Aanslag? Stockholm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Re: Aanslag? Stockholm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:05

Er is wel een verdachten opgepakt, maar die zou vast zijn mond houden

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:07

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:11

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:21

Chiave schreef:
Emmaa_ schreef:
En wie is 'zij' dan? De gifgasbombardementen zijn uitgevoerd door de Syrische regering, niet door IS. Daarbuiten is het keer op keer bewezen dat veel van de daders geen enkele band met IS hadden, maar dat IS er toch gelijk bij was om de boel te claimen. Ik ben het met je eens dat de kans dat het inderdaad niet om een aanslag gaat klein is, maar ik vind het wel typisch dat er gelijk het eerste uur nadat zoiets gebeurd is al speculaties en verwijten door de lucht slingeren.

Wat is IS? Is IS een groep mensen met een 'lidmaatschap' of een ander bewijs van deelname? Is IS alle jihadisten, sympathisanten, strijders en geschiften die deze acties aansturen? De vraag is wat IS is. Ook mensen die niet in Syrië wonen maar wel sympathiseren met IS en onder die vlag een aanslag plegen, zijn voor mij net zo hard IS. Ook als ze op eigen houtje opereren. IS indoctrineert deze (vatbare) mensen en dit soort mensen raakt gefascineerd door die maffe praatjes van ze, waardoor zij dus óók een aandeel hebben in wat voor acties deze mensen uitvoeren onder hun vlag.

Ja, maar daar gaat het toch niet om? Het gaat er om dat ook mensen die geen banden met IS hebben dingen op hun geweten hebben en dat IS er als de kippen bij is om alles wat ze kunnen claimen, om maar enigszins haat te zaaien, aan te pakken.
Emma zegt ook niet dat mensen in het buitenland geen banden met IS kunnen hebben, maar in bijna alle gevallen valt daar dan bij huiszoekingen en computeronderzoek genoeg aanleiding (of niet) naar terug te vinden..

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:59

Zweedse politie houdt een persconferentie om kwart over vijf.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:07

Goh, en nu wel direct een topic en met de aanslag in de metro in Sint Petersburg van de week geen haan die ernaar kraait...

Op twitter wordt deze aanslag helaas ook weer flink misbruikt door anti moslim mensen....
Het is al erg genoeg wat er allemaal gebeurd, en het werkt....
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 07-04-17 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:12

LadyMadonna schreef:
Goh, en nu wel direct een topic en met de aanslag in de metro in snot Petersburg van de week geen haan die ernaar kraait...

Op twitter wordt deze aanslag helaas ook weer flink misbruikt door anti moslim mensen....
Het is al erg genoeg wat er allemaal gebeurd, en het werkt....

Je had over de aanslag in de metro in St Petersburg natuurlijk ook zelf een topic en hoop bombarie kunnen maken.. ;)

Vind het dieptriest. Wel 'fijn' dat ze nu een keer een verdachte levend en wel hebben kunnen aanhouden in plaats van dood. Als ie nou ook nog gaat praten zou het helemaal fijn zijn.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:14

Dat heeft ze toevallig ook gedaan :=

Ben heel benieuwd of de verdachte ook de chauffeur is.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:14

Ragdollcat schreef:
Helaas, als een olievlek spreidt het uit over heel europa en de wereld.

Dat is wat ze ook graag willen en het is ze gelukt met die stroom vluchtelingen naar Europa met daartussen de rotte appels (paard van Troje).

Wordt alleen maar erger en erger.......

Maar de aanslagplegers zijn toch steeds 'gewone' mensen uit Europa die hier al rondliepen?
(Bijv. die van Londen kwam gewoon uit Engeland, die van Paris kwamen uit België, etc?)
Of heb ik daar een scheef beeld van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:15

Selka schreef:

Nouja, dan heb ik de bombarie gemist geloof ik want heb het topic niet omhoog zien komen :+

Afijn, daar ben ik dus ook benieuwd naar. Zou wel 'mooi' zijn als dat het geval is.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:17

Anoniem schreef:
Selka schreef:

Nouja, dan heb ik de bombarie gemist geloof ik want heb het topic niet omhoog zien komen :+

Afijn, daar ben ik dus ook benieuwd naar. Zou wel 'mooi' zijn als dat het geval is.

Er zijn diverse mensen aangehouden. Het hele centrum en bv grote winkelcentra worden nog steeds ontruimd. Iedereen die niet luistert naar de politie wordt momenteel aangehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:17

Tessa_1 schreef:
Ragdollcat schreef:
Helaas, als een olievlek spreidt het uit over heel europa en de wereld.

Dat is wat ze ook graag willen en het is ze gelukt met die stroom vluchtelingen naar Europa met daartussen de rotte appels (paard van Troje).

Wordt alleen maar erger en erger.......

Maar de aanslagplegers zijn toch steeds 'gewone' mensen uit Europa die hier al rondliepen?
(Bijv. die van Londen kwam gewoon uit Engeland, die van Paris kwamen uit België, etc?)
Of heb ik daar een scheef beeld van?

