Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SVRL schreef:Ik ben verpleegkundige en heb nog niet veel te maken gehad met fysieke agressie, wel verbaal al,heel wat te verduren gehad. En ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat we aan ons lot over gelaten worden. Je mag niets terug zeggen en zeker niets terug doen en de cliënt of familie die de agressor zijn, krijgen altijd gelijk. Er wordt steevast wel iets gevonden waardoor de directie vindt dat je als zorgverlener begrip moet hebben voor de agressie naar jou toe.
Zoolgangster schreef:Gerritt schreef:Ik ben zelf hulpverlener, en vind het iets vreselijks... We werken alle dagen van het jaar, feestdagen of niet. We staan er altijd voor onze medemens. Het voelt als stank voor dank wanneer er ambulancepersoneel of een politie agent in elkaar geslagen word of bespuugd en vernederd word.
Bovendien gebeurd het ook binnen de deuren van een ziekenhuis/zorginstelling. Waarbij mensen stennis schoppen en personeel bedreigen en agressief worden. Het is altijd wel opmerkelijk welk type volk dit dan uitlokt. Geen leuke dingen, maar wel een risico van je vak. Onder het mom iedereen is uniek
Uiteraard ben ik mordicus tegen geweld tegen hulpverleners... toch ben ik erachter gekomen dat mijn opa, een sjieke man die destijds in een Blaricumse villa woonde, zich ook schuldig heeft gemaakt aan "geweld tegen een hulpverlener."
Dat zit zo: mijn moeder moest een keizersnede ondergaan, had haar arts gezegd... toen kwam er een jonge betweterige arts die haar die keizersnede weigerde, want het kon ook wel natuurlijk.
Resultaat: bijna doodgebloede moeder, broertje was letterlijk gestikt in haar bloed.
Mijn gewoonlijk rustige en vredelievende opa heeft de verantwoordelijke arts met een vloek om de oren geslagen. (Ik heb de beste man in al die jaren nóóit op een onvertogen woord kunnen betrappen.)
Met de huidige wetgeving zou mijn opa flink de sjaak zijn geweest, en beboet als een ordinaire hooligan... maar nu ik dit verhaal ken, weet ik dat er soms werkelijk 2 kanten aan "geweld tegen hulpverleners" zitten.
benangelique schreef:Sneeuwpop, ik nodig je van harte uit om een dagje met me mee te lopen in de JJI, zodat je kan zien wat lange detentie met jongeren kan doen. Dan zal ik je ook vertellen wat er allemaal gebeurt buiten t vizier van ouders om.
Jij bent zeker geen ouder?