Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:51

Jij bent geen 13..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:52

Ik vind het eigenlijk al opmerkelijk dat mannen naar 12-13 jarige meisjes (!) zouden kijken, ongeacht wat ze dragen.
Korte rokjes en shirtjes zouden geen signaal moeten zijn van beschikbaarheid. Als mannen dat zo opvatten, dan is er dus iets mis met die gedachtegang, niet met de kleding. En wat is er mis met seks hebben als je 14/15 bent, zolang er consent is van beide kanten en de partner van vergelijkbare leeftijd is (dus geen vent van 48)? Het is heel normaal voor pubers om hun seksualiteit te ontdekken. Dat betekent nog niet dat daar misbruik van gemaakt mag worden.

nine1987 schreef:
En eerlijk is eerlijk.. Vrouwen zijn ook echt wel slangen.. Het komt vaak zat voor dat er als wraak geroepen wordt dat ze verkracht is door jantje of pietje, als meneer in kwestie geen interesse (meer) heeft voor de dame..

Let wel: ik praat het in geen geval goed als een vrouw verkracht wordt..

Waar baseer je dit op? Want dit wordt wel vaker geroepen, maar het lijkt totaal niet gebaseerd te zijn op feiten. Hoe vaak komt dat dan voor? Heb je bronnen?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:56

Ik heb t niet over officiële aangiftes.. Ik heb t over in de rondte roepen.. Heb t om me heen wel eens vaker gehoord.. (die en die koet je voor oppassen, die heeft aan die en die gezeten nadat de relatie over was)

Komt puntje bij paaltje: ex wilde hem terug, nodigde hem uit voor een romantisch avondje.. Hij wilde niet keer dam nog 1x sex met zn ex (wat ze ook vrijwillig aanbood) en toen hij verder geen interesse meer had, is ze door de hele vriendengrep dat verhaal gaan roeptoeteren.. En zo gebeurt het echt wel vaker..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:59

Bijzonder, ik herken dat (gelukkig) totaal niet. Maar zo te horen baseer je je mening dus met name op het verhaal van 1 persoon? Dat is wel een erg snelle conclusie.
En wat als die waarschuwingen die je noemt nou gegrond waren?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:00

Ik schrik eerlijk gezegd best wel van de cijfers...ik vind het eerlijk gezegd ongelooflijk dat dit vandaag de dag nog zo kan zijn. En als ik dan de verhalen hier lees wat je over je heen krijgt als je er voor uit komt, schandelijk gewoon.
En inderdaad...het is belachelijk dat uitdagende kleding (en dan is de vraag ook nog eens, wat is uitdagend??), het niet duidelijk nee zeggen (wanneer ben je dan wel duidelijk??), dronken zijn en je niet verzetten worden gezien als vrijbrief om maar te kunnen doen waar een ander zin in heeft.
Daarnaast vind ik het ook compleet van de zotte dat sinds een paar maanden nee ook daadwerkelijk als nee geldt...het lijkt mij toch een zeer duidelijk woord die niets anders kan betekenen dan dat je iets niet wil. De maatschappij is gewoon te triest voor woorden...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:02

Maar nine1987, waarom geef je dan geen aandacht aan de andere kant: mannen die heel giftig worden als ze afgewezen worden? ("Je denkt zeker dat je te goed voor me bent, je moest eens flink genomen worden" - of dat werkelijk waarmaken.)

Verder zijn de termen die je gebruikt erg ongedefinieerd 'het gebeurt echt wel vaker' - dat is niet te weerleggen, maar zegt weinig of dat in verhouding staat tot werkelijke verkrachting, of tot de 25% (!) die het ok vindt om seks te hebben zelfs als iemand nee heeft gezegd.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:02

Fenrir schreef:
Bijzonder, ik herken dat (gelukkig) totaal niet. Maar zo te horen baseer je je mening dus met name op het verhaal van 1 persoon? Dat is wel een erg snelle conclusie.

