Politie zoekt wegpiraat wegens poging tot doodslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:41

git schreef:
Ik hoor hier enkele mensen die zich ergeren aan het feit dat een andere weggebruiker langzamer wil rijden als dat ze dat zelf willen, en dat daardoor die langzamere automobilist irritant is en het misschien nog wel verdient om zo van de weg gedrukt te worden.
Zijn wij vergeten dat een maximum snelheid niet een verplichte snelheid is? Mag ik met mijn maximaal 110 rijdende autotje op een snelweg waar je 130 mag dan geen vrachtauto inhalen? Moet ik dan maar van de weg gedrukt worden omdat iemand anders meent dat ik maar voor hem of haar aan de kant moet gaan?
Betalen we niet allemaal wegenbelasting en hebben we daarom niet allemaal het recht om dan op onze eigen manier over die weg te rijden(mits binnen de wet uiteraard)
Je moet je uiteraard sociaal gedragen en opzij gaan voor iemand die erlangs wil...maar wel alleen als dat mogelijk is.

Dit leer je met rijles toch anders. Waar je het bord 50 of 80 tegenkomt rij je 50 of 80. Met 3 kilometer speling. Simpelweg omdat het levensgevaarlijk is om veel zachter of veel harder te rijden. Als weggebruiker heb je een verwachting van de snelheid van medeweggebruikers. Voegt iemand met 70 in waar je 100 mag en zelf kom je aanrijden met 100 dan moet je vol in de ankers. Jij hebt een grote remreactie, auto achter je moet ook in de remmen en voor je het weet heb je een auto op je achterbank of ontstaat er achter jou een file.

Idem voor idioten die 150 rijden waar je 100 mag. Jij haalt netjes met 110 iemand in, in je achteruitkijkspiegel zie je iemand in De verte aankomen 2 seconden later zit ie al op je bumper. Dan is het ook maar hopen dat diegene op tijd remt.

Nogmaals, levensgevaarlijk. En terugkomende op de meneer in de Audi, die hoort niet op de weg thuis. Op het moment dat je je frustratie niet meer in kunt houden en iemand van de weg rijdt hoor je niet op de weg thuis. Schreeuw een keer, vloek een keer en rij vooral rustig verder. Dit is echt te zot voor woorden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:51

Snap al dat gelul over snelheden, irritates en regels hier niet hoor. Voor eigen rechter spelen in het verkeer is gewoon nooit oké. :n

Mensen die gevaarlijke capriolen uithalen of iets dergelijks kun je proberen erop attent te maken, net zoals bij bijvoorbeeld een spookrijder. Bovendien kan ook een verkeersmaniak kinderen aan boord hebben, die hebben er niet voor gekozen om passagier te zijn van zo'n gek.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:59

inochiyo schreef:
mariekerocky schreef:
Ik vond het meest trieste nog dat er mensen op FB waren die het voor de bestuurder opnamen. 'Want als je met je lampen seint en zo'n gebaar naar je voorhoofd maak dan kan je verwachten dat iemand boos wordt'. Nee, gewoon nee. Die man moet zwaar gestraft worden, zijn rijbewijs kwijtraken en hem nooit meer terugkrijgen.

Wat deze bestuurder gedaan heeft kan niemand goedpraten. Maar zn frustratie snap ik maar al te goed. Als het slachtoffer ook de wet had gevolgd van rechts aanhouden en in invoegen dan was de bestuurder van de audi gewoon voorbij gereden. De audi had waarschijnlijk nooit de bedoeling gehad dat dit gebeurde, enkel de auto dwingen om in te voegen naar het rechtse vak ipv een irritante middenvaksrijder te zijn. Maar het slachtoffer zal hier enorm van verschoten zijn en een ruk aan zn stuur gegeven hebben met deze beelden tot gevolg. Beide zijn dus in fout

dussssss, basically......probeer je het goed te praten.

