Hele schoolklas op de vuist tijdens les in Almere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:03

Tja zoveelste akkefiet in deze leeftijdsgroep. Imo komt dit weg uit de koetsiekoetsie-opvoeding.

Ongelooflijk dat de leerkracht niets kon en mocht uithalen. :n

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:04

magda_90 schreef:
Tja zoveelste akkefiet in deze leeftijdsgroep. Imo komt dit weg uit de koetsiekoetsie-opvoeding.

Bedoel je niets of niet ~~}>

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:05

Het meest interessante vind ik misschien nog wel dat er een aantal jongens tussen springen om de gillende meiden uit elkaar te halen.

Maar bizar dat dit gebeurd, dat moeten ze bij ons op school niet proberen.. Geloof niet dat onze docenten zich in zouden houden (en terecht)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:06

Shirley schreef:
magda_90 schreef:

Bedoel je niets of niet ~~}>

Griepstoned. :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:07

Als we geweld en agressie willen verminderen, misschien moeten we dan enerzijds niet allemaal als ramptoeristen dit soort dingen groots uitlichten? En anderzijds - mensen minachten en uitlachen helpt meestal niet om de gemoederen tot bedaren te brengen, terwijl je eigenlijk alleen maar bijdraagt aan de gevoelens van frustratie en onmacht die meestal het begin zijn van geweld.

Respectvol met elkaar omgaan kan beginnen door zo'n topic gewoon niet te openen. Of als je het opent, gewoon geen flauwe opmerkingen te maken. En je hoeft het al helemaal niet aan te grijpen om opmerkingen te maken over de ramadan want we weten niets van de situatie, en toch wordt het gebruikt om even die associatie met het moslimzijn er in te fietsen.

Niet ok. Als we vechtpartijen willen voorkomen, dan begint dat met het niet als leuk spektakel te zien.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:07

hielkebro schreef:
Pff .. ik weet het wel, ik stem pvv... :n

(Krijg heel bokt achter me aan)

Ja, doen. Dat helpt :') _O-

xSlvna

Re: Hele schoolklas op de vuist tijdens les in Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:13

Onmacht is zeker het begin van het probleem, maar het zijn gewoon idioten. Als ik fout behandeld word, ga ik ook niet iedereen op het gezicht meppen. Dat zijn normen en waardes die we bijgebracht hebben gekregen, maar dat lijkt bij een groot deel te missen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:18

Shadow0 schreef:
Als we geweld en agressie willen verminderen, misschien moeten we dan enerzijds niet allemaal als ramptoeristen dit soort dingen groots uitlichten? En anderzijds - mensen minachten en uitlachen helpt meestal niet om de gemoederen tot bedaren te brengen, terwijl je eigenlijk alleen maar bijdraagt aan de gevoelens van frustratie en onmacht die meestal het begin zijn van geweld.

Respectvol met elkaar omgaan kan beginnen door zo'n topic gewoon niet te openen. Of als je het opent, gewoon geen flauwe opmerkingen te maken. En je hoeft het al helemaal niet aan te grijpen om opmerkingen te maken over de ramadan want we weten niets van de situatie, en toch wordt het gebruikt om even die associatie met het moslimzijn er in te fietsen.

Niet ok. Als we vechtpartijen willen voorkomen, dan begint dat met het niet als leuk spektakel te zien.

Volgens mij vind niemand in dit topic dit een "leuk spektakel" en is iedereen het ermee eens dat dit echt niet oke is. Verder is het nou eenmaal een nieuwsitem, en dit forumonderdeel heet ook niet voor niets; nieuws en maatschappij.

Die opmerking over de ramadan was ook niet mijn favoriet, het zijn (voor zover ik kan zien) allemaal verschillende nationaliteiten, óók Nederlands/blank. Dus die PVV-opmerking begrijp ik ook niet zo goed. Verder vind ik persoonlijk dat een grapje hier en daar wel moet kunnen.
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 28-06-16 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:18

Shadow0 schreef:

Amen. _/-\o_

Deze hele media sensatie (negatieve aandacht is ook aandacht) blaast dit soort zaken zo gigantisch op en zorgt er dus absoluut niet voor dat het minder voorkomt. En dan geeft het mensen ook nog eens een slap excuus om flauwe opmerkingen te maken over zaken waar ze helemaal niets van weten in deze situatie.