Nee, welvaker wat om me heen gehoord.. Maar omdst je niks kag zeggen over "hear say", zet ik alleen mn eigen ervaring erbij.. En ze waren niet gegrond.. Dst weet ik heel zeker.. Wil je meer weten, dan mag dat via pb..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:04

Shadow0 schreef:
Maar nine1987, waarom geef je dan geen aandacht aan de andere kant: mannen die heel giftig worden als ze afgewezen worden? ("Je denkt zeker dat je te goed voor me bent, je moest eens flink genomen worden" - of dat werkelijk waarmaken.)

Verder zijn de termen die je gebruikt erg ongedefinieerd 'het gebeurt echt wel vaker' - dat is niet te weerleggen, maar zegt weinig of dat in verhouding staat tot werkelijke verkrachting, of tot de 25% (!) die het ok vindt om seks te hebben zelfs als iemand nee heeft gezegd.

Hoho.. Dat zeg ik.. Er is geen excuus voor verkrachting.. En je hebt afwijzen en afwijzen.. Bij een normale afwijzing vind ik het helemaal not done.. (het is altijd not done, maar als een meid zo ver gaat om een gozer gek te maken (fysiek) en dan ineens nee roept, gewoon voor de kick, dan ben je in mijn ogen ook niet helemaal goed.. :/ )

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:05

@ayasha,
Ik denk dat ik me, in mij jonge puberjaren altijd heb kunnen beheersen. Dus de balletjes kunnen blijven zitten waar ze zitten :D *\%/* .
Maar door de drank bij meiden worden de grenzen soms ook verlegd. Op de avond zelf gaan ze verder met een jonge dan ze eigenlijk willen. Spijt komt dan pas de volgende morgen.
Is dat dan de fout van de jongen en is hij dan een verkrachter?

@Fenrir,
Ik heb geen oordeel over je en ga dus ook niet zeggen dat jij dit doet. Maar ik zie meisjes ook sneller lichamelijk contact maken met een jongen die met ontbloot bovenlijf met sixpack rondloopt, dan iemand met een oversized bierbuik.
Ik ga het ook niet goedpraten maar het stukje uitdagen vraagt vaak toch om opmerkingen of lichamelijk contact. ( en dan heb ik het niet over graaien in schaamdelen) wan dat is NIET OKÉ.

@ShadowO
Mijn vraag is: Kunnen jonge jongens in alle gevallen wel weten wat het betreffende meisje wil als ze, te dronken is en geen signalen afgeeft dat ze het niet wil?
En daarbij heb ik het niet over het bewust drogeren of dronken voeren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:06

nine1987 schreef:
Fenrir schreef:

Nee, welvaker wat om me heen gehoord.. Maar omdst je niks kag zeggen over "hear say", zet ik alleen mn eigen ervaring erbij.. En ze waren niet gegrond.. Dst weet ik heel zeker.. Wil je meer weten, dan mag dat via pb..

Jij stelt heel feitelijk dat het 'vaak zat' voorkomt dat er iets verzonnen wordt ipv wat er echt aan de hand is: je hebt het in je omgeving een paar keer gehoord. Dat is iets heel anders.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:07

Eigenlijk precies wat cjb zegt dus..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:08

Fenrir.. Vrouwen zijn altijd 100% heilig.. Je hebt gelijk..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:11

cjb schreef:
@Fenrir,Ik heb geen oordeel over je en ga dus ook niet zeggen dat jij dit doet. Maar ik zie meisjes ook sneller lichamelijk contact maken met een jongen die met ontbloot bovenlijf met sixpack rondloopt, dan iemand met een oversized bierbuik.
Ik ga het ook niet goedpraten maar het stukje uitdagen vraagt vaak toch om opmerkingen of lichamelijk contact. ( en dan heb ik het niet over graaien in schaamdelen) wan dat is NIET OKÉ.

