Laurent het wonderkind? met 6 jaar naar de middelbare

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Re: Laurent het wonderkind? met 6 jaar naar de middelbare

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 00:59

Het is erg sneu dat deze groep kinderen zo tussen wal en schip vallen.
Er lijkt eigenlijk geen ideale oplossing, want ze vinden nergens aansluiting, behalve bij andere hoogbegaafde kinderen, maar hoe krijg je die allemaal of deels samen? Dat zal ook niet zo makkelijk zijn.

Er zijn wel scholen met speciaal onderwijs, maar ik weet eigenlijk niet of er ook speciaal onderwijs ergens aangeboden wordt speciaal voor hoogbegaafden. Dat zou wel mooi zijn.

Mee eens ook dat die vader de zaken er niet beter op maakt, tenminste niet van wat hij laat zien op camera. Zonde.

Ashleytjuhh

Re: Laurent het wonderkind? met 6 jaar naar de middelbare

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 01:52

Ik heb altijd meedelijden met deze kinderen.

Ben ik de enige die ziet in het filmpje dat het kind sociaal er nog langs niet aan toe om met kinderen van 12 en ouder om te gaan?
Kwa leren zal die wel mee gaan maar de rest..?
Nee ik heb echt meedelijden en zal denk ik het pispaaltje van de klas gaan worden.
En dan die vader bahbah wilt over de rug van het kind 'beroemd' worden

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 02:05

FelineNanet schreef:
Ik vind het persoonlijk in en in triest als je kind zoveel klassen laat overslaan, ondanks iq. Ik mocht zelf ook klassen overslaan en dank mijn ouders echt dat ze het niet hebben laten doen. Sociaal contact en het opbouwen van EQ is net zo belangrijk als IQ in mijn ogen. Ik ken redelijk wat mensen die klassen hebben overgeslagen en kan van geen 1 zeggen dat hij/zij zich ooit goed heeft kunnen mengen in de klas. En waar houdt het op? Je kind is zo slim dat hij alvast universiteit op zijn 11e mag doen en verder geen sociaal leven kan hebben, geen vriendjes om mee te spelen, voetballen op straat tot het eten. Niet mijn ding := .

Ik ga er niet al te diep op in maar geen klassen overslaan heeft voor mij echt enorm negatief uitgepakt en heb er nu nog steeds last van. Het is dus niet alsof geen klassen overslaan heel veel beter is.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 02:17

Mooi stuk, en goed verfilmd waar deze jongen later tegenaan gaat lopen := ( verwachtingen van anderen)

Hier al meerdere malen extreem slimme kids op les en therapie gehad, en stuk voor stuk hadden ze faalangst, geen aansluiting met de klas, verveling/onvoldoende uitdaging op school en waren ze het liefst 'normaal' .
vooral het woord onbegrip van de omgeving was iets waar ze stuk voor stuk mee te maken hebben.

De ene ouder ging er beter mee om dan de ander, sommigen steunden hun kids geweldig, zochten buiten school om voor extra uitdaging, buddies of sociaal emotionele activiteiten. Anderen pushten helaas de kids tot ze een ons wogen met alle gevolgen van dien. :=

Op dit moment heb ik er eentje die IQ technisch een Einstein is, maar sociaal emotioneel heel jong. Man.. Ik had toen hij net 7 was al discussies met hem over recessieve en dominante genen bij kleurverervingen bij dieren :')
Hij is 14 en zingt nog blij in het openbaar liedjes voor je, huppelt en heeft een zeer rijke fantasie die hij deelt met iedereen, of je nu wil of niet :D
Ik ben zelf echt zo fan van hem, het is zo'n heerlijk authentiek kind met het hart op de juiste plaats die zo knoerdhard werkt voor acceptatie.
Helaas krijgt hij deze totaal niet van zijn omgeving, continue onbegrip, gemene opmerkingen of gefrustreerde omstanders. Dit werkt echt heel erg in op zijn emoties, echt zo jammer :n

Hopelijk vergaat het deze 6 jarige straks beter, maar hij gaat het hoe dan ook zwaar krijgen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 03:31

Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe het jongetje presteert op de zaken die niet zo objectief en waar er meer dan één antwoord goed gaat zijn.

Problem solving, mening vormen, discussies, dat soort zaken. Alle vakken die je niet in de boeken leert.
Vaak wordt dat vergeten bij die ''superslimme'' kinderen.

Zo had ik er een in de klas, die was geweldig in alles numeriek.. maar zodra ik ruimtelijk inzicht aan hem vroeg was ie totaal de weg kwijt. Dat kon hij gewoon niet uitvogelen.
Evenals ''schrijf eens een verhaal met je eigen fantasie, jouw regels..'' vond ie ook verschrikkelijk moeilijk.