'Free Bleeding' Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:18

Citaat:
Ik heb zelf nooit 5 dagen non stop op de hurken gezeten om de boel te laten stromen maar het zeer aan te bevelen.
Beter dan pijnstillers.

Vooralsnog werkt bij mij chemische troep als naproxen beter tegen extreme krampen dan op mijn hurken gaan zitten. Niet alles is op te lossen the natural way. Was het maar zo.

Menstrueren vind ik eerlijk gezegd wel vies, al die rotzooi, al dat bloed. En dat gerommel met tampons en maandverband. Ik accepteer het als onderdeel van het vrouw-zijn, maar ik vind het een uitermate stomme uitvinding van moeder natuur. De boel laten lopen .. gatver, ik moet er niet aan denken, de keren dat dat per ongeluk gebeurt zij al erg genoeg,

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:23

AbbyBlues schreef:
CharmingS schreef:

Zal je toch vertellen dat toen ik een buikgriep had, en moest kotsen ik dat toch echt in het openbaar heb gedaan.. Dat is namelijk iets wat je niet kunt onderdrukken.

Als mensen er voor willen kiezen geen maandverband of tampons te willen gebruiken dan heb ik daar respect voor.. Net als mensen die dat wel gebruiken. Ik gebruik katoen uitwasbaar maandverband, aangezien dat beter is voor je lichaam. Ik was dat eerst uit met de hand in een bak die alleen daar voor bedoeld is,en daarna gaat ie gewoon mee de was in..

Zou er niet echt vrolijk van worden om het bloed in mijn planten te gieten, of op mijn gezicht te smeren..

Maar vind die reactie van die arts wel een beetje overdreven.. Het bloed loopt langs je benen? Was ooit plots ongesteld geworden, had het niet in de gaten.. Maar er zat toch niets op mijn benen hoor.

Lijkt me sowieso wel fris om jezelf even te verschonen tussendoor en iedere dag jezelf daar te wassen als je ongesteld bent, dus of je nu maandverband/tampons gebruikt, of je gebruikt niets zal echt geen verschil maken kwa schimmels lijkt mij zo..

Denk ook wel dat het verschilt per persoon, de ene persoon verliest liters bloed en andere bijna niets.. Ik heb een spiraal dus bij mij is het echt heel weinig wat er uit komt gelukkig :j

Heel eerlijk, tot het allerlaatste stuk van het artikel had ik niet eens door dat ze gewoon netjes maandverband gebruiken, maar dan niet de chemische plastieke zooi maar gewoon ouderwets katoen zoals oma en overgroot oma het vroeger ook deden. Dan vind ik het ineens al niet meer zo vies. Beetje stemmingmakerij dit artikel.

Ik heb daar geen probleem mee hoor, als mensen dat zelf uitwassen. Is ook nog eens beter voor het milieu. Mij boeit het niet wat iemand doet als ze ongesteld is, maar ik zou het ook niet prettig vinden als ik iemand anders haar menstruatie bloed op een barkruk zou tegenkomen ofzo. Vind het dan ook wel zo netjes als deze mensen zelf zorgen dat ze iets onder hun punani kunnen leggen zodat andere mensen daar geen last van hebben..

Voor de rest, nu ik er zo over na denk hoop ik dat deze dames dan wel gewoon zichzelf regelmatig wassen en verschonen als ze het hebben laten lopen.. Want die geur word je niet blij mee, dan zit ik nog liever een dag bij de visboer :')

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:24

Ik vind dit echt gewoon goor.
Had het gister al voorbij zien komen op facebook.
Geloof niet dat mijn collega's het zouden waarderen als ik grote rode vlekken in mijn overall zou creëren...

En taboe, menstruatie? Echt niet op onze afdeling. Ik loop rustig met een tampon in mijn bakkes naar de plee toe, of ik roep dat ik code rood heb en effe een nieuwe kruisraket ga afvuren.
En ik werk met alleen maar kerels.... :D
Die hebben ook allemaal vrouwen thuis die hetzelfde hebben elke maand. Hier wordt er gewoon openlijk over menstruatie gepraat en gegrapt.
Mijn mannelijke collega heeft ook elke maand zijn eigen "men"-struatie. Waarbij hij prikkelbaar is en chocola moet...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:24

WTF?!
:r :r :r

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:25

Heb de reacties niet gelezen maar:

:r :r :r :r :r :r :r

Ik heb nu weer het maandelijke feestje en dan zijn tampons en maandverband echt een godszegen in mijn ogen _O- en planten bemesten ermee!? Hoe dan... bah... het enige wat ik hiervoor kan opbrengen