We hadden het over kleding, maar je gooit het nu ineens op iets anders: de mate waarin iemand aantrekkelijk zou zijn (sixpack vs bierbuik, even er van uit gaande dat de meeste mensen dat eerste aantrekkelijker vinden). Ik neem aan dat jij ook sneller af stapt op een vrouw die je aantrekkelijk vindt.
Maar daar ging het niet over. Het ging er over dat korte rokjes niet betekenen dat je automatisch zin hebt in elke man. Op het moment dat je meisjes gaat leren hun bh bandjes te verbergen want dat zou de jongens het hoofd op hol brengen weet je dat je verkeerd om bezig bent.
Kan aan mij liggen, maar ik zie het niet vaak gebeuren dat een vrouw een onbekende kerel vanuit het niets in zijn kont knijpt? Waarom zou een man dat dan wel mogen bij een vrouw?

nine1987 schreef:

Dat zeg ik nergens, je hoeft me geen woorden in de mond te leggen, dankje :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:13

Ayasha schreef:
je blijkbaar niet meer in staat bent om beetje fatsoen te tonen en je hormonen in te tomen.
Wil je het op hormonen gooien

Hmmmm. en PMS, overgang etcetera dan???? Dat is HEEL wat anders uiteraard maar dan ineens wel een excuus.

Je legt de vinger exact op de zere plek wanneer je spanning en frustratie noemt.
DAAR ligt het grote probleem.
Dat ligt op een idiote basis van ongelijkwaardigheid welke pakweg 4 duizend jaar geleden is bedacht en uitgewerkt wegens erfrecht via de mannelijke lijn.
Er is een fundamenteel probleem in onze westerse maatschappij en dat is de spanning tussen commercie welke sex verkoopt en de moraal welke vanuit religieuze basis de vrouw kuisheid oplegt.
Kijk maar naar onze westerse wetten over huwelijk. Scheiding van staat en kerk?? _O- _O- _O- en :r

Er is een idote situatie met:
- een lange lijst in gemeente-boekjes onder de V van vrouw, een doorgeslagen emancipatie
- idem doorgeslagen vrouwenrechten in huwelijk en bij scheiding

- sex verkoop in commercie/tv/films etc.
- sexploitatie alom
- sex wordt als een product gebracht

- legio frustratie bij de man omdat er in onze maatschappij NIETS meer mag en dan doel ik niet op sex
- tja en dan de inherente frustratie van huwelijk/sexclusieve monogamie (voor man EN vrouw waarbij de vrouw veel slimmer is in het omzeilen)

Onze samenleving is een wonderlijke warboel aan norem en waarden waarbij hypocrisie de meest opvallende is. Dat gaat dus nooit goed komen.
Meer emancipatie van de vrouw gaat alleen maar meer spanning opleveren.

Ik ben opgegroeid, opgevoed tijdens de sexuele revolutie van de jaren zeventig en voor MIJ is het default 'nee' als mijn partner niet HEEL EXPLICIET 'ja' zegt.
Maar let op: De rechten van de een houden op wanneer ze de rechten van de ander schenden. Daar ligt inherent een spanningsveld tussen mensen.
Op het gebied van sex, waar het hier nu over gaat, houdt dit in dat wanneer een partner geen ja zegt, ik dan niet geen seks mag hebben met een ander die wel ja roept.

Make love not war en dat begint bij jezelf. Is ook veel leuker en nog gratis* ook! Al met al begrijp ik niets van alle bekrompen gedoe over sex.
Onthoofden mag in detail getoond worden maar een tepel is paniek.
En dan afvragen waarom er wat fout gaat???

* ook al propageert onze samenleving dat het een product met intrinsieke waarde is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:13

nine1987 schreef:
Hoho.. Dat zeg ik.. Er is geen excuus voor verkrachting..

