Ook al was ze van de zwarte kousen kerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rocamor schreef:Laat ik voorop stellen dat ik die 10000 euro ook overdreven vind, maar ik heb geen idee of dat van de moeder of van hun advocaat afkomt. Heb we meerdere advocaten vage dingen zien doen, helaas.
Over vrij geven, ja dat schijnt een recht te zijn. Niet alleen voor moslims, maar voor alle leerlingen die plichten moet vervullen die voortvloeien uit godsdienst of levensovertuiging. Zo zijn er verlofdagen voor het Chinees Nieuwjaar, het Hindoestaanse Holifeest, het Offerfeest en Suikerfeest, en meerdere Joodse feesten zoals het Joodse Paasfeest en Loofhuttenfeest.
Jammer dat het zo ver heeft moeten komen en dat er weer een Wij (lees: de goede Nederlanders) tegen hunnie (lees: die stomme Moslims) van gemaakt wordt. Het is een actie van 1 moeder. Waarvan alleen vaststaat dat haar gezin het offerfeest viert. Geeeeeeen idee of ze een Westerse moslim is of een Moslima met roots in de oorspronkelijke moslimlanden. Maar hey, altijd leuk om tegenaan te schoppen, toch?!
dioni schreef:Het gaat mij niet om moslim of ander geloof. Het feit dat je de school aanklaagt omdat je kind niet op de klassefoto staat, en het dan op discriminatie gooit, dat vind ik overdreven.
Ook al was ze van de zwarte kousen kerk
Cowboy55 schreef:Rocamor schreef:Laat ik voorop stellen dat ik die 10000 euro ook overdreven vind, maar ik heb geen idee of dat van de moeder of van hun advocaat afkomt. Heb we meerdere advocaten vage dingen zien doen, helaas.
Over vrij geven, ja dat schijnt een recht te zijn. Niet alleen voor moslims, maar voor alle leerlingen die plichten moet vervullen die voortvloeien uit godsdienst of levensovertuiging. Zo zijn er verlofdagen voor het Chinees Nieuwjaar, het Hindoestaanse Holifeest, het Offerfeest en Suikerfeest, en meerdere Joodse feesten zoals het Joodse Paasfeest en Loofhuttenfeest.
Jammer dat het zo ver heeft moeten komen en dat er weer een Wij (lees: de goede Nederlanders) tegen hunnie (lees: die stomme Moslims) van gemaakt wordt. Het is een actie van 1 moeder. Waarvan alleen vaststaat dat haar gezin het offerfeest viert. Geeeeeeen idee of ze een Westerse moslim is of een Moslima met roots in de oorspronkelijke moslimlanden. Maar hey, altijd leuk om tegenaan te schoppen, toch?!
1.000 keer dit dus.
In ons bedrijf krijgen moslims alle kans om tijdens hun feestdagen verlof te pakken. In ruil daarvoor komen zij graag werken op Christelijke feestdagen als wij thuis willen zijn. Gaat prima. Maar ja, dat verkoopt niet he, dat zaken prima gaan.
Ojajoh schreef:Als je het als piet snot ziet begrijp ik je puntAilill schreef:Laten we het plaatje eens omdraaien: Zo'n shoot staat in de planning op bijv. Goede Vrijdag of bid- en dankdag (reformatorisch geloof). Dan vinden jullie dus ook dat het kind gewoon naar school moet?
ja! vind uberhaupt allemaal maar onzin die vele vrije dagen voor piet snot
Citaat:"Hoe haal je het in je hoofd om hier de rechtsgang voor in werking te zetten?! Heeft ze werkelijk niets beters te doen? Discriminatie en racisme zijn reële problemen in onze samenleving maar met zulke rechtszaken draag je zeker niet bij aan een oplossing. Sterker, je doet er afbreuk aan."
Citaat:"De mevrouw, en vele moslims met haar, moeten begrijpen dat hoewel dit ook ons land is, er altijd grenzen zijn waartegen we zullen aanlopen. Dan kun je twee dingen doen: je probeert in goed overleg tot een oplossing te komen die voor beide partijen bevredigend is. Of je accepteert dat je tot een minderheidsgroep behoort in een niet-islamitisch land en je probeert daarbinnen het beste van te maken. Een andere weg is er niet."
bruintje123 schreef:Maar rocamor, dat krijg je toch vanzelf zo?
Dit is een moeder, en ergens anders ook weer een. En later 1 vader. En nog ergens een groepje.
En als je het op gaat tellen zijn het toch erg veel ontevreden moslims hier die maar steeds de grenzen op aan het trekken zijn in hoe tolerant we zijn.
En ondertussen is gebleken dat bij vele de grens overschreden is en door dit soort acties het er niet beter op word.
En terecht, is het hier zo vervelend, er zijn erg veel moslimlanden waar je vanzelfsprekend vrij bent op die dagen.
Daar wonen mag ook.
Cowboy55 schreef:secricible schreef:Niet dus want het is landelijk afgesproken dat islamitische kinderen 1vrije dag krijgen voor het offerfeest. Hoe het geen discriminatie is dat islamitische kinderen een vrije dag meer krijgen dan andere kinderen kan ik danweer niet begrijpen...
