Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maureen_M schreef:[ [url=m/FP31Pp.png]Afbeelding[/url] ]
Magrathea schreef:Maureen_M schreef:[ [url=m/FP31Pp.png]Afbeelding[/url] ]
Ik heb 'm ook gezien, vond het zo kinderachtig. Roken is nog altijd een keuze, er last van hebben niet. Ik kan er echt niet bij met m'n hoofd dat je als roker zo krampachtig wil strijden voor je (m.i. nogal dubieuze) 'recht' om jezelf en anderen lastig te vallen met je asfalteerstokjes.
En eh, FYI, als je als horeca-uitbater alcohol verkoopt aan dronken mensen ben je ook strafbaar. (Of in de supermarkt.) Hier is overigens maar weinig alcohol overlast hoor. Er wordt in het centrum goed gepatrouilleerd en als je teveel op hebt mag je dat uit gaan leggen. Maar zoals eerder gezegd, het is niet dat als ik een biertje drink de alcohol automatisch binnenkomt bij iedereen om me heen. En als er een dronken persoon mensen lastig valt op een terras zal die persoon ook worden gevraagd om weg te gaan. Laat staan als iemand begint te braken of tegen een tafel plast, dan staat er vermoedelijk erg snel politie naast
daantjuhhh schreef:je hebt als niet roker ook een keuze..
Namelijk binnen zitten......
Ik weet dat dit kort door de bocht is..
Maar zeggen je hebt de keuze om niet te roken is net zo kort door de bocht.
Ik zal nooit een sigaret opsteken bij iemand die aangeeft last te hebben.
verootjoo schreef:Palmera schreef:Ik begin vooral de bemoeizucht van het kabinet zorgwekkend te vinden, eigenlijk.
Het roken en de bijbehorende problematiek die dat veroorzaakt kost het kabinet klauwen met geld.
De gevolgen van roken zijn nl doodsoorzaak nr 1. Dus ja, als we gewoon stoppen met roken kunnen de zorgkosten een heel eind naar beneden.
Palmera schreef:Ik begin vooral de bemoeizucht van het kabinet zorgwekkend te vinden, eigenlijk.
Palmera schreef:Ik begin vooral de bemoeizucht van het kabinet zorgwekkend te vinden, eigenlijk.
Cayenne schreef:Palmera schreef:@Cayenne: En als je de hele avond op een terras zit moet je steeds tussendoor naar huis?
Of gewoon even een avondje niet roken? Of je loopt even een klein ommetje en komt dan weer terug?
Ik zal wel te simpel denken maar ik snap oprecht het probleem niet omdat ik nooit gerookt heb
CharmingS schreef:Vind het grote onzin, eerst mag er niet meer binnen gerookt worden, en nu mag er niet meer buiten gerookt worden.. En de mensen die het hier mee eens zijn omdat het slecht is voor hun gezondheid, stap aub ook niet meer in je auto dan want die uitlaatgassen zijn ook niet echt bevorderlijk voor mensen hun gezondheid.. En zo kunnen we wel aan de gang blijven, sorry hoor maar vind het behoorlijk hypocriet dat mensen het op gezondheid gaan gooien..
antje_vip schreef:Naast de rook zelf, vind ik het net zo vervelend dat je overal butjes en lege pakjes op straat ziet liggen. Van mij mogen ze speciale rookcafés invoeren, net als met drugs. En dan alleen nog daar en thuis mogen roken.
CharmingS schreef:Vind het grote onzin, eerst mag er niet meer binnen gerookt worden, en nu mag er niet meer buiten gerookt worden.. En de mensen die het hier mee eens zijn omdat het slecht is voor hun gezondheid, stap aub ook niet meer in je auto dan want die uitlaatgassen zijn ook niet echt bevorderlijk voor mensen hun gezondheid.. En zo kunnen we wel aan de gang blijven, sorry hoor maar vind het behoorlijk hypocriet dat mensen het op gezondheid gaan gooien..