Slachtoffer reed overigens al weer op de rechterrijstrook en hield zich netjes aan de max snelheid (de audirijder daarintegen reed heel wat harder dan de max toegestaande snelheid), maar goed...al reed hij voor mijn part helemaal links; niets maar dan ook helemaal niets praat een aktie als dit goed.

saskiakefie

Re: Politie zoekt wegpiraat wegens poging tot doodslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:32

Poging tot doodslag.... Nou dat denk ik niet hoor, waarschijnlijk wou meneer gewoon z'n punt nog even duidelijk maken. Dit gebeurt best vaak, maar meestal loopt het gelukkig goed af. Het slachtoffer heeft gewoon een ruk aan z'n stuur gegeven in plaats van een stukje mee naar rechts te gaan en te remmen. Als ik het verhaal van het slachtoffer hoor was hij ook geen heilige met niet aan de kant gaan, lichtsignalen en naast 'm gaan rijden en op z'n voorhoofd tikken. Het is naar mijn idee gewoon een verkeersruzie, zoals die vaker voorkomen maar in dit geval met hele nare gevolgen. En nee de dader had hem niet van de weg moeten drukken en al helemaal niet moeten doorrijden, vooral dat laatste is gewoon gewetenloos, ook al was hij nog zo geschrokken dan had ie zich aan moeten geven. Een straf verdient ie zeker maar ik vind het ook niet helemaal terecht hoe hij neer wordt gezet.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:36

Nou, ik wel.
Als je zo'n actie uithaalt kijk je in je spiegel. Als je dan ziet hoe die auto over de kop gaat, de sloit in, en dan doorrijdt, ben je echt eennranddebiel. Dit is gewoon poging tot doodslag.
Doet er niet toe wat er vantevoren is gebeurt.
Heel hard straffen zo'n gevaar op de weg!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:40

saskiakefie schreef:
Poging tot doodslag.... Nou dat denk ik niet hoor, waarschijnlijk wou meneer gewoon z'n punt nog even duidelijk maken. Dit gebeurt best vaak, maar meestal loopt het gelukkig goed af. Het slachtoffer heeft gewoon een ruk aan z'n stuur gegeven in plaats van een stukje mee naar rechts te gaan en te remmen. Als ik het verhaal van het slachtoffer hoor was hij ook geen heilige met niet aan de kant gaan, lichtsignalen en naast 'm gaan rijden en op z'n voorhoofd tikken. Het is naar mijn idee gewoon een verkeersruzie, zoals die vaker voorkomen maar in dit geval met hele nare gevolgen. En nee de dader had hem niet van de weg moeten drukken en al helemaal niet moeten doorrijden, vooral dat laatste is gewoon gewetenloos, ook al was hij nog zo geschrokken dan had ie zich aan moeten geven. Een straf verdient ie zeker maar ik vind het ook niet helemaal terecht hoe hij neer wordt gezet.

Het ongeluk loopt nu goed af. Als die auto zich om die lantaarnpaal heen had gevouwen en die vriendin was overleden, spreek je dan nog steeds van een ongeluk?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:41

Hoe de aanleiding ook is dit mag nooit het gevolg zijn.Zeker poging tot doodslag en als dit al lang aan de gang was mag het van mij ook moordpoging zijn. Ik vind het vreselijk al die agressie in het verkeer. Middelvinger omhoog of wat dan ook. Wat een gestoord gedrag en we gaan het nog normaal vinden ook. De ze man is niet geschikt om aan het verkeer deel te nemen. Hij denkt dat hij om wat voor oorzaak dan ook eigen rechter kan spelen en morgen komen jij of ik hem misschien tegen en staat het hem niet aan wat wij doen en dan? Dan mag het natuurlijk opeens niet maar als het onszelf betreft. Zodra het je zelf overkomt is het wel erg. Maar een ander, laat hij die van de weg afrijden, als jij het maar niet bent.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:43

Rijbewijs afpakken en nooit meer teruggeven. Ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zijn die hier begrip voor hebben.
Ja linksrijders zijn niet leuk. Maar om dan doodleuk iemand opzij te dwingen om een punt te maken kom op zeg hoe triest ben je dan. Je ziet wat er kan gebeuren.
En wie ben jij wel niet dat je even bepaald hoe het moet op de weg bah bah bah walgelijk dat macho gedrag op de weg.
Als je zoveel last hebt van frustratie en daar zo mee omgaat is therapie een goed idee.

