Aradis schreef:Maar hoeveel haken en ogen er ook aan dit verhaal zouden zitten, wat maakt dat dan voor verschil?
Waarom willen we van deze zaak precies weten hoe het in elkaar steekt (Waar was de vriendin? Waarom hoort moeder pas iets na drie maand? Etc) terwijl dat voor ons in principe niks uitmaakt?
Wat er ook precies gebeurd moge zijn, meiske heeft een rottijd gehad.
Iris82, het gaat niet zozeer om het jaartal, maar om de plek. Voor ons mag het in 2016 dan een tijd zijn van echtscheidingen, homohuwelijken en dergelijke, zegt niet dat de rest van de wereld er hetzelfde tegenaan kijkt.
Tja, het begint dat je gaat feesten op een plaats waar alcohol wordt geschonken, daar overtreed je de eerste wetten al. de rest lijkt ook niet helemaal zuiver te zijn, maar ach wat maakt het uit.
Het allereerste vind ik eerlijkheid bij een aangifte, indien iemand aangeeft lak aan de regels te hebben is er al een geloofwaardigheidsprobleem. de leeftijd van de dame, de plaats en de reputatie helpen niet. Haar vriendin heeft eieren voor haar geld gekozen en gezorgd dat de zaken voor haar niet verder uit de hand liepen. Het meisje heeft een rot tijd gehad, ehhh daardoor is al het andere niet meer van belang?
Ik gun niemand een verblijf op een politie buro en in de gevangenis daar. Maar ze had dit kunnen voorkomen, ten eerste door niet op een plaats te zijn waar gedronken en waarschijnlijk ook betaalde sex geregeld kon worden te zijn. maar het belangrijkste door naar de ambasade te gaan en heel goed na te denken over wat te doen.
Daarom vind ik het belangrijk dat het complete verhaal toch min of meer bekend is, een goede waarschuwing voor een ieder die naar het buitenland gaat en daar met justitie en soortgelijke problemen te maken krijgt. Bewijslast wetten zijn anders dan in Nederland.
Als je in de prostitutie werkt kan je een keer in de problemen komen, verkrachting is een van die problemen. ik keur het niet goed, maar aangiftes zijn in het verleden ook gedaan nadat er problemen over de gemaakte afspraken zijn gerezen. In bijna alle landen ter wereld zijn beide dingen verboden. Maar in het buitenland geld heel snel dat als je op een leugen wordt betrapt de rest ook niet meer wordt geloofd.
De dame had hoe pijnlijk dan ook zich moeten schikken in haar lot en geen procedure in Quatar moeten beginnen. Ik hoop dat dit verhaal andere mensen helpt om niet in een zelfde soort probleem situatie te komen.