Vermoedelijke aanslag(en) rondom het Britse parlement

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Vermoedelijke aanslag(en) rondom het Britse parlement

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:21

De tv zwijgt erover? Hier was het er net nog op... (staat nu uit).

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:22

Heftig, je begrijpt niet wat mensen bezielt dat ze ineens met messen op anderen in gaan hakken of met auto's op voetgangers inrijden.. 4 doden ook volgens de BBC, waaronder een politieagent en over de dader is volgens mij nog niks gezegd. Maar ik zit niet heel fanatiek te kijken, ik luister meer..

LadyMadonna schreef:
Wanneer valt iets eigenlijk onder een "terroristische aanslag"?

Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.

Daarom vind ik het altijd zo leuk als ze op het nieuws zeggen "we gaan uit van een terrorisme" want nagenoeg ALTIJD gaat het bij een incident als dit om terrorisme..

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:22

We hebben een teken van leven vanuit daar mogen ontvangen!! Daar zijn wij iig erg blij mee, niet om de rest v.d. trieste gebeurtenis.
Ze heeft er wel h.e.a. van meegemaakt. Hoe en wat horen we ongetwijfeld nog.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:25

Blue_Eyes schreef:

Ik kom net thuis, ik lees dit topic en zet meteen de TV aan. Met Parijs ed was er continu live TV vandaar mijn verbazing.
BBC staat nu aan maar de ontvangst is erg slecht.

Ooh dat lucht op Pasha!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:26

magda_90 schreef:
Aanslagen in London en de TV zwijgt erover? Kom ik nu op een verkeerd tijdstip binnen?

Oooh Pasha!! :(:)

Dan heb je wat gemist. Ik was 17 uur thuis en continu op NPO1 was er nieuws.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:27

magda_90 schreef:
Aanslagen in London en de TV zwijgt erover? Kom ik nu op een verkeerd tijdstip binnen?

Oooh Pasha!! :(:)

Weet niet hoe het nu is, maar vanaf dat het bekend werd tot sowieso 17.00 was er een aangepaste uitzending op npo 1 en 2 (waarom dus vooral gemeld werd dat er geen nieuws te melden was...)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:29

Ik ben pas om 19 uur thuisgekomen, dat zal het zijn. Maar toch met Parijs ed hoorde je in NL, België, Duitsland, Engeland ed van alles. Nu zendt alleen Engeland wat uit.
Nouwja dan zo maar de berichten lezen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:33

Nu op rtl4

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:34

Staat aan inderdaad, bedankt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:38

Oh bah, wat is dit toch weer misselijkmakend.

Voor de mensen die zelf in Londen wonen of familie/vrienden in Londen hebben: onwijs veel sterkte. Ik hoop voor jullie dat jullie snel weer contact hebben met jullie dierbaren.
Ik vind het wel erg bizar om beelden te zien van een plek waar ik regelmatig ben geweest. Niet dat het in mijn beleving nu dichterbij komt want dat was het al na de aanslagen in Frankrijk en België.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:43

Ik heb inmiddels contact gehad met mijn vriend! Hij heeft er (gelukkig) niks van meegekregen. Hij kon mij niet bereiken, dus kreeg van zn moeder een berichtje..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:54

Wat een idioterie weer.

De vraag blijft nu wanneer in NL?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:55

Die vraag verandert niet hierdoor... daarnaast is er nog niets gezegd over welk motief. Kan ook een voor of juist tegenstander van de Brexit zijn... ik noem maar even een voorbeeld...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:57

magda_90 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ik kom net thuis, ik lees dit topic en zet meteen de TV aan. Met Parijs ed was er continu live TV vandaar mijn verbazing.
BBC staat nu aan maar de ontvangst is erg slecht.

Ooh dat lucht op Pasha!

