Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:43

Ontzettend sneu dat dit weer moet gebeuren. Ik snap er echt niks van. Wie verzint dit? Wie haalt hier voldoening uit? Hoe ziek in je hoofd moet je zijn om dit te kunnen doen?

Bah...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:44

Nou, kan het niet meer vinden, maar het zou (!!) om een 50 jarige oost Duitse man gaan, die dronken was....
Misschien dan toch een ongeluk? *ijdele hoop misschien*

Marjo

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:45

De bestuurder is voortvluchtig en er was een bijrijder...

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:45

NOS meldt nu ook dat de bestuurder is opgepakt en de bijrijder is omgekomen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:46

Marjoow schreef:

Als ik dronken was en dit gedaan had zou ik het toch ook op een lopen zetten denk ik zo... :=

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:47

Marjoow schreef:

Bestuurder is gepakt, bijrijder is dood

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:48

Maar waarom pleeg je een aanslag met een bijrijder aan de weg.. En aangezien polen bekent staan om hun gekochte rijbewijs en hun vodka gebruik achter her stuur.. Zelf denk ik eerder dat het een ongeluk is met een dronken bestuurder. Maar de media dikt her altijd zo enorm op

Het blijft afwachten

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:48

Lijkt me wel heel toevallig dat deze 'dronken' vrachtwagenchauffeur door het hart van Berlijn heeft gereden zonder iets te raken en dan per ongeluk net bij een enorm druk bezocht punt de menigte in rijdt....

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:49

Er staat nu dat de eigenaar van de truck vermoed dat hij gegijzeld is.. Arme vent.

Translation: Ariel Żurawski, owner of the transportation company to whom the truck belongs, told TVN24 that he had last contact with the driver around noon. "According to me, they did something to the driver, hijacked the truck and they did what they did. This wasn't my driver. I vouch for him, he was my cousin" - he added. Original text: "Ariel Żurawski, właściciel firmy, do której należała ciężarówka, powiedział w TVN24, że ostatni raz kontaktował się z kierowcą około południa. - Mój scenariusz jest taki, że kierowcy coś zrobili, porwali samochód i zrobili co zrobili. To nie był mój kierowca. Ręczę za niego, to był mój kuzyn - dodał." Source: http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-oneci ... a-wjechala
Laatst bijgewerkt door topsylover op 19-12-16 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:49

Dat hele gespeculeer over een eventuele dronken Poolse bestuurder vind ik zó respectloos. Wacht het gewoon af, slinger geen rare verhalen de wereld in.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:50

Je weet het niet he... Mijn vader is ooit veel te moe uit een nachtdienst gekomen. 50km prima gereden en op 5 km van huis valt ie in slaap en knalt op een muur.... (Alleen blikschade overigens)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:51

Tytonidae schreef:
Lijkt me wel heel toevallig dat deze 'dronken' vrachtwagenchauffeur door het hart van Berlijn heeft gereden zonder iets te raken en dan per ongeluk net bij een enorm druk bezocht punt de menigte in rijdt....

Bron dat hij door het hart van Berlijn heeft gereden? Vrachtwagen chauffeurs moeten verplicht 45 minuten rust hebben na 4 uur. Wie zegt niet dat ze dat vlakbij hebben gedaan..

Waarom wil iedereeen perse denken dat het een aanslag is.. Tegenwoordig is alles een aanslag

Lieveli wat is er perse respectloos aan? Ze staan er eenmaal bekent om. Zie facebook maar eens

Idd ladymadonna.. Alles kan.. Niet iedereen wil met een vrachtwagen met opzet dood rijden

Edit na bericht topsylover
Dat vind ik echt sneu. Dan komt het er idd op neer dat de vrachtwagen gestolen is of dergelijke. Alsnog een rare gedachte om een bijrijder ook de dood in te jagen
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 19-12-16 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:52

Kabayo schreef:
Maar waarom pleeg je een aanslag met een bijrijder aan de weg.. En aangezien polen bekent staan om hun gekochte rijbewijs en hun vodka gebruik achter her stuur.. Zelf denk ik eerder dat het een ongeluk is met een dronken bestuurder. Maar de media dikt her altijd zo enorm op

Het blijft afwachten

Hou nou eens op met dat 'dronken Pool' verhaal!
Alle Nederlanders die ergens bij betrokken zijn waren stoned?

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:52

LadyMadonna schreef:
Je weet het niet he... Mijn vader is ooit veel te moe uit een nachtdienst gekomen. 50km prima gereden en op 5 km van huis valt ie in slaap en knalt op een muur.... (Alleen blikschade overigens)

Na een lange nachtdienst 50 km rijden(waarvan waarschijnlijk een grote stuk snelweg) is heel anders dan dronken met een grote vrachtwagen door de drukke straten(met veel lichten en bochten) van Berlijn rijden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:54

Chocopasta schreef:
Kabayo schreef:

Het blijft afwachten

Hou nou eens op met dat 'dronken Pool' verhaal!
Alle Nederlanders die ergens bij betrokken zijn waren stoned?

