Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VisibreTeam schreef:Mij broertje zit daar op school en is vooral kwaad en verdrietig over de speculaties die worden gedaan en de uithalen naar de betreffende leraar... Hij heeft twee jaar les gehad van deze man en was een prettig persoon.
Iemand die springt hoeft dat absoluut niet gepland te hebben...
Ik wens vooral iedereen heel veel sterkte met het verlies, verdriet en verwerken...
Joolien schreef:Femek2902 schreef:Ergens vind ik het belachelijk dat mensen het ook nog voor die leraar opnemen.
Iemand die zelfmoord pleegt is niet per definitie zover heen dat hij niet meer kan nadenken over de gevolgen van zijn/haar zelfmoord. Sterker nog volgens mij denken de meeste mensen die zelfmoord plegen heel goed na over de plek van de zelfmoord.
En ik denk dat dat zeker het geval is bij deze man. Waarom zou je anders om 10.15 sochtends van een schoolgebouw afspringen. Dat is nou niet echt de meest voor de hand liggende plek om zelfmoord te plegen.
Ondanks dat ik het oprecht heel erg vind dat deze man geen andere uitweg zag dan zelfmoord plegen, heb ik er geen goed woord voor over op de manier waarop hij dat heeft gedaan. Noem me kortzichtig of iets, maar ik vind dat je het niet, gewoon niet, kan maken om voor allemaal leerlingen van een schoolgebouw af te springen. Zeker niet als docent!!
Het zal je leraar maar zijn geweest, dan heb je echt een trauma voor de rest van je leven. Die arme leerlingen die het gezien hebben.
Heb je ooit suicidale gedachten gehad? Als dit nee is, wat ik voor je hoop, zul je het neit snappen.
Misschien heftig, maar ik loop momenteel met dit soort nare gedachten rond, maar ik heb nog geen moment nagedacht over de gevolgen voor de mensen om me heen. De pijn die maakt dat je er uverhaupt over nadenkt, zorgt ervoor dat je verblind wordt door duisternis, dus ook dat soort dingen denk je echt niet over na. Je wil alleen maar dat de pijn weggaat.
musiqolog schreef:Je typt zo'n beetje de post die ik ook wilde plaatsen. Femek2902 vindt het niet alleen verkeerd dat die man het gedaan heeft, ze vindt het ook belachelijk dat mensen überhaupt begrip voor zijn daad tonen. Met andere woorden: als je een zelfmoordenaar begrijpt, is dat al verkeerd. Overduidelijk weet Femke niet hoe het is om dood te willen; nou ja, gelukkig maar. Ik weet heel goed hoe het is om dood te willen. Eerst dorst ik dat niet te typen (ik wil hier wel een beetje populair blijven), maar nu jij ermee komt zal ik er ook maar voor uitkomen.
Ik zit al jaren over mezelf in. Van nature hoor ik er nooit helemaal bij, en hoewel ik soms de prettig gestoorde excentriekeling was, heb ik vooral de negatieve kant ervaren. Een "bioscoopgevoel" (het idee dat je alleen maar naar de wereld kijkt en er niet tussen loopt), niet weten wat er onder je groepsgenoten speelt, geen relatie kunnen krijgen (en soms wel heel erg verliefd op die ene persoon die je niet wil), eruit gegooid worden in een vriendenkring, nare politieke ontwikkelingen hier en elders op de wereld... ik heb mijn momenten van enge gedachten wel gehad. Als je op zo'n moment al denkt aan het effect op je naasten, dan maak je dat meteen "goed" door een argument als "de wereld is toch al veel te vol", "ze zijn dan ook af van iemand die niets wezenlijks toevoegt" of "vroeger gingen jonge mensen bij bosjes dood aan ziektes, daar kwamen de nabestaanden ook wel overheen".
Op dit moment gaat het nog niet geweldig, maar wil ik beslist wel leven - en iets van mijn leven maken. Doorstuderen en een baan zoeken, de tuin onderhouden, afvallen, verder komen met paardrijden en een relatie vinden. Ik ben vastbesloten om eraan te werken dit jaar. Maar stel nou dat er niets of bijna niets van komt... dan kan het zomaar weer terugkomen.
Joolien, als je wilt mag je me er wel over pb'en.Spoiler:
Ik ben niet op Bokt gegaan om hier een relatie te vinden, maar het had me stiekem wel leuk geleken. Alleen al daarom wilde ik hier niet over mijn diepste gedachten schrijven: depressie trekt niet bepaald leuke meisjes aan. Nou ja, het is er nu toch van gekomen. Nog even ter geruststelling: ik had geen specifieke forumleden in gedachten.
A3a1 schreef:musiqolog schreef:Je typt zo'n beetje de post die ik ook wilde plaatsen. Femek2902 vindt het niet alleen verkeerd dat die man het gedaan heeft, ze vindt het ook belachelijk dat mensen überhaupt begrip voor zijn daad tonen. Met andere woorden: als je een zelfmoordenaar begrijpt, is dat al verkeerd. Overduidelijk weet Femke niet hoe het is om dood te willen; nou ja, gelukkig maar. Ik weet heel goed hoe het is om dood te willen. Eerst dorst ik dat niet te typen (ik wil hier wel een beetje populair blijven), maar nu jij ermee komt zal ik er ook maar voor uitkomen.
Ik zit al jaren over mezelf in. Van nature hoor ik er nooit helemaal bij, en hoewel ik soms de prettig gestoorde excentriekeling was, heb ik vooral de negatieve kant ervaren. Een "bioscoopgevoel" (het idee dat je alleen maar naar de wereld kijkt en er niet tussen loopt), niet weten wat er onder je groepsgenoten speelt, geen relatie kunnen krijgen (en soms wel heel erg verliefd op die ene persoon die je niet wil), eruit gegooid worden in een vriendenkring, nare politieke ontwikkelingen hier en elders op de wereld... ik heb mijn momenten van enge gedachten wel gehad. Als je op zo'n moment al denkt aan het effect op je naasten, dan maak je dat meteen "goed" door een argument als "de wereld is toch al veel te vol", "ze zijn dan ook af van iemand die niets wezenlijks toevoegt" of "vroeger gingen jonge mensen bij bosjes dood aan ziektes, daar kwamen de nabestaanden ook wel overheen".
Op dit moment gaat het nog niet geweldig, maar wil ik beslist wel leven - en iets van mijn leven maken. Doorstuderen en een baan zoeken, de tuin onderhouden, afvallen, verder komen met paardrijden en een relatie vinden. Ik ben vastbesloten om eraan te werken dit jaar. Maar stel nou dat er niets of bijna niets van komt... dan kan het zomaar weer terugkomen.
Joolien, als je wilt mag je me er wel over pb'en.Spoiler:
Ik ben niet op Bokt gegaan om hier een relatie te vinden, maar het had me stiekem wel leuk geleken. Alleen al daarom wilde ik hier niet over mijn diepste gedachten schrijven: depressie trekt niet bepaald leuke meisjes aan. Nou ja, het is er nu toch van gekomen. Nog even ter geruststelling: ik had geen specifieke forumleden in gedachten.
Klinkt alsof je hoogsensitief bent.
Hulp zoeken bij iemand die daar kennis van heeft kan je enorm helpen, er mee om te gaan maar zeker ook, je talenten te benutten.