Maakt de prins uit Doornroosje zich schuldig aan seksueel mi

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12857
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Maakt de prins uit Doornroosje zich schuldig aan seksueel mi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:27

Ik vind de klokkenluider van de notre Dame dan eerder een dingetje: moraal van het verhaal: als je lelijk bent kan je het meisje niet krijgen, terwijl je als knappe idioot wel voorzien bent.

purny

Berichten: 27623
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:29

En sneeuwwitje dan met haar harem van 7 blanke dwergen :+ worden allemaal als slaaf behandeld aangezien ze alleen maar werken

eilleen333

Berichten: 12857
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Maakt de prins uit Doornroosje zich schuldig aan seksueel mi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:31

Sowieso het feit dat alle chicks een prins scoren (het is nooit de zoon van de groenteman oid), op hun 16e standaard trouwen na 1 zoen.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:40

Ik vind het vooral grappig dat mensen zo heftig op dit verhaal reageren := _O-

Het is toch ook een raar verhaal :+ Ik vind het eigenlijk gekker dat ik zelf nooit bedacht heb, dat dit best een raar sprookje is :D :D

Je moet dingen altijd wat in het extreme trekken om een punt te maken, het is natuurlijk uiteindelijk echt wel belangrijk wat je je kinderen voorschotelt aan verhalen.

Ik denk niet dat het voor niets is dat de Disney-films een enorme evolutie hebben doorgemaakt van films waarbij de hoofdpersoon een dommig, mooi meisje is die geen enkel ander doel in het leven heeft dan een knappe, rijke prins trouwen naar stoere, dappere meiden die zichzelf wel redden *\o/*

purny

Berichten: 27623
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:44

eilleen333 schreef:
Sowieso het feit dat alle chicks een prins scoren (het is nooit de zoon van de groenteman oid), op hun 16e standaard trouwen na 1 zoen.

Of ze worden gewoon uitgehuwelijkt. :+

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:00

eilleen333 schreef:
Sowieso het feit dat alle chicks een prins scoren (het is nooit de zoon van de groenteman oid), op hun 16e standaard trouwen na 1 zoen.

En zelfs daar is aan gewerkt. In Frozen blijkt de prins de slechte en de eenvoudige boerenjongen eindigt samen met de prinses (die ook zelf aardig haar mannetje staat).

Onali

Berichten: 18529
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:57

Kwanyin schreef:
eilleen333 schreef:
Sowieso het feit dat alle chicks een prins scoren (het is nooit de zoon van de groenteman oid), op hun 16e standaard trouwen na 1 zoen.

En zelfs daar is aan gewerkt. In Frozen blijkt de prins de slechte en de eenvoudige boerenjongen eindigt samen met de prinses (die ook zelf aardig haar mannetje staat).


En in Brave blijft ze alleen over ondanks poging tot uithuwelijken.

JoyCiej007

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:04

bruintje123 schreef:
Palmera schreef:
|o |o |o
Ik word echt doodmoe van deze wereld.
En maar aangesproken voelem, en maar zoeken naar, en maar overal onrecht in zien.

In de maatschappij, op bokt, op facebook, alles moet afgelast, veranderd, of als een porseleinen beeldje behandeld worden.

Ik snap werkelijkwaar niet hoe het slappe ras mens het voor elkaar krijgt de wereld zo te domineren.

Zo mee eens!
En dat dik gedrukte nog eens extra.
Wat er ook gezegd word altijd is er wel een teer zieltje dat zich gekwetst voelt. En het ergste daar moet tegenwoordig massaal naar geluisterd worden.
Waar is de tijd gebleven dat men zei, kweek maar wat eelt.
Echt wat steviger in de schoenen staan zou voor veel mensen het leven echt een stuk aangenamer maken.


Zo. Dank aan bovenstaande bokkers; jullie schelen mij een hoop typewerk. Ik quote dus gewoon even. :D

Palmera

Berichten: 9495
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 23:46

sanne83 schreef:
Je moet dingen altijd wat in het extreme trekken om een punt te maken, het is natuurlijk uiteindelijk echt wel belangrijk wat je je kinderen voorschotelt aan verhalen.

