Lauraa90 schreef:Ik vind het echt een hele trieste situatie, voor beide partijen!
Maar ik zag een bericht voorbij komen waarbij een vriendin van de automobiliste kritiek had op het feit dat er een inzamelingsactie is voor het paard. Aangezien de auto van het slachtoffer (ze had de auto net een week), ook total löss is. Waarom moet er nou weer met modder gegooid worden?
Daar kan ik echt heel pissig om worden. Bij zo'n ongeluk wordt de schade aan de auto gewoon vergoed door welke/wiens verzekering dan ook. Natuurlijk is het klote als je auto total löss is, mijn auto is ook total löss geweest door schuld van een ander. Maar het is allemaal te vervangen. Niet-paardenmensen lijken niet te begrijpen dat een paard onvervangbaar is. Als het mij zou overkomen dan zou ik nog ontroostbaar zijn, al krijg ik een nieuw paard dat een miljoen heeft gekost. Want het is niet mijn paard, die ik met eigen ogen dood gereden heb zien worden..
Ik las dat de bestuurster van de auto in het ziekenhuis ligt met o.a. 2 gebroken rugwervels. Misschien is die vriendin een beetje verdrietig of boos om de aandacht die naar ruiter gaat.
Ik hoop dat alles met bestuurster en ruiter goed komt. Het lijkt me voor beiden een traumatische ervaring.