Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wittepit schreef:Slechte tekst of niet, onderbouwd of niet, als verdediging vanuit de paardensector richting bemoeienissen vanuit de politiek moet je je wel met wat beters komen dan "ze weten niet waar ze het over hebben" en "we doen het al jaren zo dus dat is de goeie manier". Dankzij tv en internet wordt er meer openbaar zichtbaar dan "vroeger". Dus meer niet-paardenmensen zien ons bezig. Geef toe, een dier over een hindernis laten springen of pootje over laten draven met ballast op z'n rug, en dan de ballast de medailles uitreiken heeft iets dubieus... en of je nou dit doet met je paard of m voor de ploeg bindt: het is een gebruiksvoorwerp. Maar wel een in de vorm van een levend dier. Honden mogen geen karren meer ttrekken, paarden niet meer in stands, regeltjes waar iedereen de verbetering in het welzijn wel van kan begrijpen. We vinden het zielig dat er katten en honden met te korte snuiten worden gefokt vanwege ademhalingsproblemen. Moeten we het ook niet eens zielig vinden dat er paarden met te lange benen worden gefokt vanwege de blessuregevoeligheid? Durf eens als een leek naar je eigen hobby te kijken en durf kritisch te zijn... er zal meer en meer bemoeienis komen, bereid je voor.
wittepit schreef:Slechte tekst of niet, onderbouwd of niet, als verdediging vanuit de paardensector richting bemoeienissen vanuit de politiek moet je je wel met wat beters komen dan "ze weten niet waar ze het over hebben" en "we doen het al jaren zo dus dat is de goeie manier". Dankzij tv en internet wordt er meer openbaar zichtbaar dan "vroeger". Dus meer niet-paardenmensen zien ons bezig. Geef toe, een dier over een hindernis laten springen of pootje over laten draven met ballast op z'n rug, en dan de ballast de medailles uitreiken heeft iets dubieus... en of je nou dit doet met je paard of m voor de ploeg bindt: het is een gebruiksvoorwerp. Maar wel een in de vorm van een levend dier. Honden mogen geen karren meer ttrekken, paarden niet meer in stands, regeltjes waar iedereen de verbetering in het welzijn wel van kan begrijpen. We vinden het zielig dat er katten en honden met te korte snuiten worden gefokt vanwege ademhalingsproblemen. Moeten we het ook niet eens zielig vinden dat er paarden met te lange benen worden gefokt vanwege de blessuregevoeligheid? Durf eens als een leek naar je eigen hobby te kijken en durf kritisch te zijn... er zal meer en meer bemoeienis komen, bereid je voor.
Rindin schreef:Ik begrijp werkelijk niet waar de paniek ineens vandaan komt?!
Die "8-jaar-kapot-discussie", dat vliegen ze wat uit de bocht, maar verder zeggen ze wat mij betreft hele rake dingen en ik krijg het idee dat de paardenwereld een beetje bang is voor wat er komen gaat. Als dit soort regels er door komen, dan zullen er namelijk een hoop eigenaren /stallen heel wat dingen anders moeten gaan doen. Want de PVDD heeft heel goed in de smiezen dat er een hoop dingen verkeerd gaan in paardenland.
Rindin schreef:Want de PVDD heeft heel goed in de smiezen dat er een hoop dingen verkeerd gaan in paardenland.
gohya schreef:Als de PvdD iets goeds wil doen voor de dieren,laten ze dan zorgen voor veel meer Dieren politie,meer bevoegheden voor ze en voor de DB,hogere straffen en verbod op houden van dieren.
Hier halen ze meer stemmen mee dan dit domme voorstel over paarden.Ja er zijn paarden die het niet goed hebben,maar als je álle dieren neemt,heb je een hele grote groep te pakken.
pol013 schreef:Met een non argument (waar is die 8 jaar is godesnaam op gebaseerd!) onderbouwen dat er iets mis is in de paarden(sport).
Gefeliciteerd, u gaat niet door voor de hoofdprijs.
Janine1990 schreef:Rindin schreef:Want de PVDD heeft heel goed in de smiezen dat er een hoop dingen verkeerd gaan in paardenland.
Maar wat is 'een hoop'? Laat ze dan alsjeblieft met cijfers komen!
Officials moeten hun bevindingen toch ook noteren?
Ik ben het ook wel eens niet eens met de manier waarop iemand paarden houdt, betekent dat automatisch dat het een verkeerde manier is?
Janine1990 schreef:gohya schreef:Als de PvdD iets goeds wil doen voor de dieren,laten ze dan zorgen voor veel meer Dieren politie,meer bevoegheden voor ze en voor de DB,hogere straffen en verbod op houden van dieren.
Hier halen ze meer stemmen mee dan dit domme voorstel over paarden.Ja er zijn paarden die het niet goed hebben,maar als je álle dieren neemt,heb je een hele grote groep te pakken.
Heel goed punt, maar wat gaan ze dan doen met de Oostvaardersplassen? Want dat is iets waar men in Den Haag al sinds jaar een dag niet uit kan komen kennelijk. Dus waarom zou men uit dit vraagstuk kunnen komen?
bruintje123 schreef:Ik ben zelf iemand die erg graag verandering wil in het houden van paarden. (en huisdieren)
Dat is ook goed te zien als je mijn berichten eens bekijkt.
Maar mijn hakken gaan ook totaal in het zand als een partij zieltjes wil gaan winnen met niet uitgezochte materie.
Wil je dan je ergens als partij hard voor maken zoek dan dingen goed uit. Maar zoals ik al eerder zei dat is precies wat we van hun gewend zijn.
Rindin schreef:Niet 'een hoop' als in een x-aantal gevallen. 'Een hoop' als in; veel dingen in het houden van paarden gaan fout. Bijvoorbeeld, en dat noemen ze expliciet, het feit dat paarden hele dagen op stal staan en te weinig sociale contacten hebben. En ik denk dat precies die twee aspecten veel mensen bang maken, want die twee aspecten van op onnoemelijk veel stallen fout.
En dan zijn de cijfers voor mij onbelangrijk, 'te veel' is voor mij genoeg reden om daar regels op los te laten.
gohya schreef:Dat Oostvaardersplassen moeten ze opheffen, Nederland is te klein voor een natuur gebied voor 'wilde' dieren.De dieren horen niet na een aantal kilometers tegen een hek te stuiten,dat is er in de Natuur ook niet. Het bewijs is er allang dat het te klein is.Daarbij horen 'wilde'' dieren een natuurlijke vijand te hebben om de stand in evenwicht te houden,en dat is er ook niet in de oostvaardersplasen.
Goed bedoeld allemaal,maar je kan in Nederland geen echt Natuur gebied hebben.
Magrathea schreef:Ik lees hier: ja in Nederland kan je paard nu eenmaal niet altijd op het land.
Maar het moment dat ik een paard kan betalen gaat ie óf op een stal staan die ik paardwaardig genoeg vind óf er komt geen paard. Niet "Tja het gaat nu eenmaal niet in de randstad dus ik settle voor minder want ik wil per se een paard"
Uitzonderingen waarbij een paard uit een slechtere situatie komt of wanneer er dingen zijn veranderd in de omgeving (van eigenaar of stal) daar gelaten, in 99% van de gevallen zal dit niet zo zijn.
bruintje123 schreef:Picasso ze hebben zeker in punten gelijk. Maar niet zo.
Ik denk dat de chip een hele mooie is voor controle.
Zet maar een chiplezer bij de buitendeur. Computer programma er op en je ziet precies op de seconde hoe lang een paard buiten is.