Dieren met een prothese

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:51

Mijn oude hond krijgt zoals het nu lijkt tussen nu en een jaar een rolstoel. Zijn achterpootjes worden steeds slapper. Verder is hij volledig gezond en bijzonder fit in de bovenkamer. Hij wil niet elke dag hetzelfde rondje om de flat en dat hoeft hij dan ook niet. In huis zal hij dan nog wel kunnen bewegen. Alhoewel hij nu ook slechts van bank naar etensbak en weer terug gaat. Niet omdat hij niet meer kan maar omdat dit indoor de belangrijkste dingen voor hem zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:08

Jennyj01 schreef:
Mijn oude hond krijgt zoals het nu lijkt tussen nu en een jaar een rolstoel. Zijn achterpootjes worden steeds slapper. Verder is hij volledig gezond en bijzonder fit in de bovenkamer. Hij wil niet elke dag hetzelfde rondje om de flat en dat hoeft hij dan ook niet. In huis zal hij dan nog wel kunnen bewegen. Alhoewel hij nu ook slechts van bank naar etensbak en weer terug gaat. Niet omdat hij niet meer kan maar omdat dit indoor de belangrijkste dingen voor hem zijn.

Mijn oude hond zou dit niet hoeven door te maken zodra het geen hondwaardig bestaan is ga ik afscheid nemen want ik hou zoveel van haar dat ik weet dat ik afscheid moet nemen.
Omslag punt is dan ook als ze niet meer mee kan lopen op haar rondje en lekker weg naar de bossen kan gaan
Persoonlijk vind ik al die lapmiddelen een vorm van egoïsme omdat.men geen afscheid wil nemen

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:52

Ieder zijn mening maar ik vind dat je een hond die verder oké is niet zomaar hoeft dood te maken. Wat is er hond onwaardig aan twee wieltjes onder twee slechte pootjes. Je moet het zien als een rollator. Of is dat ook egoïstisch? Hij is al jaren mijn trouwste vriend en wil er elke dag nog voor gaan.
Egoïstisch zou zijn wanneer ik het niet zou doen. Het zou me een hoop geld schelen. Ik zou veel minder beperkt zijn in de dingen die ik doe. Hij heeft geen pijn. Alleen geen kracht meer in die twee achter pootjes. Verder is er niks mis met hem.

Echwel

Re: Dieren met een prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:32

Je hond is niet oke want hij kan niet lopen, dat is voor een hond verschrikkelijk bedenk wat je hond moet doen als een ander aan hem gaat snuffelen....
Geen mensen met dieren vergelijken, dat werkt niet een mens kan denken een dier leeft in het hier en nu... en beseft alleen dat hij dingen niet meer kan..
Ik laat daarom mijn hond van de wereld gaan als ze nog gelukkig is .

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:03

Als het zover is zal ik een filmpje plaatsen. Dan zal je zien dat deze hond echt niet ongelukkig is. Trouwens zijn het niet alleen maar verlamde honden die niet kunnen lopen zonder rolstoel. Hij kan alleen verder dan dat suffe rondje om de flat. Wat dus heel leuk voor hem is. Hij kan met wieltjes nog steeds dezelfde dingen als toen hij jong was. Wat dat snuffelen er dan weer mee te maken heeft :o? Je moet de dingen niet ingewikkelder maken dan ze zijn.

luuntje

Re: Dieren met een prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:21

Onze golden retriever krijgt dagelijks pijnstillers.
We merken dat dit minder begint te werken.
Wagentjes, rolstoelen daar doen wij niet aan.
Als zijn lijf op is mag hij naar de eeuwige grasvelden met vijvers.