Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:15

Anoniem schreef:
Misschien moeten we wat meer begrip hebben,, net zoals dat we de Efteling moeten laten aanpassen. In het vervolg gewoon niet meer zo naakt rondlopen. Zo erg is dat toch niet, om een beetje rekening te houden met de gevoelens van een ander }:0

:7 }:0 :+ :Y) :P

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:17

Tja, nou ja....ik zag de eerste blote bast ook al door de stad banjeren....

Hemd, bermuda, rokje ok
Maar ik hoef ook niet iedere decolleté, buik, bilspeet of slipje te zien.

Maar goed om dan met een mes tekeer te gaan is het andere uiterste, ik kijk de andere kant wel op.
Maar in badplaatsen wordt je dat toch helemaal spuugzat.

Anoniem

Re: Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:23

Zouden koeien in een stal dat ook denken? Hè bah, ik hoef al die hangtieten van die anderen niet te zien :\
Of varkens? Al die dikke blote billen en bipsgaten 8-)
Ik snap die aversie tegen lichamen niet. We hebben er allemaal één maar we moeten het maar beter zo goed mogelijk verstoppen, zelfs als het warm is.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:31

Anoniem schreef:
Misschien moeten we wat meer begrip hebben,, net zoals dat we de Efteling moeten laten aanpassen. In het vervolg gewoon niet meer zo naakt rondlopen. Zo erg is dat toch niet, om een beetje rekening te houden met de gevoelens van een ander }:0

Maar wie bepaalt dan waar de grens ligt?

Waar mag iemand dsn de lijn trekken van dit is te bloot?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:32

Al loopt iemand in zijn blote kont, veel plezier ermee. Ik snap niet dat mensen zich dat aantrekken, ga wat nuttigs doen met je leven.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:00

De grens is bepaald door het land waarin je woont/verblijft.

Probeer als NL/BE meisje/vrouw eens naar een moslim land te gaan en dan met een rok tot boven de knie en tshirt zonder mouwen eens rond te lopen in een stad daar.
Je zal het geweten hebben.

Hier in EU (west EU, geen ervaring met Oost) liggen deze 'grenzen' van 'bloot' en aanvaard totaal anders dan in landen met een vrouwonvriendelijke moslimachtergrond. (en kom aub niet af dat ze de vrouwen beschermen, kl*te ja, beschermen, nog liever ervoor zorgen dat ze kweekt als een konijn dan aan haar te denken)

Het probleem komt er wanneer mensen zich hieraan niet kunnen aanpassen.
Ik heb destijds in Caïro een moskee bezocht, braafjes een doek opgedaan, nog een beetje hen in respect laten.
Dus als moslims (of mensen met een vrouwonvriendelijke en niets duldende achtergrond) naar de EU (of binnen de EU) op verlof gaan en niet tegen een beetje bloot kunnen is dat uiteindelijk hun probleem. Of je hun ermee kwaad doet, nee. Of je hen op de tenen trapt, tja, je kunt niet met iedereen rekening houden.
Maar in een vakantiedomein, stom voorbeeldje C*enterP*arcs is zo ook een vakantiedomein, kom je veel mensen, nationaliteiten, gewoontes en klederdrachten tegen. Het is dan geheel aan jezelf om de andere kant uit te kijken.

Het feit dat dit gebeurd is zal het racisme en wrang gevoel naar moslims er niet beter op maken.
Het is dagelijks dat je in het nieuws iets hoort/ziet dat te maken heeft met het onverdraagzaam zijn door moslims.
Zolang er nu geen degelijk antwoord komt van de moslimgemeenschappen in de Eu tegen deze 'uitspattingen' zal de toekomst er heel slecht uit zien.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:40

Keandra schreef:

Probeer als NL/BE meisje/vrouw eens naar een moslim land te gaan en dan met een rok tot boven de knie en tshirt zonder mouwen eens rond te lopen in een stad daar.

Hier in EU (west EU, geen ervaring met Oost) liggen deze 'grenzen' van 'bloot' en aanvaard totaal anders dan in landen met een vrouwonvriendelijke moslimachtergrond. (en kom aub niet af dat ze de vrouwen beschermen, kl*te ja, beschermen, nog liever ervoor zorgen dat ze kweekt als een konijn dan aan haar te denken)

Ik heb destijds in Caïro een moskee bezocht, braafjes een doek opgedaan, nog een beetje hen in respect laten.
Dus als moslims (of mensen met een vrouwonvriendelijke en niets duldende achtergrond) naar de EU (of binnen de EU) op verlof gaan en niet tegen een beetje bloot kunnen is dat uiteindelijk hun probleem. Of je hun ermee kwaad doet, nee. Of je hen op de tenen trapt, tja, je kunt niet met iedereen rekening houden.
Maar in een vakantiedomein, stom voorbeeldje C*enterP*arcs is zo ook een vakantiedomein, kom je veel mensen, nationaliteiten, gewoontes en klederdrachten tegen. Het is dan geheel aan jezelf om de andere kant uit te kijken.

