Misbruik van functie? Ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:23

pmarena schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat eigenlijk :)

Wordt (tegenwoordig) dan van elke hulpdienst elk signaalgebruik bijgehouden, zodanig dat het echt onmogelijk is om mensen aan de kant te seinen zonder dat je daar zeer specifiek toestemming voor hebt? Omdat je anders zeker een berisping krijgt?

Of zou het toch nog wel kunnen om even een flitsend lampje aan te doen als je geen zin hebt om te wachten? Ook al mag het niet ;)

Bij ons weet de postoverste tot op de meter waar we zijn en tot op de seconde wanneer het contact, de sirene en de zwaailichten af of aan gaan... Big Brother is watching us ;-)... De noodcentrale ziet enkel waar we zijn...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:30

Postoverste, wat een heerlijk woord :D

Maar zit die er dan ook echt als een havik op of een sirene of zwaailicht wel perfect in het kader van een oproep gebruikt wordt of zal die denken: ach onze mensen kunnen zelf wel inschatten wanneer ze een lampje aanzetten.

Die verleiding om even lekker gebruik te maken van je mogelijkheden zal toch vast niet iedereen altijd kunnen weerstaan <<) Kan me best voorstellen dat je na een oproep weer naar een basis moet ofzo, en dat het dan (nog) geen echte haast is maar je wel graag weer zsm startklaar wil staan bijvoorbeeld :)

En als het dan heel onschuldig is om even wat ruimte te maken...dat er "onder ons" dan misschien niet zo over gevallen wordt?

maximuss

Re: Misbruik van functie? Ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:54

Ze houden het toch wel strak in de gaten ;-)... Met de ambulance zijn wij meestal al in het ziekenhuis terug beschikbaar voor een nieuwe rit. Hangt af van hoe snel de auto terug in orde is: soms moet er erg veel gereinigd worden of moet er materiaal aangevuld worden en dan duurt het iets langer.
Met de brandweer is meestal al bij het verlaten van de vorige interventieplaats, het moet vlug gaan ;-)...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:03

Blegh, kan me wel voorstellen dat je soms wat schoon moet maken bij een ambulance... ik dacht eigenlijk meer aan aanvullen van materiaal maar nu zie ik ineens hele uit de hand lopende slagaderlijke bloedingen voor me :=

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:09

Of kots, stront en urine tot aan het plafond... ;-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:10

Hè ja :P Maar ze spuiten toch meestal wel langs jullie heen...? Hoop ik...? O:)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:11

maximuss schreef:

Dat heeft vast niets meer van doen met simpele wagenziekte :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:14

maximuss schreef:

Nooooo!

Nooit bedacht dat dat natuurlijk ook gewoon kan voorkomen :+

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:16

Soms klinkt douchen in ontsmettingsalcohol heel verleidelijk :-p...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:17

Ik kan me wel voorstellen dat je er 7 kleuren van schijt als je hoort dat alle toeters en bellen aan gaan terwijl je op zo'n draagplank ligt te klapwieken :(:)

Maar hoe moet dat dan als je met zo'n slagveld in je bus rondrijdt en er is niemand anders in de buurt om iemand op te pikken waarvoor toch echt wel elke seconde telt...?

Je wil niet graag in die derrie en het zal ook wel niet mogen misschien.....maarja doodgaan is ook zo wat....dan lig ik toch liever in de stront want liever een infectie dan dood :=

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:22

Meestal is het geen wagenziekte...
Auto reinigen in het ziekenhuis en het kan echt wel op een f1 pitstop lijken als je het gewend bent. Kuisen en ontsmetten kan op iets meer dan 5 min als je het veel doet, volgende rit is dan wel met natte auto maar wel proper ;-)...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:24

Oh dat is wel handig, kan je grof gezegd bij elk ziekenhuis uitladen / overdragen en meteen schoonmaken?

Ook wel logischer dan elke keer daarvoor terug moeten naar 1 of andere centrale plek :)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:27

Dan kan gewoon in de garage van het ziekenhuis. Tuinslang en producten zijn aanwezig en ontsmetting hebben we zelf mee. Gewoon daarna de garage proper achterlaten :-).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:40

Goed geregeld +:)+ Mag je ook wel hopen natuurlijk dat er over nagedacht wordt :D

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:16

geweldig dat je door zo een topic als dit een "warempel, ja dat moet ook" moment hebt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:29

Maximuss, interessant om te lezen hoe dat gaat.

Ik vind het erg opmerkelijk dat er door ts gelijk gedacht wordt aan machtsmisbruik terwijl je niets van de situatie af weet.

De "gewone" burger die een paard in de trailer heeft die niet kan blijven wachten in de file kan ook bellen om begeleiding te krijgen via de vluchtstrook.
Dus als er iets ernstigs aan de hand was met een paard in de wagen is dit echt geen voortrekkerij op de "gewone" burger.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 16:30

Ricie schreef:
Vind het leuk zoveel reacties en meningen te lezen! Zoals ik in de OP ook al aan probeerde te geven. Ik weet ook niet wat er was, het is ook niet dat ik het direct machtsmisbruik noem etc. Het is gewoon dat ik de situatie een beetje apart vond en dus puur benieuwd was naar de meningen etc. Overigens ben ik het zeker wel met jullie eens dat het wellicht ook niet voor niets is geweest en was ik me er ook wel bewust van dat dit zo kan zijn.

Ik citeer nog even vanaf pagina 1

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:31

pmarena schreef:
Goed geregeld +:)+ Mag je ook wel hopen natuurlijk dat er over nagedacht wordt :D

En dan verbouwen ze de garage en vergeten gewoon de knop dat het ambulance personeel de deur kan openen :D
Dat hebben wij dan weer meegemaakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:43

Da's ook wel löllig ja.... mag hopen dat iemand dat geen goed idee vond voordat er ijverige ambulancebroeders voor de deur stonden :)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:45

Of moet tijdens de verbouwingen iedereen door de garage passeren terwijl het daar net een bloederig slachthuis is tijdens het kuisen... ;-) Heb nog nooit mensen zo vlug groen zien worden ;-)...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:45

Openen deden wij al zodat ze er in konden maar eruit laten niet.
En dat moesten we dan dus ook, maar dat moest dan met eerst een belletje of een ambulancebroeder die kwam vragen of de deur open mocht . :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:46

Dat is ook wel een leuke :P
Nee dat kon hier gelukkig op een andere plek zodat de seh wat dat betreft ongemoeid bleef.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:49

Nouja, tot zover hopen dat er goed over nagedacht wordt... daarom, overal worden fouten gemaakt :j

Wel een zelfvoorzienende business zo, argeloze voorbijgangers een hartverzakking bezorgen :P

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:51

Ook een leuke, een ambu van een andere provincie binnen krijgen die blijkbaar hoger is en zijn lichten eraf rijd. Oeps.
Maar dat is natuurlijk niet eng, maar wel erg vervelend.
Maar geen discussie meer of ze die aan kunnen zetten en misbruiken.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:07

Je hoeft er niets van te vinden. Dus wellicht is dat een optie?