Doden na explosies concert Ariana Grande in Manchester

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:31

Ik word ziek van die idioten die deze gruwel op het net toejuichen. Bah zeg, hoop dat men eindelijk wereldwijd dit soort idioten eens aan pakt. Geweld valt nooit goed te praten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:36

Wat een drama weer, het zal je kind maar zijn. Wat een gevoel moet dit geven :( na Brussel moet ik bij 'zo'n nieuws' altijd even het liedje van Bart Peeters even opzetten. Wat een pijn weer in deze wereld

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:38

Vreselijk! Geen woorden voor. Mijn dochter zou zondag as gaan naar Antwerpen naar Ariana Grande, eerste concert 11 en 12 jaar. Als je bedenkt dat daar allemaal van die kids rondlopen. Mijn hart huilt.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:52

Mijn man en ik hadden het erover net. Wellicht je dochter voor het eerst naar een concert.. Mag ze wel, mag ze niet? Is ze oud genoeg? Wat als ze verdwaalt of haar vriendinnetjes kwijt raakt.. Wat als.. Spookt van alles door je hoofd. Loslaten, ze kan het wel!
En dan.. pure wanhoop en paniek. Waar is ze? Chaos. Nog meer paniek. Wat is er gebeurd? Waar is ze?!?! Uren in onzekerheid tussen die enorme chaos en hysterie, ellende en paniek. Om vervolgens te horen te krijgen dat ze er niet meer is.. Weg. Uit je armen. Nooit meer knuffelen, haar haren borstelen, kibbelen over onzinnige dingen, stiekem haar gezichtje aaien als ze ligt te slapen..
Je kleine grote meid.

Ik kan en wil me niet voorstellen hoe die ouders zich moeten voelen. Wat een onmenselijk verdriet..

Saintelette

Re: Doden na explosies concert Ariana Grande in Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:59

Verschrikkelijk weer :n vol ongeloof..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:00

Majabeestje schreef:
Mijn man en ik hadden het erover net. Wellicht je dochter voor het eerst naar een concert.. Mag ze wel, mag ze niet? Is ze oud genoeg? Wat als ze verdwaalt of haar vriendinnetjes kwijt raakt.. Wat als.. Spookt van alles door je hoofd. Loslaten, ze kan het wel!
En dan.. pure wanhoop en paniek. Waar is ze? Chaos. Nog meer paniek. Wat is er gebeurd? Waar is ze?!?! Uren in onzekerheid tussen die enorme chaos en hysterie, ellende en paniek. Om vervolgens te horen te krijgen dat ze er niet meer is.. Weg. Uit je armen. Nooit meer knuffelen, haar haren borstelen, kibbelen over onzinnige dingen, stiekem haar gezichtje aaien als ze ligt te slapen..
Je kleine grote meid.

Ik kan en wil me niet voorstellen hoe die ouders zich moeten voelen. Wat een onmenselijk verdriet..

En bovenal: "Die kans is zo klein, dat overkomt ons niet". En dat is ook zo, de kans dat het gebeurt is verschrikkelijk klein. :(

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:04

In Londen nu ook een verdacht pakketje gevonden hoor ik op t nieuws..

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:08

Resistance schreef:
Majabeestje schreef:
Je kleine grote meid.

En bovenal: "Die kans is zo klein, dat overkomt ons niet". En dat is ook zo, de kans dat het gebeurt is verschrikkelijk klein. :(

Idd, zo denkt iedereen. Ergens maar goed ook, anders ligt de hele wereld stil.
Maar dan ben je dus wel ineens slachtoffer.. :(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:11

Vreselijk...wat een verdriet.Het zal de laatste aanslag niet zijn ben ik bang....en we kunnen hier niets aan doen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:26

En dat de isis het toejuicht! Ik snap het niet.

En ze willen dat we bang zijn, want dat is de macht die ze hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:30

Kippenvel, wat vreselijk weer...
;(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:53

Werd vanmorgen wakker met het berichtje van de nos app. Verschrikkelijk in wat voor wereld leven we... hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan....

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:03

Jeetje wat erg ;(

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:04

Vreselijk voor iedereen. Ook voor Ariana Grande, zelf nog maar een jong meisje, en dan voor altijd dit met je mee moeten nemen. Zoveel mensen gestorven omdat ze jou wilden zien :(

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:05

Volgens mij is het ook niet de vraag of er nog een aanslag komt maar wanneer de volgende is.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:18

Saintelette schreef:
In Londen nu ook een verdacht pakketje gevonden hoor ik op t nieuws..