Maar het zijn sprookjes. Doorgaans voor kinderen. En kinderen denken echt niet zover als sommige volwassenen denken. En ik zeg sommigen, omdat ik als volwassen vrouw zijnde kindersprookjes echt niet ga zitten opvatten alsof het misbruik of erger betreft.
En ik heb de sprookjes uit mijn kindertijd ook niet meegenomen als basis voor mijn volwassen leven.

Dan kunnen we alle prinsenjurkjes en ridderpakjes voor kinderen uit de schappen halen. Ze worden namelijk toch geen prinses of ridder. Dus om ervoor te zorgen dat ze zich geen illusies en waanideeën in het hoofd halen schaffen we dat ook maar af. :+

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 00:45

Ben het wel eens met sanne83. Het is natuurlijk ook een raar verhaal. In deze tijd zou dat nooit meer zo geschreven kunnen worden zonder een heleboel heibel. Je kunt het nu af doen als een sprookje, maar stel dat het ooit in een hedendaags jasje gehesen wordt dan zou ik dat inderdaad niet voorlezen aan mijn kinderen.

Sunnda

Berichten: 7842
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 01:13

bruintje123 schreef:
Palmera schreef:
|o |o |o
Ik word echt doodmoe van deze wereld.
En maar aangesproken voelem, en maar zoeken naar, en maar overal onrecht in zien.

In de maatschappij, op bokt, op facebook, alles moet afgelast, veranderd, of als een porseleinen beeldje behandeld worden.

Ik snap werkelijkwaar niet hoe het slappe ras mens het voor elkaar krijgt de wereld zo te domineren.

Zo mee eens!
En dat dik gedrukte nog eens extra.
Wat er ook gezegd word altijd is er wel een teer zieltje dat zich gekwetst voelt. En het ergste daar moet tegenwoordig massaal naar geluisterd worden.
Waar is de tijd gebleven dat men zei, kweek maar wat eelt.
Echt wat steviger in de schoenen staan zou voor veel mensen het leven echt een stuk aangenamer maken.

Amen to that! :j

Ik lees gezellig mee, want ik weet l welke namen straks voorbij komen die het opnemen voor de tere zieltjes van de maatschappij. :+

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 01:20

Peerke_ schreef:
Bron:https://nos.nl/artikel/2204247-maakt-de-prins-uit-doornroosje-zich-schuldig-aan-seksueel-misbruik.html

De prins die Doornroosje kust in het sprookje: maakt die zich schuldig aan seksueel misbruik? Een Britse moeder vindt van wel en wil dat het sprookje niet meer wordt voorgelezen op de school van haar zoontje.

Doornroosje, die slaapt op het moment van de kus, geeft volgens de moeder geen toestemming en dat is geen goed voorbeeld voor kinderen.

Sarah Hall vindt dat het sprookje een verkeerde en ongepaste seksuele boodschap overdraagt aan jonge kinderen. "Mijn zoon is pas 6 jaar oud en hij neemt alles in zich op wat hij ziet. Het boek kan een goede bron zijn voor een discussie met oudere kinderen over seks, maar niet voor jonge kinderen", zegt Hall tegen Britse media.
In het sprookje moet de prins Doornroosje kussen zodat ze wakker wordt. De prins kust haar en ze ontwaakt uit haar slaap. Doornroosje is dus op het moment van de kus nog aan het slapen.
De #MeToo-discussie opende Halls ogen over het sprookje, vertelt ze. Volgens de moeder zijn er ook problemen in andere sprookjes - die problemen hebben allemaal te maken met het 'kussen zonder toestemming'.

Of de school van Halls zoon heeft besloten om het sprookje niet meer voor te lezen, is onduidelijk.
Is wat die prins doet fout? Dat lijkt mij helemaal afhankelijk van het rechtssysteem dat van toepassing is. Hij trouwt na afloop toch met het 'slachtoffer', waardoor het in een aantal landen per definitie al geen aanranding/verkrachting meer kan zijn.