Het feit dat dit gebeurd is zal het racisme en wrang gevoel naar moslims er niet beter op maken.
Het is dagelijks dat je in het nieuws iets hoort/ziet dat te maken heeft met het onverdraagzaam zijn door moslims.
Zolang er nu geen degelijk antwoord komt van de moslimgemeenschappen in de Eu tegen deze 'uitspattingen' zal de toekomst er heel slecht uit zien.

Ben ik niet met je eens. Heb zo vaak gelopen in het buitenland (onder andere Turkije en Egypte) met een korte broek en topje. Niemand die me raar aankeek of er iets van zei.

Ik heb een Turkse stiefvader gehad die het ook niet vreemd of erg vond maar wel heel gelovig is en ook echt zo is opgevoed.
Echt stop met denken dat dit aan het geloof ligt. Dat is niet zo

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:50

Keandra schreef:

Wat een onzin zeg! Ik ben in meerdere 'moslim' landen geweest, zowel in kleine dorpen als grote steden overal gewoon met hemdje/korte broek/rokje etc gelopen. Dan heb in het over Turkije, Marokko, Tunesië en Egypte. En er is nooit iets gezegd/raar aangekeken of wat dan ook.

Het lijkt me ook niet meer dan normaal dat als je een moskee bezoekt je een hoofddoek opdoet op gekleed zoals het daar toepasselijk is. In de kerk ga je toch ook gekleed?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:53

Wel.. In dergelijke landen wordt het toch ernstig op prijs gesteld niet met blote schouders of rokken boven de knie te lopen! Dat staat ook in vrijwel alle reisgidsen vermeld!

Ik heb het in Egypte 1 keer niet gedaan (was een spaghettishirt) en ik ben toen wel degelijk op straat betast.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:01

Wij gaan naar Dubai. Werd toch ook sterk aangeraden kleding met lange mouwen aan te doen en lange broeken. Het liefst een sjaal mee om in je haar te bundelen zodat je niet aanstootgevend bent.. ook in Turkije werd dat geadviseerd en met een tour werd ook echt geadviseerd om een sjaal te kopen, als mensen dat San niet willen en vervolgens lastig gevallen worden, tja hoe goed wil je gewaarschuwd worden. En ik ben zeker niet voor dat mensen dit recht om aan te raken zich toe eigenen. Iedereen is gelijk. maar dek je in op vakantie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:07

Sammie schreef:
Wel.. In dergelijke landen wordt het toch ernstig op prijs gesteld niet met blote schouders of rokken boven de knie te lopen! Dat staat ook in vrijwel alle reisgidsen vermeld!

Ik heb het in Egypte 1 keer niet gedaan (was een spaghettishirt) en ik ben toen wel degelijk op straat betast.

Ik heb in Egypte jaar na jaar in minijurkjes en rokjes met topjes (zelfs zonder spaghetti :o ) gelopen, nooit last gehad. Nu heb ik ook altijd een beer van een kerel naast me lopen die ze daar altijd voor Rus aanzagen. Ik noemde hem voor de grap altijd Vladimir :=
Dat zal ook wel hebben geholpen denk ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:09

Je steekt gewoon niemand neer. Punt.

Ik hoop dat ze er goed uitkomen Y;(

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:17

Onze nieuwe partij Denk vindt het anders helemaal niet nodig dat nieuwe Nederlanders zich aanpassen en integreren. Nou zie je wat er van komt. Deze gek vindt het blijkbaar normaal om vrouwen en kinderen af te slachten omdat ze andere kledingnormen hebben.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:23

Jolandaa_ schreef:
Wij gaan naar Dubai. Werd toch ook sterk aangeraden kleding met lange mouwen aan te doen en lange broeken. Het liefst een sjaal mee om in je haar te bundelen zodat je niet aanstootgevend bent.. ook in Turkije werd dat geadviseerd en met een tour werd ook echt geadviseerd om een sjaal te kopen, als mensen dat San niet willen en vervolgens lastig gevallen worden, tja hoe goed wil je gewaarschuwd worden. En ik ben zeker niet voor dat mensen dit recht om aan te raken zich toe eigenen. Iedereen is gelijk. maar dek je in op vakantie

Dubai ben ik nooit geweest en dat je daar lange kleding moet dragen kan ik me iets meer voorstellen, maar Turkije echt niet hoor.

