Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:12

Zou er ook zoveel opschudding en verontwaardiging zijn ontstaan als er werd gezegd vanwege het niet voldoen van de contributie in plaats van te weinig lootjes verkocht?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:15

Het is jammer dat de club bijna nergens duidelijk verwoordt dat het een voorwaarde is "lage contributie, mits...". Of de media moet het er steeds uit hebben geknipt, dat kan ook nog. Maar pas in dit topic ontdekte ik hoe de vork in de steel zat en dan vind ik het een heel ander verhaal!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:22

Ik ben het absoluut niet eens met de meeste hier.
Ik begrijp deze moeder en de ouders van de andere geroyeerde kinderen heel goed.

Ten eerste is de zogenaamde "lage" contributie van deze club de allerhoogste uit de desbetreffende gemeente en omgeving. De jeugd betaald bij vv bladella 125 euro tegenover bijvoorbeeld: 73 euro(hapert) en 63 euro (hoogeloon) (Dit zijn andere dorpen uit deze gemeente)
Ten tweede is deze "afspraak" gemaakt over de koppen van de jeugd. Zij hebben namelijk geen "stem" op de ledenvergadering. Waarom moeten de jongste kinderen met deze lootjes en geld over straat en de senioren (18+) niet?

Als er echt geld tekort is bij deze voetbalverening. Verhoog dan de contributie ipv op deze verkapte manier geld binnen te krijgen of laat iedereen, ook de oudere leden, een actieve rol spelen in het binnenhalen van geld doormiddel van lootjes verkoop.

Ik ben van mening dat de draagkracht niet op deze manier bij alleen de jongste jeugdleden hoort te liggen. Dat een vereniging draait op vrijwilligers dat begrijp ik, maar er zijn ook andere manieren om je club "groot en actief" te houden.

Edit: ze hebben geen duidelijke voorwaarde met: lage contributie, mits je voor 25 euro lootjes verkoopt als je je aanmeld. En ze hebben al helemaal geen lage contributie.
Laatst bijgewerkt door akishino op 16-02-17 11:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:22

Winged schreef:
Moeder Rietveld: „Ik vertik het vijftien euro bij te leggen.”

het zouden je clubleden maar zijn :=

Je bedoelt: het zullen je ouders maar zijn...?

Die jochies willen alleen voetballen en die ouders verpesten dit "uit principe" voor 15 euro?

Bij onze vereniging moet je vrijwilligerswerk doen (van bardienst tot weet ik het wat). Dat kun je afkopen met een redelijk hoog (aanzienlijk hoger dan die 15 euro in ieder geval) bedrag. Ik ben niet van het verplicht vrijwilligen naast alle wedstrijden langs de lijn staan + elke uitwedstrijd chauffeuren. Dus hier wordt die bijdrage dan maar betaalt. Kids willen sporten en dat vind ik belangrijk

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:37

akishino schreef:
Ik begrijp deze moeder en de ouders van de andere geroyeerde kinderen heel goed.

Ten eerste is de zogenaamde "lage" contributie van deze club de allerhoogste uit de desbetreffende gemeente en omgeving. De jeugd betaald bij vv bladella 125 euro tegenover bijvoorbeeld: 73 euro(hapert) en 63 euro (hoogeloon) (Dit zijn andere dorpen uit deze gemeente)
Ten tweede is deze "afspraak" gemaakt over de koppen van de jeugd. Zij hebben namelijk geen "stem" op de ledenvergadering. Waarom moeten de jongste kinderen met deze lootjes en geld over straat en de senioren (18+) niet?

Als er echt geld tekort is bij deze voetbalverening. Verhoog dan de contributie ipv op deze verkapte manier geld binnen te krijgen of laat iedereen, ook de oudere leden, een actieve rol spelen in het binnenhalen van geld doormiddel van lootjes verkoop.

Ik ben van mening dat de draagkracht niet op deze manier bij alleen de jongste jeugdleden hoort te liggen. Dat een vereniging draait op vrijwilligers dat begrijp ik, maar er zijn ook andere manieren om je club "groot en actief" te houden.

Edit: ze hebben geen duidelijke voorwaarde met: lage contributie, mits je voor 25 euro lootjes verkoopt als je je aanmeld. En ze hebben al helemaal geen lage contributie.

of de contributie nou laag is of niet en of dat terecht is of niet, je bent lid, dus je moet betalen. is het te duur, dan moet je gewoon lid worden van een club die voordeliger is.

zonnebloem18

Re: Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:40

Hier is de verkoop van lootjes ook heel normaal en kan bijna altijd al onder familie en vrienden verkocht worden zoveel moeite is het niet. Ik vrees dat de ouders nu door het opzoeken van de media de glazen van hun kinderen hebben ingegooid. Als club zou ik ze nu voor geen goud meer terugnemen als lid, na de vereniging zo zwart gemaakt te hebben.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:41

akishino schreef:

Kijk, dit veranderd de situatie ook al weer...

