneu voor de kinderen. Maar hun moeder is gewoon super stom geweest door te blijven procederen en hopen dat ze hier konden blijven. Zie hier de gevolgen...
purny schreef:Maar wat voor teken word er afgegeven als ze hier mogen blijven? Dan zijn er in een mum van tijd meer Lilly's en Howicks. Daarom blijf ik erbij dat ze gewoon terug moeten naar Armenië. Het is daar geheel veilig en geen oorlog.
Myrthe3 schreef:Ik vind dat altijd zo'n dooddoener verootjoo. Niet iedereen heeft het hier goed in NL. Het frustreert mij nogal dat ik bijvoorbeeld beter niks kan doen en een uitkering aanvragen dan wat ik nu doe, werken voor een paar centen. Als ik een uitkering zou aanvragen op dit moment krijg ik meer dan wat ik nu per maand verdien.
Mijn buurman uit Syrië kreeg een spiksplinternieuwe fiets en laptop; ik heb daar geen geld voor hoor.
Het is allemaal een beetje krom geregeld. Als je bepaalde groepen gaat voortrekken krijg je zulke tegenreacties.
Babootje schreef:We krijgen door de media maar 1 kant van het verhaal te horen, Maar er is nog een anderen kant. Dat in Armenie is verzekerd dat de kinderen goed terecht komen en geholpen zullen worden. Dat het er veilig is voor ze, ze daar prima onderwijs kunnen krijgen, daar wordt geen enkele aandacht aan besteed.
De moeder heeft al jarenlang (met hulp overigens) de kinderen ingezet om haar zin te krijgen. En dat doet ze nu nog, want als de kinderen een status krijgen is ze in een mum van tijd weer terug. Dat de kinderen nu van de moeder gescheiden zijn is voor rekening van de moeder.
Bij echt schrijnende gevallen wordt wel eens door een rechter anders besloten. Maar in dit geval heeft de hoogste rechter die alle ins en outs van de zaak voorgelegd heeft gekregen besloten dat ze met hun moeder herenigd moeten worden in Armenie. Dat zegt ook wel wat natuurlijk.
verootjoo schreef:Ik vind dat er wel erg egoïstisch gedacht wordt. Wij hebben het goed ja, dat is ook alleen maar geluk. Waarom kunnen we niet een beetje van onze goedheid en geluk weggeven aan mensen die het veel minder getroffen hebben in het leven?
verootjoo schreef:purny schreef:Maar wat voor teken word er afgegeven als ze hier mogen blijven? Dan zijn er in een mum van tijd meer Lilly's en Howicks. Daarom blijf ik erbij dat ze gewoon terug moeten naar Armenië. Het is daar geheel veilig en geen oorlog.
Geheel veilig? Het staat niet eens op de lijst van veilige landen van herkomst![]()
Het is niet dat al die Armeense vluchtelingen voor hun lol hun leven opgeven voor een zeer onzeker ‘leven’ hier.
Er komen echt niet in mum van tijd meer kinderen die hier willen wonen. En zo wel; wie zijn wij dan om mensen in nood weg te sturen terwijl we het zelf zo goed hebben.
Ik vind dat er wel erg egoïstisch gedacht wordt. Wij hebben het goed ja, dat is ook alleen maar geluk. Waarom kunnen we niet een beetje van onze goedheid en geluk weggeven aan mensen die het veel minder getroffen hebben in het leven?