Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Majabeestje schreef:Mijn man en ik hadden het erover net. Wellicht je dochter voor het eerst naar een concert.. Mag ze wel, mag ze niet? Is ze oud genoeg? Wat als ze verdwaalt of haar vriendinnetjes kwijt raakt.. Wat als.. Spookt van alles door je hoofd. Loslaten, ze kan het wel!
En dan.. pure wanhoop en paniek. Waar is ze? Chaos. Nog meer paniek. Wat is er gebeurd? Waar is ze?!?! Uren in onzekerheid tussen die enorme chaos en hysterie, ellende en paniek. Om vervolgens te horen te krijgen dat ze er niet meer is.. Weg. Uit je armen. Nooit meer knuffelen, haar haren borstelen, kibbelen over onzinnige dingen, stiekem haar gezichtje aaien als ze ligt te slapen..
Je kleine grote meid.
Ik kan en wil me niet voorstellen hoe die ouders zich moeten voelen. Wat een onmenselijk verdriet..
Resistance schreef:Majabeestje schreef:Mijn man en ik hadden het erover net. Wellicht je dochter voor het eerst naar een concert.. Mag ze wel, mag ze niet? Is ze oud genoeg? Wat als ze verdwaalt of haar vriendinnetjes kwijt raakt.. Wat als.. Spookt van alles door je hoofd. Loslaten, ze kan het wel!
En dan.. pure wanhoop en paniek. Waar is ze? Chaos. Nog meer paniek. Wat is er gebeurd? Waar is ze?!?! Uren in onzekerheid tussen die enorme chaos en hysterie, ellende en paniek. Om vervolgens te horen te krijgen dat ze er niet meer is.. Weg. Uit je armen. Nooit meer knuffelen, haar haren borstelen, kibbelen over onzinnige dingen, stiekem haar gezichtje aaien als ze ligt te slapen..
Je kleine grote meid.
Ik kan en wil me niet voorstellen hoe die ouders zich moeten voelen. Wat een onmenselijk verdriet..
En bovenal: "Die kans is zo klein, dat overkomt ons niet". En dat is ook zo, de kans dat het gebeurt is verschrikkelijk klein.
Saintelette schreef:In Londen nu ook een verdacht pakketje gevonden hoor ik op t nieuws..
tengeltje11 schreef:ik vraag me nu eigenlijk wel af hoeveel doden die bom gemaakt heeft en hoeveel de paniek....
in zo'n situaties kan de paniek meer doden maken dan de bom zelf....zoveel mensen in een ruimte met smalle doorgangen,en dan paniek....mensen worden gewoon vertrappeld....
want uit getuigenissen zijn er toch mensen die behoorlijk dicht bij de ontploffing stonden en slechts 'lichte' verwondingen hebben,dus volgens mij zullen ook heel wat mensen door de paniek die volgde omgekomen zijn.
in tijden van nu is het misschien wel handig om mensen te leren hoe je best reageert in situaties als deze.Zou veel levens kunnen redden op momenten als dit....