Ik ben in grote steden geweest maar ook in kleine dorpjes. Dichtbij Griekenland maar ook juist dichtbij de kant van Syrië. Nog nooit meegemaakt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:39

Tunesie toch echt ook,zeker de kleinere dorpen.Wij werden daar aan het begin van de rondreis ook voor gewaarschuwd.In Egypte hebben wij geen last gehad,maar dan zaten we in het echte toeristen gedeelte dat scheelt denk ik.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:47

Maar we dwalen wel een beetje af

Ik vind gewoon dat dit niets met welk geloof dan ook te maken heeft. Dat er niet maar telkens de schuld moet worden gegeven aan een geloof.

Het geloof of de cultuur van Turken, Egyptenaren, Marrokanen, etc zegt niet dat je iemand moet neersteken als hij/zij er niet op bepaalde manier gekleed is. Punt.

De schuld ligt bij de meneer en dat had net zogoed een Christelijk iemand kunnen zijn.

Het is vreselijk dat het gebeurd, maar waarom toch de geloven en vluchtelingen er altijd maar bij halen? :(

Als beide "kanten" daar nou eens mee op zouden houden. Met elkaar de schuld geven en in de slachtofferrol gaan, dan zou het waarschijnlijk allemaal al veel beter zijn.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:59

Wat je vind moet je bij de politie brengen snuffie.
Je kan mag best geloven van mij wat je wilt, maar je kan niet ontkennen dat er de laatste tijd weer veel rottigheid gebeurt en dat het niet Jantje van de hoek is die zondags naar de kerk gaat.

Kijk maar eens naar opsporing gezocht of de Belgische versie er van ,90% zijn gekleurde mede mensen uit vrijwel de zelfde landen.Ik denk dat juist het altijd ontkennen en bewust de ogen sluiten en altijd maar heel tolerant zijn het zover heeft gebracht als waar we nu staan.En dat is dat in sommige steden en nu ook een vakantie oord de oorspronkelijke bewoners niet meer gekleed kunnen gaan zoals ze zelf willen.Of dit indirekt met de Islam te maken heeft of met de opvoeding die de jongeren krijgen die van oorsprong van dit soort landen afkomstig zijn,dat weet ik niet.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 00:02

snuffie123 schreef:
Ik vind gewoon dat dit niets met welk geloof dan ook te maken heeft. Dat er niet maar telkens de schuld moet worden gegeven aan een geloof.
...
Als beide "kanten" daar nou eens mee op zouden houden. Met elkaar de schuld geven en in de slachtofferrol gaan, dan zou het waarschijnlijk allemaal al veel beter zijn.

Nou ja, maar dat "vallen" over schaarsgeklede vrouwen heeft helaas toch meestal een religieuze achtergrond. Ik ben het met je eens dat we niet alle moslims over één kam moeten scheren. Ken zelf ook een paar moslims. Lieve, vriendelijke, tolerante mensen. Maar je kan ook niet ontkennen dat kledingvoorschriften (voor vrouwen) en religie vaak hand in hand gaan.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 00:33

soesita schreef:
snuffie123 schreef:
...

Nou ja, maar dat "vallen" over schaarsgeklede vrouwen heeft helaas toch meestal een religieuze achtergrond. Ik ben het met je eens dat we niet alle moslims over één kam moeten scheren. Ken zelf ook een paar moslims. Lieve, vriendelijke, tolerante mensen. Maar je kan ook niet ontkennen dat kledingvoorschriften (voor vrouwen) en religie vaak hand in hand gaan.

Maar dat heeft dan dus niet zozeer met de islam te maken. Alle geloven hebben bepaalde kleding, christenen en hindoeisten ook.

Maar mijn punt is dat er dus nergens staat dat je zo iemand mag neersteken of iets wat erop lijkt.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 00:40

beatje schreef:
Wat je vind moet je bij de politie brengen snuffie.
Je kan mag best geloven van mij wat je wilt, maar je kan niet ontkennen dat er de laatste tijd weer veel rottigheid gebeurt en dat het niet Jantje van de hoek is die zondags naar de kerk gaat.

Kijk maar eens naar opsporing gezocht of de Belgische versie er van ,90% zijn gekleurde mede mensen uit vrijwel de zelfde landen.Ik denk dat juist het altijd ontkennen en bewust de ogen sluiten en altijd maar heel tolerant zijn het zover heeft gebracht als waar we nu staan.En dat is dat in sommige steden en nu ook een vakantie oord de oorspronkelijke bewoners niet meer gekleed kunnen gaan zoals ze zelf willen.Of dit indirekt met de Islam te maken heeft of met de opvoeding die de jongeren krijgen die van oorsprong van dit soort landen afkomstig zijn,dat weet ik niet.