Dat zeg je eigenlijk niet? Of nou ja, je voegt het wel toe als disclaimer, maar het blijkt niet uit de inhoud van je posts, want daar benadruk je vooral alle wel-excuses die gehanteerd worden (inclusief in het stuk dat ik geknipt heb, maar niet ga herhalen.)

cjb schreef:
Mijn vraag is: Kunnen jonge jongens in alle gevallen wel weten wat het betreffende meisje wil als ze, te dronken is en geen signalen afgeeft dat ze het niet wil?
En daarbij heb ik het niet over het bewust drogeren of dronken voeren.

Da's eigenlijk een vrij simpele vraag: als ze te dronken is, kan ze niet instemmen met zoiets. En dus heeft de jongen of man afstand te houden :)

Een simpel filmpje over hoe consent (instemming) werkt:
https://www.youtube.com/watch?v=oQbei5JGiT8

Het uitgangspunt is dus niet 'pushen tot iemand nee zegt' maar 'iets doen waarvan beide het graag willen'. En in alle gevallen dat het niet duidelijk is wat iemand graag wil, is het antwoord dus simpelweg 'niet doen'.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:15

Prima.. In dat geval:

Jouw woorden: Jij stelt heel feitelijk dat het 'vaak zat' voorkomt dat er iets verzonnen wordt ipv wat er echt aan de hand is: je hebt het in je omgeving een paar keer gehoord. Dat is iets heel anders..

Dus met andere woorden stel jij het heel feitelijk dat het vaak zat daadwerkelijk gebeurt, dsn dst er alleen wat geblaat wordt, omdat jij hebt een paar keer hebt gehoord? (in het nieuws nota bene?) dat is net zo goed iets heel anders..

Dat is precies dezelfde kromme beredenering..

Het enige dat ik zeg is dst de vrouw tegenwoordig niet altijd zo heilig is als dat ze doet voorkomen..

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:15

*kruipt uit meeleesmodus*

In mijn mening? Als iemand niet expliciet "ja" kan zeggen, dus toestemming kan geven (dus in het geval dat iemand heel dronken is) dan hoor je niks te doen. Als je dat wel doet, dan bevind je je op zeer glad ijs.

*kruipt terug onder steen*

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:16

nine1987 schreef:
Prima.. In dat geval:

Jouw woorden: Jij stelt heel feitelijk dat het 'vaak zat' voorkomt dat er iets verzonnen wordt ipv wat er echt aan de hand is: je hebt het in je omgeving een paar keer gehoord. Dat is iets heel anders..

Dus met andere woorden stel jij het heel feitelijk dat het vaak zat daadwerkelijk gebeurt, dsn dst er alleen wat geblaat wordt, omdat jij hebt een paar keer hebt gehoord? (in het nieuws nota bene?) dat is net zo goed iets heel anders..

Dat is precies dezelfde kromme beredenering..

Het enige dat ik zeg is dst de vrouw tegenwoordig niet altijd zo heilig is als dat ze doet voorkomen..

Waar héb je het over? Je volgt duidelijk mijn redenering niet iig :=

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:18

Nee shadow.. Men moet het verschil eens leren zien tussen een halfdronken sloerie die zich zelf half misdraagt erop kickt om eveneens halfdonken kerels op te geilen en dan ineens de rem erop gooit..

En een vrouw die de avances van een man afwijst.. DAAR zit m de kneep..

Maar blijf vooral geloven dat het ALTIJD de schuld van de man is..

