Orkaan Irma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ApplePapple

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:19

Heftig hoor... Ik volg mee...

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:23

Ik volg het ook op de voet mee, wat een nachtmerrie voor de mensen die daar wonen. -O-

De mensen die reageren onder die nieuws kopjes dat ze eerst voor ons eigen land moeten zorgen vind ik zo asociaal en ongepast, op het moment dat zij daar zouden zitten en geen hulp krijgen zouden ze ook zitten te zeuren.
Ik heb daar geen goed woord voor over, ik vind het persoonlijk juist goed dat er hulp die kant op komt, dat hebben ze op dit moment hard nodig. -O-

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 23:37

ik ben sinds 8 uur bezig met mappen, wie helpt er mee?

Onder het mom van alle kleine beetjes helpen; met deze manier brengen we met z'n alle voor het rode kruis rampgebieden in kaart voordat de ramp begon, alle huizen, wegen, gebouwen, havens ect ect word in kaart gebracht, dit word geverifeerd door andere gebruikers en goed gekeurd. Hiermee is het voor het rode kruis makkelijker om te bepalen hoeveel mensen er met goederen en medische hulp naar een bepaald gebied moet.

https://www.rodekruis.nl/nieuwsbericht/ ... -in-kaart/

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 00:04

Ik volg het ook op de voet. Vorig jaar een heerlijke vakantie gehad op Sint Maarten. Dit jaar nog getwijfeld om er weer heen te gaan. Maar toch voor Aruba gekozen, waar we nu zitten. Afgelopen woensdag zaten we net in de lucht toen Irma over Sint Maarten raasde. Gelijk na de landing het nieuws gekeken.

Kwam net foto's tegen van het hotel waar we zaten... Het staat nog wel maar volgens mij is daar ook alles mee gezegd. Wat een nachtmerrie.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 00:19

Wij hebben inmiddels bericht van onze vrienden die in DR op vakantie zijn dat het ergste voorbij is. Zij moesten van het hotelpersoneel op de kamer blijven en idd geen stroom / water etc maar verder lijkt het (voor hen) mee te vallen. Voor de lokale bevolking kan er toch meer schade zijn natuurlijk.

Van mijn zwager die op St Maarten woont nog geen enkel teken van leven, helaas. Gisteravond contact gehad met mijn schoonmoeder, maar nog niks.
Een vriendin van mij die daar ook woont had via een vaste lijn haar moeder gebeld dat zij en haar man OK zijn, huis staat nog overeind, alleen veel 'losse troep' en geen stroom/water etc momenteel, maar zij hebben het dus redelijk goed doorstaan. Wat was ik blij toen ik dat bericht op haar facebook zag staan (had haar moeder gepost zodat iedereen op de hoogte is).

Zo Patty, dan moet je ook wel even slikken. Gelukkig voor Aruba gekozen!

Dat mappen ken ik helemaal niet, ik ben helaas alweer aan het werk, dus dat gaat hem even niet worden.

@melissac: rare reacties heb je altijd. Ook zoiets; op het bericht dat De Pelikaan aangemeerd was, stonden reacties in het kader van 'ze hadden veel eerder moeten gaan'. Ja hoe dan, denk ik dan. Dwars door de orkaan heen varen ofzo? Pfff....

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 01:19

Ik woon in Florida.
Wij houden ons hart vast

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 01:46

Ik woon op DR in het zuiden met mijn kindjes. Dat waren angstige uren, vooral na het zien van de beelden op stmaarten/stmartin. maar het is inderdaad voor ons goed afgelopen. We hebben uiteindelijk gewoon in eigen bedje kunnen slapen en hoefden niet in de badkamer te schuilen. Ik duim ontzettend hard dat Haïti (en alle andere landen uiteraard) ook Zo wordt gespaard, die mensen zijn nooit over de vorige heen gekomen en het land is inderdaad straatarm. Wij zijn vandaag nog binnen gebleven maar morgen gaan de kinderen denk ik gewoon weer naar school.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 01:47

estherpitout schreef:
Ik woon in Florida.
Wij houden ons hart vast

Heel veel sterkte.... weet je hoe je jezelf het beste kan redden?

Overigens, als je het live zou willen volgen heb ik wel een fijne link: https://youtu.be/EGzKqpyr1RM

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 02:31

Jose is al een categorie 3 zie ik net, nou dat is snel gegaan..

