Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ravellie

Berichten: 3101
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:59

Stapelgek die mensen

En dan ook nog eens je kind uit de auto halen

:\

Loretta
Berichten: 8901
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:00

xxCYNNxx schreef:
persoonlijk vindt ik dat de titel zou moeten zijn; arrogante mensen brengen levens cheetah's in gevaar.

Als het de jachtluipaarden gelukt was, had met veel geweld die sukkels bevrijd moeten worden, met alle gevolgen van dien voor de dieren.



Inderdaad dan komt de schietploeg in actie, niet leuk maar dat is wel zoals het gaat.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:01

Goof schreef:
topsylover schreef:
Als ik de stem van de filmer hoor is hij gewoon echt stomverbaasd en een beetje in paniek van wat hij voor zich ziet. Er bij nadenken om dan actie te ondernemen komt in zulke situaties niet meer bij mensen op. Een Freeze reactie zeg maar.


Ik kreeg er eigenlijk een beetje een Enzo Knol gedachte bij, maar goed.

Voor wat betreft die ouders, dat die zich hebben weten voort te planten zeg. Die zijn toch te dom om te kakken :roll:


Ik ook heel erg!
Ik snap wel dat de filmers niks hebben gezegd, sowieso dat die mensen niet zouden luisteren :n

Loretta
Berichten: 8901
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:04

lieveli schreef:
Het is vanaf de zijlijn en uit een kort fragment natuurlijk heel makkelijk oordelen dat jij het anders had gedaan. Chapeau.


Mensen die zich lekker vergapen over hoe anderen door wilde dieren verscheurd worden is ook al zo oud als de weg naar Rome. 2000 jaar geleden deden we dat ook al. Het enige verschil is dat we er nu bij staan te filmen.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 11-05-18 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:04

Volgens mij heeft het park in de bomen (andere plaatsen) camera's hangen voor de beveiliging. Denk dat het park personeel het al gezien hadden en misschien al actie aan het ondernemen was. Maar dit stukje ging zo snel... Je weet niet wat er achter de schermen gebeurde op dit moment.

Ik hoop wel dat ze meteen het park uit geknikkerd zijn. Had ik wel gedaan als ik eigenaar was... idioten. Want als het echt mis was gegaan hadden hun een geliefde dieren moeten afschieten.
En er staan in meerdere talen waarschuwingen... dat het uberhoudt nodig is. Je kan het zelf ook wel bedenken toch dat je niet tussen roofdieren stapt.

Misschien wel beetje ongepast maar kon het niet laten om te denken.
Meteen goede samenwerking tussen de dieren. Je ziet echt dat het instinct er nog goed inzit.
Na mijn idee waren ze bezig te omsingelen.

Palmera

Berichten: 9503
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:14

Ik zou dergelijke stommelingen ook filmen. Zodat er een zwart op wit bewijs is dat bij eventuele schade het hĂșn eigen oerstomme schuld is en niet dat van de dieren.

De mens heeft er tenslotte nogal een handje van om alles wat auw heeft gedaan af te maken. Dus hopelijk kan dat dan voorkomen worden.

Wat een stelletje krankzinnigen, zeg!

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:16

Het blijkt dat de mensen die filmden al gewaarschuwd hadden maar ze niet wilden luisteren.

Nou, enkeltje natuurlijke selectie dan. Paar baguettes minder.... achterlijken

KM_Ris

Berichten: 2945
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:16

oh jeetje. dat je zelf levensmoe bent moet je zelf weten, maar iemand met gezond verstand gaat toch niet met zijn kind tussen die beesten :\

noviceh

Berichten: 4834
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:18

Ik ben voornamelijk verbaasd over de nonchelante houding van die mensen, met name moeders de vrouw.

daantjuhhh

Berichten: 26982
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:21

Echt zo ontzettend dom.
En dat heeft ook nog eens kinderen.

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:22

Van die roeptoeters die enkel lopen te b*tchen op de filmers en zelfs durven te beweren dat zij het op hun geweten zouden hebben als er iets was gebeurd. Want waar moet je anders tegenaan zeiken?

Dat die Fransen zelf zo dom zijn om dit te doen vind ik al schokkend, maar dat ze hiermee ook hun kroost in gevaar brengen vind ik des te kwalijker. Dat kindje vertrouwt erop dat zijn ouders hem niet in een gevaarlijke situatie brengen. Dat zal ook een leuk verhaal worden op diens bruiloft: 'Je zult het niet meer weten, maar toen je amper kon lopen hebben we je bewust tussen de wilde beesten laten scharrelen. Maar mama heeft je leven gered, hoor'.