Dat krijg je nu, elke achtergelaten tas is ineens verdacht...
Dat doet dit met de mens.

Vreselijk dit soort aanslagen, hier kan je je ook niet voor beschermen iemand die bereid is zelf te sterven en zoveel mogelijk doden met zich mee te nemen. Enige wat we kunnen hopen is dat het bewustzijn onder de mensheid zich eens gaat ontwikkelen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:25

ik vraag me nu eigenlijk wel af hoeveel doden die bom gemaakt heeft en hoeveel de paniek....
in zo'n situaties kan de paniek meer doden maken dan de bom zelf....zoveel mensen in een ruimte met smalle doorgangen,en dan paniek....mensen worden gewoon vertrappeld....

want uit getuigenissen zijn er toch mensen die behoorlijk dicht bij de ontploffing stonden en slechts 'lichte' verwondingen hebben,dus volgens mij zullen ook heel wat mensen door de paniek die volgde omgekomen zijn.

in tijden van nu is het misschien wel handig om mensen te leren hoe je best reageert in situaties als deze.Zou veel levens kunnen redden op momenten als dit....

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:29

Mijn vriendin is leraar op een School in manchester en het leeft daar verschriķkelijk. Ik vind het heel erg wat er gebeurt is maar het verbaast mij niet meer

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:29

Vreselijk! Afschuwelijk!

Volgende maand ga ik zelf naar Adele in Londen. Ik ga zeker want ik wil mijn leven niet laten beïnvloeden door terrorisme. Al is het al te laat. De onbevangenheid was na het bataclan al weg en net elke aanslag een beetje meer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:35

Ok, heb het nieuws kennelijk helemaal gemist, scrol de eerste bladzijde door. Ok ongeluk met nare gevolgen. Skip hierheen en kennelijk toch weer een bom. Wordt steeds zotter zo. Al die slachtoffers, familie met verdriet. |(

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:52

Ik word hier toch wel weer heel erg verdrietig van. ;(

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:52

tengeltje11 schreef:
ik vraag me nu eigenlijk wel af hoeveel doden die bom gemaakt heeft en hoeveel de paniek....
in zo'n situaties kan de paniek meer doden maken dan de bom zelf....zoveel mensen in een ruimte met smalle doorgangen,en dan paniek....mensen worden gewoon vertrappeld....

want uit getuigenissen zijn er toch mensen die behoorlijk dicht bij de ontploffing stonden en slechts 'lichte' verwondingen hebben,dus volgens mij zullen ook heel wat mensen door de paniek die volgde omgekomen zijn.

in tijden van nu is het misschien wel handig om mensen te leren hoe je best reageert in situaties als deze.Zou veel levens kunnen redden op momenten als dit....

Vind je dit zelf niet ontzettend ongepast? Je gespeculeer en "lichte verwondingen"? Volgens jou zijn veel mensen door de paniek omgekomen?
Wacht, ik pas je zin even aan:
"In tijden van nu is het misschien wel handig om mensen te leren hoe je best reageert in situaties als deze. Zou veel onnodige domme en kwetsende opmerkingen schelen..."

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:59

Ik zag het gister op tv toen het nieuws net binnen kwam en er alleen over een explosie gesproken werd. Ik dacht toen: "Laat het asjeblieft geen aanslag zijn maar gewoon een gaslek oid."

Niet dat het dan minder is dat er doden zijn gevallen, maar, een aanslag boezemt zoveel meer angst in. Echt afschuwelijk. Het raakt me echt enorm. Al die kinderen en tieners. En op de foto's van de gewonden zag ik ook duidelijk zo'n goedbedoelende vader die mee moest met dochterlief omdat ze nog te jong was om alleen te gaan.

Echt verschrikkelijk :n. Geen woorden voor.
We moeten nu zeker niet in angst gaan leven, want dat is precies wat deze aanslagplegers willen. Zoveel mogelijk doden en zoveel mogelijk controle over de westerse wereld dmv angst..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:03

Inderdaad Aroha, dat is wat de aanslagplegers willen. En ze slagen er nog in ook. Als ik naar mezelf kijk, dan ga ik toch maar niet in het vliegtuig naar Amerika, heb het toch steeds in mijn hoofd als ik in Antwerpen naar de bioscoop ga en daar de bewapende militairen zie staan en als ik voor het werk naar Brussel moet, dan ben ik er toch ook niet gerust op. Ik weet dat die angst niet reëel is, omdat de kans inderdaad erg klein is, maar stel je toch voor.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:05

Laatst bijgewerkt door Bravura op 23-05-17 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt