eilleen333 schreef:Ik ben ook meerdere keren afgebekt op internet. Soms kijk ik dan even in zo'n profiel, en het zijn vaak mensen met valse namen, huisvrouwen etc. Dan denk ik: "ach, heb jij je verzetje vandaag ook weer even gehad."
Maar vaak meng ik me dus niet in online discussies, omdat mensen toch niet normaal kunnen doen en de beerput over jou heen storten. Prima, lekker doen...
Vaak halen ze dan totaal niet-relevante info naar voren. In een discussie over iemand die een boete had gehad voor een hond die ergens was, waar geen honden mogen:
"Je bent vast een hele slechte dierenarts als je zo denkt!" Met dan nog een lading scheldwoorden erbij. Oke, dus omdat ik vind dat hondenbezitters zich ook aan de wet moeten houden zal ik nooit een goede dierenarts worden? Prima...
Paard met urineus eczeem, en ik vroeg tips om de achterhand schoon te houden:
"Je moet je paard niet op stal zetten!" Die conclusie werd getrokken omdat ik op de bijgevoegde foto met een zweep en een bit reed. Paard heeft in geen 11 jaar op stal gestaan en eigenlijk is dat precies het probleem, mevrouw rent plassend en zit dan dus helemaal onder, en dat gaat irriteren. Maar prima als je denkt dat dat het probleem is.
Een speeltuin voor kleine kinderen die op een eiland wordt gebouwd (dus rondom water). Ik zeg: Is dat wel handig met kleine kinderen?
"ik kan merken dat je geen kinderen hebt, egoist, gun die kinderen ook een speeltuin!" Nou, oke, als jij graag wil dat je kind na het schommelen verzuipt, prima, maar ga niet janken als het dan ook echt gebeurd...
Maar ik merk het hier op bokt ook wel. In mijn topic over een alternatief dieet wat ze op mijn stal voeren. Ik vraag alleen ervaringen, en ik wordt half gelyncht omdat ik als bijna dierenarts toch niet zo dom ben dat ik mijn paard dat idiote dieet ga voeren?! Nee, daarom vroeg ik hier ook waar een dergelijk dieet in hemelsnaam vandaan komt, omdat de ingredienten bekend staan als niet geschikt voor paarden. Er staat nergens dat ik het er in aan het stoppen was...
Soms erg vermoeiend.. Heel erg vermoeiend. Ik vraag me dan wel eens af of die mensen in het echt ook zo'n grote mond hebben, of dat ze het puur moeten hebben van hun online verzetjes.
Op Bokt wordt bijna niet gescholden of gediscrimineerd. Dat er niet goed gelezen wordt , of heel veel aannames gedaan ( mede bepaald door de inhoud van de vorige reacties in betreffend topic ) dat is af en toe heel vervelend en vermoeiend. En ook dat kan naar overkomen. Maar bedreigen zoals op Facebook zie ik hier gelukkig niet gebeuren.
Facebook is echt heel naar. Als je een uurtje rondkijkt op openbare groepen verlies ik het vetrouwen in de mensheid.