Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Ach iedereen wil betere zorg en onderwijs, veiligheid en zeker minder belasting betalen. De vraag is echter, hoe wordt het betaald? En vooral, is dat haalbaar.
Citaat:(...over de gekozen minister president, J.)
Echter, als je voorstander van een dergelijk punt bent moet je je ook goed realiseren dat de kans klein is dat ze het waar gaan maken. Een punt waar een grondwetswijziging voor nodig is mag dus mijn inziens geen belangrijke reden zijn om wél op een partij te stemmen. Want het is niet erg realistisch dat het ze gaat lukken (ook al is de kans er wel).
Janneke2 schreef:"Laat mensen hun eigen zorg betalen" is een erg modern standpunt. Het geeft lagere verzekeringspremies en minder belastingdruk.
Janneke2 schreef:geerke schreef:vara is inderdaad links...wnl iets meer naar rechts...helemaal waar.Moet je eens kijken wat er het meest te zien is op de door ons betaalde omroep.
Je zou zeggen dat als de belastingbetaler de omroep betaalt dat het toch neigt naar staatsomroep?
....daar zit iets in.
Maar we hebben ooit gekozen om geen BBC te nemen, maar om de verschillende verenigingen (vara, avro, ncrv, etc) op hun eigen manier te laten doen.
Ons bestel is dus een lappendeken, met rode, rechtse, christelijke etc etc "stukjes lap".
piezze schreef:De media, dat is ook zoiets vaags? Waarom zou in een democratisch land de media gekleurd moeten worden. Media die publiek betaalt worden moeten maar 1 ding. Onbevooroordeeld nieuws brengen. Dat doen ze nu vaak niet. Vaak is nieuws toch wat links gekleurd. Dat vind ik best wel kwalijk te noemen. Op een Facebook is het juist extreem rechts gekleurd. Vaak kun je nieuws van social media al helemaal niet zo serieus nemen. Vaak zijn dingen niet waar of al verouderd.
Verder zijn de media wij allemaal op internet en social media. Probeer zelf om wat genuanceerder dingen te delen. Dat zou al zo veel schelen.
Electra63 schreef:Ik ben sowieso niet voor de versnippering en al die kleine partijen (vaak voortkomend uit gevestigde partijen). Van mij mag de kiesdrempel omhoog en ik ben zeker niet voor referenda, waar het merendeel van de burgers de gevolgen niet van kan overzien.
Electra63 schreef:Ik vind ons huidige kiesstelsel prima, alleen de kiesdrempel omhoog.