Abortus, hoe denkt bokt er over?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:54

enzino schreef:
Mars schreef:
Dan gaat de vrouw voor, het is haar lichaam, de risico's en verdere gevolgen van zwangerschap zijn voor haar. Dus niemand heeft het recht voor haar te beslissen dat ze een hele zwangerschap moet voldragen tegen haar wil in. Ook de man in kwestie niet.

Dat is niet helemaal waar want de vrouw kan vervolgens de man dwingen kinderalimentatie te betalen, ook als de man het kind niet wil erkennen.

(tijd voor maninisme misschien, aangezien vrouwen meer rechten hebben dan mannen in NL? ;) )

Heel oneerlijk ja. Overigens had ik het over gevolgen in de zin van zwangerschapskwalen, lichamelijk en geestelijk plus de ellende die een bevalling met zich mee kan brengen en niet over de bankrekening.
Maar dat geeft nog steeds niemand het recht om over het lichaam van de vrouw in kwestie te beslissen of ze wel of niet voor een abortus kiest.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:54

enzino schreef:
Mars schreef:
Dan gaat de vrouw voor, het is haar lichaam, de risico's en verdere gevolgen van zwangerschap zijn voor haar. Dus niemand heeft het recht voor haar te beslissen dat ze een hele zwangerschap moet voldragen tegen haar wil in. Ook de man in kwestie niet.

Dat is niet helemaal waar want de vrouw kan vervolgens de man dwingen kinderalimentatie te betalen, ook als de man het kind niet wil erkennen.

(tijd voor maninisme misschien, aangezien vrouwen meer rechten hebben dan mannen in NL? ;) )

Kinderalimentatie haalt niet het risico van de zwangerschap weg.
Ja.. na die tijd kun je eventueel (financieel) ondersteund worden, maar dat werkt niet bij verkrachting.

Ik was vroeger pertinent tegen abortus; totdat ik van iemand het verhaal hoorde dat zij (van wie ik het nooit had verwacht) abortus had laten plegen en de situatie waarin zij die beslissing heeft genomen.
Toen dacht ik... ja; ik begrijp nu best dat dat op dat moment de beste beslissing is geweest.

Ik weet nu dat het heel makkelijk is om te roepen; laten wij het verbieden..
Totdat jezelf als vrouw in een situatie komt dat je wel daarvoor moet kiezen.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:55

Ik ben voor vrijheid van keuze voor abortus.
Alleen al omdat het me als kind vreselijk lijkt om echt ongewenst te zijn..
Verder heeft dit artikel https://www.buzzfeed.com/caseygueren/he ... -abortions mij echt heel veel inzicht gegeven. 44 vrouwen vertellen waarom en hoe zij hun zwangerschap hebben onderbroken. En ja, er zit er ook één (of meerdere dat weet ik niet meer) bij die wel spijt heeft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:56

Mars schreef:
Overigens, als Jezus of Trump een baarmoeder hadden gehad dan weet ik zeker dat dit soort discussies er heel anders uit zouden zien.

:')

Ik vind ook dat een vrouw moet kunnen beslissen over haar eigen lichaam en dat de man daar niks mee te maken heeft. Niemand heeft hem gedwongen om hem er zonder bescherming in te douwen dus dat is zijn eigen verantwoordelijkheid dan.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:57

amado7 schreef:
Ik ben tegen abortus.

Ik ben gelovig en daarom geloof ik dat God dat bepaalt heeft dat een kind geboren is, ook bij iemand die verkracht is. Zelf vind ik het inderdaad lastig omdat verkrachting inderdaad wel heftig is ook voor het kind. Maar dat even terzijde. Voor mensen die het zomaar laten weghalen; verschrikkelijk. Hadden ze maar beter moeten nadenken.

En die 24 weken grens? Absurt, bizar. Het is geen klompje cellen, het is een kind. Een klein baby tje. Elk kindje is welkom, ook de kinderen met syndroom van down etc. Die mensen zijn mooier dan ooit, hoeveel zorg ze soms ook nodig hebben. Misschien dat ik daarom de zorg in ga :+ maar ooit weleens foto s gezien van een 20 weken kindje? En dat noemen mensen nog geen kind. Ik kan daar niet bij met mijn verstand :)

Ik las pas een verhaal over abortus, kan het zo even niet vinden. Zal hem plaatsen als ik hem nog vind!

Iedereen zijn eigen mening, en sorry als ik aanvallend overkom maar ik kan hier gewoon echt niet bij. Overigens kom je zelf ook behoorlijk veroordelend over als je er tegen bent en mensen het idee geeft dat ze dat ZOMAAR laten weghalen.. Zomaar?!! Dat is een super zware beslissing doorgaans voor iedere vrouw. Hadden ze maar beter moeten nadenken? What the.. ?!! Ik voel weinig respect voor jou zoals je over mensen spreekt die met ontzettend veel moeite een abortus hebben doorgestaan.

Dus een zwaar gehandicapt kind dat moet dan ook maar zo bedoeld zijn? Wordt dan alles wat slecht is in de wereld goedgepraat omdat er immers een god is? Dierenmishandeling? Kindermishandeling? Heeft het allemaal een geldige acceptabele reden? :?

Ik zelf moet er niet aan denken een zwaar gehandicapt kind.. maar dat zou niet betekenen dat ik het ontzettend zwaar zou hebben om de beslissing te maken om het af te laten breken.. Want ja je voelt dat het om een levend wezentje gaat, en je houdt er heel veel van. Je lichaam veranderd en je gaat er in op. Als je dan te horen krijgt dat je een zwaar gehandicapt kind krijgt dan vind ik persoonlijk dat je moet kijken wat het beste is voor iedereen. Als je kijkt naar mensen die toch kiezen voor zoiets, die zien het leven soms haast niet meer zitten omdat het zo ontzettend zwaar is. Als ouder moet je er toch ook niet aan denken om te overlijden terwijl je een mens achterlaat die zo hulpbehoevend is als een kind.. Ik zou er niet aan moeten denken.

Zijn de levens van de mensen die al bewust doorhebben dat ze bestaan dan minder belangrijk dan een ongeboren baby die zo goed als nergens nog wat van af weet?

Waarom kunnen we bij dieren wel op een redelijke manier nadenken en maken we die wel af als ze onnodig lijden? Ik heb zwaar gehandicapte kinderen gezien die echt geen menswaardig leven konden hebben. Ik vind dit persoonlijk veel heftiger dan iemand die besluit een heel ongezond kind voortijdig in de buik af te laten breken.

Natuurlijk zijn de mensen die zoiets laten doen er bewust van dat een kindje van 20 weken al aardig compleet is. Dat maakt het juist alleen maar veel zwaarder als je dan te horen krijgt dat er iets flink mis is..
Laatst bijgewerkt door Marloez op 08-03-17 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:57

Oh nee hé, we gaan toch niet terug naar de middeleeuwen waar geloofsidioten en moraalridders bepaalden wat wel en niet kon hé! Ieder mens is baas over zijn of haar lichaam en bepaald wat hij/zij wil. Wil een vrouw abortus en de man niet? Pech voor de man, kind zit in het lichaam van de vrouw en zij beslist wat er met haar lichaam gebeurd. Ik gruwel van het idee dat een paar idoioten opnieuw hun wil zouden opleggen aan anderen omdat zij anti zijn. Het is heel simpel, niemand wordt tot een abortus gedwongen. Wil je je kind op de wereld zetten, doe het dan, maar leg jou visie nooit of te nimmer aan een ander op.