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Maakt de prins uit Doornroosje zich schuldig aan seksueel mi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 05:47

*facepalm* Dat meen je niet... Get a life.

Palmera

Berichten: 9495
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:23

Mavelle schreef:
Ben het wel eens met sanne83. Het is natuurlijk ook een raar verhaal. In deze tijd zou dat nooit meer zo geschreven kunnen worden zonder een heleboel heibel. Je kunt het nu af doen als een sprookje, maar stel dat het ooit in een hedendaags jasje gehesen wordt dan zou ik dat inderdaad niet voorlezen aan mijn kinderen.

Waarom moet altijd alles bekeken worden met 'als' en 'stel dat'?

Stel dat sprookjes in een modern jasjes gestoken worden. Maar dat is toch niet gebeurd? En dat moet je ook niet willen. ;)

Lang geleden bekeek een meisje op zolder een spinnewiel. Ze werd geprikt door het ding.

Ze pakte haar I-phone om beklag te doen maat nog voordat ze dat gedaan had viel ze in coma.
Dankzij haar I-phone werd ze gevonden en naar het ziekenhuis gebracht. Goddank had ze een poolse tuinman die haar tuin met rozen bijhield.
Terwijl ze in het ziekenhuis in coma lag reed er een prins in zijn Hummer voorbij. Hjj had gehoord van het tragische relaas van deze vrouw en besloot haar te bezoeken. Hij kreeg een steriele jas, slofjes en een mondkapje en ging naar binnen. De situatie was ernstig. Gelukkig vond hij online een medicijn, bestelde dat, deed het in haar infuus.

Zd kwam bij en ze wisselden nummers uit
:+

Sunnda

Berichten: 7842
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:25

Palmera schreef:
Mavelle schreef:
Ben het wel eens met sanne83. Het is natuurlijk ook een raar verhaal. In deze tijd zou dat nooit meer zo geschreven kunnen worden zonder een heleboel heibel. Je kunt het nu af doen als een sprookje, maar stel dat het ooit in een hedendaags jasje gehesen wordt dan zou ik dat inderdaad niet voorlezen aan mijn kinderen.

Waarom moet altijd alles bekeken worden met 'als' en 'stel dat'?

Stel dat sprookjes in een modern jasjes gestoken worden. Maar dat is toch niet gebeurd? En dat moet je ook niet willen. ;)

Lang geleden bekeek een meisje op zolder een spinnewiel. Ze werd geprikt door het ding.

Ze pakte haar I-phone om beklag te doen maat nog voordat ze dat gedaan had viel ze in coma.
Dankzij haar I-phone werd ze gevonden en naar het ziekenhuis gebracht. Goddank had ze een poolse tuinman die haar tuin met rozen bijhield.
Terwijl ze in het ziekenhuis in coma lag reed er een prins in zijn Hummer voorbij. Hjj had gehoord van het tragische relaas van deze vrouw en besloot haar te bezoeken. Hij kreeg een steriele jas, slofjes en een mondkapje en ging naar binnen. De situatie was ernstig. Gelukkig vond hij online een medicijn, bestelde dat, deed het in haar infuus.

Zd kwam bij en ze wisselden nummers uit
:+

Je kunt mij oprapen! :') Je bent enkel de letselschadeadvocaat vergeten. :j
Dat is dus het trieste aan het verhaal. Er is niets aan de hand, maar mensen gaan roepen: stel dat..

Dammie

Berichten: 3329
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:29


Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Maakt de prins uit Doornroosje zich schuldig aan seksueel mi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 12:34

Ohh jij bent al helemaal in roodkapje stijl :')

Maar een online medicijn bestellen en in het ziekenhuis bij iemand injecteren, dat mag niet..
Daar breng je kinderen ook mee op verkeerde ideeën :+

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:43

Palmera schreef:
sanne83 schreef:
Je moet dingen altijd wat in het extreme trekken om een punt te maken, het is natuurlijk uiteindelijk echt wel belangrijk wat je je kinderen voorschotelt aan verhalen.

