leraar springt van dak school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Re: leraar springt van dak school

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:41

Een update in het nieuwsbericht meldt dat hij wiskunde gaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:44

Tivoli schreef:

En dat hij geliefd en populair was.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:59

Danique schreef:
Tivoli schreef:

En dat hij geliefd en populair was.

Oh,dat had ik nog niet gezien (nu.nl)

Het blijft ontzettend triest en ik hoop dat de speculaties binnen de perken kunnen blijven.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:03

Mij broertje zit daar op school en is vooral kwaad en verdrietig over de speculaties die worden gedaan en de uithalen naar de betreffende leraar... Hij heeft twee jaar les gehad van deze man en was een prettig persoon.

Iemand die springt hoeft dat absoluut niet gepland te hebben...

Ik wens vooral iedereen heel veel sterkte met het verlies, verdriet en verwerken...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:09

Wat erg voor je broertje :(:)

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:13

Mijn zusje gooide vanmorgen al het nieuws vroeg in onze groepsapp. Gelukkig heeft ze niks gezien.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:15

Sterkte voor je broertje VT. :(

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:23

Hoorde het op de radio, ik moet zeggen dat ik wel erg nieuwsgierig naar ben wat er met de man aan de hand was.

Ik kan me wel van alles voorstellen, hoe, wat en waarom hij op dat moment die keuze heeft gemaakt.
Ik geloof niet dat het vooropgezet was, want waarom kwart over 10?
Waarom dat een plek waar leerlingen het konden zien, dan zou ik eerder denken aan je ophangen in de lerarenkamer.
Ik denk dat het lampje, om welke rede dan ook, helemaal uit is gegaan.

Sterkte voor zijn naasten, voor degene die het hebben gezien, de school in het algemeen, ik las dat het een geliefd persoon was....
Meneer, RIP Y;(
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 16-01-17 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:24

Wat verschrikkelijk zeg.... Ik begrijp dat mensen ernaar zullen neigen om te gaan speculeren, maar erg netjes vind ik het niet. Er kunnen duizenden redenen zijn waarom hij dit deed maar weten zullen we het nooit. Mijn inziens weet je pas wat het zou kunnen zijn als je in dezelfde situatie terecht komt, en laten we dat niemand toe wensen... Veel sterkte voor de nabestaanden en de leerlingen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:25

Ophangen is een nare en vrij trage dood. Kan me voorstellen dat dat niet de 1e optie is. Springen is relatief snel.

Afschuwelijke gebeurtenis, ik hoop dat de nabestaanden er enigszins vrede mee kunnen hebben. Hoe moeilijk en hoe poedersuiker dat ook is.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:26

VisibreTeam schreef:
Mij broertje zit daar op school en is vooral kwaad en verdrietig over de speculaties die worden gedaan en de uithalen naar de betreffende leraar... Hij heeft twee jaar les gehad van deze man en was een prettig persoon.

Iemand die springt hoeft dat absoluut niet gepland te hebben...

Ik wens vooral iedereen heel veel sterkte met het verlies, verdriet en verwerken...

Heel veel sterkte voor je broertje!

Verder kan ik het ook niet meer dan eens zijn. Het is meer dan vreselijk hoe er over gespeculeerd word, maar ook de harde dingen die worden geroepen als: egoïst, had hij maar hulp moeten zoeken, kon hij niet even normaal na denken? Daar kan mijn bloed ook van gaan koken..

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:02

Joolien schreef:
Femek2902 schreef:
Ergens vind ik het belachelijk dat mensen het ook nog voor die leraar opnemen.

Iemand die zelfmoord pleegt is niet per definitie zover heen dat hij niet meer kan nadenken over de gevolgen van zijn/haar zelfmoord. Sterker nog volgens mij denken de meeste mensen die zelfmoord plegen heel goed na over de plek van de zelfmoord.

En ik denk dat dat zeker het geval is bij deze man. Waarom zou je anders om 10.15 sochtends van een schoolgebouw afspringen. Dat is nou niet echt de meest voor de hand liggende plek om zelfmoord te plegen.

Ondanks dat ik het oprecht heel erg vind dat deze man geen andere uitweg zag dan zelfmoord plegen, heb ik er geen goed woord voor over op de manier waarop hij dat heeft gedaan. Noem me kortzichtig of iets, maar ik vind dat je het niet, gewoon niet, kan maken om voor allemaal leerlingen van een schoolgebouw af te springen. Zeker niet als docent!!

Het zal je leraar maar zijn geweest, dan heb je echt een trauma voor de rest van je leven. Die arme leerlingen die het gezien hebben.

