Broedmachine als cadeau voor kinderen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:55

sflj schreef:
__Elizabeth schreef:
Dus jij denk dat als je gewoon de natuur z'n gang zou laten gaan, alle kalfjes ziek zouden worden?

En boeren hebben t beste met hun dieren voor... jaja. Daarom staan ze ook zo te huilen als hun stal geruimd wordt... Omdat ze t zo zielig voor die beesten vinden...

Maar dat is eigenlijk een andere discussie. (waar jij en ik niet uitkomen, vrees ik)

Laten we het maar 'on-topic' houden en agree to disagree.

Wat een belachelijke reactie waar duidelijk uit blijkt dat jij een mening hebt gevormd van onwaarheden en niet eens wil luisteren naar anderen.

Toevallig ben ik zo'n vreselijke niet die wel degelijk staat te huilen op het moment dat ik een die verlies. En niet omdat ik er geld aan verlies. Maar omdat het mijn dieren zijn ik weet het levens verhaal van bijna ieder dier wat op mijn erg loopt en dat zijn er nogal wat. Natuurlijk huilt een boer ook om het geld wat hij ziet verdwijnen. Het is zijn levenswerk daarmee komt het brood op de tafel. Als jou huis af brand huil je ook.

Wat een onvriendelijke reactie van jou zeg.

En weer on topic....

Het was niet mijn bedoeling onvriendelijk te zijn. Maar het is wel wat ik vind.
Om je beesten te laten slachten (of onder dergelijke omstandigheden te laten leven) kun je er niet op dezelfde manier van houden als je van je kat, hond, kind of partner houdt.
Dan zijn die dieren niet meer of minder dan een product. Waarom is het zo erg wanneer iemand dat zegt?
[/quote]

Waarom niet? Wie ben jij om mijn gevoelens over mijn koeien in te vullen? Jij weet hoeveel ik van ze hou?

Moet niet gekker worden!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:57

sflj schreef:
__Elizabeth schreef:

Wat een belachelijke reactie waar duidelijk uit blijkt dat jij een mening hebt gevormd van onwaarheden en niet eens wil luisteren naar anderen.

Toevallig ben ik zo'n vreselijke niet die wel degelijk staat te huilen op het moment dat ik een die verlies. En niet omdat ik er geld aan verlies. Maar omdat het mijn dieren zijn ik weet het levens verhaal van bijna ieder dier wat op mijn erg loopt en dat zijn er nogal wat. Natuurlijk huilt een boer ook om het geld wat hij ziet verdwijnen. Het is zijn levenswerk daarmee komt het brood op de tafel. Als jou huis af brand huil je ook.

Wat een onvriendelijke reactie van jou zeg.

En weer on topic....

Het was niet mijn bedoeling onvriendelijk te zijn. Maar het is wel wat ik vind.
Om je beesten te laten slachten (of onder dergelijke omstandigheden te laten leven) kun je er niet op dezelfde manier van houden als je van je kat, hond, kind of partner houdt.
Dan zijn die dieren niet meer of minder dan een product. Waarom is het zo erg wanneer iemand dat zegt?

En -on topic- dat is meteen wat ik op deze speelgoedbroedmachines tegen heb; het wordt speelgoed. Een product.

Dus alle mensen waar jij niet van houd zoals je partner of kind zijn een product? Er is voor mij een verschil tussen mijn hond en mijn koeien. Mijn hond leeft bij mij in huis en daar heb je een band mee. Mijn koeien lopen liever weg als dat ik ze aanraak het zijn half wilde dieren omdat ze weinig contact met mensen hebben. Maar dat zegt niet dat ik niet er om geef als ze ziek worden. En ja er word ook naar het kosten plaatje gekeken want er moet nou eenmaal geld binnen komen. Ik zou het toch echt aanraden om bij meerdere boeren bij je in de buurt langs te gaan om te kijken hoe het echt is.

Asciugamano

Re: Broedmachine als cadeau voor kinderen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:11

Wie zegt dat ik dat niet weet? Ik woon al mn hele leven op t platteland, kom vaak genoeg op boerderijen dus weet wel hoe het eraan toe gaat.
Natuurlijk zijn er verschillen maar uiteindelijk hebben al die (jullie) boeren die beesten maar om 1 reden; geld verdienen. En dan ga je er anders mee om dan wanneer je ze hield omdat je zo van die individuen houdt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:18

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:02

Oh wow wat een geruzie! Beter maar dat scholen zich hier verre van houden, welke keuze je ook maakt (boerderij ja/nee, broedmachien ja/nee, kippie de soep in ja/nee) er is geheid iemand heel erg boos..

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:26

Supervixen schreef:
Amy schreef:
Beter maken ze het verplicht dat alle basisscholen eens bij een boerderij zijn geweest. Kunnen ze zelf hun mening vormen IPV dat ze de lariekoek van wakker dier gaan geloven.

Tuurlijk, schuif het maar weer af op de basisscholen. Alsof ik genoeg tijd over heb naast alle vakken plus alle andere taken waarvan het ooit normaal was dat het bij de opvoeding door de ouders hoorde.

_/-\o_