Doorgaans wel. Er wordt veel gebruik gemaakt van valse paspoorten van vluchtelingen (waarschijnlijk ergens een contractje gesloten met een mensensmokkelaar) waardoor de vinger daar als eerste naar gewezen wordt, dat is ook de rede dat er altijd 'toevallig' paspoorten gevonden worden op de plekken van de aanslag. Later blijkt dan dat het gewoon gaat om Europeanen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:21

Selka schreef:

Politie zegt nu dat niemand is gearresteerd

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:24

Heb toch echt foto's gezien waarin twee agenten lopen met een Arabisch ogende man die niet vrijwillig mee loopt zeg maar...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:25

LadyMadonna schreef:
Heb toch echt foto's gezien waarin twee agenten lopen met een Arabisch ogende man die niet vrijwillig mee loopt zeg maar...

Er zijn een heleboel mensen aangehouden. Iedereen die niet naar de politie luisterde. Persconferentie begint zo.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:02

Raar idee, we zouden eigenlijk vandaag even op en neer naar Stockholm gaan en daar naar de film gaan, nu gaan we zondag. Maar gek idee.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:09

Alle aanslagen zijn verschrikkelijk.
Welk land ook de klos is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:40

Londen was daadwerkelijk geen terreuraanslag maar een eenling. Dus die vergelijking klopt al niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:43

Vreselijk. Heb heel veel vrienden in Stockholm... zijn gelukkig allemaal veilig. :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:47

Magrathea schreef:
Londen was daadwerkelijk geen terreuraanslag maar een eenling. Dus die vergelijking klopt al niet

Moet je dan met meerdere zijn voor het een terreuraanslag is?

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:35

JUST NU: Man gripen i Märsta – ska ha sagt att han är skyldig till attentatet i Stockholm.https://t.co/UrXzBeYRFP
— Aftonbladet (@Aftonbladet)April 7, 2017

Een man is gearresteerd in Märsta. Zou gezegd hebben dat hij de dader is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:46

Premier Löfven zei op een persconferentie dat het doel van de dader of daders is om angst te zaaien. "Onze boodschap aan jullie is is: jullie kunnen ons niet onderwerpen, jullie krijgen geen controle over ons leven, jullie kunnen nooit winnen."

'Nough said.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 00:10

Emmaa_ schreef:
Chiave schreef:
Drifter, hoewel we er bijna zeker van kunnen zijn dat zij die er een gewoonte van maken om bijna dagelijks ergens een vrachtwagen in een menigte te parkeren, gifgasbommen op onschuldige mensen gooien en dagelijks mensen onthoofden, verdrinken, martelen, ontvoeren, e.d. deze actie op hun geweten hebben, is er inderdaad nog die 2% kans dat er een chauffeur achter het stuur onwel is geworden. Conclusies trekken in deze tijd van angst, aanslagen en geweld is niet gek.

En wie is 'zij' dan? De gifgasbombardementen zijn uitgevoerd door de Syrische regering, niet door IS. Daarbuiten is het keer op keer bewezen dat veel van de daders geen enkele band met IS hadden, maar dat IS er toch gelijk bij was om de boel te claimen. Ik ben het met je eens dat de kans dat het inderdaad niet om een aanslag gaat klein is, maar ik vind het wel typisch dat er gelijk het eerste uur nadat zoiets gebeurd is al speculaties en verwijten door de lucht slingeren.

De gevallen waarbij gifgas is gebruikt in Syrië waren niet naar het regime te herleiden. Waarom zou assad chemische wapens gebruiken terwijl hij weet dat het gelijk tot grote problemen gaat leiden. IS en rebellen groepen trekken overal terug, als er ergens een gifgasgranaat afgaat geeft hun dat alleen maar de mogelijkheid om assad aan te wijzen als schuldige.

De Amerikanen hebben ons een paar jaar geleden ook gewaarschuwd voor Saddam, die zou ook chemische wapens hebben liggen. Nou ze hebben het hele land platgegooid en alles onderzocht maar de wapens hebben ze nooit gevonden.

Laat je dus niets zomaar door onze media vertellen maar check de feiten.

Assad zal ook geen lieverdje zijn maar komt op mij een stuk beschaafder over dan de strijders die tegen hem zijn. We zien hoe het in de landen er omheen afloopt zonder sterke regeringen...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 02:52

Bizar... Afgelopen zondag terug gekomen van 2weken werken in Zweden. 2 Weken geleden liepen ik en mijn collega daar in Stockholm, want we hoefden een dagje niet te werken. In Marsta waar de mogelijke dader is opgepakt, stond ons Hotel en gingen dan ook regelmatig daar eten of naar de supermarkt. Bizar.... Nu zitten er 2 andere collega's. Gelukkig moesten ze wel werken vandaag en zitten niet meer in Marsta.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 02:59

Het begint helaas zo ongeveer normaal te worden.

Je kunt je hier zo moeilijk tegen verdedigen. Het enige wat je kan doen is voorzorgsmaatregelen nemen en leren van fouten.
Gelukkig doen wij dat in Nederland goed. Kijk naar Koninginnedag in Apeldoorn, het incident met de Naald. Wij als land leren daar van. Na de aanslag in Nice waren wij weer scherper. Duitsland helaas niet, zie wat er gebeurde op de kerstmarkt.
Serious request in [***] kreeg hierdoor nog meer beveiliging, terwijl deze van te voren al vrij compleet was.

Ik heb wel vertrouwen in Nederland, maar tegen bijvoorbeeld aanvallen met drones of een eenling kan je je vrijwel niet beschermen.