Beetje cru maar in Parijs was het ook wel vaker op dje dag toch? En in Brussel ook..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:57

O zeker de vraag veranderd niet hier door maar het zet je wel aan het denken.
Zeker omdat het een jaar geleden hier al plaats had moeten vinden

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:02

Mijn vriend en ik hebben onze twijfels in hoeverre het een aanslag van IS is geweest. Op BBC1 hebben ze het steeds over 'de dag waar ze zo lang voor hebben gevreesd'. Maar hier thuis vragen wij ons af of dit wel dé lang gevreesde aanslag is. Begrijp me niet verkeerd: deze aanslag (met welke motivatie dan ook) is een drama voor alle betrokkenen, maar qua omvang is het niet IS waardig. Voor hetzelfde geld is het een eenmans actie, wat hierboven ook al wordt genoemd: wellicht iemand die tegen Brexit was, of een copycat. Laten we hopen dat hier snel meer duidelijk over komt.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 22-03-17 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:05

Jolien niet elke aanslag moet van IS etc te zijn om het terroristisch te laten zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:06

Nou ja ze hebben London helemaal plat gegooid mbt metro etc, misschien was er wel meer gepland. := of het was mislukt.. omvang anno 9/11 is natuurlijk altijd het doel maar dat kan nu echt niet meer..

Maar je hebt gelijk, het hoeft echt geen IS te zijn!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:07

Daks schreef:
Jolien niet elke aanslag moet van IS etc te zijn om het terroristisch te laten zijn.

Je hebt gelijk, ik drukte me een beetje ongelukkig uit. Ik pas het bericht even aan. Maar laat ik het zo zeggen: op BBC1 hebben ze het constant over de aanslag waar ze zo lang bang voor waren. Het mag toch duidelijk zijn dat dit een aanslag van IS betreft waar ze voor vreesden, maar je kunt je afvragen of de IS iets te maken heeft met de aanslag van vandaag.

Hoewel je natuurlijk niet weet wat er allemaal nog op de planning stond. Maar iemand die doelbewust een aanslag wil plegen in het parlementair gebouw, zou je daarvan niet verwachten dat hij vooral niet teveel wil opvallen alvorens hij op de beoogde plek van de aanslag aankomt?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:11

Maar dat doen we in nederland toch ook een beetje vrezen voor een aanslag? Dan wel Ideologisch of politiek?

Zeker als je land al getroffen is dan vrees je voor meer

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:15

Daks schreef:
Maar dat doen we in nederland toch ook een beetje vrezen voor een aanslag? Dan wel Ideologisch of politiek?

Natuurlijk, ook ons land heeft zichtbare en onzichtbare maatregelen genomen om zich voor te bereiden op een aanslag. Maar mijn punt is: zal dit een aanslag van de IS zijn geweest? Dé aanslag waar Londen/UK voor had moeten vrezen? Natuurlijk is iedere dode en gewonde er één teveel en het is afschuwelijk wat er is gebeurd. Maar als je kijkt naar de voorgaande IS aanslagen, dan is deze van een heel andere omvang.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:18

Ik denk niet dat ze zozeer gevreesd hadden voor specifiek een Ideoligische of specifiek een Politieke aanslag maar gewoon uberhaupt een aanslag.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:21

Er kan zoveel... een Turk die de uitspraken van Erdogan vandaag letterlijk genomen heeft, iemand due ergens heel boos over is, iemand die in de war was...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:24

LadyMadonna schreef:
Er kan zoveel... een Turk die de uitspraken van Erdogan vandaag letterlijk genomen heeft, iemand due ergens heel boos over is, iemand die in de war was...

Dat zeg ik toch ook. Ze waren bang voor wederom een aanslag. Maakt dan niet uit in welke vorm

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 01:17

Één ding snap ik nooit.
Als er in Europa of Amerika een aanslag is, staat de wereld op z'n kop. Je kan geen tv, radio, website zien, of het gaat erover.
Overal betuigen lands leiders hun medeleven.
Maar als er in Syrië, Libanon etc een aanslag is, waar soms.honderden mensen en kinderen sterven, is het slechts een regeltje in een nieuws bericht.