Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
love_western schreef:2 weken terug is hij nog bevorderd tot wachtmeester. Mede doordat hij zijn taak uitstekend uitvoerde, konden leden van het arrestatieteam de man overmeesteren. Het onderzoek van de Rijksrecherche is nog gaande, daaruit moet blijken wat er precies is gebeurd.
CharmingS schreef:love_western schreef:2 weken terug is hij nog bevorderd tot wachtmeester. Mede doordat hij zijn taak uitstekend uitvoerde, konden leden van het arrestatieteam de man overmeesteren. Het onderzoek van de Rijksrecherche is nog gaande, daaruit moet blijken wat er precies is gebeurd.
Deze hond stond hoger in rang dan de meeste van ons hier op bokt![]()
@ Selka: Want? Honden door laten werken dan en niet uit handen geven omdat ze misschien verkeerd terecht kunnen komen? De politie wist waarschijnlijk ook niet van te voren of deze honden zouden worden verwaarloosd..
Daarnaast is dit WEER een aanname van de TS, misschien waren er wel redenen waarom deze hond er verwaarloosd uitzag, op onze vereniging loopt ook een hond rond die van alles en nog wat mankeert en die ziet er ook uit of ie ieder moment om kan vallen, maar die hond is nog actief en gezond genoeg om te kunnen blijven leven, het ziet er gewoon niet mooi uit als ze wat slank zijn en kale plekken hebben.. Maar vraag me af of de TS ook gezien heeft dat deze honden slecht werden behandeld..
CharmingS schreef:Boras schreef:Mijn bedenking in dit geval is: een hond inzetten tegen een dolgedraaid figuur met een bijl is dat ok? Je stuurt er toch ook geen ongewapende agent op af?
Had dit dier een schijn van kans?
In dit geval had er een wapen ingezet moeten worden, geen hond.
De hond is niet ingezet, lees even.. De hond liep mee naar boven om te assisteren bij de arrestatie en is niet ingezet. Maar omdat ze man zich heftig heeft verzet en daarbij een agent aanviel heeft hij de hond op een of andere manier weten te raken.
Maar voor iedereen de politie heeft deze hond niet naar binnen laten gaan met de gedachte zoek het maar uit.
Kaus schreef:Nikki, ik weet niet of je opmerking op mij was gericht maar ik bedoel niet de vergelijking te maken dat omdát sommige honden slecht behandeld worden het oké is dat deze hond is overleden.
Ik bedoelde het beeld te schetsen dat wat veel baasjes als optimaal leven zien (lekkere worstje, plakje ham, naar de trimsalon, blokje om) verschilt voor deze honden. Zoals veel mensen het hier zielig vinden dat deze hond is omgekomen tijdens zijn werk vind ik de honden zielig die elke dag, de hele dag op de bank liggen, lijden aan overgewicht waardoor ze niet eens de bank op kunnen springen en te lange nagels hebben van het nooit uitgaan. Maar menig mens zal dat niet als zielig zien.
Kuggur, jouw berichten slaan echt kant noch walHeb die border collies van jouw dan ook alleen maar jachtinstinct? Die kennen dat drijven zeker ook niet dan. Knap hoe je dat aanleert binnen een paar minuten wanneer je een pup bij de schapen zet.
CharmingS, heel gaaf beroep!
Selka schreef:Wat maakt zo'n foto nou voor verschil voor die hond en de andere honden die nog ingezet zullen worden.
En de opmerking dat ze het beter hebben dan menig huishondje vind ik bijzonder. Zo heb ik een aantal jaar terug 2 politiehonden van de weg af geplukt die met pensioen waren en nu bij een bedrijf als waakhonden liepen. Beesten waren enorm slecht verzorgd. Ik had ze het liefst mee naar huis genomen..
Mijn "huishondjes" hebben het beter.
Boras schreef:Juist omdat deze man doorgedraaid was en een bijl had, was het risico voor de hond om er zwaargewond uit te komen te groot.
Daar stel je geen mens en geen hond aan bloot. Met welke trainingsachtergrond dan ook.
Deze verwondingen waren te verwachten. Komen niet onverwacht. Toch?