Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:Morganlefay schreef:Het hoge eigen risico zorgt ervoor dat mensen zorg gaan mijden en pas als het echt uit de hand is gelopen aan de bel gaan hangen. <KNIP>
Yup. Om het heel cynisch te zeggen: over 5-10 jaar kun je aan iemands gebit zien was zijn inkomen is.....
Cowboy55 schreef:Morganlefay schreef:Het hoge eigen risico zorgt ervoor dat mensen zorg gaan mijden en pas als het echt uit de hand is gelopen aan de bel gaan hangen. <KNIP>
Yup. Om het heel cynisch te zeggen: over 5-10 jaar kun je aan iemands gebit zien was zijn inkomen is.....
Tobbes schreef:Cowboy55 schreef:
Vreemd reactie
Zelf investeer ik juiste in betere tandpasta's, mondwater, flossen en tandstoken, bijna geen frisdranken en weinig suiker inamen met als gevolg dat ik nooit wat heb aan mijn gebit.
Het is een investering, maat uiteindelijk wel weer vele malen goedkoper.
Shadow0 schreef:purny schreef:Het eigen risico werkt 2 kanten op. Het is een goede stimulans om mensen daadwerkelijk bewust te maken van de kosten van medicatie en ziekenhuiskosten.
Dat doet het eigenlijk niet echt: Het enige wat we weten over de kosten is wat men op de factuur zet. Het is niet eens bekend of dat de werkelijke kosten zijn. En er is ook weinig dat we kunnen doen als we die kosten weten, want daar is niet iets dat je op patientniveau kunt oplossen. Dat moet gezamelijk - maar helaas gebeurt juist dat allemaal achter gesloten deuren en hebben we dus geen flauw idee.
Tobbes schreef:bruintje123 schreef:Maar heb jij dan 18.000 om zelf te betalen?
Wel als ik niet elk jaar 1000.- aan premies hoef te betalen. En zal heel graag geld in eigen beheer hebben zodat ik zelf kan beslissen.
purny schreef:Ik ben niet eens AV verzekerd. Als ik naar de tandarts moet betaal ik die 20 euro uit m'n eigen zak. Maar omdat ik m'n aanvullende premie niet meer kan betalen kan ik ook de mondhygiënist niet betalen. Keuze tussen eten en een half uur op die stoel liggen is gauw gemaakt
Cowboy55 schreef:Heb ik je het verhaal verteld van mijn collega die in 2013 een motorvakantie ging doen in de VS, onderuit ging, een been verbrijzelde en al $250.000 aan kosten had nog voordat hij 6 weken na het ongeluk weer in NL was?
Maar goed, als je het echt zelf wil doen dan moet je dat met de overheid gaan regelen. Als je dat echt wil dan kan dat. Ik heb in mijn beroep documenten gezien van medewerkers die zwaar christelijk waren en die door de overheid vrijgesteld waren van dit soort volksverzekeringen omdat in voorkomend geval de geloofsgemeenschap voor de kosten zou opdraaien. In die documenten stond dan overigens ook dat de overheid onder welke omstandigheden dan ook NIKS voor betrokkenen ging betekenen. Boeiende documenten waren dat.....
Tobbes schreef:Dat zijn juist dingen die ik bedoel. Moet je dan wel $250.000 uitbesteden aan een verbrijzelde been terwijl met zelfde geld 10 mensen levens kunt redden?
Tobbes schreef:Cowboy55 schreef:Heb ik je het verhaal verteld van mijn collega die in 2013 een motorvakantie ging doen in de VS, onderuit ging, een been verbrijzelde en al $250.000 aan kosten had nog voordat hij 6 weken na het ongeluk weer in NL was?
Maar goed, als je het echt zelf wil doen dan moet je dat met de overheid gaan regelen. Als je dat echt wil dan kan dat. Ik heb in mijn beroep documenten gezien van medewerkers die zwaar christelijk waren en die door de overheid vrijgesteld waren van dit soort volksverzekeringen omdat in voorkomend geval de geloofsgemeenschap voor de kosten zou opdraaien. In die documenten stond dan overigens ook dat de overheid onder welke omstandigheden dan ook NIKS voor betrokkenen ging betekenen. Boeiende documenten waren dat.....
Dat zijn juist dingen die ik bedoel. Moet je dan wel $250.000 uitbesteden aan een verbrijzelde been terwijl met zelfde geld 10 mensen levens kunt redden?
bruintje123 schreef:Maar heb jij dan 18.000 om zelf te betalen?
Want zo begreep ik jou berichtje. Dat je het liever zelf betaald.
En dan heb je het dus over een relatief simpele ingreep.
Moet je geen chemo gaan krijgen.
Begrijp niet verkeerd.
Ik vind de premie en vooral het eigen risico ook misdadig als je dat gaat vergelijken met het ziekenfonds van vroeger.
Maar zelf betalen omdat je nooit wat hebt vind ik ook geen optie.
chanel1985 schreef:bruintje123 schreef:Maar heb jij dan 18.000 om zelf te betalen?
Want zo begreep ik jou berichtje. Dat je het liever zelf betaald.
En dan heb je het dus over een relatief simpele ingreep.
Moet je geen chemo gaan krijgen.
Begrijp niet verkeerd.
Ik vind de premie en vooral het eigen risico ook misdadig als je dat gaat vergelijken met het ziekenfonds van vroeger.
Maar zelf betalen omdat je nooit wat hebt vind ik ook geen optie.
Eerder in dit topic vroeg ik of die 18 000 het bedrag was dat de patient zelf moest betalen of dat het totaal bedrag was, waar ziekenfonds nog in moest tussen komen.
Je antwoordde het laatste, waarom stel je dan nu weer dat een patient 18 000 euro moet betalen?
Tobbes schreef:Cowboy55 schreef:Heb ik je het verhaal verteld van mijn collega die in 2013 een motorvakantie ging doen in de VS, onderuit ging, een been verbrijzelde en al $250.000 aan kosten had nog voordat hij 6 weken na het ongeluk weer in NL was?
Dat zijn juist dingen die ik bedoel. Moet je dan wel $250.000 uitbesteden aan een verbrijzelde been terwijl met zelfde geld 10 mensen levens kunt redden?