Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:52

Verschrikkelijk dit, volg het ook sinds de vermissing van Savannah. Het is echt te vreselijk voor woorden. Ik hoop ontzettend dat ze nog veilig naar huis komt.
Ontzettend veel sterkte voor de nabestaande van Romy en natuurlijk ook de familie van Savannah.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:01

Fijn dat er meer Bokkers zijn die dit bezig houdt..

Hoe erg het ook is wat er vannacht in Londen is gebeurd, ik erger me er mateloos aan dat er maar mondjesmaat wordt gesproken over de vermissingen en de vondsten in de omgeving Bunschoten-Spakenburg-Achterveld.

Ben natuurlijk geen rechercheur, maar ik vind het wel typisch dat een auto met daarin twee personen dames lastig valt en dat dit gerelateerd wordt aan de vondsten van de lichamen (mocht het tweede lichaam Savannah zijn). Maar misschien ligt dat aan mij, ik heb zelf namelijk het idee dat dit soort zaken altijd door mensen alleen worden gedaan. Dit wil je toch niet samen doen? 'Gewoon' (hoe gewoon kan je dit noemen) een verkrachting kan ik me nog voorstellen dat er twee daders zijn, maar bij gericht moord? Of heeft Dutroux een fan?

Verder hoe dan ook verschrikkelijk, één moord wil je al niet in je dorp... Laat staan 2.... ;(

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:04

Vreselijk dit. Het zal je kind maar zijn dat vermist is, of levenloos gevonden wordt. :\

Gezien Romy zo snel geïdentificeerd was en dit tweede lichaam zo 'lang' duurt ben ik ergens bang dat het lichaam heel erg toegetakeld is, maar heb ik ergens ook 'hoop' dat het een andere dode is, die er al langer ligt en verder ontbonden is bijvoorbeeld...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:05

Ik volg het ook, ik woon er ook niet ver vandaan.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:05

watchthesky schreef:
Vreselijk dit. Het zal je kind maar zijn dat vermist is, of levenloos gevonden wordt. :/

Gezien Romy zo snel geïdentificeerd was en dit tweede lichaam zo 'lang' duurt ben ik ergens bang dat het lichaam heel erg toegetakeld is, maar heb ik ergens ook 'hoop' dat het een andere dode is, die er al langer ligt en verder ontbonden is bijvoorbeeld...

Duurt ook lang om eventuele sporen veilig te stellen begreep ik.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:07

Myfairytale schreef:
watchthesky schreef:
Vreselijk dit. Het zal je kind maar zijn dat vermist is, of levenloos gevonden wordt. :/

Maar moest dat bij de vondst van Romy dan niet? Ik neem aan dat ze daarvan ook een dader willen vinden.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:07

Ik heb vanmiddag ogenblikkelijk de politie gebeld toen ik een zwarte Opel Corsa signaleerde, waaruit twee buitenlandse heren kwamen die de buurt leken te verkennen. Politie was heel blij met mijn concrete informatie, foto's en locatie.

Wat me wel een naar onderbuikgevoel geeft is dat de moeder van Savannah iedereen constant op de hoogte hield via haar Facebookpagina en dat toen Telegraaf met een melding kwam dat Savannah het overleden meisje was in Achterveld, zij direct ingreep en zei dat het niet Savannah was. Nu is het al een dag stil op de pagina... Hoop niet dat zij zelf slecht nieuws hebben gehad.

Maar aan de andere kant... Naast de vindplek zitten verschillende bedrijven waar heel veel Oostblokkers werken. (daar heb ik overigens helemaal geen moeite mee, begrijp me goed). Eerder werd daar een Pool zwaar mishandeld en toegetakeld met een strijkijzer gevonden. Het kan net zo goed zo zijn dat er zoiets gebeurd is en dat er een Pool/Bulgaar/... daar gevonden is.

Het is tasten in het duister, hopen en wachten... ;(

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:16

Goed dat je melding heb gedaan.

Ik ga niet speculeren, volg het wel op de voet. Wat moeten de ouders in spanning zitten.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:23

watchthesky schreef:
Myfairytale schreef:

Maar moest dat bij de vondst van Romy dan niet? Ik neem aan dat ze daarvan ook een dader willen vinden.

Bij Romy moest dat natuurlijk ook :j een mogelijkheid is omdat dit een gevoelige zaak zou kunnen zijn (twee vermiste meisjes die al dan wel of niet verband hebben met elkaar) waardoor ze extreem voorzichtig zijn. Maar er zijn meerdere redenen waarom het lang kan duren. Het kan een ingewikkeldere crime scene zijn (water is vaak lastig) maar het kan ook om welke reden dan ook zo zijn dat het lichaam moeilijk te identificeren is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:42

Die kleine zwarte auto die meisjes klem rijdt en probeert te ontvoeren vind ik ook eng :x je zal maar een dochter hebben in die leeftijd, het liefst sluit je ze op in hun kamer :o

Wat ik alleen noet begrijp is dat die meldingen nu pas komen nu erom gevraagd wordt, als je zoiets overkomt meld je dat toch gelijk bij de politie?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:44

Ik denk dat mensen elkaar ook opfokken en dingen zien die er niet zijn. Heel logisch in zo'n situatie, dat wel.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:44

Wij volgen ook het nieuws op de voet. Heel schokkend :(

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:46

_Micha_ schreef:
watchthesky schreef:

Bij Romy moest dat natuurlijk ook :j een mogelijkheid is omdat dit een gevoelige zaak zou kunnen zijn (twee vermiste meisjes die al dan wel of niet verband hebben met elkaar) waardoor ze extreem voorzichtig zijn. Maar er zijn meerdere redenen waarom het lang kan duren. Het kan een ingewikkeldere crime scene zijn (water is vaak lastig) maar het kan ook om welke reden dan ook zo zijn dat het lichaam moeilijk te identificeren is.