Heb je ooit suicidale gedachten gehad? Als dit nee is, wat ik voor je hoop, zul je het neit snappen.
Misschien heftig, maar ik loop momenteel met dit soort nare gedachten rond, maar ik heb nog geen moment nagedacht over de gevolgen voor de mensen om me heen. De pijn die maakt dat je er uverhaupt over nadenkt, zorgt ervoor dat je verblind wordt door duisternis, dus ook dat soort dingen denk je echt niet over na. Je wil alleen maar dat de pijn weggaat.

Je typt zo'n beetje de post die ik ook wilde plaatsen. Femek2902 vindt het niet alleen verkeerd dat die man het gedaan heeft, ze vindt het ook belachelijk dat mensen überhaupt begrip voor zijn daad tonen. Met andere woorden: als je een zelfmoordenaar begrijpt, is dat al verkeerd. Overduidelijk weet Femke niet hoe het is om dood te willen; nou ja, gelukkig maar. Ik weet heel goed hoe het is om dood te willen. Eerst dorst ik dat niet te typen (ik wil hier wel een beetje populair blijven), maar nu jij ermee komt zal ik er ook maar voor uitkomen.

Ik zit al jaren over mezelf in. Van nature hoor ik er nooit helemaal bij, en hoewel ik soms de prettig gestoorde excentriekeling was, heb ik vooral de negatieve kant ervaren. Een "bioscoopgevoel" (het idee dat je alleen maar naar de wereld kijkt en er niet tussen loopt), niet weten wat er onder je groepsgenoten speelt, geen relatie kunnen krijgen (en soms wel heel erg verliefd op die ene persoon die je niet wil), eruit gegooid worden in een vriendenkring, nare politieke ontwikkelingen hier en elders op de wereld... ik heb mijn momenten van enge gedachten wel gehad. Als je op zo'n moment al denkt aan het effect op je naasten, dan maak je dat meteen "goed" door een argument als "de wereld is toch al veel te vol", "ze zijn dan ook af van iemand die niets wezenlijks toevoegt" of "vroeger gingen jonge mensen bij bosjes dood aan ziektes, daar kwamen de nabestaanden ook wel overheen".

Op dit moment gaat het nog niet geweldig, maar wil ik beslist wel leven - en iets van mijn leven maken. Doorstuderen en een baan zoeken, de tuin onderhouden, afvallen, verder komen met paardrijden en een relatie vinden. Ik ben vastbesloten om eraan te werken dit jaar. Maar stel nou dat er niets of bijna niets van komt... dan kan het zomaar weer terugkomen.

Joolien, als je wilt mag je me er wel over pb'en.

Spoiler:
Ik ben niet op Bokt gegaan om hier een relatie te vinden, maar het had me stiekem wel leuk geleken. Alleen al daarom wilde ik hier niet over mijn diepste gedachten schrijven: depressie trekt niet bepaald leuke meisjes aan. Nou ja, het is er nu toch van gekomen. Nog even ter geruststelling: ik had geen specifieke forumleden in gedachten. :)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:21

Ik begrijp maar al te goed wat er allemaal aan de hand zou kunnen zijn. Werken in het onderwijs zet mensen tegenwoordig enorm onder druk. Die druk kan rare dingen met mensen doen.
Is dit hier gebeurd? Geen mens die het weet. Maar met veroordelen en er over discussiëren kom je er niet achter.
Ik begrijp deze leerkracht, ik respecteer zijn keuze, maar boven alles voel ik mee met wat hij moet hebben doorgemaakt om tot deze daad te komen.
Ik hoop dat de leerlingen en collega's de juiste begeleiding krijgen om dit te verwerken. Er zijn in dit verhaal inderdaad alleen maar verliezers!
RIP lieve man Y;(

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:26

Geheel off-topic (of niet)
Maar wat dapper van jou Musiqolog!
Ik heb heel veel respect voor jou! (En dat had ik ook al voordat je dit postte :) )

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:31

musiqolog schreef:
Je typt zo'n beetje de post die ik ook wilde plaatsen. Femek2902 vindt het niet alleen verkeerd dat die man het gedaan heeft, ze vindt het ook belachelijk dat mensen überhaupt begrip voor zijn daad tonen. Met andere woorden: als je een zelfmoordenaar begrijpt, is dat al verkeerd. Overduidelijk weet Femke niet hoe het is om dood te willen; nou ja, gelukkig maar. Ik weet heel goed hoe het is om dood te willen. Eerst dorst ik dat niet te typen (ik wil hier wel een beetje populair blijven), maar nu jij ermee komt zal ik er ook maar voor uitkomen.

