Ongelooflijk dat de leerkracht niets kon en mocht uithalen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Als we geweld en agressie willen verminderen, misschien moeten we dan enerzijds niet allemaal als ramptoeristen dit soort dingen groots uitlichten? En anderzijds - mensen minachten en uitlachen helpt meestal niet om de gemoederen tot bedaren te brengen, terwijl je eigenlijk alleen maar bijdraagt aan de gevoelens van frustratie en onmacht die meestal het begin zijn van geweld.
Respectvol met elkaar omgaan kan beginnen door zo'n topic gewoon niet te openen. Of als je het opent, gewoon geen flauwe opmerkingen te maken. En je hoeft het al helemaal niet aan te grijpen om opmerkingen te maken over de ramadan want we weten niets van de situatie, en toch wordt het gebruikt om even die associatie met het moslimzijn er in te fietsen.
Niet ok. Als we vechtpartijen willen voorkomen, dan begint dat met het niet als leuk spektakel te zien.
Shadow0 schreef:Als we geweld en agressie willen verminderen, misschien moeten we dan enerzijds niet allemaal als ramptoeristen dit soort dingen groots uitlichten? En anderzijds - mensen minachten en uitlachen helpt meestal niet om de gemoederen tot bedaren te brengen, terwijl je eigenlijk alleen maar bijdraagt aan de gevoelens van frustratie en onmacht die meestal het begin zijn van geweld.
Respectvol met elkaar omgaan kan beginnen door zo'n topic gewoon niet te openen. Of als je het opent, gewoon geen flauwe opmerkingen te maken. En je hoeft het al helemaal niet aan te grijpen om opmerkingen te maken over de ramadan want we weten niets van de situatie, en toch wordt het gebruikt om even die associatie met het moslimzijn er in te fietsen.
Niet ok. Als we vechtpartijen willen voorkomen, dan begint dat met het niet als leuk spektakel te zien.
xSlvna schreef:Onmacht is zeker het begin van het probleem, maar het zijn gewoon idioten. Als ik fout behandeld word, ga ik ook niet iedereen op het gezicht meppen. Dat zijn normen en waardes die we bijgebracht hebben gekregen, maar dat lijkt bij een groot deel te missen.
vuurneon schreef:Diegene die dit op internet heeft gezet mag van mij ook wel een fikse straf krijgen van school (hele nieuwe schooljaar fijn melden een half uur eerder bv), bizar gedrag... one minute of fame op een goedkope manier verkrijgen zo. Filmpje maken en alleen aan de directie laten zien van school, prima. Maar niet naar buiten brengen.
Shadow0 schreef:__Sannne schreef:Verder vind ik persoonlijk dat een grapje hier en daar wel moet kunnen.
Grappen ten koste van anderen zijn meestal niet grappig maar kwetsend.
Tytonidae schreef:vuurneon schreef:Diegene die dit op internet heeft gezet mag van mij ook wel een fikse straf krijgen van school (hele nieuwe schooljaar fijn melden een half uur eerder bv), bizar gedrag... one minute of fame op een goedkope manier verkrijgen zo. Filmpje maken en alleen aan de directie laten zien van school, prima. Maar niet naar buiten brengen.
Waarom zou je dit niet naar buiten mogen brengen dan?
__Sannne schreef:Ik vind een paar flauwe grapjes niet gelijk staan aan ervan genieten/opjutten/mensen belachelijk maken.
Citaat:Dit soort dingen vinden nou eenmaal plaats. Door te doen alsof het er niet is (door er geen aandacht aan te besteden) wil niet zeggen dat het er niet is. Dit kan sommige mensen juist goed wakker schudden.
Floor_x schreef:Zonde eigenlijk dat we in dit soort tuig 'moeten' investeren.
Goede leraren zijn kostbaar en zeldzaam, en dan zal je zien dat een goede leraar zo'n stel debielen 'les' moet geven, ipv een klas met normale leerlingen.