RaafSmits schreef:Het gaat mij er niet om dat het nu een hond of een kat zou zijn.
Waar het om gaat is de sadistische en wrede manier van een dier doden onder het mom van "Cultureel erfgoed "
Én dat het wereldwijd mensen dus te weinig boeit om hun stem te willen laten horen.
Waarom wél tegen het 'Cultureel erfgoed "van de Spanjaarden zijn als het gaat om stierenvechten, maar op deze manier dieren slachten onder het mom van "wij zijn ook niet altijd even aardig voor ons slachtvee" naast ons neer leggen.
Is het dan het onbekende of is het de ver van mijn bed show?
Ik ben het met je eens. Zoals ik in mijn eerdere post aangaf vind ik dat de mensheid wereldwijd eens bij zinnen moet komen.
We moeten kritischer worden. Maar niet alleen ten overstaan van China. Ook ons eigen beleid m.b.t slachtvee moet bekeken worden. Ook de jacht op de laatste walvissen voor consumptie. Het snijden in levende kikkers voor de billetjes, het levend teruggooien van een hulpeloze haai als de vinnen eraf gesneden zijn, etc, etc.
Voor onze consumptie is er wereldwijd zo vreselijk veel leed, en dát moet stoppen. Eten? Prima, met mate en met respect! En onder respect versta ik een snelle en pijnloze dood.