Pauline Krikke nieuwe burgemeester Den haag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:27

Aradis schreef:
Ailil vraagt wat de deal is..

Over het naamgrapje, niet over de plaats van het topic..

Citaat:
Dat jij het als experiment nuttig vind op nm maakt dat het nog niet.

maar dan mag ik dat nog steeds vinden :')

Citaat:
Sneue vergelijking overigens met de rijdende rechter :') als je het verschil tussen rechtszaken en fora al niet meekrijgt...:')

Ik schrijf "het doet mij een beetje denken aan....". Zeg ik dan dat het hetzelfde is??
Niveautje hoor :j :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:52

Cer schreef:
Aradis schreef:
Het is gepost op nieuws en maatschappij...? :')

dat is de tweede keer dat je dit aanhaalt... Ja het is gepost op N&M... nou en?

Ayasha schreef:
Sommige blijven daar kennelijk hangen kwa ontwikkeling. Proficiat

Ja, sommigen ontwikkelen wel, sommigen hebben dat vermogen niet... reken je iemand daarop af? Stoer hoor :j
Buiten dat humor verschillend is.. het verschil binnen het comedy genre bijvoorbeeld. Dat jij de poep-en-pies-humor niet kan waarderen wil niet zeggen dat anderen dat niet hilarisch mogen vinden...

Jolien87 schreef:
vervelend dat jou dat is overkomen, maar dat betekent niet dat alles wat (in jouw ogen) minder erg is, dan maar geaccepteerd moet worden.

echt werkelijk dat het zo uit zn verband getrokken wordt door een aantal mensen die blijkbaar werkelijk niets kunnen hebben :?
Wát moet hier dan precies geaccepteerd worden???? TS doet 'een beetje lacherig'.. ze zegt werkelijk niks lelijks, maakt geen raar rijmpje, doet verder helemaal niks...
Als je daar al over valt, maak je het leven voor jezelf wel heeeeeel ingewikkeld hoor.. doet me een beetje denken aan die scenes uit de rijdende rechter waar mensen al zuur doen over een verkeerd gevallen blaadje en daar vervolgens jarenlang oorlog over voeren :') over nuttig gesproken 8)7

Dus wat dat betreft is dit een perfect topic voor N&M :j een soort sociaal experiment over bokken en haverkisten enzo... +:)+

Als het iemand kan kwetsen zoals het sommigen in dit topic gekwetst heeft reken in daar iemand op af ja. Heb in de klas gezeten met een 'deneuker' en ook het nodige zien gebeuren en de kop in gedrukt.

Amandavd

Re: Pauline Krikke nieuwe burgemeester Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:54

Als een bokker in dit topic gekwetst raakt door het bericht van TS hier dan vraag ik mij ernstig af of het niet tijd wordt voor wat soul searching.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:55

Ayasha schreef:
Als het iemand kan kwetsen zoals het sommigen in dit topic gekwetst heeft

Zou je dan even precies de kwetsende woorden willen quoten...? Die TS geschreven heeft?
Dus het rijmpje, de opmerking cq de zin/regel die de kwetsende woorden bevat??

Gewoon, even voor de duidelijkheid :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:55

Cer schreef:
Ayasha schreef:

Zou je dan even precies de kwetsende woorden willen quoten...? Die TS geschreven heeft?
Dus het rijmpje, de opmerking cq de zin/regel die de kwetsende woorden bevat??

Gewoon, even voor de duidelijkheid :j

Je weet heel goed dat ik het over de bokkers had die vertelden over hun achternaam. :) en dat in daarop door ging in algemenere trend (pis en poep humor noemde jij het?) van lachen om achternamen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:03

Ayasha schreef:

Dan had je 'het' moeten definieren, want ik lees jouw zin als "het heeft sommigen in dit topic gekwetst"

Citaat:
Je weet heel goed dat ik het over de bokkers had die vertelden over hun achternaam. :) en dat in daarop door ging in algemenere trend

Nee dat weet ik niet.
Ik lees hier dat mensen ergens in dit topic ineens een associatie leggen met kwetsen, en ik kan met de beste wil van de wereld in dít topic, in de berichten van de TS, niet iets heel kwetsend ontdekken. Dat is wat ik zeg :j

Citaat:
(pis en poep humor noemde jij het?)

Jup, in het verlengde van "... hihihi...Piemel.." wat jij gebruikte :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:09

Ik zie niet wat er onduidelijk is aan die zin. Het topic gaat al twee pagina's om lachen met een achternaam, er hebben een paar mensen hun verhaal gedeeld over hoe het hun kwetste dat mensen lachten om hun achternaam. Als ik dan zeg "als het iemand kan kwetsen zoals het sommige mensen in dit topic gekwetst heeft" dan zie ik echt niet hoe dat onduidelijk is. Dan heb je ergens gewoon een deel berichten over geslagen en als dat het geval is begrijp ik niet waarom je in discussie zou gaan gezien je maar de helft van het mooi weer mee gekregen hebt.