Waarom noem je dat discriminatie? Wellicht willen de moslimkindjes wel gewoon naar school tijdens Christelijke feestdagen. Maar dat is een beetje lastig als de school gesloten is vanwege feesten die voor moslims weinig tot geen betekenis hebben, niet?
Palmera schreef:@Cellien: ík zeg nergens dat het wij tegen hunnie is. Doch, het artikel in AD wel: stoute school versus huilende kinderen en boze moeder.
Verder: bij het chinees nieuwjaar, st patricksday, voor mijn part het poetsen van de vergiet: je dient je aan een aantal basisregels te houden in het land waar je woont.
En dat dergelijke taferelen in de usa normaal zijn wil, hopelijk, niet zeggen dat dat hier gebruikelijk is. Laten we er in godsnaam voor waken dat we in een 'aanklagen voor iedere scheet' cultuur belanden!
Palmera schreef:@Cellien: ík zeg nergens dat het wij tegen hunnie is. Doch, het artikel in AD wel: stoute school versus huilende kinderen en boze moeder.
Verder: bij het chinees nieuwjaar, st patricksday, voor mijn part het poetsen van de vergiet: je dient je aan een aantal basisregels te houden in het land waar je woont.
En dat dergelijke taferelen in de usa normaal zijn wil, hopelijk, niet zeggen dat dat hier gebruikelijk is. Laten we er in godsnaam voor waken dat we in een 'aanklagen voor iedere scheet' cultuur belanden!
Ragdollcat schreef:Te triest voor woorden, echt te belachelijk voor woorden.
Was de rechter misschien ook van islamitische afkomst![]()
Want dit is gewoon misbruik maken van de situatie om geld te krijgen, zo zie ik het.
Want je kan prima zelf thuis foto's maken van het kind en of zelf naar een fotograaf gaan, je kan het zelf zo goedkoop als zo duur maken als je zelf wilt. En zo mooi zijn de schoolfoto's van de kinderen nou ook weer niet, zat voorbeelden van gezien, want het moet snel snel.
Nederland hoeft geen rekening te houden met diverse buitenlandse feestdagen. Wij zijn hier in Nederland en daar gelden Nederlandse normen en waarden.
Ze kozen er zelf voor om in Nederland te gaan wonen en te leven en dan passen ze zich maar aan, punt en anders gaan ze maar naar een ander islamitische land waar zelfde normen en waarden gelden als hun land niet goed bevallen.
Ik ken zoveel mensen die moslim zijn en die maken er helemaal geen punt van.
Ze kiezen dan gewoon wat de prioriteit heeft en waar ze zich fijn bij voelen en dan kan andere dingen wel een andere keer of maken ze zelf foto's thuis. Of ze maken gewoon een afspraak met de fotograaf/ school op een bepaalde tijdstip om even een foto te gaan laten maken en dan weer terug naar huis om hun feestje te gaan vieren.
Gewoon elkaar respecteren/ begrijpen en fijn van elkaars cultuur genieten. Het is gewoon passen en meten en prioriteiten stellen wat vóórgaat naar hun eigen zin.
Celiien schreef:Brr. zum kotsen.
Niet het artikel waar het omdraait, maar het tolerantie niveau in dit topic.
Celiien schreef:AmenBrr. zum kotsen.
Niet het artikel waar het omdraait, maar het tolerantie niveau in dit topic. Ga je even heel diep schamen in een hoekje alsjeblieft. Sinds wanneer is het 'wij' tegen 'hunnie' ? Geloof me, als het hier ging om iemand die het chinees nieuwjaar ging vieren oid, dan werd er heel anders gereageerd, Nu wordt gelijk weer een hele bevolkingsgroep naar beneden getrokken![]()
Over het artikel zelf: tjah. In amerika zijn dit soort dingen standaard, en is het bedrag miniem. Vind ik dat de school in eerste instantie rekening ermee had moeten houden? Ja. Hebben ze zichzelf gecorrigeerd om het nog zo prettig mogelijk te maken? Ja. Daarmee is voor mij de kous af. Dat mevrouw een zaak nodig vind (met een advocaat die dit soort bedragen ook goedkeurt), vind ik minder.
Cinderella schreef:Ik vind het terecht dat een school rekening hoort te houden met zulke feestdagen. Ze wisten dit en hebben de tijd gehad om het anders te plannen. Waarom zouden ze dat dan niet doen?
Het argument van "Wij zijn hier in Nederland en daar gelden andere normen en waarden" vind ik echt onzin. Wat zijn de normen en waarden van Nederland dan? Voor zover ik weet leven er namelijk veel Nederlandse moslims in Nederland.En daarnaast: Nederland is toch juist zo'n tolerant land? Dat is in ieder geval mijn Nederland.
Vaak zie je dat in arbeidsovereenkomsten en cao's ook afspraken gemaakt worden over werknemersverlof op religieuze feestdagen, omdat het vaak voorkomt. Niks bijzonders aan dus. Zo moeilijk is het niet om rekening te houden met elkaar.