Zou kunnen. Alles kan

Als je in de vrachtwagen wereld zit begrijp je het veel beter. Google maar eens op waberers crash ;)
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 19-12-16 23:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:54

Kabayo schreef:
Tytonidae schreef:

Bron dat hij door het hart van Berlijn heeft gereden? Vrachtwagen chauffeurs moeten verplicht 45 minuten rust hebben na 4 uur. Wie zegt niet dat ze dat vlakbij hebben gedaan..

Waarom wil iedereeen perse denken dat het een aanslag is.. Tegenwoordig is alles een aanslag

Lieveli wat is er perse respectloos aan? Ze staan er eenmaal bekent om. Zie facebook maar eens

Idd ladymadonna.. Alles kan.. Niet iedereen wil met een vrachtwagen met opzet dood rijden

Jij zoekt echt dingen om het maar geen aanslag te noemen. Hij moest door het hart van Berlijn rijden om bij die markt te komen en heeft in dat proces niks geraakt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:55

lieveli schreef:
Dat hele gespeculeer over een eventuele dronken Poolse bestuurder vind ik zó respectloos. Wacht het gewoon af, slinger geen rare verhalen de wereld in.

Ik vind het ook respectloos om meteen van een aanslag uit te gaan, maar door social media is tegenwoordig alles zoo groot, vind dat echt super irritant. Elk klein dingetje wordt meteen uitgebreid gemaakt en volop op gediscussieerd. Van (mogelijke) aanslagen tot zwarte piet. maar dat is een andere discussie, ik leef heel erg mee met de nabestaanden van deze mensen.

@Kabayo, helemaal gelijk vind ik dat je hebt met waarom iedereen wil denken dat het een aanslag is. Het lijkt idd wel alsof mensen het 'willen', zijn mensen serieus zo sensatiegeil tegenwoordig of hoe heb ik het?..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:57

sureido schreef:
lieveli schreef:

Ik vind het ook respectloos om meteen van een aanslag uit te gaan, maar door social media is tegenwoordig alles zoo groot, vind dat echt super irritant. Elk klein dingetje wordt meteen uitgebreid gemaakt en volop op gediscussieerd. Van (mogelijke) aanslagen tot zwarte piet. maar dat is een andere discussie, ik leef heel erg mee met de nabestaanden van deze mensen.

@Kabayo, helemaal gelijk vind ik dat je hebt met waarom iedereen wil denken dat het een aanslag is. Het lijkt idd wel alsof mensen het 'willen', zijn mensen serieus zo sensatiegeil tegenwoordig of hoe heb ik het?..

Klopt.. Jij bent beter in uit leggen dan ik..

Ik heb liever een noodlottig ongeluk dan een aanslag. Niemans was er bij dus om hier nou te roepen dat het een aanslag is kom je even ver mee om als reden een dronken pool op te geven. Niemand weet t. Zelfs de politie mensen in Berlijn nog niet eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:57

Oh pff, heel erg voor alle slachtoffers en nabestaanden... Hoop dat er snel meer duidelijkheid komt.

Kabayo schreef:

Want alles wat op Facebook staat is waar? :=

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:59

Elmo schreef:
Oh pff, heel erg voor alle slachtoffers en nabestaanden... Hoop dat er snel meer duidelijkheid komt.

Kabayo schreef:

Want alles wat op Facebook staat is waar? :=

De fotos zijn niet nep :P en de nieuwsberichten ook niet!

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:00

Kabayo schreef:

:')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:00

op VTM vertellen ze net in het extra nieuws dat de politie bevestigd heeft dat dit een aanslag is. een ongeval zou uitgesloten zijn.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:01

Zoe_97 schreef:
op VTM vertellen ze net in het extra nieuws dat de politie bevestigd heeft dat dit een aanslag is. een ongeval zou uitgesloten zijn.

Oke! Had gehoopt op een ongeluk. Dat zou de pijn een beetje verzachten. Bedankt voor je update

Heel erg sneu voor de mensen.. En de eigenaar van de vrachtwagen

Rust zacht voor die 9 Y;(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:02

Ik denk idd dat veel mensen hopen op een ongeluk. Ik ook. Maakt het voor de nabestaanden overigens niet minder erg....

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:03

Zullen we het speculeren en de racistische uitlatingen overlaten aan de wappies op GeenStijl? Wat een nare en respectloze posts in dit topic zeg.

Vreselijke gebeurtenis, of dit nou een ongeluk of aanslag is.