Loretta
Berichten: 8901
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:24

Jolien87 schreef:
Van die roeptoeters die enkel lopen te b*tchen op de filmers en zelfs durven te beweren dat zij het op hun geweten zouden hebben als er iets was gebeurd. Want waar moet je anders tegenaan zeiken?

Dat die Fransen zelf zo dom zijn om dit te doen vind ik al schokkend, maar dat ze hiermee ook hun kroost in gevaar brengen vind ik des te kwalijker. Dat kindje vertrouwt erop dat zijn ouders hem niet in een gevaarlijke situatie brengen. Dat zal ook een leuk verhaal worden op diens bruiloft: 'Je zult het niet meer weten, maar toen je amper kon lopen hebben we je bewust tussen de wilde beesten laten scharrelen. Maar mama heeft je leven gered, hoor'.



Het zouden je ouders ook maar zijn arm kind.

eenitraM
Berichten: 10952
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:27

Sommige mensen hebben niet vooraan gestaan bij het uitdelen van intelligentie.

renee16

Berichten: 4900
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:27

Ik snap ook niet dat die filmers zo aanegvallen worden..
Tuurlijk kun je met lichten ofzo seinen naar die mensen, proberen het nummer van eht park te achterhalen (voor je de juiste personen te pakken hebt, ben je wel wat minuten verder denk ik).

Als ik dit zou zien gebeuren zou het toch ook niet in me opkomen zelf uit de auto te stappen om die mensen te waarschuwen, hooguit met de auto ernaast gaan staan en vanuit het raam iets er van zeggen.

Ik vind echt niet dat degene die filmt iets te verwijten valt. JE hoort de jongens ook roepen: NEE NEE, wtf.. Zo schrikken ze van wat ze zien..

Je ziet overigens in het filmpje nog een auto naast de franse mensen stoppen.. Ze lijken vooral heel eigenwijs, door een paar meter verder weer hetzelfde te don.

Loretta
Berichten: 8901
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:36

renee16 schreef:
Als ik dit zou zien gebeuren zou het toch ook niet in me opkomen zelf uit de auto te stappen om die mensen te waarschuwen, hooguit met de auto ernaast gaan staan en vanuit het raam iets er van zeggen.


Er moet helemaal niemand uit de auto stappen. Is ook nergens voor nodig.

Roodvos

Berichten: 6767
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:37

Ik mis eigenlijk alleen het picknickkleedje nog.... :+

Die vrouw bleef wel aardig rustig trouwens. En die gebaren erbij: kssst, weg poesje, af, lief zijn hoor!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:57

Bizar ... hoe dom kun je zijn. Zelfs ook nog met een klein kind. Toen de cheetahs op hen afstormden dacht ik zelfs te zien dat het kleine kind zelf rondliep en snel gepakt werd.
Er staat in meerdere talen, waaronder Frans, duidelijk uitgelegd dat je absoluut de auto niet mag verlaten en ''zelfs'' het raam niet open mag hebben. Buiten tekst ook duidelijke pictogrammen. Wij zijn er meerdere keren geweest en dit is echt duidelijk. Voordat je dit gebied ingaat wordt het nog eens duidelijk herhaald. Vroeger kon je zelfs door het verblijf van de leeuwen rijden, maar dat mag inmiddels niet meer.

Ik heb meestal een hekel aan al dat filmen. Dat zodra er een ongeluk gebeurt, zelfmoordpoging ondernomen wordt of iets anders ernstigs, de eerste reactie van mensen is om te gaan filmen in plaats van helpen of juist ruimte te bieden aan hulpdiensten en ze privacy te gunnen.
Maar in dit geval begrijp ik het filmen wel. Zelfs ik had het wellicht gedaan. Al was het alleen om dit aan het park te kunnen laten zien i.v.m. kenteken.

Het wordt de filmers verweten dat ze niets gedaan hebben. Maar het blijkt dat die Fransen meerdere keren gewaarschuwd zijn en dat het noodnummer van de Beekse Bergen al gebeld was.
En wat hadden ze moeten doen. Zelf eruit wil je niet, raam open mwah .... en dan nog met roepen of toeteren hadden ze waarschijnlijk de aandacht van die mensen getrokken. Hadden ze zich omgedraaid naar de toeterende mensen en misschien zelfs een discussie aangegaan.
Dat had de situatie alleen maar gevaarlijker gemaakt.
Die cheetahs zijn auto's gewend en er zal vast wel eens getoeterd zijn. Ik denk niet dat ze daardoor afgeschrikt hadden kunnen worden.

