Youtube-ster schiet vriend dood tijdens opname

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 06:53

Palmera schreef:
PocoGaucha schreef:
Er zijn al genoeg domme mensen rijk geworden door vlogs, dus waarom hun niet. Volgens mij is youtube-ster in de titel alleen niet echt terecht aangezien ze niet echt bekend waren. Dit was waarschijnlijk een poging om viral te gaan.

Dat is wel gelukt.

Het begrip 'youtube-ster' snap ik überhaupt niet. Als je écht iets zinnigs uitzonderlijk goed kunt, en of dat nou zingen, dansen, schilderen, koken, huizen verbouwen of op intellectueel gebied is doet er niet toe, dan kom je er heus wel op normale wijze: door hard te werken en je gezonde verstand te gebruiken.
Dan heb je het helemaal niet nodig om jezelf op krankzinnige wijze in de kijker te zetten met stomzinnige acties.

Diegenen die géén uitzonderlijk talent hebben kunnen gewoon doen waar ze normaal goed in zijn, wat ze leuk vinden, en daar hun brood mee verdoenen. Is niets mis mee, en dan heb je nog steeds geen stomzinnige toestanden nodig voor wat aandacht.

IMO.

Dat vind ik dat weer wat overdreven en denigrerend, zitten ook genoeg mensen op YouTube met flink wat volgers die hele goede inhoudelijke content en/of educatieve video's maken. En dus op een niet reguliere manier hun geld verdienen en daarmee de content een beter bereik geven dan er op de reguliere (tv? ) manier bereikt was. En die verzetten achter de schermen bergen werk. Ik vind het dan niet fair om het als makkelijk en 'lui' neer te zetten.

Over de sensatie vloggers heb ik ook weinig goeds te zeggen, aan de andere kant zie je dezelfde types ook op tv voorbijkomen in domme reality shows. Dus blijkbaar is er vraag naar.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:00

oomens schreef:
waarom het een goed idee is om wapens in huis te hebben waar meer kogels in passen dan je hersencellen hebt.
:Y)

wapitie

Re: Youtube-ster schiet vriend dood tijdens opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:10

Ik ben opgegroeid in een religie waar ze reinheid van lichaam en geest prediken. Dit betekend geen/weinig tv en media vervuiling en geen vlees en andere voeding vervuilingen. Als ik bovenstaande teksten lees dan zijn deze regels eigenlijk zo gek nog niet!?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:43

wapitie schreef:
Ik ben opgegroeid in een religie waar ze reinheid van lichaam en geest prediken. Dit betekend geen/weinig tv en media vervuiling en geen vlees en andere voeding vervuilingen. Als ik bovenstaande teksten lees dan zijn deze regels eigenlijk zo gek nog niet!?

Het zou voor iedereen een goed idee zijn om de tv en andere media niet te vervuilen, en ook je vlees en andere voeding kun je beter niet vervuilen. Goed punt.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 10:30

Palmera schreef:
PocoGaucha schreef:
Er zijn al genoeg domme mensen rijk geworden door vlogs, dus waarom hun niet. Volgens mij is youtube-ster in de titel alleen niet echt terecht aangezien ze niet echt bekend waren. Dit was waarschijnlijk een poging om viral te gaan.

Dat is wel gelukt.

Het begrip 'youtube-ster' snap ik überhaupt niet. Als je écht iets zinnigs uitzonderlijk goed kunt, en of dat nou zingen, dansen, schilderen, koken, huizen verbouwen of op intellectueel gebied is doet er niet toe, dan kom je er heus wel op normale wijze: door hard te werken en je gezonde verstand te gebruiken.
Dan heb je het helemaal niet nodig om jezelf op krankzinnige wijze in de kijker te zetten met stomzinnige acties.

Diegenen die géén uitzonderlijk talent hebben kunnen gewoon doen waar ze normaal goed in zijn, wat ze leuk vinden, en daar hun brood mee verdoenen. Is niets mis mee, en dan heb je nog steeds geen stomzinnige toestanden nodig voor wat aandacht.

IMO.

Ik denk niet dat ze ster bedoelen, maar de vrouwelijke versie van iemand die op youtube filmpjes plaatst :+

Van mij mogen mensen verder lekker filmpjes plaatsen op youtube, maar deze actie was inderdaad gewoon ronduit achterlijk en naïef van haar. Kan er ook niet met mijn hoofd bij dat iemand met meer hersencellen dan een plankton hier op in gaat, los van liefdesnaïviteit.

oomens schreef:
om wapens in huis te hebben waar meer kogels in passen dan je hersencellen hebt.

:')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:46

mooney schreef:
Palmera schreef:

IMO.

Dat vind ik dat weer wat overdreven en denigrerend, zitten ook genoeg mensen op YouTube met flink wat volgers die hele goede inhoudelijke content en/of educatieve video's maken. En dus op een niet reguliere manier hun geld verdienen en daarmee de content een beter bereik geven dan er op de reguliere (tv? ) manier bereikt was. En die verzetten achter de schermen bergen werk. Ik vind het dan niet fair om het als makkelijk en 'lui' neer te zetten.

Over de sensatie vloggers heb ik ook weinig goeds te zeggen, aan de andere kant zie je dezelfde types ook op tv voorbijkomen in domme reality shows. Dus blijkbaar is er vraag naar.

Waar heb ik het over makkelijk en lui? Waar ben ik denigrerend?

