git schreef:Ik hoor hier enkele mensen die zich ergeren aan het feit dat een andere weggebruiker langzamer wil rijden als dat ze dat zelf willen, en dat daardoor die langzamere automobilist irritant is en het misschien nog wel verdient om zo van de weg gedrukt te worden.
Zijn wij vergeten dat een maximum snelheid niet een verplichte snelheid is? Mag ik met mijn maximaal 110 rijdende autotje op een snelweg waar je 130 mag dan geen vrachtauto inhalen? Moet ik dan maar van de weg gedrukt worden omdat iemand anders meent dat ik maar voor hem of haar aan de kant moet gaan?
Betalen we niet allemaal wegenbelasting en hebben we daarom niet allemaal het recht om dan op onze eigen manier over die weg te rijden(mits binnen de wet uiteraard)
Je moet je uiteraard sociaal gedragen en opzij gaan voor iemand die erlangs wil...maar wel alleen als dat mogelijk is.
Dit leer je met rijles toch anders. Waar je het bord 50 of 80 tegenkomt rij je 50 of 80. Met 3 kilometer speling. Simpelweg omdat het levensgevaarlijk is om veel zachter of veel harder te rijden. Als weggebruiker heb je een verwachting van de snelheid van medeweggebruikers. Voegt iemand met 70 in waar je 100 mag en zelf kom je aanrijden met 100 dan moet je vol in de ankers. Jij hebt een grote remreactie, auto achter je moet ook in de remmen en voor je het weet heb je een auto op je achterbank of ontstaat er achter jou een file.
Idem voor idioten die 150 rijden waar je 100 mag. Jij haalt netjes met 110 iemand in, in je achteruitkijkspiegel zie je iemand in De verte aankomen 2 seconden later zit ie al op je bumper. Dan is het ook maar hopen dat diegene op tijd remt.
Nogmaals, levensgevaarlijk. En terugkomende op de meneer in de Audi, die hoort niet op de weg thuis. Op het moment dat je je frustratie niet meer in kunt houden en iemand van de weg rijdt hoor je niet op de weg thuis. Schreeuw een keer, vloek een keer en rij vooral rustig verder. Dit is echt te zot voor woorden.