Keandra schreef:De grens is bepaald door het land waarin je woont/verblijft.
Probeer als NL/BE meisje/vrouw eens naar een moslim land te gaan en dan met een rok tot boven de knie en tshirt zonder mouwen eens rond te lopen in een stad daar.
Je zal het geweten hebben.
Hier in EU (west EU, geen ervaring met Oost) liggen deze 'grenzen' van 'bloot' en aanvaard totaal anders dan in landen met een vrouwonvriendelijke moslimachtergrond. (en kom aub niet af dat ze de vrouwen beschermen, kl*te ja, beschermen, nog liever ervoor zorgen dat ze kweekt als een konijn dan aan haar te denken)
Het probleem komt er wanneer mensen zich hieraan niet kunnen aanpassen.
Ik heb destijds in Caïro een moskee bezocht, braafjes een doek opgedaan, nog een beetje hen in respect laten.
Dus als moslims (of mensen met een vrouwonvriendelijke en niets duldende achtergrond) naar de EU (of binnen de EU) op verlof gaan en niet tegen een beetje bloot kunnen is dat uiteindelijk hun probleem. Of je hun ermee kwaad doet, nee. Of je hen op de tenen trapt, tja, je kunt niet met iedereen rekening houden.
Maar in een vakantiedomein, stom voorbeeldje C*enterP*arcs is zo ook een vakantiedomein, kom je veel mensen, nationaliteiten, gewoontes en klederdrachten tegen. Het is dan geheel aan jezelf om de andere kant uit te kijken.
Het feit dat dit gebeurd is zal het racisme en wrang gevoel naar moslims er niet beter op maken.
Het is dagelijks dat je in het nieuws iets hoort/ziet dat te maken heeft met het onverdraagzaam zijn door moslims.
Zolang er nu geen degelijk antwoord komt van de moslimgemeenschappen in de Eu tegen deze 'uitspattingen' zal de toekomst er heel slecht uit zien.
Ben ik niet met je eens. Heb zo vaak gelopen in het buitenland (onder andere Turkije en Egypte) met een korte broek en topje. Niemand die me raar aankeek of er iets van zei.
Ik heb een Turkse stiefvader gehad die het ook niet vreemd of erg vond maar wel heel gelovig is en ook echt zo is opgevoed.
Echt stop met denken dat dit aan het geloof ligt. Dat is niet zo