Laulitz

Re: 'Free Bleeding' Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:29

Ja leuk idee maar het enige waar ik aan kan denken is, wat als je moet werken? Je kan toch moeilijk alles zn beloop laten gaan :+ Ik doe een fysieke job, niet op een stoel, die rommel zou letterlijk langs mn benen naar beneden lopen! Of elke maand 2 dagen vrij nemen om te menstrueren, mijn baas ziet me al aankomen. Ik denk niet dat ik dan lang een job zou hebben :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:32

Askja schreef:
Citaat:
Ik heb zelf nooit 5 dagen non stop op de hurken gezeten om de boel te laten stromen maar het zeer aan te bevelen.
Beter dan pijnstillers.

Vooralsnog werkt bij mij chemische troep als naproxen beter tegen extreme krampen dan op mijn hurken gaan zitten. Niet alles is op te lossen the natural way. Was het maar zo.

Heeft te maken met de natuurlijke 'chemicaliën' uit je bloed die de krampen van de baarmoeder veroorzaakt. Naproxen is de enige pijnstiller die daar op in werkt.
Alternatieve zijn alcohol en een orgasme, beide verdunnen je bloed en een orgasme zorgt er ook nog voor dat je baarmoeder anders gaat krampen :+

Verder over het idee van free bleeding: :r IEUW!

Nee, dank je :n Vind een tampon indoen al niet erg schoon en dan kan je gewoon meteen je handen wassen. Maar bewust alles laten lopen? Hell no.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:36

Smeerpijp :r

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:43

Mijn ding is het zeker niet, als mensen dit soort praktijken binnenshuis doen moeten ze zelf weten maar blijf met je stinkende bloedmassa bij mij vandaan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:46

Vreselijk smerig die vrouw, heb er echt geen ander woord voor. Leuk als ze met die bebloede broek op openbare plekken gaat zitten. OV, bankjes, wachtkamers.... Buiten goor is het nog asociaal ook.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:51

Onhygiënisch..

En die huisarts is ook niet helemaal wijs, 98% van alle tampons en maandverband bevat schadelijke, chemische stoffen.. daarom gebruik ik dat ook niet, maar ben geen free bleeder hoor, relax :+

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:51

Ik dacht serieus dat ik een artikel van de Speld aan het lezen was toen ik zag dat het echt was :+

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:53

Anna79 schreef:
Ik dacht serieus dat ik een artikel van de Speld aan het lezen was toen ik zag dat het echt was :+

Same!! _O-

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:56

swartbeessie schreef:
Ik hou er niet van om mensen alle 'jager verzamelaars' te betitelen, misschien kleden mensen zich nog traditioneel maar ze lopen gewoon met mobieltjes rond. Maar wel interessant dat je dit aanhaalt- in veel culturen is het namelijk gebruikelijk dat vrouwen zich afzonderen, in een gebouw of zelfs buiten de grenzen van het dorp, omdat de menstruatie als bedreigend wordt gezien.
Dit is vergelijkbaar met wat de dame in het filmpje doet, namelijk de eerste dagen zich terugtrekken.

Conclusie is dus dat ze het tegenovergestelde doet van wat ze wil bereiken....

Ik ben zeker niet tegen alternatieve methodes, ben zelf een fan van cups. Maar dit gaat me wel een beetje heel erg ver. Die huisarts overdrijft ook wel weer. Maar ik vind het geen fijn idee dat er mensen rondlopen die het gewoon laten lopen. Thuis moet ze het uiteraard lekker zelf weten.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:58

Ok. Is het gek dat ik erg val over het feit dat deze mevrouw iedere maand de eerste twee dagen thuis blijft?! Als ik dst zou introduceren op mijn werk zou ik onstlagen worden :')

En hou dat bloed lekker bij je. Niemand wordt hier vrolijk van :evaw:

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:02

Tja, als je knie bloedt, doe je er toch ook een pleister op? :+ Ik vind veel reactie van "wat een smerige vrouw" iets overdreven, er heerst toch (vooral bij mannen) een aardige taboe op menstruatie wat ik jammer vind. Daarentegen zou ik het zelf niet fijn vinden om overal een rode stip op te zetten of met een broek vol bloedvlekken te lopen.

