Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Ik heb nu ook het artikel gelezen. De jongen was verward. De politieagenten hadden een schild. Het wordt mij niet duidelijk waarom men niet simpelweg een stapje achteruit heeft gedaan en even had gewacht en misschien dat de jongen wel gekalmeerd was. (Sowieso lijkt het me niet juist dat een verwarde jongen uitsluitend benaderd wordt door de politie in zo'n geval - een goede psychiater of crisishulpverlener erbij lijkt me meer kans op succes geven.)
Resistance schreef:bruintje123 schreef:Verward heten ze tegenwoordig allemaal.
Behalve als de persoon in kwestie niet wit is. Dan is het een terrorist.
[ [url=m/7DtmCL.jpg]Afbeelding[/url] ]
't is triest...
egnie schreef:Ik zal je uit de droom helpen Shadow de hulpverlening gaat ook niet naar die jongen toe. Die belt de politie, ook als het in hun eigen instelling gebeurt.
Citaat:Daarbij is een verwarde jongen een ongeleid projectiel die dus heel raar uit de hoek kan komen, dan is een taser een middel met zo min mogelijk schade. De schildprocedure is op zijn zachts gezegd ook niet heel vriendelijk.
Ketaki schreef:een stempel als verward, wordt al heel snel gegeven![]()
![]()
Shadow0 schreef:Dat is misschien ook een gevolg van de trend waarin gearresteerden (niet slechts in dit geval, maar ook breder) vaak snel weer vrij zijn of er met een fopstraf vanaf komen. Als je dan zorgt dat er bij de arrestatie alvast wat 'per ongeluk' gestraft wordt ('hoofd gestoten' bij het instappen in de politiewagen en dergelijke), dan ben je er in ieder geval zeker van dat er überhaupt gestraft wordt....maar hier in dit topic noemen mensen het wel degelijk vanuit het oogpunt om hem de gevolgen te laten ervaren, niet om het gevaar af te wenden. Dat is straf - en dat hoort onder het strafrecht.
Citaat:Citaat:Nu zeg ik niet dat je maar te pas en te onpas mensen plat moet gaan taseren , maar indien het de enige uitweg is waarbij er zonder schoten en zonder handgemeen waarbij het risico dat het mes iets te vlot iemand zijn lijf in verdwijnt vrij hoog word
Maar, en zie vooral ook het blog van Grutjes dat ik gelinkt heb: hoe meer wapens je hebt, hoe meer je denkt dat wapens de enige uitweg zijn. Het gebruik van geweldsmiddelen neemt toe, niet af. Het zijn juist de alternatieven (zoals deescaleren, praten, afstand nemen en iemand op een andere manier aanhouden) die uit het zicht raken. En dat vind ik een gevaarlijke ontwikkeling, want dat kost uiteindelijk levens en maakt onze samenleving onveiliger, niet veiliger. (En kijk vooral naar de VS. Al dat geweld daar maakt de wereld niet beter maar gevaarlijker.)
Passadena schreef:Je kan als agent ook overlijden door een messteek. Alleen die agent kiest er niet voor om bedreigt/gestoken te worden met een mes, die 13 jarige kiest er wel voor om een agent te bedreigen met een mes.