Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RoyceMack schreef:Dit verhaal beschrijft echt precies hoe ik de horror van het slachthuis al jaren in mijn hoofd heb. Ik begrijp ook niet dat er paardenmensen zijn die hun paard liever naar het slachthuis brengen omdat ie daar dood is voordat ie het weet. Ik vraag me af, die drie afgekeurde paarden... Waar blijven die? Worden die opgeruimd? Of verkocht? En wat dacht je van de ijzeren kooi waar ze in moeten, in een enge, vreemde omgeving... Nee dat is echt vertrouwd voor een dier.
Mist schreef:Onali schreef:Omdat we vanuit oudsher (prehistorie) enkel en alleen de herbivoren aten en niet de carnivoren.
Snap ik, hoewel ze in China, Korea, Vietnam nog steeds hond en kat eten. En ik kan nog begrijpen dat je als paardenmens een annoniem stuk paarden vlees haalt. Maar dat je je eigen paard, waar je een band mee hebt naar een slager kan brengen, wetende hoe/wat er gebeurt, dat snap ik niet......
dus vandaar de vraag is de band die je met een hond/kat hebt zo anders dan met je paard.
of is het alleen een financiele kwestie ?
RoyceMack schreef:Ik moet een stuk vlees ook echt niet nog moeten herkennen als dieren, want dan hoef ik echt niet. Stom he, dat je dan toch prima vlees kunt eten, maar de manier waarop dat op je bord komt, kun je eigenlijk niet aan.
Ersina schreef:Er is natuurlijk helemaal niets mis mee, als we met zijn allen gewoon wat minder vlees gaan eten. Dan redden we een koe en een paard!
Licor schreef:Ik was er ook altijd voor om meer paardenvlees te eten.. totdat ik een stuk (bij kassa oid) zag over de oorsprong van het grootste gedeelte paardenvlees dat in de supermarkten verkocht wordt..
Veel import en daar word je niet blij van
Supervixen schreef:biancalaylo schreef:Ik was altijd al tegen paarden slacht, na de foto's te hebben gezien gaan 100% geen van mijn paarden naar de slacht. Ik blijf gewoon koe eten. Paarden kan en wil ik gewoon niet eten. Net zoals in china kat en hond gaat er bij mij gewoon niet in.
Ik snap het niet, bij een koe gaat het hetzelfde en dat vind je wel ok?? Als er koeien als 'huisdier' gehouden zouden worden en paarden niet, dan zou je paard eten in plaats van koe?
Kat en hond zijn we niet gewend, in India begrijpen ze vast niet dat wij koeien eten.
Onali schreef:Ersina schreef:Er is natuurlijk helemaal niets mis mee, als we met zijn allen gewoon wat minder vlees gaan eten. Dan redden we een koe en een paard!
Alleen worden de paarden hier in Nederland al niet gefokt voor de slacht. Dit in tegenstelling tot de koeien.
Dus wat is er dan mis met paardenvlees?
En al vegamensen, wat vinden jullie van BARF? Ik geef mijn katten vlees, mag dat dan wel? Sterven ook dieren voor.
Mensen kunnen evt. met bijproducten op groenvoer leven. Maar katten en honden niet. Brokvoer is gewoon niet goed voor je dier.
Jolien87 schreef:Als je echt een dier wilt redden, eet dan helemaal geen vlees. Ik durf mijzelf best hypocriet te noemen, ik vind vlees namelijk veel te lekker om te laten staan. Maar met hetzelfde gemak eet ik een vegetarische maaltijd.
Paard eet ik dan weer niet, evenals eend. Hoewel ik heb begrepen dat paardenrookvlees heel smakelijk is, maar dat is me echt een stap te ver.
Onali schreef:Ersina schreef:Er is natuurlijk helemaal niets mis mee, als we met zijn allen gewoon wat minder vlees gaan eten. Dan redden we een koe en een paard!
Alleen worden de paarden hier in Nederland al niet gefokt voor de slacht. Dit in tegenstelling tot de koeien.
En al vegamensen, wat vinden jullie van BARF? Ik geef mijn katten vlees, mag dat dan wel? Sterven ook dieren voor.
Mensen kunnen evt. met bijproducten op groenvoer leven. Maar katten en honden niet. Brokvoer is gewoon niet goed voor je dier.
Mist schreef:Onali schreef:Omdat we vanuit oudsher (prehistorie) enkel en alleen de herbivoren aten en niet de carnivoren.
Snap ik, hoewel ze in China, Korea, Vietnam nog steeds hond en kat eten. En ik kan nog begrijpen dat je als paardenmens een annoniem stuk paarden vlees haalt. Maar dat je je eigen paard, waar je een band mee hebt naar een slager kan brengen, wetende hoe/wat er gebeurt, dat snap ik niet......
dus vandaar de vraag is de band die je met een hond/kat hebt zo anders dan met je paard.
of is het alleen een financiele kwestie ?
LadyMadonna schreef:Ik hou persoonlijk niet echt van paardenvlees, maar als ik het zou lusten zou ik het gerust eten.
Woensdag ga ik m’n eerste agnus rund ophalen. Gefokt, grootgebracht en geslacht door lokale boer, daar op de wei gelopen, niet volgepompt met antibiotica, maarja, wek €12/kg, en dat kan/wil niet iedereen betalen...