Arashah schreef:helaas weten ze juist wel dat wanneer ze zo iets doen heel zeer kann doen..
ik heb met eigen ogen gezien hoe een tweeling broertje van een jongen ( ook 9 jaar), zijn andere broertje met een grote keukenmes achteraan is gegaan om zijn broertje te vermoorden.. gelukkig kon de moeder nog net ingrijpen, dat had weinig gescheeld...
mijn eigen broertje en ik hebben in schock gestaan (zelf 9 jaar en broertje 8 jaar)
Het moet heel eng zijn geweest om dat mee te maken. Dat lijkt me echt heel heftig. Maar die jongen is niet deze jongen, hè? Er zijn zeker kinderen met ernstige agressieproblemen of hechtingsstoornissen, en dat kan zich uiten in geweld. Maar er zijn ook talloze gezonde, normale kinderen die een ander kind pijn doen. Dat is niet goed, maar het gebeurt dagelijks op elke school. Vaak is dat redelijk onschuldig: een harde duw, een klap, trekken aan het haar. En soms gaat het verder dan dat omdat een kind de controle verliest of steeds een stapje verder gaat of stomweg even niet stilstaat bij de gevolgen.