Maar het zijn sprookjes. Doorgaans voor kinderen. En kinderen denken echt niet zover als sommige volwassenen denken. En ik zeg sommigen, omdat ik als volwassen vrouw zijnde kindersprookjes echt niet ga zitten opvatten alsof het misbruik of erger betreft.
En ik heb de sprookjes uit mijn kindertijd ook niet meegenomen als basis voor mijn volwassen leven.

Dan kunnen we alle prinsenjurkjes en ridderpakjes voor kinderen uit de schappen halen. Ze worden namelijk toch geen prinses of ridder. Dus om ervoor te zorgen dat ze zich geen illusies en waanideeën in het hoofd halen schaffen we dat ook maar af. :+


Dan kunnen we toch net zo goed de oude versies voorlezen? Waarin Doornroosje al slapend zwanger wordt en Roodkapje gewoon opgegeten wordt := :=

Alle sprookjes worden telkens met de tijd aangepast. Sprookjes zijn volgens mij juist bedoeld als verhalen met een moraal of een waarschuwing.

Ik vind het wel een ludieke Me-too actie :+ Verder kan ik er niet zoveel achter zoeken :D

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:51

schaf dan roodkapje ook maar af dan, daar wordt oma opgegeten door de wolf {:)-:( {:)-:(
jeetje waar gaat dit naar toe.....

Huertecilla

Berichten: 26897
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:57

Palmera schreef:
sanne83 schreef:
Je moet dingen altijd wat in het extreme trekken om een punt te maken, het is natuurlijk uiteindelijk echt wel belangrijk wat je je kinderen voorschotelt aan verhalen.

Maar het zijn sprookjes. Doorgaans voor kinderen. En kinderen denken echt niet zover als sommige volwassenen denken. En ik zeg sommigen, omdat ik als volwassen vrouw zijnde kindersprookjes echt niet ga zitten opvatten alsof het misbruik of erger betreft.
En ik heb de sprookjes uit mijn kindertijd ook niet meegenomen als basis voor mijn volwassen leven.

Dan kunnen we alle prinsenjurkjes en ridderpakjes voor kinderen uit de schappen halen. Ze worden namelijk toch geen prinses of ridder. Dus om ervoor te zorgen dat ze zich geen illusies en waanideeën in het hoofd halen schaffen we dat ook maar af. :+


en dromen zijn bedrog dus schaf die Disney dromen over mega huwelijksfeesten en nog lang en gelukkig sexclusief ook maar af.
Beter de sprookjes van het meisje loos wat loos bleef of de beer op sokken die het meiske op at. Oh nee, dat mag ook niet want is traumatisch.

Recent een werkje gekocht van een feministische kunstenares;
Waarschuwing, niet geschikt voor sommige huishoudens!

https://myalbum.com/photo/N9AMmcjdLV8T/1k0.jpg

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:06

Bralindy schreef:
De echte sprookjes van grimm waren gruwelijker en bij Doornroosje was het niet de prins, maar de koning die zich aan haar vergreep terwijl zij sliep. Doornroosje werd zwanger en beviel van haar kindje terwijl zij nog sliep.

Dus TS, die Britse moeder heeft wel eeen beetje gelijk.

?Gelijk? Dacht je nu werkelijk dat de versie die jij benoemd voorgelezen wordt?Of zou het niet dat verhaaltje zijn die ook verfilmd is door Disney? Overigens , ik heb vele sprookjesboeken gelezen , ook uit andere landen en ik heb nog nooit van deze gruwelversie gehoord. Doornroosje las ik 50 jaar geleden!!!Weet niet waar je het vandaan hebt, (alhoewel...), maar ben erg benieuwd, want ik heb (altijd gedacht ) alle delen van Grimm( en Andersen) gelezen . Als 1 of andere onbenul schrijft, dat de gebroeders Grimm eerst een hele andere versie heeft geschreven, dan graag een naam en het jaartal van de uitgave van dit boek.( Ga er dan zeker naar op zoek. Het is namelijk in mijn beleving niet waar, tot het tegendeel bewezen is! :D

