Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Resistance schreef:Wat ook een probleem is, is dat veel bedrijven denken dat ze hun reclame zelf wel kunnen maken, of gewoon absoluut geen geld over hebben voor een goede reclame. Daarvan krijg je al die zooi en die schreeuwerige reclames en affiches overal waar je helemaal gek van wordt.
Vjestagirl schreef:Maar zou dat zo erg zijn, als die bedrijven niet zouden bestaan? Voor jou als ondernemer is het vervelend, maar voor de consument is het veel transparanter, wordt het straatbeeld veel rustiger en worden ze veel minder voorgelogen.
Betekend het ook niet gewoon dat je in een veel te kleine vijver aan het vissen bent, als je niet kan bestaan zonder spam op social media?
Resistance schreef:Wat ook een probleem is, is dat veel bedrijven denken dat ze hun reclame zelf wel kunnen maken, of gewoon absoluut geen geld over hebben voor een goede reclame. Daarvan krijg je al die zooi en die schreeuwerige reclames en affiches overal waar je helemaal gek van wordt.
__Nathalie__ schreef:Resistance schreef:Wat ook een probleem is, is dat veel bedrijven denken dat ze hun reclame zelf wel kunnen maken, of gewoon absoluut geen geld over hebben voor een goede reclame. Daarvan krijg je al die zooi en die schreeuwerige reclames en affiches overal waar je helemaal gek van wordt.
Als het werkt waarom dan onnodig geld uitgeven?
ikke schreef:Montgri schreef:Wat zou zo’n wereld heerlijk zijn zeg! Gewoon rust en niks anders meer. Dat zou echt een droom zijn.
In een berevel met een knuppel achter de herten aan voor je broodnodige vreten? Leuk ideaalbeeld......
Resistance schreef:Maar waarom overbodig? Omdat jij toevallig geen reclame in je leven wil? Deze hele wereld draait (helaas) op het verkopen en kopen van allemaal dingen die je niet nodig hebt. Dat is nu eenmaal hoe het is, en er zijn ongelofelijk veel banen die op dat systeem draaien. Een groot deel van dat systeem bestaat onder andere uit advertising, en als dat er niet is, wat eerder al is gezegd, dan weet men niet dat iets bestaat. En dan verliezen mensen hun baan, omdat een bedrijf niet loopt.
Dus nee, het is feitelijk niet overbodig, maar nodig. Het systeem is wellicht overbodig, maar daar ontkom je helaas niet zomaar aan.
Shaggy09 schreef:Vjestagirl schreef:Mooi gemaakt, beter dan die verschrikkelijke woordgrappen van t kruidvat, maar nog steeds overbodig
Maar misschien vind iemand anders die woordgrappen wel hilarisch. Dat jij het verschrikkelijk vind betekent niet dat het per definitie ook zo is.
Vjestagirl schreef:Resistance schreef:Maar waarom overbodig? Omdat jij toevallig geen reclame in je leven wil? Deze hele wereld draait (helaas) op het verkopen en kopen van allemaal dingen die je niet nodig hebt. Dat is nu eenmaal hoe het is, en er zijn ongelofelijk veel banen die op dat systeem draaien. Een groot deel van dat systeem bestaat onder andere uit advertising, en als dat er niet is, wat eerder al is gezegd, dan weet men niet dat iets bestaat. En dan verliezen mensen hun baan, omdat een bedrijf niet loopt.
Dus nee, het is feitelijk niet overbodig, maar nodig. Het systeem is wellicht overbodig, maar daar ontkom je helaas niet zomaar aan.
Naja goed, ik denk dus dat dat systeem prima op de schop zou kunnen. Ik stoor me aan de drukte die een wereld vol reclames oplevert, ik stoor me eraan dat de wereld draait om t verkopen van overbodige troep. Onder andere door reclames denken mensen dat ze recht hebben op alles, en is de wereld zo'n paasei aan het worden.
Dat mensen hun baan verliezen als er minder/geen reclame gemaakt zou worden: jammer dan. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen, en vooruitgang is belangrijker dan een paar banen. Misschien kunnen die mensen dan iets gaan doen met hun tijd waar de wereld wel wat aan heeft.
Resistance schreef:Vjestagirl schreef:Maja goed, ik denk dus dat dat systeem prima op de schop zou kunnen. Ik stoor me aan de drukte die een wereld vol reclames oplevert, ik stoor me eraan dat de wereld draait om t verkopen van overbodige troep. Onder andere door reclames denken mensen dat ze recht hebben op alles, en is de wereld zo'n paasei aan het worden.
Dat mensen hun baan verliezen als er minder/geen reclame gemaakt zou worden: jammer dan. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen, en vooruitgang is belangrijker dan een paar banen. Misschien kunnen die mensen dan iets gaan doen met hun tijd waar de wereld wel wat aan heeft.
Dat het hele systeem op de schop zou mogen ben ik het mee eens hoor.Het hele systeem heeft ons in deze oliebol gebracht waarin we nu zijn en de aarde naar de paasei geholpen. Maar helaas gaat dat niet zo makkelijk.
Wat betreft het laatste wat je zegt: zie je niet in hoe ongelofelijk egoïstisch je bent?Omdat jij iets niet leuk vindt mogen miljoenen mensen (want ja, zoveel zijn het er) hun baan verliezen?
Wat een vooruitgang.
Vjestagirl schreef:Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe de wereld, vandaag de dag, helaas, leeft.Resistance schreef:Maar waarom overbodig? Omdat jij toevallig geen reclame in je leven wil? Deze hele wereld draait (helaas) op het verkopen en kopen van allemaal dingen die je niet nodig hebt. Dat is nu eenmaal hoe het is, en er zijn ongelofelijk veel banen die op dat systeem draaien. Een groot deel van dat systeem bestaat onder andere uit advertising, en als dat er niet is, wat eerder al is gezegd, dan weet men niet dat iets bestaat. En dan verliezen mensen hun baan, omdat een bedrijf niet loopt.
Naja goed, ik denk dus dat dat systeem prima op de schop zou kunnen. Ik stoor me aan de drukte die een wereld vol reclames oplevert, ik stoor me eraan dat de wereld draait om t verkopen van overbodige troep. Onder andere door reclames denken mensen dat ze recht hebben op alles, en is de wereld zo'n paasei aan het worden.
Vjestagirl schreef:Resistance schreef:
Dat het hele systeem op de schop zou mogen ben ik het mee eens hoor.Het hele systeem heeft ons in deze oliebol gebracht waarin we nu zijn en de aarde naar de paasei geholpen. Maar helaas gaat dat niet zo makkelijk.
Wat betreft het laatste wat je zegt: zie je niet in hoe ongelofelijk egoïstisch je bent?Omdat jij iets niet leuk vindt mogen miljoenen mensen (want ja, zoveel zijn het er) hun baan verliezen?
Wat een vooruitgang.
Zeg je nou dat jij het geen vooruitgang zou vinden als we de wereld niet meer naar de klote zouden helpen?
Ailill schreef:Vjestagirl schreef:Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe de wereld, vandaag de dag, helaas, leeft.Naja goed, ik denk dus dat dat systeem prima op de schop zou kunnen. Ik stoor me aan de drukte die een wereld vol reclames oplevert, ik stoor me eraan dat de wereld draait om t verkopen van overbodige troep. Onder andere door reclames denken mensen dat ze recht hebben op alles, en is de wereld zo'n paasei aan het worden.