PS. Ik krijg dit nummer niet uit mijn hoofd bij dit topic

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:08

Tja, back to nature, lijkt wel een loopse hond. Die kun je ook door het huis heen sporen. taboe, niks taboe en smerig is menstruatie ook zeker niet. Je menstruatiebloed vrijelijk laten stromen, hoe komt ze er op!!!!!! Spijt me te zeggen maar die is niet goed wijs. Zat op Majorca gehurkt en mijn bloed kon vrijelijk stromen, dichter bij de natuur, blablabla. gelukkig doet ze niemand pijn hiermee en verder, geen aandacht aan geven.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:12

Citaat:
" Ik vind veel reactie van "wat een smerige vrouw" iets overdreven, er heerst toch (vooral bij mannen) een aardige taboe op menstruatie wat ik jammer vind

De vrouw zelf is niet smerig, maar menstruatiebloed en andere rommel is dat wel. Net als alle andere zooi die je achterlaat in de WC. Het is afval van je lichaam. Dus als je dat vrijelijk laat lopen ...
Citaat:
Alternatieve zijn alcohol en een orgasme, beide verdunnen je bloed en een orgasme zorgt er ook nog voor dat je baarmoeder anders gaat krampen :+

I know :D
Helaas is alcohol tijdens 'de dagen' voor mij een no-go, ten eerste mag dat niet in combinatie met naproxen, ten tweede werkt het bloedverdunnend en ik wil niet helemaal leegbloeden.
Orgasme werkt, maar erg kortdurend ...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:12

Bloed ìs nu eenmaal niet hygiënisch, of het nu uit een knie of een vagina komt doet niet terzake. Het bevat allerlei bacterieën, ziekteverwekkers etc. Heeft niet echt iets met taboe te maken imo.

En dan dat geraaskal over ‘met je innerlijke oervrouw in verbinding komen’ koekoek :’)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:14

Ik ben helemaal voor de natuur en alles wat daarbij hoort.Maar zoiets als dit moet je dan wel thuis doen,anders maak je toch alles vies bij anderen.Overigens was ik altijd heel blij met mijn (natuurlijke,want ik gebuikte bewust geen pil etc.) menstruatie en ik vond het heel jammer dat ik dat door de overgang ben kwijtgeraakt.Maar ik vond wel tampons een van de beste uitvindingen ooit gedaan.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:17

Het is zeker wel erg vies.. Maar toch las ik ook dat ze de eerste twee dagen van haar menstruatie niet naar werk gaat. Ik neem aan dat ze dan gewoon thuis blijft? En ook dat ze wel van die cups of uitwasbaar maandverband gebruikt de dagen hierna. Als ze het lekker voor zichzelf houdt de eerste dagen is het toch prima. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:18

Vrouwen zijn raar man. Serieus.
Waarom willen vrouwen altijd statements maken? Zijn ze zo onzeker? Krijgen ze thuis geen aandacht?
We zijn al gezegend met de 'openbare borstvoeders', de 'ik behoud al mijn lichaamsbeharing en scheer me nooit meer-club' en nu de 'free bleeders'.
Vette oliebol. Ben benieuwd wat hierna weer 'gestate' moet worden.
Laatst bijgewerkt door Goof op 01-05-18 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:19

Askja schreef:
Citaat:

I know :D
Helaas is alcohol tijdens 'de dagen' voor mij een no-go, ten eerste mag dat niet in combinatie met naproxen, ten tweede werkt het bloedverdunnend en ik wil niet helemaal leegbloeden.
Orgasme werkt, maar erg kortdurend ...

Ach, scheelt, als je de eerste twee dagen per menstruatie thuis blijft heb je daar alle tijd voor...

:')

Verschrikkelijk onhygiënisch. Menstruatie is niet vies maar hoef het bloed van een ander niet tegen te komen op random plekken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:20

Goof schreef:
Vrouwen zijn raar man. Serieus.
Waarom willen vrouwen altijd statements maken? Zijn ze zo onzeker? Krijgen ze thuis geen aandacht?
We zijn al gezegend met de 'openbare borstvoeders', de ik behoud al mijn lichaamsbeharing en scheer me nooit meer-club' en nu de 'free bleeders'.
Vette oliebol. Ben benieuwd wat hierna weer 'gestate' moet worden.

_/-\o_

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:21

Mars schreef:
En dan dat geraaskal over ‘met je innerlijke oervrouw in verbinding komen’ koekoek :’)

Dat inderdaad. Ik smeer toch ook niet overal mijn zaad op om met mijn innerlijke man in verbinding te komen? Sommige lichaamsfuncties heb je, maar die houd je voor jezelf, en hun producten ook.
:r