Tuurlijk niet fenrir.. Ik draai het enkel om.. Meer niet..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:19

Niemand zegt dat vrouwen altijd heilig zijn. Vrouwen kunnen zelfs mannen verkrachten, dat is echt niet alleen voorbestemd aan de heren. Ik weet niet waarom je dat er bij blijft halen, niemand hier heeft daar ook maar iets over gezegd.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:20

@Fenrir

Kleding is pas uitdagend als het past bij de persoon die het draagt!
Minirok wil niet altijd zeggen dat het ook uitdagend en aantrekkelijk is. Soms het tegenovergestelde zelfs.
En als ik op partyflock (of zoiets) naar de foto's kijk is ontbloot bovenlijf tegenwoordig ook uitgaanskleding bij jongens.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:20

En hoevaak zegt eenvrouw expliciet "ja" tegen seks.. Mij is nog nooit gevraagd: he, zullen we seksen? :')

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:22

nine1987 schreef:

Vrouwen zijn niet altijd heilig, mannen ook niet. Handelingen uitvoeren tegen iemands wil is echter per definitie níet oke! Of een vrouw nou half nakend over straat gaat, sexy danst of zich gedraagt op een manier waar mannen opgewonden van raken. Als je je als man opgewonden voelt (en dat kan vorlgens mij al van kijken alleen zijn) is het aan jou om dat in toom te houden. Je bent toch geen konijn man. Net alsof alle mannelijke driften zo erg zijn dat meisjes zich maar aan moeten passen omdat ze anders verkracht worden. Ruk je lekker thuis een keer af als je een blauwtje loopt. Er is geen excuus voor aanrandingen of verkrachtingen.

Ik vind de cijfers ook heel schokkend. Helaas zelf ook iets meegemaakt toen ik nog vrij jong was met een niet nader te noemen familielid (geen oudere man, stopte wel "op tijd"). Veel later snapte ik pas wat er geburd was. Weet overigens helemaal niemand verder. Ik vind het echt heel erg dat mannen hun driften zo slecht kunnen controleren dat genoemde redenen kennelijk ok zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:25

nine1987 schreef:
En hoevaak zegt eenvrouw expliciet "ja" tegen seks.. Mij is nog nooit gevraagd: he, zullen we seksen? :')

Mijn partners hebben het altijd expliciet gevraagd: 'wil je verder gaan, vind je het ok als ik...'
:j
Dat kan dus prima. Dat is niet iets raars maar een hele aanvaardbare manier van omgaan met seks.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:26

Tuurlijk gebeurt het ooit dat iemand een ander valselijk beschuldigd, maar dat neemt toch niet weg dat het evengoed heel vaak gebeurd dat het niet vals is, en waar het onderzoek eigenlijk over gaat, dat neemt toch niet weg dat het een heel kwalijke zaak is dat 1 op 4 blijkbaar vindt dat nee niet altijd nee is, omdat er volgens hun verzachtende omstandigheden zijn?

En wat als ik mij nu bedenk? Heb je daar geen recht op?
Wat als ik mij inderdaad besluit op te maken en te kleden met als doel iemand te versieren? Wat als ik inderdaad gezien wil worden? Maar dat ik dit niet doe voor persoon X aan de bar die mij totaal niet interesseert, maar ik hoop persoon Y zijn interesse te lokken?
Als persoon X dan degene is die op mij afkomt en mij lastig valt, ben ik dan in fout omdat ik maar iets minder makeup in mijn gezicht moest doen? Ookal deed ik het niet voor hem?

En stel dat ik toch persoons Y's interesse krijg en we ik laat merken dat ik wel zin heb...maar dan komen we thuis, dan krijg ik plots paniek "hé, waar ben ik mee bezig, dit is toch niet voor mij, dit voelt toch niet meer goed hoor". Heb ik dan geen recht meer om toch nog "het spijt me maar nee" te zeggen, omdat ik dat pas later beslis en eerst dacht dat ik het wel zou willen? Omdat ik die man dan al "gek" heb gemaakt met mijn "kledij, mijn houding, mijn gedrag?" Is het al een soort contract dat je tekent, dat eens je voorbij een bepaald stadium bent je niet meer van mening mag veranderen en het maar als normaal of uitlokken moet beschouwen?
Nee je mag altijd nee zeggen ongeacht wat je doet, ongeacht wat je gedaan hebt en ongeacht de situatie.