Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lieveli schreef:Waarom zou je niet op die blokken mogen klimmen?
lieveli schreef:Oh je hebt je bericht aangepast. Jammer.
Ik vind dat je dit monument en Auschwitz niet kunt vergelijken, dan sla je echt de plank mis. Het is ook geen begraafplaats.
Het is een monument dat heel speels ontworpen is en nee ik vind niet dat je er op moet spelen en gillen en tussendoor rennen. Maar je kunt er prima even bovenop zitten en in gedachten verzonken zijn.
Cowboy55 schreef:Mee eens. Goed om te lezen dat het monument toch bedoeld is om enigzins interactief te zijn. Ik vraag me af hoe hedendaagse faimlieleden van de overleden met het monument omgaan. Loop je stilletjes tussen de blokken door of ga je even bij je vermoorde familielid zitten om (al-dan-niet-in-stilte) bij te praten?
lieveli schreef:Staat dat er? Wat erg, is me nooit opgevallenDe bewakers mogen dat dan wel eens kenbaar maken
![]()
Nou ja, ik zit er regelmatig op, bel de monumentenpolizei maarCowboy55 schreef:Mee eens. Goed om te lezen dat het monument toch bedoeld is om enigzins interactief te zijn. Ik vraag me af hoe hedendaagse faimlieleden van de overleden met het monument omgaan. Loop je stilletjes tussen de blokken door of ga je even bij je vermoorde familielid zitten om (al-dan-niet-in-stilte) bij te praten?
Ik zit er dus op. Ik heb mijn in de oorlog vermoorde familie uiteraard niet gekend, wel mijn door de oorlog getraumatiseerde oma. Maar daar praat ik dan weer nooit tegen omdat ik er niet in geloof dat ze het zou kunnen horen.
edit: En je kunt zo'n hoop stenen écht écht niet vergelijken met een plek waar zoveel mensen zijn vergast Courses. Kom op.
billionache schreef:Heel heftig, maar petje af voor deze man om het op deze manier onder de aandacht te brengen!
Ik ben vorig jaar ook op reis geweest naar Polen en daar Auschwitz bezocht. Wat een respectloze dingen ik daar heb gezien, belachelijk lopen lachen en natuurlijk ook selfies of lachend poseren voor de foto... Vraag me af wat dat soort mensen bij die monumenten te zoeken heeft