Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eenitraM schreef:xCarpediem schreef:Ik denk dat het afschaffen van de wapenwet wel degelijk een deel van het probleem oplost. Nu kan iedere gek een wapen aanschaffen en is het de normaalste zaak van de wereld dat dit gebeurt. Door de wapenwet af te schaffen wordt het wat moeilijker om aan wapens te komen en kan niet iedere idioot een wapen aanschaffen in een winkel naast de supermarkt.
Ja, er zullen aanslagen gepleegd blijven worden, maar er worden ook veel mensen neergeschoten door individuen die het IQ van een visstick hebben en door de wapenwet tóch heel eenvoudig aan een wapen kunnen komen.
@eenitraM, als je moet kiezen tussen eer of het aantal dodelijke slachtoffers verminderen zou ik het wel weten.
Ik ook. iIkzelf snap niet dat men een wapen hebben voor bescherming en vind de ongelukken met wapens bizar hoog en nergens voor nodig. Maar helaas heeft niet iedereen in dit geval dezelfde normen en waarden.
Citaat:Mateen called 911 around the time of the attack to pledge allegiance to ISIS and mentioned the Boston bombers, according to a U.S. official.
LadyMadonna schreef:Dat is iets anders dan dat IS het opeist
Drifter schreef:LadyMadonna schreef:Dat is iets anders dan dat IS het opeist
Yep even een editje ook, en dat bedoelde ik ook niet, IS eist overal van alles op om in de schijnwerpers te komen.
Lente schreef:Ik ben overigens fel tegen het veroordelen van alle moslims voor een daad van terreur door een extremistische organisatie.
IS heeft niks met Islam te maken.