Jildau schreef:ElineS: is Nederland veilig dan? Kans is denk ik groter dat Schiphol nu eens aan de beurt is dan dat ze volgende week weer Istanbul doen.
En daarom ga ik niet naar Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElineS schreef:Booooo schreef:Heel erg, maar kan overal gebeuren, zijn jullie Belgie alweer vergeten?
Bedoel het niet banketstaaf, maar de toerisme in Turkije gaat al niet goed, en al die bangmakerij helpt er niks bij. Mijn vriend zit op dit moment in Gumbet, maar in november, februari en 3 weken geleden heb ik nog via Ataturk gevlogen. Voelde me er niet onveilig daar. Over een maand vlieg ik op Bodrum om naar Gumbet, daar is tot nu toe nog niks gebeurt, maar ook al zou het wel zijn zou ik nog steeds gaan.
Mijn vriend werkte in Istanbul in Taksim waar laatst een aanslag was. Een uur later, en hij was naar zijn werk gelopen. Tuurlijk ben ik nu wel blij dat hij in Gumbet zit, maar ik blijf er Turkije niet voor uit. Ik ben 3 weken geleden zelfs naar Van (oosten bij grens van Iran) geweest. Heel dat gebied is oranje gekleurd als reisadvies. Heb er niks van gemerkt.
Jij niet hebt er niets van gemerkt, maar die bijna 40 doden en meer dan 150 gewonden hebben wel iets gemerkt. Mooi dat het jouw en je vriend niet is overkomen, dat hij in Gumbet zo, gelukkig, maar er zijn wel veel mensen dood en gewond en dus is het logisch dat een groot deel uit angst niet meer naar bepaalde landen op vakantie willen, of zelfs maar willen vliegen en op het vliegveld zijn. Het is niet alleen 'bangmakerij'. Het is reëel, het is echt, er kan je in Turkije of andere risico landen iets overkomen, in Istanbul of andere vliegvelden of het centrum van grote steden, of bepaalde evenementen... En dat die kans klein is, daar heb ik geen boodschap aan. De kans is er. En ik ga niet gokken met mijn leven. Ik blijf wel even lekker veilig in NL.
We zouden deze zomer op vakantie naar Turkije, mijn oom woont er, en ook vliegen via Istanbul. Dat gaan we dus nu niet meer doen. Ik neem liever geen enkel risico met mijn leven en dat ik dan een vakantie moet laten schieten, liever dat.
Ben blij dat mijn oom dit jaar niet voor TT in Assen is geweest. Jij logeert dan bij ons. Dan zou hij gisteren zijn terug gevlogen namelijk. Brr.
xCarpediem schreef:Ik vind het zo ongelooflijk dat sommige mensen kunnen zeggen dat het hun niet raakt. Ik kom het overal tegen, alsof het minder erg is dan wat er in Brussel of Parijs gebeurt is?
Naast dat mijn gedachten uitgaan naar dr slachtoffers en nabestaanden, moet ik ook steeds aan de Turkse bevolking denken waarvan een groot aantal afhankelijk is voor toerisme. Er wordt zo ongelooflijk veel angst gezaaid dat het toerisme minder en minder wordt, dat is zo ongelooflijk zonde want het is een geweldig vakantieland met de meest vriendelijke mensen die ik ken.
xCarpediem schreef:Ik vind het zo ongelooflijk dat sommige mensen kunnen zeggen dat het hun niet raakt. Ik kom het overal tegen, alsof het minder erg is dan wat er in Brussel of Parijs gebeurt is?
Naast dat mijn gedachten uitgaan naar dr slachtoffers en nabestaanden, moet ik ook steeds aan de Turkse bevolking denken waarvan een groot aantal afhankelijk is voor toerisme. Er wordt zo ongelooflijk veel angst gezaaid dat het toerisme minder en minder wordt, dat is zo ongelooflijk zonde want het is een geweldig vakantieland met de meest vriendelijke mensen die ik ken.
Over twee weken vlieg ik dan ook 'gewoon' naar Turkije. Het risico is er, maar dat is er ook in Spanje nu iedereen met oogkleppen op daar massaal naar toe trekt. Nee, mijn liefde voor Turkije en de Turkse bevolking staat boven deze vreselijke daden. Ik ga niet toegeven aan deze zwakke, terroristische daden door thuis te blijven.
Booooo schreef:ElineS schreef:
Jij niet hebt er niets van gemerkt, maar die bijna 40 doden en meer dan 150 gewonden hebben wel iets gemerkt. Mooi dat het jouw en je vriend niet is overkomen, dat hij in Gumbet zo, gelukkig, maar er zijn wel veel mensen dood en gewond en dus is het logisch dat een groot deel uit angst niet meer naar bepaalde landen op vakantie willen, of zelfs maar willen vliegen en op het vliegveld zijn. Het is niet alleen 'bangmakerij'. Het is reëel, het is echt, er kan je in Turkije of andere risico landen iets overkomen, in Istanbul of andere vliegvelden of het centrum van grote steden, of bepaalde evenementen... En dat die kans klein is, daar heb ik geen boodschap aan. De kans is er. En ik ga niet gokken met mijn leven. Ik blijf wel even lekker veilig in NL.
We zouden deze zomer op vakantie naar Turkije, mijn oom woont er, en ook vliegen via Istanbul. Dat gaan we dus nu niet meer doen. Ik neem liever geen enkel risico met mijn leven en dat ik dan een vakantie moet laten schieten, liever dat.
Ben blij dat mijn oom dit jaar niet voor TT in Assen is geweest. Jij logeert dan bij ons. Dan zou hij gisteren zijn terug gevlogen namelijk. Brr.
Ik heb er niets van gemerkt? Hoe kan jij dat nou weten? Nederland veilig? Sinds wanneer? Weet jij wat er binnen is gekomen met de vluchtelingenstroom? Schiphol zal eerder aan de beurt komen dan Ataturk opnieuw.. Op Schiphol wordt niemand gecontroleerd, iedereen kan ik en uit lopen, mensen uitzwaaien, ophalen allemaal zonder enige beveiliging. Dat is in Istanbul wel anders.
Blijf jij lekker in je tuintje in het oh zo veilige Nederland