Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Alcohol wordt alleen maar aantrekkelijker door het te verbieden imo. Bv comazuipen, dat is ook echt iets van deze tijd.
Fitzroy schreef:Steeph, wat maakt het nu uit wat een kind drinkt als het alcoholvrij is?
Ik zie het verschil echt niet tussen een cola of een alcoholvrij biertje.
Het is allebei drank zonder alcohol.
Vroeger dronken wij altijd Shandy als kind. Zat wel alcohol in maar een klein beetje. Niemand die daar moeilijk over deed. Vind echt dat tegenwoordig alles doorgeslagen is.
Alcohol wordt alleen maar aantrekkelijker door het te verbieden imo. Bv comazuipen, dat is ook echt iets van deze tijd.
Dus TS, ik ben het wel met je eens.
StonedRomy schreef:Waarom zou je geen cafeïne mogen drinken als kind? Op advies van artsen drink ik al vanaf mijn 5e iedere dag minimaal een espresso.
Polly schreef:Ik werk al ruim 10jr met jongeren vanaf een jaar of 17 en ik kan zeggen dat er een héél duidelijk verschil merkbaar is tussen jongeren die regelmatig alcohol gebruiken en jongeren die dat niet doen,nou gebruik ik zelf ook geen alcohol
badeendje schreef:Ik drink zelf helemaal geen alcohol en vind het, als ik met een groep zit, wel fijn om een radler 0.0 te drinken. Denk maar niet dat het voor jongeren makkelijk is om alcohol te weigeren, als ik geen emetofobie gehad weet ik niet of ik alle kritiek en gal aan had gedurfd. Niet alcohol drinken wordt niet geaccepteerd, je bent gewoon een outlier als je niet drinkt en je hoort er niet bij, klaar. Ik denk dat als je in een groep zit en iedereen heeft een bierflesje (ondanks dat de ene daar 0,0 of 2,0 in heeft zitten) er een stuk makkelijker over wordt gedaan dan als jij weer die uniekeling bent die enkel cola wil. Mijn insziens dus helemaal niet zo verkeerd dat mensen al vóór de drinkleeftijd kennismaken met radler 0,0.
Vanillia schreef:Het ontgaat mij even waarom je een klein kind 1-2 koppen koffie per dag zou laten drinken, wat is daar de meerwaarde van? Afgezien van het feit dat ze vanaf 7 jarige leeftijd al cafeïne verslaafd is en waarschijnlijk met een dikke hoofdpijn rondloopt als ze geen koffie drinkt..
Wat betreft 'alcohol vrij' bier, vaak is dit 'alcohol arm'. Laag in alcohol, maar het zit er alsnog in. Zou voor mij reden genoeg zijn om het niet aan mijn jonge kind te geven.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/er-zi ... lvrij-bier
janouk schreef:*knip*
oomens schreef:*Toevoeging:
Als alcohol inderdaad puberbreinen aantast, dan betekent dat toch ook dat onze maatschappij al eeuwenlang is ingesteld om te functioneren met in hun jeugd beschadigde volwassenen? Hebben die de afgelopen eeuwen massaal zó enorm slecht gefunctioneerd dat die schade ineens onacceptabel is?
En om de knuppel in het hoenderhok te gooien: functioneren wij met onze 'alcoholbeschadigde' maatschappij zoveel slechter dan landen die al eeuwenlang alcoholvrij zijn en die schade dus niet zouden hebben?
Steeph schreef:Lente,
Je vind koffie zonder caffeïne oke voor je kinderen. Idem met bier zonder alcohol.
Ga ik mijn vraag nog een keer stellen.
Hoe denk je over een e-sigaret zonder nicotine? Vind je dat ook oke voor je kinderen?
janouk schreef:![]()
![]()
o die discussie durf ik best aan.
De geschiedenisboeken puilt uit van slecht functionerende oorlogvoerende volwassenen.![]()
Kijk in het uitgaansleven, zomaar op een zaterdagavond, om een uur of 3, midden in Amsterdam...............
weinig goed functionerende volwassenen nog te bespeuren.![]()
janouk schreef:@oomens
Wil je best uitleggen wat ik daar van vind. Ik vind namelijk dat het opvoedmatig niet het goede beeld geeft. Waarom zou je je kind het geven? Ik zie het nut er niet van in.
Omdat ze het lekker vinden? Aangeleerd gedrag. Je kan een kind ook best eens iets verbieden![]()
er is genoeg ander drinken op te markt.
Omdat het Jillz flesje 0.0 en het flesje 5% er precies zo uitzien. Kind krijgt Jillz 0.0 te drinken, omdat Pappa of Mamma de 5% versie drinken. Alleen op feestelijke gelegenheden. Onder het mom van spannend en stoer.
Voor het kind niet echt een duidelijke 'opvoedkundige'boodschap.
Maar hé, het is niet mijn kind.
Lente schreef:Steeph schreef:Lente,
Je vind koffie zonder caffeïne oke voor je kinderen. Idem met bier zonder alcohol.
Ga ik mijn vraag nog een keer stellen.
Hoe denk je over een e-sigaret zonder nicotine? Vind je dat ook oke voor je kinderen?
Sorry, had hem de eerste keer gemist.
Een e-cigarette vind ik niet oké nee. Waarom? Omdat roken ook met een e-smoker een beweging heeft die niet echt te vergelijken is met iets anders dan roken. Het is een repeterende, kalmerende beweging waarvan ik liever niet heb dat ze eraan gewend raken.
Drinken doe je toch wel. En of dat dan ranja of cola of koffie is geeft hetzelfde effect.
Overigens heb ik nergens gezegd dat ik het oké vind als ze een Radler drinken. Zoals ik in de OP schreef heeft mijn zoontje geen Jillz 0.0% meer op sinds mijn oog op het 18+ icoontje viel. Ik ben daarover nog met mezelf in overleg.