Huertecilla

Berichten: 26897
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:07

oomens schreef:
Is wat die prins doet fout? Dat lijkt mij helemaal afhankelijk van het rechtssysteem dat van toepassing is. Hij trouwt na afloop toch met het 'slachtoffer', waardoor het in een aantal landen per definitie al geen aanranding/verkrachting meer kan zijn.


Gezien in NL ook bínnen het huwelijk intimiteit geen recht is, kan ongewenste intimiteit een reden zijn om naar de rechter te stappen.
Prins of niet, zelfs je echtgenote wakker kussen houdt in NL risico in.
Niet zelden wakker maken en dan vragen of een kus gegeven mag worden ook trouwens ;)

Vanmorgen vroeg zonder wakker maken of kus zachtjes uit bed gestapt. Zowel risico mijdend als lief laten slapen. Win-win?

Na het verzorgen van de dieren een kop thee op bed gebracht.
Geen dank voor de thee maar vraag waarom ik zonder iets uit bed gegaan was.

Nog lang en gelukkig :roll:
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 26-11-17 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:09


rider

Berichten: 2011
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:28

Ersina schreef:
Als 1 of andere onbenul schrijft, dat de gebroeders Grimm eerst een hele andere versie heeft geschreven, dan graag een naam en het jaartal van de uitgave van dit boek.( Ga er dan zeker naar op zoek. Het is namelijk in mijn beleving niet waar, tot het tegendeel bewezen is! :D


Je referentiekader klopt niet helemaal. We hebben het hier over historische bronnen, veelal tussen grofweg 1400 en 1700 (en eerder ook nog wel). Dat zijn geen 'boeken' die te dateren zijn op een bepaald 'jaartal' en er is ook geen sprake van een officiele uitgave. De beschikbare bronnen zijn niet altijd compleet en datering is soms een beetje gokken.

Bedenk dat deze zaken opgeschreven werden in een tijd waarbij de doelgroep van deze sprookjes zelf veelal niet konden lezen. Verhalen werden vooral mondeling over gedragen. Het is te danken aan geletterde scholars dat dit soort verhalen soms opgetekend werden zodat we iets van ontwikkeling in kaart kunnen brengen.

Enfin, ff uit mn hoofd, google eens op Perrault en Giambattista Basile, dan kom je zeker het 1 en ander tegen.

Edit: oudere versies zijn dus niet van de Grimms zelf (of van Andersen, of van Lang) maar zijn door hen bewerkt en voor hun tijd 'gemoderniseerd'.

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:35

bruintje123 schreef:
ersina
https://www.fabmama.nl/ouders/ouders-ma ... -sprookjes

zo zijn er meer sites te vinden met de originele versies.
De gebroeders grimm zijn de eerste die het liever hebben gemaakt.

De gebroeders Grimm zijn overleden in 1863 en 1859. Hun sprookjes zijn wereldberoemd (maar niet zelfverzonnen) Het kost research om te achterhalen wie de oorspronkelijke sprookjes heeft geschreven en Doornroosje word toegeschreven aan iemand die in 16 nogwat is overleden. Het is niet waarschijnlijk dat iemand een boek van deze man heeft , dus als men op internet beweert dat de sprookjes eerst anders in elkaar zaten, kan dit moeilijk achterhaalt worden. Maar nogmaals, ik ga ervan uit dat het verhaal op Disney wijze vertelt wordt , die gruwel versies die nu opduiken kende ik niet. Maar ik ben dan ook opgroeit zonder internetsites. De boosaardige uitleg van sommige ouders over verhalen en de onwil het te willen zien als een verhaal, maakt een afstand tussen mij en mensen die verhalen willen verbieden. Vind ze ontzettend krom denken.