Irma lijkt weer westelijker te gaan..
Ben er al niet goed van :n
Ik hoop echt dat hij niet in de golf van mexico terecht komt.. ;(
Het is ongelofelijk hoe mensen zich voorbereiden. Mijn mama woont in Alabama aan de kust en zelfs daar is het water al op.

Sterkte iedereen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 03:42

Kunt ook water in Ziploc zakjes doen en invriezen, heb je water en blijft je vriezer langer koud als de stroom uitvalt!

Estherpitout, heb je ook paarden? Zag op FB de tip om naast tags in de manen, je telefoon nummer met een scheer apparaat op je paard te scheren, kan er niet af spoelen etc.!

Hopen dat het meevalt en iedereen de storm heelhuids doorstaat...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:25

Veel moed nog voor degenen in getroffen gebieden of waar de orkaan nog doorkomt :(:)
Zo onwerkelijk als je die beelden ziet...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:35

Wat afschuwelijk, zoveel ellende voor de bevolking en de dieren |( Ik heb de cam beelden gevolgd, tot ze uitvielen. Ik kreeg er echt kippenvel van, zo heftig..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:48

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:03

Echt super heftig dit. Ik volg dit nieuws ook al vanaf het begin. Zeker na Texas wat ik ook op de voet heb gevolgd. Ik kan mij amper voorstellen hoe reddeloos die mensen zich nu moeten voelen. :\
Ik heb zelf een catogerie 1 meegemaakt, hierdoor 10 dagen vast gezeten in een overstroomd dorp (uiteindelijk geëvacueerd omdat er nog meer water verwacht werd). Als ik mij herinner hoe heftig een catogerie 1 was om mee te maken qua schade, dan houd ik mijn hart vast voor deze regio. Vooral nu er een tweede orkaan op komst is -O-..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:00

Irma ligt goed op weg om met haar oog over Miami te gaan.. Wat een ramp moet dat daar worden dan :/

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:18

Mexico treft het ook niet. aardbeving, tsunami alarm en orkaan Katia al is die niet zo heftig blijkbaar als Irma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:05

Ik lees net dat orkaan Jose ook een cat 4 is geworden, meer dan ze verwachtten... Die gaat er dus ook nog overheen :(

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:07

Wat een ellende :( arme mensen en dieren..

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:44

Relaxed schreef:
Ik lees net dat orkaan Jose ook een cat 4 is geworden, meer dan ze verwachtten... Die gaat er dus ook nog overheen :(

Ik lees uit meerdere berichten dat jose juist niet over st. Maarten gaat maar juist er langs. Of is die alweer van koers vveranderd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:47

AmyJamess schreef:
Relaxed schreef:

Ik lees uit meerdere berichten dat jose juist niet over st. Maarten gaat maar juist er langs. Of is die alweer van koers vveranderd?

Nee het lijkt er idd op dat het oog langs St Maarten gaat, echter doordat het nu wel een cat 4 is geworden, zal de schade nog wel aanzienlijk zijn.. Alles staat immers op instorten en zal door Jose misschien het laatste duwtje krijgen.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 17:49

Lillian__ schreef:
ik ben sinds 8 uur bezig met mappen, wie helpt er mee?

Onder het mom van alle kleine beetjes helpen; met deze manier brengen we met z'n alle voor het rode kruis rampgebieden in kaart voordat de ramp begon, alle huizen, wegen, gebouwen, havens ect ect word in kaart gebracht, dit word geverifeerd door andere gebruikers en goed gekeurd. Hiermee is het voor het rode kruis makkelijker om te bepalen hoeveel mensen er met goederen en medische hulp naar een bepaald gebied moet.

https://www.rodekruis.nl/nieuwsbericht/ ... -in-kaart/

Dit ben ik idd ook aan het doen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:14

Relaxed schreef:

Ja die kunnen ze nu al helemaal missen na Irma. Hij volgt trouwens dezelfde route als Irma voorlopig. :\

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 06:04

Irma blijft maar westelijker gaan
Is alsnog de gevaarlijkste kant die over heel florida zal trekken :n
Was even cat 4, nu weer cat 5 wanneer het langs cuba raast...
vreselijk dit

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 06:17

Wat een nachtmerrie.

Kan je toch niet voorstellen dat je hier midden in zit.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 06:22

Krijg er gewoon kippenvel van, jeetje.