Dit is gewoon een hele domme actie. In 2012 is een jongetje van 9 die uit de auto gegaan was al eens in zijn arm gebeten door een cheetah.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 11-05-18 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:58

Er staat zo'n gigantisch bord bij de ingang met allemaal verschillende talen erop en afbeeldingen dat je niet mag uitstappen. Ook iemand met gezond boerenverstand weet dat uitstappen gewoon super dom is. Het is maar goed dat er niks is gebeurd, want dan was het natuurlijk de Beekse Bergen hun schuld geweest... 8)7

Loretta
Berichten: 8901
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:02

Roodvos schreef:
Ik mis eigenlijk alleen het picknickkleedje nog.... :+

Die vrouw bleef wel aardig rustig trouwens. En die gebaren erbij: kssst, weg poesje, af, lief zijn hoor!



Een picknikkleedje ontbrak er nog aan ja.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:10

AaronYve schreef:
Yipee schreef:
Ik had ze lekker laten lopen ook hoor. Als ze te stom zijn om te bedenken dat ze lekker tussen de cheetah's en luipaarden kunnen picknicken missen we er helemaal niks aan. Was een goede maaltijd geweest voor de dieren. Natuurlijke selectie noemen ze dat.



En die man op het eind. Echt een held om zelf eerst de auto in te duiken 8)7

Hahaha. Dit dus!

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:10

Jolien87 schreef:
Van die roeptoeters die enkel lopen te b*tchen op de filmers en zelfs durven te beweren dat zij het op hun geweten zouden hebben als er iets was gebeurd. Want waar moet je anders tegenaan zeiken?

Dat die Fransen zelf zo dom zijn om dit te doen vind ik al schokkend, maar dat ze hiermee ook hun kroost in gevaar brengen vind ik des te kwalijker. Dat kindje vertrouwt erop dat zijn ouders hem niet in een gevaarlijke situatie brengen. Dat zal ook een leuk verhaal worden op diens bruiloft: 'Je zult het niet meer weten, maar toen je amper kon lopen hebben we je bewust tussen de wilde beesten laten scharrelen. Maar mama heeft je leven gered, hoor'.


'Gelukkig' bleef mama nog enigzins koel in haar hoofd want papa had dat kind echt niks aan :7

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:11

Die mensen zijn niet goed! Doet mij denken aan een stel die in Tsavo narional park tijdens safari ook vroegen of ze uit de auto mochten om een foto te maken van een leeuw :roll: En later eten gaven aan een baviaan. Sukkels.

Vind het ook wel frappant dat de filmers zo gebasht worden. Het is een moment opname, weet jij wat ze daarvoor of daartussen hebben gedaan? Helemaal als er blijkbaar al mensen zijn geweest die hebben gewaarschuwd, echt niet dat die Fransen dan opeens denken 'oh als jullie het zeggen dan stoppen we wel...

Olympia

Berichten: 55612
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:12

Ik lees trouwens dat de Beekse Bergen helemaal niet op de hoogte waren van het feit dat dit zich heeft afgespeeld afgelopen maandag.

Blijft natuurlijk verschrikkelijk dom dat deze mensen zon absurd risico hebben genomen.

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:12

Roodvos schreef:
Ik mis eigenlijk alleen het picknickkleedje nog.... :+

Die vrouw bleef wel aardig rustig trouwens. En die gebaren erbij: kssst, weg poesje, af, lief zijn hoor!


Ja ze heeft inderdaad echt geluk gehad met dat ze dat dier is blijven aankijken en niet is gaan rennen. Denk dat het anders was afgelopen als ze snel naar de auto was gerend.. Toen ik in Afrika was heb ik ook allemaal horrorverhalen gehoord over kinderen die de bomen ingesleept werden.. Die beesten zijn echt levensgevaarlijk, ook nog als ze achter een hekje leven. Hoe dom kun je zijn :x

Vind het wel erg dat er zo'n kritiek is naar de mensen die gefilmd hebben, in die tijd dat zoiets gebeurt kun je toch amper naar het park bellen. Ze zijn duidelijk ook geschrokken..

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:16

Heel goed dat dit, na meerdere waarschuwingen van mensen plus alle borden toch gefilmd is. Had ik ook gedaan, maar meer als bewijslast voor het park zelf. Niet om zo op internet te zetten, maar misschien wilde het park dit zelf wel?! Aan ons dus niet de taak om hierover te oordelen.

Echt wat een idioten....van mij hadden de luipaarden wel mogen aanvallen. Echt ziek gedrag dit van deze mensen. Hoe dom ben je :=