Palmera schreef:PocoGaucha schreef:Er zijn al genoeg domme mensen rijk geworden door vlogs, dus waarom hun niet. Volgens mij is youtube-ster in de titel alleen niet echt terecht aangezien ze niet echt bekend waren. Dit was waarschijnlijk een poging om viral te gaan.
Dat is wel gelukt.
Het begrip 'youtube-ster' snap ik überhaupt niet. Als je écht iets zinnigs uitzonderlijk goed kunt, en of dat nou zingen, dansen, schilderen, koken, huizen verbouwen of op intellectueel gebied is doet er niet toe, dan kom je er heus wel op normale wijze: door hard te werken en je gezonde verstand te gebruiken.
Dan heb je het helemaal niet nodig om jezelf op krankzinnige wijze in de kijker te zetten met stomzinnige acties.
Diegenen die géén uitzonderlijk talent hebben kunnen gewoon doen waar ze normaal goed in zijn, wat ze leuk vinden, en daar hun brood mee verdoenen. Is niets mis mee, en dan heb je nog steeds geen stomzinnige toestanden nodig voor wat aandacht.
IMO.
Dat vind ik dat weer wat overdreven en denigrerend, zitten ook genoeg mensen op YouTube met flink wat volgers die hele goede inhoudelijke content en/of educatieve video's maken. En dus op een niet reguliere manier hun geld verdienen en daarmee de content een beter bereik geven dan er op de reguliere (tv? ) manier bereikt was. En die verzetten achter de schermen bergen werk. Ik vind het dan niet fair om het als makkelijk en 'lui' neer te zetten.
Over de sensatie vloggers heb ik ook weinig goeds te zeggen, aan de andere kant zie je dezelfde types ook op tv voorbijkomen in domme reality shows. Dus blijkbaar is er vraag naar.