En dan willen mensen ook nog eens dat dit soort filmpjes juist op de media blijven? Dat dit soort mensen geen privacy recht hebben?
Volgens mij is het juist belangrijk dat we in deze wereld eens wat meer bij onszelf zouden kunnen blijven en dat dit soort zaken opgelost kunnen worden zonder dat er een hele heisa van gemaakt wordt door mensen die er helemaal niets over te zeggen hebben. :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:23

xSlvna schreef:
Onmacht is zeker het begin van het probleem, maar het zijn gewoon idioten. Als ik fout behandeld word, ga ik ook niet iedereen op het gezicht meppen. Dat zijn normen en waardes die we bijgebracht hebben gekregen, maar dat lijkt bij een groot deel te missen.

Normen en waarden is ook:
- geen oordeel hebben als je de omstandigheden niet kent
- mensen niet zomaar belachelijk maken op internet
- geen ramptoerist zijn

Ik denk echt niet dat er veel mensen zijn die denken 'ja, dit is een normale en goede manier van met elkaar omgaan.' Die discussie is dus tamelijk snel voorbij, daar zijn we het allemaal over eens.

Dan heb je enerzijds het punt hoe verder: dat is aan de school, de ouders en als ze dat zo zouden willen uitspelen de politie... maar niet aan iedere internetter die toevallig een kwartiertje niets te doen heeft en dus wel even gauw een Oordeel twittert of op bokt zet of wat dan ook.

En anderzijds heb je hoe je dit soort dingen zou kunnen voorkomen, en een eerste begin is om dit soort dingen dus niet te verspreiden, daar niet met z'n allen bij te zitten genieten, de boel niet op te jutten, mensen niet belachelijk te maken, gewoon allemaal niet.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:28

Fijn voorbeeld van onze geweldige multiculti samenleving :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:30

Diegene die dit op internet heeft gezet mag van mij ook wel een fikse straf krijgen van school (hele nieuwe schooljaar fijn melden een half uur eerder bv), bizar gedrag... one minute of fame op een goedkope manier verkrijgen zo. Filmpje maken en alleen aan de directie laten zien van school, prima. Maar niet naar buiten brengen.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:32

vuurneon schreef:
Diegene die dit op internet heeft gezet mag van mij ook wel een fikse straf krijgen van school (hele nieuwe schooljaar fijn melden een half uur eerder bv), bizar gedrag... one minute of fame op een goedkope manier verkrijgen zo. Filmpje maken en alleen aan de directie laten zien van school, prima. Maar niet naar buiten brengen.

Waarom zou je dit niet naar buiten mogen brengen dan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:34

__Sannne schreef:
Verder vind ik persoonlijk dat een grapje hier en daar wel moet kunnen.

Grappen ten koste van anderen zijn meestal niet grappig maar kwetsend.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:37

Vroeger gebeurde dit soort dingen ook. Maar door de techniek van tegenwoordig kan iedereen mee genieten. :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:39

Ik vind een paar flauwe grapjes niet gelijk staan aan ervan genieten/opjutten/mensen belachelijk maken. Maar als jij die mening niet deelt is dat ook prima :)

Ik vind het niet zozeer negatief dat dit soort situaties aandacht krijgen. Stel, je hebt als ouders door dit soort nieuwsberichten een goed excuus om het er zelf eens met je kind over te hebben wat zij zouden doen in dit soort situaties, en wat zij van dit gedrag vinden, en of dit soort dingen wel eens bij hen op school gebeuren. (Ik noem maar wat)

Dit soort dingen vinden nou eenmaal plaats. Door te doen alsof het er niet is (door er geen aandacht aan te besteden) wil niet zeggen dat het er niet is. Dit kan sommige mensen juist goed wakker schudden.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 15:43

Geert Wilders gaat RECHT tegen de Nederlandse normen en waarde in, daar waar Nederland in de Opstand heeft gevochten :\

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:45

Een grapje maken mag best.
Belachelijk maken doen ze zichzelf wel met hun wangedrag...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:45

Shadow0 schreef:
__Sannne schreef:
Verder vind ik persoonlijk dat een grapje hier en daar wel moet kunnen.