Beatje ik heb les over dit soort dingen. Ik kan toch wel zeggen dat ik dit niet verzin.
Jij ziet dingen en koppelt die aan elkaar, dat is logisch maar het is niet altijd zo makkelijk aan elkaar te linken.

Waarom denk jij dat veel gekleurde mensen rottigheid uithalen?
Want dat is echt niet alleen omdat ze moslim zijn. Dat is voor een groot deel omdat ze in bepaalde wijken moeten wonen (meestal arme wijken) met zijn alle bij elkaar en dus minder inegratie), ze hebben minder kansen en worden bij voorbaat al anders aangekeken.

Ik snap hoe jij het ziet, zo zag ik het een paar jaar geleden ook. Maar het ligt niet zo makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 00:48

Daar hebben we het "minder kansen" verhaal weer.
Iedereen kan tegenwoordig studiefinanciering krijgen, zichzelf in zijn kont schoppen en wat van zijn leven maken. Iedereen heeft gelijke kansen. Ze benutten ze alleen niet allemaal zoals het zou moeten maar dat is hun persoonlijke keuze.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 01:15

Anoniem schreef:
Iedereen kan tegenwoordig studiefinanciering krijgen, zichzelf in zijn kont schoppen en wat van zijn leven maken. Iedereen heeft gelijke kansen.

Je haalt hier twee dingen door elkaar.
Een bul behalen is inderdaad voor een ieder met gelijke geschiktheid op gelijke wijze mogelijk.
Met een bul op zak geeft gelijk geschiktheid echter GEEN gelijke kansen op werk/succes.
Discriminatie is wel degelijk een realiteit.
Ook voor een witte Nederlander in Engeland. Dat is dan geen racisme maar nog steeds discriminatie; noem het nationalisme.
Maar goed, dat is het onderwerp niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 01:24

Onzin, wanneer je jezelf positief en representatief presenteert, voldoet aan alle vacature eisen en goed bent en gemotiveerd, dan kun je overal aan de bak.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 01:39

beatje schreef:
Niet alleen brussel, Antwerpen ook.Maar je mag er niks over zeggen dan ben je intollerant en discrimineer je.Het zelfde als dat mannen bepaalde uren niet in het zwembad welkom zijn dan is het moslimvrouwen zwemtijd.

Ik woon in een dorp in Brabant en zelfs hier hebben ze dit al. Halal zwemmen heet het hier. In het naastgelegen dorp wonen veel moslims en zij hebben het voor elkaar gekregen.
Een mannen uur en een vrouwen uur. De glazen wanden tussen het zwembad en de kantine moeten afgeplakt worden. De vrouw achter de bar mag niet in de buurt van de afgeplakte ramen komen ... stel dat ze iets zien.
Als de vrouwen zwemmen mag de mannelijke zwemleraar er niet zijn.

Ik schrik echt van dit soort ontwikkelingen. Waar gaat het heen?
Andersom zou het pure discriminatie zijn als op bepaalde uren moslims niet welkom zouden zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:02

Ehhhh zwemuren voor vrouwen is wat anders dan selectie op basis van geloof. Zwemuren alleen voor vrouwen bestaan al heel wat jaren,in de steden (ik ken het al sinds mijn jeugd, misschien voor dorpen is het wennen) Ook veel westerse vrouwen die zich erg onprettig voelen bij mannen in het water of onzeker zijn over hun uiterlijk zwemmen liever als vrouwen onder elkaar. Zijn ook genoeg clubjes alleen voor vrouwen. Is niet gek. Sauna's hebben ook wel eens een vrouwendag. Is ongeacht religie
Genoeg dames die liever geen mannelijke gynaecoloog willen ;) maar als een moslima dat hardop zegt is het zeker wel belachelijk.

Als ik een zwemuur wil met alleen maar vrouwen, want ik voel mij onzeker over mijn lijf zullen weinig mensen steigeren, draag ik een hoofddoek dan zullen de reacties vast wel komen.
Halal zwemmen, tja: Christenen hebben ook hun eigen zwemuren. Iedereen mag een bad afhuren, al zou je bad huren en alleen paardenliefhebbers toelaten. Ik kan mij er niet druk om maken. De nudisten hebben ook een zwemuur en dan is badkleding juist niet toegstaan. Prima toch, voor elk wat wils :P of je nou in je blote reet wil zwemmen of in burkini. Dat ene uurtje.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-07-16 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt