Aanslag op boulevard Nice

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Re: Aanslag op boulevard Nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:49

RTL nieuws meldt dat de dader 'vermoedelijk' een 31 jarige Tunesiër is,een bekende van de politie.
'Verwacht wordt' dat de aanslag zal worden opgeëist door IS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:49

Brr, zag het via facebook. Oud-klasgenoot had zich als veilig gemarkeerd.
Ze was op dat moment daar. En heeft het gezien..

Dan komt het plots dichtbij..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:53

In wat voor wereld ben ik geboren? Hoe moet ik mijn hele leven door het leven als ik om de zoveel tijd nieuws als dit hoor? Echt te erg voor woorden :n

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:55

Super erg ! En dat terwijl Katy Perry gisteren haar nieuwe Single uitbracht die gaat over het samenleven van nu, hoe slecht het gaat, en dat we nog steeds klimmen.
En dan, opeens een aanslag ... alweer !
Wanneer is het nou eens klaar ? :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:07

LoveGlove schreef:
In wat voor wereld ben ik geboren? Hoe moet ik mijn hele leven door het leven als ik om de zoveel tijd nieuws als dit hoor? Echt te erg voor woorden :n

Gewoon genieten van de dingen en je niet bang laten maken.
Verschrikkelijk. Werd er net mee wakker

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:08

Klaar is het gewoon nooit. Dat is de realiteit...
Maar bang zijn en stoppen met leuke dingen doen, dat nooit!

Als het mijn tijd is, dan is het zo... Gewoon doorgaan met leven zolang het kan en alles eruit halen wat erin zit!

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:10

hopelijk doet de alle landen gezamelijk eindelijk eens iets. Frankrijk moet artikjel 5 activeren van de NATO zodat we allemaal naar oorlog gaan. dit gaat zo niet stoppen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:14

Wanneer zeggen we dat de 3e wereldoorlog is uitgebroken...?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:16

84 doden hebben ze het nu over... wat een ... wereld wonen wij in zeg. Bah.

Ik heb vorig jaar nog genoten op die boulevard.. en dan zoiets.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:16

Ik hoorde het vanmorgen pas op het nieuws , ik lag gisteren al vroeg in mijn bedje. Wat vreselijk erg zeg !

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:21

Kippenvel en tranen in m'n ogen. Verschrikkelijk. .....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:22

DarkoFoitzik schreef:
hopelijk doet de alle landen gezamelijk eindelijk eens iets. Frankrijk moet artikjel 5 activeren van de NATO zodat we allemaal naar oorlog gaan. dit gaat zo niet stoppen.

Echt niet! Dat wil IS juist!

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:25

Verschrikkelijk bericht.. ik kreeg er ook kippenvel van.

Heb er geen woorden voor.. wens de nabestaanden heel veel kracht en sterkte toe.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:28

Ineke2 schreef:
DarkoFoitzik schreef:

oh ja, want we weten ook niet waar ze zitten of hoe we ze aan moeten pakken?
IS wilt dat wij bang zijn om iets te doen en daardoor ons onderwerpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:32

Vind het ook zo erg hoe hij heel rustig er op af rijdt alsof hij verdwaald is en dan opeens dat gas in ramt...

Ik werk dagelijks met vrachtwagens en ben er nu langzaam aan gewend dat ze wel eens langs me razen, begon ze als "grote vriendelijke reuzen" te zien, maar dan zie je dit en denk ik, nee... Het zijn geen moordwapens waar wij doodsbang voor moeten zijn , dat is niet okay.
Ze zijn overal, en we kunnen toch niet bij iedere vrachtwagen bang zijn wat er in het hoofd van de chauffeur om gaat?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:41

DarkoFoitzik schreef:
Ineke2 schreef:

IS wilt dat wij bang zijn om iets te doen en daardoor ons onderwerpen.

En dan is het antwoord oorlog? >;)

Ik ben niet bang en onderwerp mij ook niet. Dat schrijf ik juist. Ga gewoon door met leven en plezier hebben, dat is het beste wat je kunt doen als " het gewone volk"
Oorlog voeren alsjeblieft niet zeg!

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:44

[/quote]

IS wilt dat wij bang zijn om iets te doen en daardoor ons onderwerpen.[/quote]
En dan is het antwoord oorlog? >;)

Ik ben niet bang en onderwerp mij ook niet. Dat schrijf ik juist. Ga gewoon door met leven en plezier hebben, dat is het beste wat je kunt doen als " het gewone volk"
Oorlog voeren alsjeblieft niet zeg![/quote]

hoe gaan we het dan stoppen? je leven blijven leiden en genieten? ik vind dit barbaars gedrag dat gestrafd moet worden. dat ze het met mensen doen die zich vrijwillig daarvoor aanmelden, interesseert me niet. Je valt geen mensen aan zonder dat daar consequenties aan zitten. tuurlijk zie ik liever geen oorlog maar dat is het al!

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:52

Bedenk wel dat in een oorlog ook heel veel onschuldige slachtoffers vallen.. Ik ben zelf militair en geen voorstander van oorlog, maar wel van ingrijpen.

Ik vind zeker dat dit gedrag niet ongestraft moet blijven, maar we moeten ze slimmer af zijn. En geloof me, achter de schermen gebeurd meer dan je denkt!

Ik ben het eens met Ineke2: als 'gewone burger', leef je leven en heb plezier. Er zijn duizenden militairen en politici bezig met dit probleem!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:55

Ik vraag me af, kan dit een zgn einzelgänger zijn geweest?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:01

Zijn er al officiële berichten naar buiten gekomen dat het door IS opgeëist is? Er word naar mijn idee tegenwoordig al heel snel geroepen dat het door IS is gepleegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:02

Nee, dat is (nog) niet bevestigd.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:03

Femm_k schreef:
Bedenk wel dat in een oorlog ook heel veel onschuldige slachtoffers vallen.. Ik ben zelf militair en geen voorstander van oorlog, maar wel van ingrijpen.

Ik vind zeker dat dit gedrag niet ongestraft moet blijven, maar we moeten ze slimmer af zijn. En geloof me, achter de schermen gebeurd meer dan je denkt!

Ik ben het eens met Ineke2: als 'gewone burger', leef je leven en heb plezier. Er zijn duizenden militairen en politici bezig met dit probleem!

ik sta vrij dicht bij defensie en vooral bij de NATO. er gebeurt vrij weinig helaas. en over onschuldige slachtoffers gesproken.... Parijs, Brussel, Istanbul, Nice....... Moet ik door gaan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:03

LadyMadonna schreef:
Ik vraag me af, kan dit een zgn einzelgänger zijn geweest?

Zou misschien best wel eens kunnen zijn

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:13

DarkoFoitzik schreef:
Femm_k schreef:

ik sta vrij dicht bij defensie en vooral bij de NATO. er gebeurt vrij weinig helaas. en over onschuldige slachtoffers gesproken.... Parijs, Brussel, Istanbul, Nice....... Moet ik door gaan?

Uiteraard zijn er al een hoop slachtoffers gevallen en dat is verschrikkelijk, maar dat betekent toch niet dat 'wij' dat ook moeten doen? Zomaar oorlog verklaren en de boel plat bombarderen is niet de enige oplossing.

Maarre, zit je bij de MIVD/AIVD dan? We zien niet altijd wat er achter de schermen gebeurd. Tuurlijk, er zal nooit genoeg gebeuren zolang er nog aanslagen worden gepleegd maar ze zitten heus niet stil. In het geval van Nederland is er alleen helaas besloten door de Nederlandse bevolking dat Defensie niet zo belangrijk is, en is er ontzettend veel bezuinigd waardoor we gewoon niet altijd de capaciteit hebben om genoeg te doen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:15

purny schreef:
Zijn er al officiële berichten naar buiten gekomen dat het door IS opgeëist is? Er word naar mijn idee tegenwoordig al heel snel geroepen dat het door IS is gepleegd

Is ook wel makkelijk voor IS. Random sukkel doet een idiote actie en IS kan zeggen: "hebben wij gepland".
Pronken met andermans veren.

Pff... ik vind het zo verdrietig. Afschuwelijk.