Ja natuurlijk moest dat bij Romy ook!
Maar ik weet niet waarom er zoveel tijd tussen zit. Er werd bij Romy overigens ook niet direct een identiteit vrijgegeven, dat heeft ook nog even geduurd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:47

lieveli schreef:
Ik denk dat mensen elkaar ook opfokken en dingen zien die er niet zijn. Heel logisch in zo'n situatie, dat wel.

Misschien wel, ik las net op FB dat het in soesterkwartier weer gebeurd was, maarja, hoeveel kleine zwarte auto's met lichtgetinte mannen rijden daar wel niet :=
Als ze dan dezelfde kant opgaan dan jij voel je je met dit verhaal in je achterhoofd misschien wel sneller achtervolgd ofzo :\

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:53

Op fb in mijn vriendenlijst word alles volop gedeeld.
Wij wonen ook wel redelijk in de buurt en ook in een dorp.

Wat een drama en wat een onzekerheid voor de familie.
En wat een verdriet.
En dan nog die zwarte auto.
Er gaan veel verhalen rond ip fb lees ik in reacties op fb.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 04-06-17 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:53

verootjoo schreef:
lieveli schreef:

Misschien wel, ik las net op FB dat het in soesterkwartier weer gebeurd was, maarja, hoeveel kleine zwarte auto's met lichtgetinte mannen rijden daar wel niet :=
Als ze dan dezelfde kant opgaan dan jij voel je je met dit verhaal in je achterhoofd misschien wel sneller achtervolgd ofzo :\

Ik weet dat er vorig jaar een kindje in de buurt hier was aangerand/gelokt door een wit busje, ineens liep facebook over van de witte busjes. Als deze meisjes door dezelfde zieke geest zijn gegrepen, dan houdt hij zich nu koest en zal hij zeker niet het risico willen lopen om te worden gezien.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:54

Ik vind de vergelijkinissen eng. Even oud, bij elkaar in de buurt... Beide in een greppel gevonden. Dat in combi met meerdere mensen lastig gevallen... Alleen jongere meisjes...

Hier in de buurt een vrouw aangevallen met een mes 's nachts en op stal al het probleem dat er mensen niet meer alleen naar huis durven. Laat staan als er zoiets gebeurd... Dan zou ik die meiden niet eens alleen naar huis durven te laten rijden...

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:54

Het vermiste meisje komt uit het dorp hiernaast, echt vreselijk... Wat zullen die ouders in verschrikkelijke angst leven momenteel. :(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:56

Liannetje86 schreef:
Ik vind de vergelijkinissen eng. Even oud, bij elkaar in de buurt... Beide in een greppel gevonden. Dat in combi met meerdere mensen lastig gevallen... Alleen jongere meisjes...

Savannah is toch nog niet gevonden :?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:02

Er is in het Soesterkwartier vandaag ook een jongentje aangesproken door twee lucht getinte mannen in een kleine, zwarte auto. Jochie is gelukkig gelijk naar huis gerend, waar moeder de politie gebeld heeft.

Mijn jongens mogen voorlopig niet alleen op pad de wijk in. Ze spelen maar mooi in de achtertuin, waar ik ze kan zien. Doodeng vind ik het!

En ik vrees voor dat arme meisje uit Bunschoten. Moet haast wel zijn dat zij het is, die daar in een sloot gevonden is. In en intriest...
Plek waar dat andere meisje gevonden is, is hier niet ver vandaan. Klant van mij woont daar aan die weg. Wandelt daar dagelijks met de honden. Hoop voor hem niet dat hij de vinder is. Zo'n beeld krijg je denk ik nooit meer van je netvlies...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:06

Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:07

dierfysio schreef:
En ik vrees voor dat arme meisje uit Bunschoten. Moet haast wel zijn dat zij het is, die daar in een sloot gevonden is. In en intriest...
Plek waar dat andere meisje gevonden is, is hier niet ver vandaan. Klant van mij woont daar aan die weg. Wandelt daar dagelijks met de honden. Hoop voor hem niet dat hij de vinder is. Zo'n beeld krijg je denk ik nooit meer van je netvlies...

De vinder van dat andere meisje in achterveld was het vriendje van m'n neefje, 15jaar... Lag naast hun huis :\
Begreep ik gister van m'n tante

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:07

verootjoo schreef:
lieveli schreef:

Toen ik klein was waren er ooit een paar kinderen aangesproken door een clown. Snoepjes en speelgoed in zijn bus, je kent het wel.
Op eens zag iedereen overal clowns en de verhalen werden wilder en spectaculairder.
Het heeft echt een jaar of twee geduurd voordat niemand het meer over clowns had.

Ik geloof ook dat mensen elkaar opnaaien en meer 'zien' dan dat er werkelijk is :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:10

Tijdens de laatste horrorclown-hype liepen onze leerlingen elkaar ook vreselijk op te fokken. Iedere man die iets te felle kleding droeg werd aangezien voor clown.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:14

Ach, op twitter wordt ook al naar het AZC gewezen, de moordenaar van Romy (en mogelijk Savannah) zal daar wel vandaan komen... hoop misselijkmakende stemmingmakerij waar de nabestaanden helemaal niks aan hebben...

T is in en in triest....