Ik zit al jaren over mezelf in. Van nature hoor ik er nooit helemaal bij, en hoewel ik soms de prettig gestoorde excentriekeling was, heb ik vooral de negatieve kant ervaren. Een "bioscoopgevoel" (het idee dat je alleen maar naar de wereld kijkt en er niet tussen loopt), niet weten wat er onder je groepsgenoten speelt, geen relatie kunnen krijgen (en soms wel heel erg verliefd op die ene persoon die je niet wil), eruit gegooid worden in een vriendenkring, nare politieke ontwikkelingen hier en elders op de wereld... ik heb mijn momenten van enge gedachten wel gehad. Als je op zo'n moment al denkt aan het effect op je naasten, dan maak je dat meteen "goed" door een argument als "de wereld is toch al veel te vol", "ze zijn dan ook af van iemand die niets wezenlijks toevoegt" of "vroeger gingen jonge mensen bij bosjes dood aan ziektes, daar kwamen de nabestaanden ook wel overheen".

Op dit moment gaat het nog niet geweldig, maar wil ik beslist wel leven - en iets van mijn leven maken. Doorstuderen en een baan zoeken, de tuin onderhouden, afvallen, verder komen met paardrijden en een relatie vinden. Ik ben vastbesloten om eraan te werken dit jaar. Maar stel nou dat er niets of bijna niets van komt... dan kan het zomaar weer terugkomen.

Spoiler:
Ik ben niet op Bokt gegaan om hier een relatie te vinden, maar het had me stiekem wel leuk geleken. Alleen al daarom wilde ik hier niet over mijn diepste gedachten schrijven: depressie trekt niet bepaald leuke meisjes aan. Nou ja, het is er nu toch van gekomen. Nog even ter geruststelling: ik had geen specifieke forumleden in gedachten. :)

Klinkt alsof je hoogsensitief bent.
Hulp zoeken bij iemand die daar kennis van heeft kan je enorm helpen, er mee om te gaan maar zeker ook, je talenten te benutten.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:32

Volgens mij is hij zich daar al bewust van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:35

A3a1 schreef:
musiqolog schreef:

Spoiler:

Klinkt alsof je hoogsensitief bent.
Hulp zoeken bij iemand die daar kennis van heeft kan je enorm helpen, er mee om te gaan maar zeker ook, je talenten te benutten.

Dit is zo'n 'dooddoener'(sorry, zwarte humor), alsof je suïcidaal wordt van hoogsensitief zijn.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:37

@Joolien en musiqolog: ik hoop oprecht voor jullie dat het snel beter gaat en jullie écht gelukkig worden. Vind het heel naar om te lezen dat jullie je zo voelen en tegelijkertijd vind ik het heel knap dat jullie dit durven te schrijven. Het is niet niks om je zo bloot te stellen :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:41

Femek heeft al herhaaldelijk haar excuses aangeboden, ik vind het niet terecht dat ze dan nog een keer aangesproken wordt.

Ook de discussie hoogsensitief/dooddoener/ is niet op z'n plek. Er is een topic voor mensen met een depressie, ik hoop dat de mensen die steun nodig hebben dat daar vinden.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:49

@A3a1: Ik heb al hulp, dankjewel voor de suggestie.

@Tivoli: Dat is lief van je! En ja, eigenlijk wist ik dat ook wel. :)

Verder: wat lieveli zegt, we hoeven niet op Femek2902 in te blijven hakken. Ik wilde dit alleen wel kwijt omdat het me on topic leek. Als je zelf niet depressief bent en je velt een oordeel over een zelfmoordenaar, moet je wel goed weten hoe het is om in zo'n positie te zitten. Op een discussie over hoe slecht het met mij (of Joolien) gaat ben ik nooit uit geweest; daar heb ik ook verder geen behoefte aan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:51

Ja maar ja, dat heeft ze na 1 keer ook wel gehoord. Bovendien denk ik dat als mijn kind hier getuige van was geweest ik er ook weinig respect voor had gehad. Maar dat is een hele andere en niet gepaste discussie. Ik vind alleen dat we iedereen in elkaars waarde moeten laten ook al denken we wellicht anders over suïcide.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:57

Ik ben een (oud-)leerling van deze wiskunde docent en kan jullie met mijn hand op mijn hart vertellen dat hij echt onwijs geliefd en populair was. Hij heeft ontzettend veel voor mij gedaan op de middelbare en daar ben ik hem nog altijd dankbaar voor.
Pannenkoek.... ;(

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:57

Ik schrok er ook van in het nieuws. Ze laten veel te veel van dit soort dingen zien. Weer een klap in je gezicht.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:58

Vreselijk!!! Heel veel sterkte voor de familie en nabestaanden van deze man en voor de mensen die het helaas heeft zien gebeuren.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:00

Even helemaal offtopic: kan iemand mij een linkje geven naar het topic voor mensen met een depressie..?

Nogmaals heel veel sterkte.