Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DarkoFoitzik schreef:wij gaan ook eind dit jaa rop vakantie.
dank ben ik verkeerd ginformeerd. ik was in de veronderstelling dat het ene bindend referendum was.
de handel verdragen met de EU zijn een groot voordeel voor GB. ze zijn een van de grootste import en export landen. door als 1 front op te treden kun je veel meer druk uitoefenen op eventuele handels partijen. dit zal voor Gb een groot punt zijn denk ik wat ze nu verliezen.
Resistance schreef:jasmijn16 schreef:Ik vraag me af wat nou precies de nadelen zijn van het uit de EU stappen? Ik zie zelf namelijk meer voordelen. Het uit de EU stappen zal de eerste 2 jaar zwaar zijn, maar kijk naar Denemarken, ze zitten niet bij de EU en hun economie loopt super..
Denemarken zit wel bij de EU... Noorwegen en Zwitserland zitten niet bij de EU maar die hebben zo belachelijk veel geld dat ze het makkelijk zonder de EU kunnen. Er is een grote kans dat Engeland wel een arm land wordt, het is namelijk al niet het meest welvarende land ter wereld.
jasmijn16 schreef:Ik vraag me af wat nou precies de nadelen zijn van het uit de EU stappen? Ik zie zelf namelijk meer voordelen. Het uit de EU stappen zal de eerste 2 jaar zwaar zijn, maar kijk naar Denemarken, ze zitten niet bij de EU en hun economie loopt super..
8nnemiek schreef:KimD schreef:Wat dan wel weer gunstig is, is dat we in Augustus 2 weken daar op vakantie gaan en de pond vannacht gekelderd is.Ben me aan het bedenken of ik geld zal bestellen.
![]()
Ik zat al te kijken of ik vandaag dan toch maar die slowjuicer uit GB zou bestellen, die nu ineens 120 euro kost ipv 130 euro![]()
Maar als ik de vooruitzichten moet geloven gaat de pond nog wel verder dalen..
oomens schreef:Laurie schreef:Door de strot duwen, want? Had Rutte een andere keus dan? Je kunt toch niet als één lidstaat zijnde voor heel Europa gaan beslissen?
Wel wanneer voor een besluit unanimiteit is vereist. Stemt één land niet in, dan gaat dat besluit (in die vorm) dus niet door.
Unique6 schreef:Mag ik iets vragen als kind zijnde hier?
Het was toch altijd de bedoelingen dat landen uit de Europese Unie elkaar zouden 'beschermen' als ze oorlog kregen? Wat gebeurt er nou als Engeland oorlog krijgt? Gaan we ze dan helemaal niet meer helpen..? En hetzelfde met financiele ondersteuning?
8nnemiek schreef:Volgens mij gaat de EU vooral over financiële bescherming, als je naar bescherming kijkt. Zoals hoe de EU Griekenland hielp.
Bij een echte oorlog zal heel europa elkaar gewoon steunen. Maar omdat het een eiland is verwacht ik niet dat daar ooit een oorlog zal beginnen, dat is strategisch niet zo'n slimme zet volgens mij
goldenarrow schreef:Ik had dit eigenlijk wel een beetje verwacht, al maakt dat het niet minder teleurstellend. Afgelopen week in Engeland geweest en bijna iedereen die ik sprak was voor een Brexit.
Grappig feitje: Het kamp dat zo hard voor het verlaten van de EU was komt nu terug op zijn argumenten met dat het een 'vergissing' was. Alles om maar zoveel mogelijk stemmen te werven he? Daarnaast stemden de meesten in verband met de vluchtelingencrisis omdat ze die vluchtelingen hun land uit willen hebben. Het sluiten van de grenzen voor deze hulpbehoevende mensen is voor veel de drijfveer geweest. <KNIP>
goldenarrow schreef:Wat betreft NL denk ik dat wij buiten een Wilders die nu Nexit roept niet al te veel eronder zullen lijden. We kunnen naar genoeg andere landen exporteren en de handelsovereenkomsten met de Britten zullen er wel weer komen te liggen, daar ben ik niet bang voor. De mensen die veel met de UK te maken hebben zullen er wel meer last van krijgen. Denk aan het aanvragen van visums e.d.. Engeland zal een veel grotere klap krijgen. Ik vind het een erg domme keuze, gebaseerd op leugens en angst.
goldenarrow schreef:Ik had dit eigenlijk wel een beetje verwacht, al maakt dat het niet minder teleurstellend. Afgelopen week in Engeland geweest en bijna iedereen die ik sprak was voor een Brexit.
Grappig feitje: Het kamp dat zo hard voor het verlaten van de EU was komt nu terug op zijn argumenten met dat het een 'vergissing' was. Alles om maar zoveel mogelijk stemmen te werven he? Daarnaast stemden de meesten in verband met de vluchtelingencrisis omdat ze die vluchtelingen hun land uit willen hebben. Het sluiten van de grenzen voor deze hulpbehoevende mensen is voor veel de drijfveer geweest. Stelletje sukkels.
Wat betreft NL denk ik dat wij buiten een Wilders die nu Nexit roept niet al te veel eronder zullen lijden. We kunnen naar genoeg andere landen exporteren en de handelsovereenkomsten met de Britten zullen er wel weer komen te liggen, daar ben ik niet bang voor. De mensen die veel met de UK te maken hebben zullen er wel meer last van krijgen. Denk aan het aanvragen van visums e.d.. Engeland zal een veel grotere klap krijgen. Ik vind het een erg domme keuze, gebaseerd op leugens en angst.
janderegelaa schreef:Er was anders op het nieuws vanmorgen een PvdA EU parlementariër die zei dat het nu tijd is voor NL om een referendum te houden.
Voor iedereen die denkt dat dit met vluchtelingen te maken heeft, dat is echt onzin. <KNIP>