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:41

kaatjemuts schreef:
akishino schreef:

of de contributie nou laag is of niet en of dat terecht is of niet, je bent lid, dus je moet betalen. is het te duur, dan moet je gewoon lid worden van een club die voordeliger is.

De contributie is gewoon betaald!
En nergens is er een wederzijdse afspraak gemaakt dat de jeugd nog extra 25 euro moet betalen omdat ze anders geroyeerd worden. Dit krijg je ook niet schriftelijk medegedeeld als je lid word.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:43

Akashino hoe weet jij dat?

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:47

akishino schreef:
kaatjemuts schreef:

En nergens is er een wederzijdse afspraak gemaakt dat de jeugd nog extra 25 euro moet betalen omdat ze anders geroyeerd worden. Dit krijg je ook niet schriftelijk medegedeeld als je lid word.[/quote]

oke dan, tjees...

correct me if I'm wrong, maar dit moet besproken zijn in de ledenvergadering en er moet over worden gestemd, vervolgens wordt het in de notulen vermeldt. dit maakt het een off. beslissing. Zo werkt een vereniging, iedereen heeft een stem en er zijn geen off. contracten.
Ben je er niet mee eens dan kun je dat in de ledenvergadering aangeven en dan wordt er over gestemd.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:48

Laatst bijgewerkt door akishino op 16-02-17 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:54

kaatjemuts schreef:
akishino schreef:

En nergens is er een wederzijdse afspraak gemaakt dat de jeugd nog extra 25 euro moet betalen omdat ze anders geroyeerd worden. Dit krijg je ook niet schriftelijk medegedeeld als je lid word.

oke dan, tjees...

correct me if I'm wrong, maar dit moet besproken zijn in de ledenvergadering en er moet over worden gestemd, vervolgens wordt het in de notulen vermeldt. dit maakt het een off. beslissing. Zo werkt een vereniging, iedereen heeft een stem en er zijn geen off. contracten.
Ben je er niet mee eens dan kun je dat in de ledenvergadering aangeven en dan wordt er over gestemd.

Alleen jammer dat de jeugdleden hier geen stem in hebben gehad. Dus er wordt je ineens iets medegedeeld, de veranderring is al doorgevoerd blijkbaar, en je bent het er als ouder van het jeugdlid niet mee eens. En alleen de jeugdleden moeten ineens deze "extra" 25 euro betalen!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:58

Afbeelding
Van de website van vv bladella uit het jeugdinfoboekje, om de bovenstaande opmerking tegen te spreken.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:58

akishino schreef:

oke dan, tjees...

Ben je er niet mee eens dan kun je dat in de ledenvergadering aangeven en dan wordt er over gestemd.[/quote]

Alleen jammer dat de jeugdleden hier geen stem in hebben gehad. Dus er wordt je ineens iets medegedeeld, de veranderring is al doorgevoerd blijkbaar, en je bent het er als ouder van het jeugdlid niet mee eens. En alleen de jeugdleden moeten ineens deze "extra" 25 euro betalen![/quote]

dus wel, zij zijn de leden en voor hun is de ledenvergadering. Omdat ze jonger zijn en meestal het besef niet hebben van de financiën, zullen meestal de ouders voor hun spreken. dus inspraak hebben ze zeker wel, mits je op de ledenvergadering komt, de agenda leest en na de tijd de notulen. Bovendien is het dan in de volgende ledenvergadering weer bespreekbaar. Het bestuur stelt alleen maar bepaalde beslissingen voor, de leden beslissen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:59

akishino schreef:
Alleen jammer dat de jeugdleden hier geen stem in hebben gehad. Dus er wordt je ineens iets medegedeeld, de veranderring is al doorgevoerd blijkbaar, en je bent het er als ouder van het jeugdlid niet mee eens. En alleen de jeugdleden moeten ineens deze "extra" 25 euro betalen!

Jeugdleden betalen het ook niet toch? Dat zijn de ouders die, als het goed is, ook worden uitgenodigd op de vergaderingen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:12

zonnebloem18 schreef:
[ [url=m/TFL3Z2.png]Afbeelding[/url] ]
Van de website van vv bladella uit het jeugdinfoboekje, om de bovenstaande opmerking tegen te spreken.

Bah, wat een slinkse manier van communiceren. Ipv. netjes te vermelden dat de contributie bestaat uit 2 delen, nl. X€ te storten bij het begin van het seizoen en 25€ ter gelegenheid van de nieuwjaarsloterij, waar u wel lootjes voor krijgt die u eventueel kan verkopen.
Als je kinderen op een vergelijkbare manier zouden communiceren over hun rapport, dan pik je dat toch ook niet?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:14

Die foto is toch heel duidelijk, het is verplicht staat er. Hoe niet begrijpend kan dat zijn?

