Aardbeving Japan ( Tsunami waarschuwing)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 01:16

Ik vind het zo raar dat op die brug nog gewoon auto's en vrachtwagens rijden. Als ze allemaal 1 kant op rijden snap ik het dat ze naar een kant opvluchten. Maar deze auto's rijden gewoon op allebei de banen....

maava

Re: Aardbeving Japan ( Tsunami waarschuwing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:21

Ik ga maar me nest in, hoop dat het allemaal mee valt, vooral voor de mensen die nog gewoon buiten zijn. :n

Movement

Ze moeten het eigenlijk afzetten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Aardbeving is opgeschaald naar 7.4.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:22

Daar zat ik ook naar te kijken. Lijkt me nou niet echt een veilige plek om te rijden.

Ik ga ook slapen... hoop dat het allemaal meevalt...

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:30

Zie dit net voorbij komen :\ Hoop dat het allemaal meevalt... maar opgeschaald naar 7.4 klinkt niet goed!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:31

Ik kan het de hele nacht volgen, heb nachtdienst. Toch benieuwd hoe het zal gaan komende nacht :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:32

Ik heb momenteel redelijk wat bekende in Japan zitten, ik hoop oprecht dat het deze keer mee valt. We moeten niet vergeten dat aardbevingen redelijk 'common' zijn in Japan en dat ze er wellicht iets nuchterder over zijn dan ons als Europeanen. Nu zou ik met een tsunami waarschuwing toch wel redelijk de noodzaak voelen maar je weet uiteraard nooit hoe dat in de Japanse cultuur is. Ik hoop oprecht dat de kernreactoren in ieder geval nu geen slechte afloop gaan krijgen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:37

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:39

Ik lees toevallig dit topic en heb een tijdje de link bekeken. Behalve dat ik van harte hoop dat het allemaal enigszins meevalt en ze er vroeg bijzijn met waarschuwen, ben ik toch benieuwd waarom ze verwachten dat dit ernstige gevolgen kan hebben.

Ik snap hoe een tsunami werkt en heb nog even zitten googlen, maar kom er niet uit. Ze verwachten golven van 3 meter hoog, maar dat is toch niet zo erg? Of is het dat ze 3 meter hoog worden maar 100en (bijv.) meters de kust op kunnen komen?

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:41

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:43

Jo_vales schreef:
Ik lees toevallig dit topic en heb een tijdje de link bekeken. Behalve dat ik van harte hoop dat het allemaal enigszins meevalt en ze er vroeg bijzijn met waarschuwen, ben ik toch benieuwd waarom ze verwachten dat dit ernstige gevolgen kan hebben.

Ik snap hoe een tsunami werkt en heb nog even zitten googlen, maar kom er niet uit. Ze verwachten golven van 3 meter hoog, maar dat is toch niet zo erg? Of is het dat ze 3 meter hoog worden maar 100en (bijv.) meters de kust op kunnen komen?

Het kan aan de kust een stuk hoger worden en zeker het gebied rondom Fukushima is best een kwetsbaar gebied door de kernreactoren die er zijn. Mochten de golven aan de kust een stuk meer vaart/hoogte krijgen kan dat weer zorgen voor enorm veel schade en mogelijk erger.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:46

Wie verzint het om daar kernreactoren te plaatsen?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:46

Gaat er vooral om dat het water met een enorme snelheid aan land komt en daar wordt het ineens flink geremd waardoor het omhoog komt en door de snelheid nog steeds een heel eind het land in komt.

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:47

Courses schreef:
Jo_vales schreef:

Het kan aan de kust een stuk hoger worden en zeker het gebied rondom Fukushima is best een kwetsbaar gebied door de kernreactoren die er zijn. Mochten de golven aan de kust een stuk meer vaart/hoogte krijgen kan dat weer zorgen voor enorm veel schade en mogelijk erger.

Oke, bedankt voor je uitleg. In mijn hoofd zie ik golven van 10+ meter hoog als ik aan een tsunami denk, dus snapte even niet hoe golven van 3 meter voor zulke paniek kunnen zorgen.

Maar zie op de stream ook verschillende gebieden waar de stad zo'n beetje aan de zee grenst, en zeker met centrales kan ik mij goed voorstellen dat dat levensgevaarlijk kan zijn. Niet overal is het als Nederland natuurlijk, kust / strand / duin en dan nog eens een keer bewoonde wereld.

Hopelijk valt het allemaal mee en blijft het bij (minimale) materiele schade..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:49

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:51

Als die kernreactoren niet tsunami bestendig zijn, wat heeft dat voor invloed dan op onze wereld?

Wat doen ze überhaupt daar -O-

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:56

Brainless schreef:
Het zijn geen gewone golven... het is 1 muur met water wat met 3 meter hoog kilometers het land in gaan.

edit: dat ziet er zo uit:
https://www.youtube.com/watch?v=JGOb3zSc-U4

O wow.
:\

Ik heb dit eerlijk waar nog nooit zo gezien. Was er heilig van overtuigd dat het echt enorme golven na elkaar zouden zijn, als bij een harde storm. Voel me nogal onbenullig als ik dit zie.

Maar hier is ook met geen mogelijkheid tegenop te knokken, alsof er op de zeebodem een fontein water blijft spuiten en de zee overstroomt. Het zijn ook helemaal geen echt duidelijke golven.. wat vreselijk zeg. Ik hoop echt dat dit ze bespaard zal blijven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:59

Daarom zijn tsunami's zo verraderlijk en is het groot alarm.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 02:04

420BlazeIt schreef:
Wie verzint het om daar kernreactoren te plaatsen?

Een Amerikaans bedrijf heeft die dingen destijds gebouwd. 5&6 staan wel veilig(er) op aandringen Japan (had meer zeggenschap ook over die 2 laatsten). Van mij mogen ze dat bedrijf voor de rechter slepen, de risico's waren toen al bekend.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 02:12

Ik volg ook, ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen.. :(:)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 02:13

Ik volg ook, zit in de nacht, dus af en toe tijd om het te kunnen volgen. Ik hoop ook dat het mee gaat vallen.. je zal er maar wonen..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 02:34

"Gelukkig" zitten de meeste van mijn kennissen en vrienden in Matsumoto, Kyoto en Tokyo.
Hopelijk blijft het bij deze aardbeving en blijft de schade beperkt.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 07:13

Heel fijn om wakker te worden en te lezen dat er geen schade is :j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 07:50

Inderdaad, gelukkig.
Je zal er maar wonen.