Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jo_vales schreef:Ik lees toevallig dit topic en heb een tijdje de link bekeken. Behalve dat ik van harte hoop dat het allemaal enigszins meevalt en ze er vroeg bijzijn met waarschuwen, ben ik toch benieuwd waarom ze verwachten dat dit ernstige gevolgen kan hebben.
Ik snap hoe een tsunami werkt en heb nog even zitten googlen, maar kom er niet uit. Ze verwachten golven van 3 meter hoog, maar dat is toch niet zo erg? Of is het dat ze 3 meter hoog worden maar 100en (bijv.) meters de kust op kunnen komen?
Courses schreef:Jo_vales schreef:Ik lees toevallig dit topic en heb een tijdje de link bekeken. Behalve dat ik van harte hoop dat het allemaal enigszins meevalt en ze er vroeg bijzijn met waarschuwen, ben ik toch benieuwd waarom ze verwachten dat dit ernstige gevolgen kan hebben.
Ik snap hoe een tsunami werkt en heb nog even zitten googlen, maar kom er niet uit. Ze verwachten golven van 3 meter hoog, maar dat is toch niet zo erg? Of is het dat ze 3 meter hoog worden maar 100en (bijv.) meters de kust op kunnen komen?
Het kan aan de kust een stuk hoger worden en zeker het gebied rondom Fukushima is best een kwetsbaar gebied door de kernreactoren die er zijn. Mochten de golven aan de kust een stuk meer vaart/hoogte krijgen kan dat weer zorgen voor enorm veel schade en mogelijk erger.
Brainless schreef:Het zijn geen gewone golven... het is 1 muur met water wat met 3 meter hoog kilometers het land in gaan.
edit: dat ziet er zo uit:
https://www.youtube.com/watch?v=JGOb3zSc-U4
420BlazeIt schreef:Wie verzint het om daar kernreactoren te plaatsen?