Jezus, ik kan me zo boos maken op bekrompen geesten die anderen dingen willen verbieden omdat het niet in hun visie past. -:(-

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:58

Baas over eigen lichaam zeg ik altijd. Als ik nu zwanger zou raken van een gezonde (!) baby dan zou ik t wel houden. Maar ik doe er alles aan om het te voorkomen :p

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:00

Idem. ik ben Christelijk en ik vind abortus moord.
Ik zie hier iemand een vergelijking met Jezus treffen, zo onrespectvol.
Doe je dat ook in het openbaar met Allah?.
Maar goed, even terug naar het onderwerp.
Ik houd het er maar op dat veel mensen hier totaal niet weten waar ze het over hebben en al helemaal niet weten hoe een kindje tussen de 22-24 weken eruit ziet.
Ik weet dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:01

Suzanne F. schreef:
Ik vind ook dat een vrouw moet kunnen beslissen over haar eigen lichaam en dat de man daar niks mee te maken heeft. Niemand heeft hem gedwongen om hem er zonder bescherming in te douwen dus dat is zijn eigen verantwoordelijkheid dan.

De man moet dus zijn verantwoordelijkheid nemen maar eerder zei je:
Citaat:
Ik ben in principe voor abortus

De vrouw hoeft dus niet haar verantwoordelijkheid te nemen?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:02

Ik ben voor de mogelijkheid tot abortus. Van mij mag de grens wel ervoor omlaag, maar niet teveel ivm de 20 weken echo. De huidige grens staat zo ivm het niet levensvatbaar zijn.. de grens zal dus zeker ook met der tijd omlaag gaan als de wetenschap meer kan.

Maar ik vind het echt schrikbarend hoe veel onwetendheid er is over anticonceptie! Daar moet echt wat aan gedaan worden, ik wil niet weten hoe veel vrouwen de pil niet goed slikken.... en ook vrouwen die vaker komen moet meer mee gedaan worden...

ravellie

Marloez schreef:
amado7 schreef:
Ik ben tegen abortus.

Ik ben gelovig en daarom geloof ik dat God dat bepaalt heeft dat een kind geboren is, ook bij iemand die verkracht is. Zelf vind ik het inderdaad lastig omdat verkrachting inderdaad wel heftig is ook voor het kind. Maar dat even terzijde. Voor mensen die het zomaar laten weghalen; verschrikkelijk. Hadden ze maar beter moeten nadenken.

En die 24 weken grens? Absurt, bizar. Het is geen klompje cellen, het is een kind. Een klein baby tje. Elk kindje is welkom, ook de kinderen met syndroom van down etc. Die mensen zijn mooier dan ooit, hoeveel zorg ze soms ook nodig hebben. Misschien dat ik daarom de zorg in ga :+ maar ooit weleens foto s gezien van een 20 weken kindje? En dat noemen mensen nog geen kind. Ik kan daar niet bij met mijn verstand :)

Ik las pas een verhaal over abortus, kan het zo even niet vinden. Zal hem plaatsen als ik hem nog vind!

Iedereen zijn eigen mening, en sorry als ik aanvallend overkom maar ik kan hier gewoon echt niet bij. Overigens kom je zelf ook behoorlijk veroordelend over als je er tegen bent en mensen het idee geeft dat ze dat ZOMAAR laten weghalen.. Zomaar?!! Dat is een super zware beslissing doorgaans voor iedere vrouw. Hadden ze maar beter moeten nadenken? What the.. ?!! Ik voel weinig respect voor jou zoals je over mensen spreekt die met ontzettend veel moeite een abortus hebben doorgestaan.

Dus een zwaar gehandicapt kind dat moet dan ook maar zo bedoeld zijn? Wordt dan alles wat slecht is in de wereld goedgepraat omdat er immers een god is? Dierenmishandeling? Kindermishandeling? Heeft het allemaal een geldige acceptabele reden? :?

Ik zelf moet er niet aan denken een zwaar gehandicapt kind.. maar dat zou niet betekenen dat ik het ontzettend zwaar zou hebben om de beslissing te maken om het af te laten breken.. Want ja je voelt dat het om een levend wezentje gaat, en je houdt er heel veel van. Je lichaam veranderd en je gaat er in op. Als je dan te horen krijgt dat je een zwaar gehandicapt kind krijgt dan vind ik persoonlijk dat je moet kijken wat het beste is voor iedereen. Als je kijkt naar mensen die toch kiezen voor zoiets, die zien het leven soms haast niet meer zitten omdat het zo ontzettend zwaar is. Als ouder moet je er toch ook niet aan denken om te overlijden terwijl je een mens achterlaat die zo hulpbehoevend is als een kind.. Ik zou er niet aan moeten denken.

