Geryon schreef:Sorry dan vraag ik me af of je wel geschikt bent om auto te rijden als je dat niet voelt. Zelfs een plát dier voel je onder je auto. Wat voor auto dan ook.
Serieus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Azmay schreef:Als het ook maar enigzinds mogelijk is stop ik, mijn moeder ook en zo heb ik al enkele keren met een flink gewonde vogel op schoot onderweg naar de dierenarts gezeten.
Die dieren worden dan eigenlijk altijd gewoon doodgemaakt maar het voorkomt een lijdensweg en dat vind ik prettig.
Zelf heb ik ook een konijn met myxomatose(?) gevangen in het bos in de wetenschap dat het afgemaakt moest worden.
Ik ben ook zon watje
beert schreef:Ik heb een keer een dier aangereden en dat was een duif op de snelweg. Ik ben eigenlijk alleen gestopt om te zien of ie niet in mijn grill zat, niet omdat ik nog enige hoop had voor het dier.
Voor degene die zich afvraagt waarom we massaal duiven aanrijden, dat is omdat zij niet goed snelheid kunnen inschatten of diepte kunnen zien. Duiven worden best vaak aangereden, terwijl je eigenlijk veel meer kraaien en kauwtjes langs de weg ziet. Die vogels zijn veel slimmer in het inschatten van snelheid.
Gelukkig zelf geen ervaring met andere dieren.
Geryon schreef:Sorry dan vraag ik me af of je wel geschikt bent om auto te rijden als je dat niet voelt. Zelfs een plát dier voel je onder je auto. Wat voor auto dan ook.
Ik had het over over dode dieren heen rijden. Die hoor je op te merken als je op de weg rijd.. dan voel je ze al helemaal.
love_western schreef:1 x op een 80 weg en snelweg een dier geraakt. En was in het donker.
En 1 x overdag over een kat gereden. Remmen was geen optie, hele rij auto's achter mij. En stoppen was geen optie, want zat geen parkeerplaats in de buurt.
Maar zag in de spiegels dat fietsers wel waren gestopt. En dat beestje al dood was.
Selka schreef:Zo heb ik in België m'n schoonfamilie laten omdraaien voor een koe in de sloot. Met behulp van mijn fantastische Frans en handen en voeten de boer naar de sloot gekregen. De beste man was hartstikke dankbaar. Mijn schoonfamilie vond het maar onzin.. gelukkig zei vriend dat ze maar beter naar mij konden luisteren![]()
Laatst nog een stel koeien van de weggeplukt. Waren ontsnapt en mijn moeder lukte het niet in haar eentje. Die wil je niet op je voorruit hebben.