Grappen ten koste van anderen zijn meestal niet grappig maar kwetsend.

Volgens mij is hier (zo goed als) niemand persoonlijk aangevallen of zijn er zwaar kwetsende opmerkingen gemaakt. In ieder geval niet in mijn ogen. :)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:48

Zonde eigenlijk dat we in dit soort tuig 'moeten' investeren.
Goede leraren zijn kostbaar en zeldzaam, en dan zal je zien dat een goede leraar zo'n stel debielen 'les' moet geven, ipv een klas met normale leerlingen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:51

Tytonidae schreef:
vuurneon schreef:

Waarom zou je dit niet naar buiten mogen brengen dan?

Kwestie van fatsoen. Dit is iets dat prima binnen school en met de ouders opgelost had kunnen worden, zonder dit filmpje op internet te knallen. Een overtreffende trap van toejuichen. Alleen was het toejuichen nog binnen de klas

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:51

__Sannne schreef:
Ik vind een paar flauwe grapjes niet gelijk staan aan ervan genieten/opjutten/mensen belachelijk maken.

Het verschil tussen plagen en pesten zit meestal niet alleen in de inhoud van de grappen... het gaat bv om de hoeveelheid. Eens een grapje is niet hetzelfde als dagelijks meerdere keren. Maar deze leerlingen zijn nu het mikpunt van spot van heel internettend Nederland. Niet een flauw grapje, maar heel veel flauwe grapjes.

Een ander verschil tussen pesten en plagen is hoe de verhoudingen liggen. Echt onderling plagen op een manier die leuk is kan alleen als je echt gelijkwaardig aan elkaar bent. Daar is nu geen sprake van.

Citaat:
Dit soort dingen vinden nou eenmaal plaats. Door te doen alsof het er niet is (door er geen aandacht aan te besteden) wil niet zeggen dat het er niet is. Dit kan sommige mensen juist goed wakker schudden.

Dat had waar kunnen zijn als mensen een goed gesprek waren begonnen in dit topic over hoe je hier het beste mee om kunt gaan. Maar smileys als :') en _O- , termen als 'idioten' en nog het een en ander wijzen niet echt op een goed gesprek wel? Daarmee schud je mensen niet wakker, daarmee ben je ramptoeristje aan het spelen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:52

Vreselijk, wat een tuig zeg.
Je kind zal er bij in de klas zitten!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:55

:7 Bah en dat beloofd wat voor de toekomst

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:59

Floor_x schreef:
Zonde eigenlijk dat we in dit soort tuig 'moeten' investeren.
Goede leraren zijn kostbaar en zeldzaam, en dan zal je zien dat een goede leraar zo'n stel debielen 'les' moet geven, ipv een klas met normale leerlingen.

Veroordeel gedrag, niet de mensen. Vechten is fout, maar het is niet ok om leerlingen op basis van een miezerig filmpje meteen uit te schelden voor debielen en tuig. Je weet niet eens wat van de omstandigheden.

Verder: het lijkt me juist bij uitstek een groep om te investeren :) Investeren in goede begeleiding en goed onderwijs is immers de beste manier om probleemgedrag om te buigen in beter gedrag... en dan kijken ze over een paar jaar als hele brave, normale mensen gewoon terug op een hectische puberteit met stomme dingen (waar ze echt de enige niet in zijn.)

Of we doen ons best niet, want dan krijgen we tenminste zeker weten gelijk: ziejewel, komt niks van terecht. ("We tried nothing, and it didn't work!")