Zijn de levens van de mensen die al bewust doorhebben dat ze bestaan dan minder belangrijk dan een ongeboren baby die zo goed als nergens nog wat van af weet?

Waarom kunnen we bij dieren wel op een redelijke manier nadenken en maken we die wel af als ze onnodig lijden? Ik heb zwaar gehandicapte kinderen gezien die echt geen menswaardig leven konden hebben. Ik vind dit persoonlijk veel heftiger dan iemand die besluit een heel ongezond kind voortijdig in de buik af te laten breken.

Natuurlijk zijn de mensen die zoiets laten doen er bewust van dat een kindje van 20 weken al aardig compleet is. Dat maakt het juist alleen maar veel zwaarder als je dan te horen krijgt dat er iets flink mis is..

Al aardig compleet......

Mens, je hebt geen idee waar je het over hebt!

xniieeenke

Ik vind het echr belachelijk dat mensen ee tegen zijn. God wordt zo vaak als reden gebruikt om zelf gewoon niet na te denken lijkt het wel. Wat als je een kind met down krijgt en je dat als moeder mentaal en op meer vlakken niet aan kan? Wees blij dat abortus mogelijk is, anders worden moeder en kind misschien wel vreselijk ongelukkig. ("Omdat god het wil".........)

Ook al is dat kind 20 weken het heeft niet het besef van 'mama wil me niet' en als het ongewild leeft misschien wel als een moeder we niet voor kan zorgen.
Laatst bijgewerkt door xniieeenke op 08-03-17 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

LoveBodin schreef:
En ja, er zit er ook één (of meerdere dat weet ik niet meer) bij die wel spijt heeft.

Klopt.
En hoeveel vrouwen met een kind heeft achteraf ook spijt dat ze een kind hebben?
Alleen die vrouwen hoor je niet omdat die gedachten sociaal ongewenst zijn.
Je mag zeggen dat je het zwaar vindt; maar er wordt altijd gelijk achteraan gezegd... maar ik zou X niet kunnen missen hoor (lachje..).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:03

enzino schreef:
Suzanne F. schreef:

Citaat:

Dat bepaalt de vrouw. Zij bepaalt of ze wel of geen abortus wil. Niet de man.

Mars

enzino schreef:
Suzanne F. schreef:

Citaat:

Dat doet ze al door een abortus te ondergaan. En daar heeft ze het volste recht toe.

Celiien

ravellie schreef:
Ik houd het er maar op dat veel mensen hier totaal niet weten waar ze het over hebben en al helemaal niet weten hoe een kindje tussen de 22-24 weken eruit ziet.
Ik weet dat wel.

En voor degene die hierboven ook christelijk was:
Jullie vinden het god's wil dat er een kind komt. Maar ik dacht dat er iets was met vrije keuze in het geloof?
en je kan het ook andersom zien: je komt er zelf op om het weg te laten halen; is dat dan geen god's wil?

Overigens wel heel fijn dat jullie verkrachting ook als god's wil zien.... goede god zeg :n
Laatst bijgewerkt door Celiien op 08-03-17 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:04

Een baby kan heel compleet lijken, wat absoluut niet betekent dat t levensvatbaar is..

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:05

xniieeenke schreef:
Ik vind het echr belachelijk dat mensen ee tegen zijn. God wordt zo vaak als reden gebruikt om zelf gewoon niet na te denken lijkt het wel. Wat als je een kind met down krijgt en je dat als moeder mentaal en op meer vlakken niet aan kan? Wees blij dat abortus mogelijk is, anders worden moeder en kind misschien wel vreselijk ongelukkig. ("Omdat god het wil".........)