Frustratie hoort bij het leven deal er maar mee zonder dat je andere mensen lastig valt.

Nederland is een klein land met veel verkeer pas je gewoon aan. Beter voor je bloeddruk. Ga je maar wat eerder weg. Echt belachelijk

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:46

Oh en linksrijders zijn irritant maar drukkers en klevers heb ik toch veel meer last van en is levensgevaarlijk. Hou afstand en heb maar even geduld. Hoe vaak ik niet bijna geraakt ben als ik weer naar rechts ga omdat deze persoon het geduld niet op kan brengen even fatsoenlijk te wachten tot ik op de rechteraan ben. Moeten ze veel harder straffen

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:47

Fijn voorbeel ook voor het kindje wat bij hem in de auto zat +:)+

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:55

gillian schreef:
Fijn voorbeel ook voor het kindje wat bij hem in de auto zat +:)+

Compleet ondoordacht. Wat als het slachtoffer niet naar rechts had uitgeweken, had de dader maar zo zijn dochtertje kunnen verwonden. Echt compleet idioot dit.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:31

Hoop dat die vent flink mag betalen en zitten ;)

Ik frustreer me ook aan auto's die bijvoorbeeld 60 rijden op een 80 weg, maar ik ga gewoon even lekker een potje schelden in mn auto en vooral niet over dubbeldoorgetrokken strepen gekke inhaal maneuvres maken. En al helemaal niet mensen afsnijden om mijn frustratie te uiten.f

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:45

Rijbewijs afpakken en nooit meer op de weg laten rijden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:24

Jaren geleden ben ik ook een keer bewust bijna aangereden, ik reed 100 op de rechterbaan waarbij er dus gewoon mensen in konden halen. Mijn hart zat in mijn keel, toevallig ook een Audi.
Never nooit meer de weg met een rijbwijs laten betreden

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:13

Vreselijk dom om je stuur om te gooien met die snelheid. Maar gelukkig eindigt het voertuig met 4 wielen op het droge en niet op zijn kop in de sloot...

Heb amper een jaar geleden hetzelfde meegemaakt met mn kids (net 1 en 2jr) op de snelweg. Werd een paar km lang achtervolgd, afgesneden en tussen andere (vracht)auto's gedrukt. Kids janken achterin want die schrokken zich te pletter omdat ik steeds in de ankers moest (voor hun vader). Echt naar.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:25

Begrijp ik het nou goed dat de vader van jouw kids zich zodanig gedroeg in een ander vervoermiddel dat jouw kids over de rooie gingen?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:44

Dit soort taferelen zie ik regelmatig op de weg ..
Wat dacht je van de mensen die achter vrachtwagens plakken en hem er even snel tussen drukken naar de linker baan.
Rechts inhalen word ook steeds meer en meer een rage.
Gelukkig nog nooit dat de ander daadwerkelijk verongelukte maar dit gebeurt dagelijks.
Iedereen denkt dat de weg van hun is iedereen wil kunnen doen wat hij wil.
Vooral toen ik nog in kleine auto's reed maakte niet uit of je nu 120, 130, 140 of 150 reed je reed altijd te langzaam.
Gevolg mensen op je bumper (soms proberen ze je door je voorganger te drukken ook leuk) en als je dan niet rap aan de kant gaat (het liefst alla to fast to fourious) dan snijden ze je af als ze de kans krijgen.

Als ik toch eens een dash cam zou hebben dan kon je je lol op met de bezopen acties die ik tegen kom.
En heel eerlijk ???
Als ik de rest van mijn leven niet meer voorbij zwolle (het liefst niet voorbij staphorst) hoef tijdens de spits tekende ik daar voor.
Hoe verder naar beneden hoe drukker het word hoe asocialer de mensen worden, en als je er niet wat in mee gaat word je gewoon aan de kant gedrukt.
Hoffelijkheid in het verkeer is een zeldzaam iets en als je hoffelijk bent word je afgestraft door andere weg gebruikers of er word misbruik van gemaakt.

