Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:Moeder Rietveld: „Ik vertik het vijftien euro bij te leggen.”
het zouden je clubleden maar zijn
akishino schreef:Ik ben het absoluut niet eens met de meeste hier.
Ik begrijp deze moeder en de ouders van de andere geroyeerde kinderen heel goed.
Ten eerste is de zogenaamde "lage" contributie van deze club de allerhoogste uit de desbetreffende gemeente en omgeving. De jeugd betaald bij vv bladella 125 euro tegenover bijvoorbeeld: 73 euro(hapert) en 63 euro (hoogeloon) (Dit zijn andere dorpen uit deze gemeente)
Ten tweede is deze "afspraak" gemaakt over de koppen van de jeugd. Zij hebben namelijk geen "stem" op de ledenvergadering. Waarom moeten de jongste kinderen met deze lootjes en geld over straat en de senioren (18+) niet?
Als er echt geld tekort is bij deze voetbalverening. Verhoog dan de contributie ipv op deze verkapte manier geld binnen te krijgen of laat iedereen, ook de oudere leden, een actieve rol spelen in het binnenhalen van geld doormiddel van lootjes verkoop.
Ik ben van mening dat de draagkracht niet op deze manier bij alleen de jongste jeugdleden hoort te liggen. Dat een vereniging draait op vrijwilligers dat begrijp ik, maar er zijn ook andere manieren om je club "groot en actief" te houden.
Edit: ze hebben geen duidelijke voorwaarde met: lage contributie, mits je voor 25 euro lootjes verkoopt als je je aanmeld. En ze hebben al helemaal geen lage contributie.
kaatjemuts schreef:akishino schreef:Ik ben het absoluut niet eens met de meeste hier.
Ik begrijp deze moeder en de ouders van de andere geroyeerde kinderen heel goed.
Ten eerste is de zogenaamde "lage" contributie van deze club de allerhoogste uit de desbetreffende gemeente en omgeving. De jeugd betaald bij vv bladella 125 euro tegenover bijvoorbeeld: 73 euro(hapert) en 63 euro (hoogeloon) (Dit zijn andere dorpen uit deze gemeente)
Ten tweede is deze "afspraak" gemaakt over de koppen van de jeugd. Zij hebben namelijk geen "stem" op de ledenvergadering. Waarom moeten de jongste kinderen met deze lootjes en geld over straat en de senioren (18+) niet?
Als er echt geld tekort is bij deze voetbalverening. Verhoog dan de contributie ipv op deze verkapte manier geld binnen te krijgen of laat iedereen, ook de oudere leden, een actieve rol spelen in het binnenhalen van geld doormiddel van lootjes verkoop.
Ik ben van mening dat de draagkracht niet op deze manier bij alleen de jongste jeugdleden hoort te liggen. Dat een vereniging draait op vrijwilligers dat begrijp ik, maar er zijn ook andere manieren om je club "groot en actief" te houden.
Edit: ze hebben geen duidelijke voorwaarde met: lage contributie, mits je voor 25 euro lootjes verkoopt als je je aanmeld. En ze hebben al helemaal geen lage contributie.
of de contributie nou laag is of niet en of dat terecht is of niet, je bent lid, dus je moet betalen. is het te duur, dan moet je gewoon lid worden van een club die voordeliger is.
akishino schreef:kaatjemuts schreef:
of de contributie nou laag is of niet en of dat terecht is of niet, je bent lid, dus je moet betalen. is het te duur, dan moet je gewoon lid worden van een club die voordeliger is.
kaatjemuts schreef:akishino schreef:
De contributie is gewoon betaald!
En nergens is er een wederzijdse afspraak gemaakt dat de jeugd nog extra 25 euro moet betalen omdat ze anders geroyeerd worden. Dit krijg je ook niet schriftelijk medegedeeld als je lid word.
oke dan, tjees...
correct me if I'm wrong, maar dit moet besproken zijn in de ledenvergadering en er moet over worden gestemd, vervolgens wordt het in de notulen vermeldt. dit maakt het een off. beslissing. Zo werkt een vereniging, iedereen heeft een stem en er zijn geen off. contracten.
Ben je er niet mee eens dan kun je dat in de ledenvergadering aangeven en dan wordt er over gestemd.
akishino schreef:De contributie is gewoon betaald!
En nergens is er een wederzijdse afspraak gemaakt dat de jeugd nog extra 25 euro moet betalen omdat ze anders geroyeerd worden. Dit krijg je ook niet schriftelijk medegedeeld als je lid word.
akishino schreef:Alleen jammer dat de jeugdleden hier geen stem in hebben gehad. Dus er wordt je ineens iets medegedeeld, de veranderring is al doorgevoerd blijkbaar, en je bent het er als ouder van het jeugdlid niet mee eens. En alleen de jeugdleden moeten ineens deze "extra" 25 euro betalen!
zonnebloem18 schreef:[ [url=m/TFL3Z2.png]Afbeelding[/url] ]
Van de website van vv bladella uit het jeugdinfoboekje, om de bovenstaande opmerking tegen te spreken.
Sclimpre schreef:[
[ [url=m/TFL3Z2.png]Afbeelding[/url] ]
Van de website van vv bladella uit het jeugdinfoboekje, om de bovenstaande opmerking tegen te spreken.
Sclimpre schreef:Dan staat het wel op een heleboel plaatsen, behalve nu net niet op de plaats waar het zou moeten staan.
Zou je in een winkel accepteren dat iets aan de kassa 25€ meer kost dan op het etiket? En dat de verklaring ergens te vinden is in een infoboekje en in notulen?
zonnebloem18 schreef:[ [url=m/TFL3Z2.png]Afbeelding[/url] ]
akishino schreef:zonnebloem18 schreef:[ [url=m/TFL3Z2.png]Afbeelding[/url] ]
Inderdaad, dat is besloten op de alv. Waar niet is geluisterd naar de mening van de jeugdleden, want die hadden geen stem. Dus voor mij een onbegrijpelijk actie van het bestuur. Extra inkomsten kun je ook op andere manieren binnen krijgen ipv dit ineens door de strot duwen.
Daarbij is het royeren van iemand heel iets anders dan het beëindigen van een lidmaatschap. Voor deze situatie een aantal kinderen royeren, naar mijn idee ben je dan als club heel verkeerd bezig. Maar ik "ken" de club persoonlijk en er wordt vaak met twee maten gemeten. Dus wellicht is mijn mening iets gekleurd.