Akashino, blijkbaar heeft je beste vriend het dan toch niet zo goed begrepen...

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:15

Sclimpre schreef:
[

Bah, wat een slinkse manier van communiceren. Ipv. netjes te vermelden dat de contributie bestaat uit 2 delen, nl. X€ te storten bij het begin van het seizoen en 25€ ter gelegenheid van de nieuwjaarsloterij, waar u wel lootjes voor krijgt die u eventueel kan verkopen.
Als je kinderen op een vergelijkbare manier zouden communiceren over hun rapport, dan pik je dat toch ook niet?[/quote]

zoals ze daarin al aangeven is het besproken in de ledenvergadering... en staat het dus op de agenda, in de notulen en ook nog in dit boekje, waarna, bij de opgave als lid, wordt verwezen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:18

Er is niets slinks aan. Notulen van een algemene vergadering worden altijd netjes verspreid of zijn te vinden op de website. De boekjes zullen uitgedeeld worden bij lidmaatschap of jaarlijks voor de bestaande jeugdleden. Als je als ouder er dan voor kiest om je niet in te lezen kan je dat de club niet verwijten.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:22

Dan staat het wel op een heleboel plaatsen, behalve nu net niet op de plaats waar het zou moeten staan.
Zou je in een winkel accepteren dat iets aan de kassa 25€ meer kost dan op het etiket? En dat de verklaring ergens te vinden is in een infoboekje en in notulen?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:24

Sclimpre schreef:
Dan staat het wel op een heleboel plaatsen, behalve nu net niet op de plaats waar het zou moeten staan.
Zou je in een winkel accepteren dat iets aan de kassa 25€ meer kost dan op het etiket? En dat de verklaring ergens te vinden is in een infoboekje en in notulen?

Nou, als bij binnenkomst van de winkel staat dat de prijzen EX 25 euro zijn, dit ook in het infoboekje staat EN ook nog eens op de website. Kun je aan de kassa nog kiezen om dan naar de buurman te gaan of jezelf achter de oren krabben en doorgaan naar Pearle voor een nieuwe bril

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:25

Vaak blijft het ook niet alleen bij lootjes.
Hier met 2 kinderen, ieder jaar 6 x grote clubactieboekjes a 3 euro per lot
Paaseitjes actie
Pepermuntjesactie
Suikerbroodactie
Sponsorloop
Daarnaast het rijden en bardiensten draaien.
Dat laatste heb ik geen enkel probleem mee overigens..
Het is alleen zoveel bij elkaar en doe overal wel aan mee, maar wordt wel lichtelijk actie/loten moe.
En dan komen ook nog de kinderpostzegels. Liefst ook allemaal rond dezelfde tijd. -O-

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:26

zonnebloem18 schreef:

Inderdaad, dat is besloten op de alv. Waar niet is geluisterd naar de mening van de jeugdleden, want die hadden geen stem. Dus voor mij een onbegrijpelijk actie van het bestuur. Extra inkomsten kun je ook op andere manieren binnen krijgen ipv dit ineens door de strot duwen.
Daarbij is het royeren van iemand heel iets anders dan het beëindigen van een lidmaatschap. Voor deze situatie een aantal kinderen royeren, naar mijn idee ben je dan als club heel verkeerd bezig. Maar ik "ken" de club persoonlijk en er wordt vaak met twee maten gemeten. Dus wellicht is mijn mening iets gekleurd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:35

akishino schreef:
zonnebloem18 schreef:

Inderdaad, dat is besloten op de alv. Waar niet is geluisterd naar de mening van de jeugdleden, want die hadden geen stem. Dus voor mij een onbegrijpelijk actie van het bestuur. Extra inkomsten kun je ook op andere manieren binnen krijgen ipv dit ineens door de strot duwen.
Daarbij is het royeren van iemand heel iets anders dan het beëindigen van een lidmaatschap. Voor deze situatie een aantal kinderen royeren, naar mijn idee ben je dan als club heel verkeerd bezig. Maar ik "ken" de club persoonlijk en er wordt vaak met twee maten gemeten. Dus wellicht is mijn mening iets gekleurd.

Ja, maar betalen de kinderen het lidmaatschap? Of doen de ouders dat? Die zijn uitgenodigd op een ALV?

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:43

Eigenlijk snap ik niet eens dat dit zo'n discussie is, de kinderen betalen het lidmaatschap niet, ouders doen dat. Die zijn uitgenodigd voor de alv waar de keus was of hogere kosten lidmaatschap of op deze manier. Er is gekozen voor deze manier. Dan moet je je daar toch ook gewoon aan houden?

Edit:autocorrectie