Ook al is dat kind 20 weken het heeft niet het besef van 'mama wil me niet' en als het ongewild leeft misschien wel als een moeder we niet voor kan zorgen.

Ga je lekker?

Je weet totaal niet waar je het over hebt.

Ik verlaat dit topic, zo respectloos.

Mensen hier roepen maar wat.
Mag hopen dat jullie nooit een kind verliezen, dan zal je pas zien en voelen hoe het is en hoe prachtig een kindje dan al is.

edit: vanaf 24 weken kan een kindje in uiterste gevallen al overleven buiten de baarmoeder

Abortus? pure moord

Cer

enzino schreef:

Ligt eraan hoe je dat bedoelt...
Anticonceptie werkt niet altijd.. dat geldt voor mannen ook.. als je het doet met anti conceptie en het faalt, ging je in eerste instantie niet voor een kind (anders had je het wel weggelaten). Dus als er dan toch iets gebeurt dan is de man helaas wel in het nadeel want de vrouw beslist.

Wat als in dat geval de vader geen vader wil worden maar de moeder het wel houdt.. kan de man dan alsnog verplicht worden om te betalen enzo?

Brainless

ravellie schreef:
Ik weet dat wel.

Ik ook; en ja ik ben ook christelijk; maar (in bepaalde gevallen) voor abortus want ik weet ook hoe die situatie kan zijn.

Zo makkelijk gezegd; als je zwanger bent van je verkrachter had dat zo moeten zijn.
Of als je zwanger bent, dakloos/verslaafd; is het jammer maar je moet nu eenmaal de zwangerschap uitdragen en jezelf maar zien te redden...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:06

ravellie schreef:
Abortus? pure moord

Ga je lekker??

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:06

Celiien schreef:
ravellie schreef:
Ik weet dat wel.

En voor degene die hierboven ook christelijk was:
Jullie vinden het god's wil dat er een kind komt. Maar ik dacht dat er iets was met vrije keuze in het geloof?
en je kan het ook andersom zien: je komt er zelf op om het weg te laten halen; is dat dan geen god's wil?

Overigens wel heel fijn dat jullie verkrachting ook als god's wil zien.... goede god zeg :n

Leg mij geen woorden in de mond.
Ik zeg nergens dat dat God's wil is.
Maar het is lekker makkelijk van de mensheid om God overal maar de schuld van te geven ( niet in Hem geloven, maar wel overal de schuld geven)

Succes verder in dit hoogstaande topic

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:07

Cer schreef:
ravellie schreef:
Abortus? pure moord

Ga je lekker??

Mijn mening idd
En daar laat ik het bij.

Marloez

ravellie schreef:
Ik weet dat wel.

Ik word letterlijk misselijk van je reactie. Ik kan echt niet begrijpen hoe je zelf zo kortzichtig kunt zijn om te denken dat als mensen abortus plegen ze dit met hetzelfde gemak doen alsof ze naar de wc gaan en hun drol doorspoelen..

Als jij graag een kindje wilt, en eindelijk zwanger raakt, op de echo's lijkt alles goed, je kijkt er naar uit. Dan tijdens de 20 weken echo blijkt er toch van alles mis te zijn. Je hebt iedere week gevolgd hoe je kindje er nu uit ziet door middel van boeken en plaatjes. Maar je wilt geen zwaar gehandicapt kind op de wereld zetten, niet voor jezelf, maar ook niet voor het kind. Begrijp je dan wel niet hoe ZWAAR dat voor de ouders moet zijn om zo'n beslissing te maken? Ik heb zoveel respect voor de mensen die eerlijk zijn naar alles wat leeft en zo'n beslissing kunnen maken! Zelfs dieren maken een gehandicapt jong dood zodat het niet onnodig hoeft te lijden.

Celiien

Cer schreef:
ravellie schreef:
Abortus? pure moord

Ga je lekker??

Ik wil net zeggen, de meest respectvolle en zwart/wit reacties komen toch echt van de gelovigen hier..