Ik rij heel nl door en zit regelmatig scheldend achter het stuur en ben ook niet heel braaf maar een ander in gevaar brengen zal ik niet in mijn hoofd halen !

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:07

Herkenbaar hoor Rommulus. Je hebt zulke onwijze debiele idioten op de weg. Ik heb zelf ooit een klacht ingediend bij een vrachtvervoerder. 1 van hun chauffeurs meende dat hij meer recht had op die rechterbaan dan ik. Ik reed met mijn personenauto achter mijn collega met vrachtwagen aan. Zaten 2 vrachtwagens tussen. Plus eentje op mijn kont. Die twee voor mij gingen eraf en ik versnelde iets richting mijn collega. Meneer op mijn kont vond kennelijk dat dit niet snel genoeg ging en drukte nog net niet mijn bumper onder zijn bumper. Knalde gefrutstreerd de vluchtstrook op omdat ie 90 kmh kennelijk te langzaam vond. Zelfs mijn collega heeft in zijn spiegels het hele tafereel kunnen volgen en hield zijn hart vast. Jammer voor de chauffeur dat er zoveel uiterlijke kenmerken op zo'n vrachtwagen staan. De miep aan de telefoon maar doorgegeven dat dit soort idioterie een mooi visitekaartje voor het bedrijf was. Overigens, voordat men denkt dat ik met 65 kmh al het verkeer ophield --> ik reed mee in de stroom vrachtwagens en toen er twee afsloegen versnelde ik naar ca 90. van 85 naar 120 naar 85 over een afstand van een km vond ik overdriven.

Ik heb inmiddels een dashcam hangen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:08

Dat heb je goed Rocamor, ze waren erg geschrokken net als ik. Het werd trouwens opgenomen als poging tot zware mishandeling en helaas niet voor doodslag.
Maargoed ik denk dat de straf er ook niet meer om was geweest wanneer er wel doodslag stond :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:12

palousa_boy schreef:
Dat is gewoon Duitse-auto eigen, of het nu een Mercedes is of een douwdie :+

Eerlijk, mijn eerste gedachte was; "het zou ook eens niet een audi zijn..." :=
Hoop dat ze hem vinden en dat ie terug examen mag gaan afleggen na een cursusje anger management.

Saskiakefie; Met auto's moet je geen "punt willen maken" want dat kan idd mensen hun leven kosten. IMO zou het zelfs gewoon poging tot moord mogen zijn. Iedereen die een rijbewijs heeft weet nl dat een dergelijk accident een leven kan kosten dus hij onderneemt doelbewust een actie die de dood tot gevolg kan hebben. Dat is gewoon poging tot moord.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:32

Ik heb ook ooit eens een bedrijf gebeld toen ik nog op de taxi zat.
sommigen maken het zo bont...
banketstaaf dat er dan een telefoon nummer en of bedrijfsnaam op staat maar die word dan ook echt wel gebeld

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:34

Ayasha schreef:
palousa_boy schreef:
Dat is gewoon Duitse-auto eigen, of het nu een Mercedes is of een douwdie :+

Hoop dat ze hem vinden en dat ie terug examen mag gaan afleggen na een cursusje anger management.

En bedankt voor het generaliseren :+
Manlief rijdt ook een Audi, maar heeft in z'n hele leven nog geen bekeuring of ongeluk gehad.
Ze zijn er hoor, Audi-rijders met verantwoordelijkheidsgevoel :P

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:37

Cayenne schreef:
Manlief rijdt ook een Audi, maar heeft in z'n hele leven nog geen bekeuring of ongeluk gehad.

Zeldzaam maar ze zijn er ;)
Zo zijn er ook aso volvo rijders :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:40

rommulus schreef:
Cayenne schreef:

Zeldzaam maar ze zijn er ;)
Zo zijn er ook aso volvo rijders :D

Wat dacht je van die polootjes }>

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:42

Cayenne schreef:
Ayasha schreef:

Ik kan er niks aan doen. Ik zie ze zelden. :) Ze zullen er heus zijn, maar ik denk dat ze flink in de minderheid zijn. :=