Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiave schreef:Emmaa_ schreef:En wie is 'zij' dan? De gifgasbombardementen zijn uitgevoerd door de Syrische regering, niet door IS. Daarbuiten is het keer op keer bewezen dat veel van de daders geen enkele band met IS hadden, maar dat IS er toch gelijk bij was om de boel te claimen. Ik ben het met je eens dat de kans dat het inderdaad niet om een aanslag gaat klein is, maar ik vind het wel typisch dat er gelijk het eerste uur nadat zoiets gebeurd is al speculaties en verwijten door de lucht slingeren.
Wat is IS? Is IS een groep mensen met een 'lidmaatschap' of een ander bewijs van deelname? Is IS alle jihadisten, sympathisanten, strijders en geschiften die deze acties aansturen? De vraag is wat IS is. Ook mensen die niet in Syrië wonen maar wel sympathiseren met IS en onder die vlag een aanslag plegen, zijn voor mij net zo hard IS. Ook als ze op eigen houtje opereren. IS indoctrineert deze (vatbare) mensen en dit soort mensen raakt gefascineerd door die maffe praatjes van ze, waardoor zij dus óók een aandeel hebben in wat voor acties deze mensen uitvoeren onder hun vlag.
LadyMadonna schreef:Goh, en nu wel direct een topic en met de aanslag in de metro in snot Petersburg van de week geen haan die ernaar kraait...
Op twitter wordt deze aanslag helaas ook weer flink misbruikt door anti moslim mensen....
Het is al erg genoeg wat er allemaal gebeurd, en het werkt....
Ragdollcat schreef:Helaas, als een olievlek spreidt het uit over heel europa en de wereld.
Dat is wat ze ook graag willen en het is ze gelukt met die stroom vluchtelingen naar Europa met daartussen de rotte appels (paard van Troje).
Wordt alleen maar erger en erger.......
Anoniem schreef:Selka schreef:Dat heeft ze toevallig ook gedaan
Ben heel benieuwd of de verdachte ook de chauffeur is.
Nouja, dan heb ik de bombarie gemist geloof ik want heb het topic niet omhoog zien komen![]()
Afijn, daar ben ik dus ook benieuwd naar. Zou wel 'mooi' zijn als dat het geval is.
Tessa_1 schreef:Ragdollcat schreef:Helaas, als een olievlek spreidt het uit over heel europa en de wereld.
Dat is wat ze ook graag willen en het is ze gelukt met die stroom vluchtelingen naar Europa met daartussen de rotte appels (paard van Troje).
Wordt alleen maar erger en erger.......
Maar de aanslagplegers zijn toch steeds 'gewone' mensen uit Europa die hier al rondliepen?
(Bijv. die van Londen kwam gewoon uit Engeland, die van Paris kwamen uit België, etc?)
Of heb ik daar een scheef beeld van?
Emmaa_ schreef:Chiave schreef:Drifter, hoewel we er bijna zeker van kunnen zijn dat zij die er een gewoonte van maken om bijna dagelijks ergens een vrachtwagen in een menigte te parkeren, gifgasbommen op onschuldige mensen gooien en dagelijks mensen onthoofden, verdrinken, martelen, ontvoeren, e.d. deze actie op hun geweten hebben, is er inderdaad nog die 2% kans dat er een chauffeur achter het stuur onwel is geworden. Conclusies trekken in deze tijd van angst, aanslagen en geweld is niet gek.
En wie is 'zij' dan? De gifgasbombardementen zijn uitgevoerd door de Syrische regering, niet door IS. Daarbuiten is het keer op keer bewezen dat veel van de daders geen enkele band met IS hadden, maar dat IS er toch gelijk bij was om de boel te claimen. Ik ben het met je eens dat de kans dat het inderdaad niet om een aanslag gaat klein is, maar ik vind het wel typisch dat er gelijk het eerste uur nadat zoiets gebeurd is al speculaties en verwijten door de lucht slingeren.