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:48

oomens schreef:
wapitie schreef:

Het zou voor iedereen een goed idee zijn om de tv en andere media niet te vervuilen, en ook je vlees en andere voeding kun je beter niet vervuilen. Goed punt.

En dan heb je weer de vraag: wat is vervuiling? Dat ligt voor iedereen weer anders. :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:57

Palmera: ik las hem verkeerd met mijn slaaphoofd denk ik. Ik dacht dat je stukje ging over Youtubers in het algemeen, maar het was echt puur gericht op degene die aandachtsgeile domme stunts uithalen als ik het nog een keer lees. Dan snap ik de zin " dan kom je er heus wel op normale wijze: door hard te werken en je gezonde verstand te gebruiken. " helemaal. Mijn excuses.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:04

WildDreams schreef:
Ik denk niet dat ze ster bedoelen, maar de vrouwelijke versie van iemand die op youtube filmpjes plaatst :+

Ohja, tuurlijk, haha logisch :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:07

PocoGaucha schreef:
WildDreams schreef:

Ohja, tuurlijk, haha logisch :+

Logisch? Want 'youtuber' is ook een bestaand woord ofzo?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:13

:j dat klopt oomens, is gewoon een bestaande term. Leenwoord uit het engels, dus in principe is een vrouw ook gewoon een youtuber. Als we heel mierenneukerig willen doen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:17

Citaat:
Ik denk dat je de mensheid overschat als je meent dat dit zonder dwang/censuur e.d. tot stand kan komen. Een deel van de mensheid heeft nu eenmaal een hardnekkige behoefte aan ranzigheid (op velerlei gebied). Dat is in eerste instantie een kwestie van smaak. En je hoeft je er (gelukkig) niet aan bloot te stellen. 'Er zit een knop op je teevee, die brengt je zo uit de puree', zei men vroegah. Daarbij, in hoeverre ranzigheid de maatschappelijke normen en waarden aantast, blijft de vraag. Dat is een kwestie van perspectief. Iemand uit de bible belt zal daar anders over denken dan de gemiddelde SBS 6-kijker.
Maar dit incident gaat veel verder dan ranzigheid. Het blijft onbegrijpelijk dat men in de VS (mede dankzij de invloed van de NSA) nog steeds het recht op zelfverdediging dmv kogels hoger aanslaat dan het recht om te leven in een samenleving die niet vergeven is van zinloos/excessief/knullig/onbegrijpelijk wapengeweld.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:37

Als je kijkt naar de lijfstraffen van vroeger, vóór de TV kwam, heeft media er niet zoveel mee te maken.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:45

Ik neem aan dat men daar ook niet verplicht bij aanwezig hoefde te zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:50

Askja schreef:
Ik neem aan dat men daar ook niet verplicht bij aanwezig hoefde te zijn.

Niet bij alles. Maar ophangingen en onthoofdingen, vierendelen e.d. waren volkvermaak in die tijd.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:54

Askja schreef:
Citaat:
Ik denk dat je de mensheid overschat als je meent dat dit zonder dwang/censuur e.d. tot stand kan komen. Een deel van de mensheid heeft nu eenmaal een hardnekkige behoefte aan ranzigheid (op velerlei gebied). Dat is in eerste instantie een kwestie van smaak. En je hoeft je er (gelukkig) niet aan bloot te stellen. 'Er zit een knop op je teevee, die brengt je zo uit de puree', zei men vroegah. Daarbij, in hoeverre ranzigheid de maatschappelijke normen en waarden aantast, blijft de vraag. Dat is een kwestie van perspectief. Iemand uit de bible belt zal daar anders over denken dan de gemiddelde SBS 6-kijker.
Maar dit incident gaat veel verder dan ranzigheid. Het blijft onbegrijpelijk dat men in de VS (mede dankzij de invloed van de NSA) nog steeds het recht op zelfverdediging dmv kogels hoger aanslaat dan het recht om te leven in een samenleving die niet vergeven is van zinloos/excessief/knullig/onbegrijpelijk wapengeweld.
Mijn opmerking was direct gericht op degene die binnenkwam met het schijnheilige "in mijn religie vinden we dat alle wereldse zaken vergif zijn", of iets van gelijke strekking.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:43

OK, dan ben ik benieuwd of de boodschap daar ook is overgekomen.
Citaat:
Niet bij alles. Maar ophangingen en onthoofdingen, vierendelen e.d. waren volkvermaak in die tijd.
Lijfstraffen en terechtstellingen werden in het openbaar uitgevoerd vanwege het (hoopte men) afschrikwekkende effect en om te laten zien dat het recht zijn beloop had. Uiteraard kwam daar ook veel volk op af puur om te griezelen en uit leedvermaak. Maar verplicht was het niet, men was daar vrijwillig bij aanwezig en ik denk maar zo dat er indertijd ook genoeg mensen waren die ervan gruwden en er dus niet naar gingen kijken. Ik denk dat in dat opzicht mensen niet zo veel veranderd zijn door de tijd heen. Of je het vermakelijk vindt om via internet naar allerlei ranzigs te kijken of excessief geweld tot je te nemen, is een kwestie van persoonlijke smaak en wat mij betreft ook een bepaalde mate van beschaving. Ik ben bang dat er daadwerkelijk mensen zijn die het filmpje van het hier beschreven tragisch/stompzinnige incident stiekem graag hadden willen zien.