Mensen leggen de associatie met kwetsend omdat het hen doet terug denken aan het pestgedrag in hun (kinder)tijd. Niet zo heel moeilijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:13

ja dat snap ik wel, maar hoe komen ze erbij om die associatie uit dit topic te halen?
Alsof de TS heel kwetsend bezig is geweest... dát is wat ik me afvraag...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:20

Omdat het lachen om de naam (en daarmee de werkelijke nieuwswaarde niet meer serieus nemen want dat gebeurt simpelweg in dit topic.) hen doet herinneren aan hoe het bij hun ging.... Het gaat niet om of wat hetgeen TS zegt zo "kwetsend is" maar het herkennen van een "patroon". :)
Dat iemands "grappige" achternaam hier meer naar voren komt dan het feit dat ze burgemeester is geworden. Ik begrijp dan weer niet hoe je dat niet kan begrijpen. :o (en dit is echt niet gemeen bedoelt.)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:56

Alsof al dat gebash op TS niet gemeen is. En de dames die hier zo reageren nooit felle of pittige reacties schrijven hier op bokt naar anderen toe die ook kwetsend zijn. Kom op. Ts vindt iets grappig en een ander niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:05

En ergens op de wereld worden kinderen dood geschoten....... :roll:
Ook zeer erg maar heeft evemin wat te zoeken in deze discussie.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:07

Als Arnhems meisje "ken" ik haar al even. Was wel een leuke vrouw en ze heeft het hier goed gedaan zover ik weet. Leuk dat ze nu naar Den Haag gaat. Ook hier veel lol om haar achternaam gehad iig

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:09

Ayasha schreef:

Vervelend he als je geconfronteerd wordt met dingen die jezelf ook doet maar wel over valt bij een ander.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:16

Amandavd schreef:
Ayasha schreef:

Vervelend he als je geconfronteerd wordt met dingen die jezelf ook doet maar wel over valt bij een ander.

Niks confronterend aan. Ik ben me veel bewuster van mezelf dan jij kennelijk denkt maar dat is jouw probleem en niet het mijne. :) Ik zal echter iemand niet zo snel uitlachen om iets waaraan die niks aan kan doen en wat dusdanig onbelangrijk is als een achternaam of uberhaupt een naam. :) Dus vertel jij me maar eens wat er confronterend zou moeten zijn? :?
En vertel me dan ineens waarom je het nodig vindt zo persoonlijk te worden. Voor mij geen groot probleem maar vind het wel een interessant gegeven. :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:20

Ayasha schreef:
Amandavd schreef:

Niks confronterend aan. Ik ben me veel bewuster van mezelf dan jij kennelijk denkt maar dat is jouw probleem en niet het mijne. :) Ik zal echter iemand niet zo snel uitlachen om iets waaraan die niks aan kan doen en wat dusdanig onbelangrijk is als een achternaam of uberhaupt een naam. :) Dus vertel jij me maar eens wat er confronterend zou moeten zijn? :?
En vertel me dan ineens waarom je het nodig vindt zo persoonlijk te worden. Voor mij geen groot probleem maar vind het wel een interessant gegeven. :D

Het gaat mij erom dat TS zo aangevallen wordt om iets wat ze niet eens zo verkeerd bedoelde. Ik persoonlijk vind dat net zo erg als iemand uitlachen om haar achternaam. Daarnaast maak je dan ook echt een opmerking waarvan ik denk, moet dat nou? Kun je dat niet op een normale manier zeggen? Maar blijkbaar mag jij wel fel uit de hoek komen maar mag TS niet lachen om een naam? Terwijl TS niet eens iets gezegd heeft behalve dat ze het grappig vind. Als je het hebt over pesten...
Ik vind het frappant dat je vind dat ik persoonlijk word terwijl jij dat met die opmerking net zo goed deed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:28

Over welke heb je het precies want ik heb terug gelezen want die waar het vermoedelijk over gaat was niet eens op TS? :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:30

Ik bedoelde deze maar heb ik je dan verkeerd begrepen? Want dan ben ik je een excuus verschuldigd denk ik zo :+

Ayasha schreef:
Het zou juist moeten motiveren om het af te keuren als je zelf gepest bent lijkt me. Het is zo kleuter-humor om met zo'n dingen te lachen.... Grow up... Denk dan altijd aan een groepje kleuters die 'hihihiji,.. Piemel... Hihihihihi' zitten te doen. Sommige blijven daar kennelijk hangen kwa ontwikkeling. Proficiat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:21

Dat dacht ik dus idd al dat je die bedoelde, die specifieke opmerking was eigenlijk gericht op de "discussie" die ontstond tussen LoveUggs en Aillil op pagina 2. :) (en nog een paar posters die gelijkaardige verhalen postte als Loveuggs die daarmee IMO enorm gebagatelliseerd werden.)
Maar je hoeft geen excuses aan te bieden. Quoten was wellicht handiger geweest om dat duidelijk te maken. :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:25

Ah oke, dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen! Was inderdaad handiger geweest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:26

Tsja, sh*t happens. :)
Je wordt overal wijzer van... ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:27

Verder vind ik dat je in principe gelijk hebt, mensen uitlachen of pesten om wat voor reden dan ook is gewoon niet oké. Maar ja ik lach ook wel eens om dat soort puberale dingen, genoeg mensen die vinden dat ik een grappige achternaam heb :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:03

Amandavd schreef:
Alsof al dat gebash op TS niet gemeen is. En de dames die hier zo reageren nooit felle of pittige reacties schrijven hier op bokt naar anderen toe die ook kwetsend zijn. Kom op. Ts vindt iets grappig en een ander niet.

Jammer dat je nu iedereen over één kam scheert.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:04

Jolien87 schreef:
Amandavd schreef:

Jammer dat je nu iedereen over één kam scheert.

Dat doet ze helemaal niet. Ze heeft het over de dames die hier zo fel en/of pittig reageren. Hoef ik me gelukkig niet aangesproken te voelen ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:06

Lucky bastard Ailill ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:07

Amandavd schreef:
Lucky bastard Ailill ;)
Whoop whoop *\%/*