21 maart 2018 gemeenteraadsverkiezingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: 21 maart 2018 gemeenteraadsverkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:49

Hier -O- de partij die het hardst natuurgebied wil opofferen voor nog meer lawaaimakers heeft gewonnen Sjips helaas. Waar ik op gestemd heb heeft als enige flink verloren. Plaats wordt steeds rechtster en voor ondernemers.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:51

Hier ook niet helaas, GL is hier op een zetel blijven hangen en de enige andere diervriendelijke en milieubewuste partij heeft een zetel moeten inleveren jammer genoeg. Goed dat ze door de rest van het land wel hoog hebben gescoord!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 09:01

8nnemiek schreef:
Hier ook niet helaas, GL is hier op een zetel blijven hangen en de enige andere diervriendelijke en milieubewuste partij heeft een zetel moeten inleveren jammer genoeg. Goed dat ze door de rest van het land wel hoog hebben gescoord!

Ja echt! In diverse grote steden zijn ze de grootste geworden, waaronder Amsterdam. Super tof! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:02

Magrathea schreef:
8nnemiek schreef:

Ja echt! In diverse grote steden zijn ze de grootste geworden, waaronder Amsterdam. Super tof! :)

*\o/* *\o/* *\o/*
Hoop dat we ook echt verschil gaan merken in Amsterdam!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:52

Nijmegen is altijd al behoorlijk links.

Vorige keer SP de grootste, dit jaar met 6 zetels gedeelde 2de plaats met D66 en Groenlinks de grootste met 11. PVV doen we hier uberhaubt niet aan :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 10:08

Shiloh schreef:

Vorige keer SP de grootste, dit jaar met 6 zetels gedeelde 2de plaats met D66 en Groenlinks de grootste met 11. PVV doen we hier uberhaubt niet aan :P

Nee dat las ik. Iemand klaagde op de FB pagina van Wilders dat de PVV in Nijmegen niet meedeed en toen wist ze niet wat ze moest stemmen. :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:14

Magrathea schreef:
Shiloh schreef:

Nee dat las ik. Iemand klaagde op de FB pagina van Wilders dat de PVV in Nijmegen niet meedeed en toen wist ze niet wat ze moest stemmen. :')

Die kan beter niet stemmen, maar verhuizen :') haha.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 10:41

:') :') Ja inderdaad.
Het valt me toch op dat een partij als de PVV in Rotterdam 2 zetels kan halen ondanks de belabberde campagne in die stad. Bewijst voor mij toch maar weer dat ze alles kunnen maken maar dat hun achterban zich er weinig van aan trekt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:47

Mijn partij is de grootste geworden in Den haag :D
Helaas wel met de vvd

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:04

Wij (VVD) samen met Groenlinks hier de meeste zetels, allebei 4. Super tevreden!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:14

Ik heb lokaal gestemd, en twee lokale partijen zijn ook de grote winnaars geworden. Nieuwe partij van 0 naar 4 zetels en de nummer twee zit er vlak achter met ook vier zetels. Huidige college (VVD, GL, SP en CU/SGP) is van 11 (hadden al een minderheid nadat een paar jaar terug het CDA eruit stapte) naar 9 gegaan, daar ben ik wel erg blij mee.

Wel opvallend hier, 25 zetels zijn verdeeld over 10 partijen, erg grote verdeeldheid wat dat betreft.

Gimme_Spurs schreef:
Ik zag net een reclame van Amnesty over de wiv. Dat de privacy tussen arts-patiënt niet gewaarborgd wordt in de nieuwe wet. Alsnog stem ik voor. Doodeng nu al, al die cyber aanvallen.

Die voorkom je niet met deze wet. En er moet ook wel een nieuwe wet komen, maar een paar dingen moeten gewoon geschrapt worden. Maar dat is eigenlijk een discussie voor in [NM] Raadgevend referendum sleepwet - 21 maart

Magrathea schreef:
Niet dat het uitmaakt, maar de PvdD wil het wel verplicht stellen dat hondenbelasting besteed wordt aan hondenvoorzieningen :) (dát er hondenbelasting geheven moet worden is helaas landelijk bepaald en kan de gemeente weinig aan doen)

Dat is niet waar, zijn genoeg gemeenten die geen hondenbelasting meer heffen. :)

http://hondenbelasting.net/hondenbelasting-afgeschaft/

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:26

Hier is de VVD samen met D66 de grootste. D66 heeft wel flink verloren, van 9 naar 5 zetels. De partij waar ik op heb gestemd is de grote winnaar en gaat van 1 naar 3 zetels. Vooral links en groen heeft het hier goed gedaan, en daar ben ik erg blij mee

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 13:42

Ja, van die hondenbelasting hoorde ik gisteren ook. Gek dat ik dat dacht :=
Nu moet ik zeggen dat ik niet per se tegen hondenbelasting ben mits het dan ook aan hondenvoorzieningen wordt uitgegeven, of desnoods aan het gemeentelijke asiel...
In Den Haag heb je allerlei leuke losloopstroken voor honden naast de 80 km weg, zonder hek oid, dat is toch ook onzin _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:48

Lokaal gestemd , die hebben ook flink gewonnen maar helaas is het nog steeds de verkeerde partij aan het roer en die is nog gegroeid ook, samen met hun hielenlikkende tweede partij gaan die dus weer de dienst uitmaken, maar wel een veel linksere oppositie die hopelijk voor de plaatselijke mensen veel kan betekenen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:22

Magrathea schreef:
Ja, van die hondenbelasting hoorde ik gisteren ook. Gek dat ik dat dacht :=
Nu moet ik zeggen dat ik niet per se tegen hondenbelasting ben mits het dan ook aan hondenvoorzieningen wordt uitgegeven, of desnoods aan het gemeentelijke asiel...
In Den Haag heb je allerlei leuke losloopstroken voor honden naast de 80 km weg, zonder hek oid, dat is toch ook onzin _O-

Het stamt gewoon uit een tijd dat honden werkdieren waren. In de meeste gevallen gaat meer dan de helft van de opbrengst naar handhaving/controle/inning etc. een fractie naar honden voorzieningen, en de rest naar gemeente pot. Melkkoe dus, die uiteindelijk nergens op slaat. Want waarom wel op honden, maar niet op zoveel andere dieren?

Bovendien is aangetoond dat over het algemeen mensen zich veel verantwoordelijker voelen voor de hondenpoep die hun hond veroorzaken, als ze géén honden belasting betalen. Een beetje zo van "dat kan de gemeente toch opruimen, daar betaal ik toch voor!".

Ja, Nijmegen staat vol met zogenaamde "losloop veldjes". compleet nutteloze postzegels. Ik betaal liever geen hondenbelasting en dat die nutteloze hokjes verdwijnen, dan wel. Wat blijft er dan over? Het plaatsen en legen van hondenpoep bakken. Wat kan dat in hemelsnaam kosten? Geen 110 euro per hond per jaar in ieder geval.

Sorry... Rant.... ik hoop dat die onzin snel verdwijnt in ieder geval.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:25

Ik betaal de hoofdprijs aan belasting voor ze. Wat is er? Je kunt gratis poepzakjs halen bij stadhuis. Dat is het. Losloopgebieden langs drukke doorgaande wegen (niet veilig dus) twee waterschaps losloop dijkjes die binnenkort verdwijnen. Geen poep ruimen door gemeente helemaal niks dus